PDA

Volledige versie bekijken : Back-up van Doom3

kermitdekikker
28 augustus 2004, 13:36
Nou heb ik eventjes geleden aan Doom3 kunnen geraken
en ik zou hier graag een back up van maken omdat ik nogal eens vaak moet verhuizen op een weekje tijd, en ik zou dit spel ook graag op mijn ander adress willen spelen, maar het is nogal een op en afgeloop meestal, en ik zou graag een back up van mijn spel willen maken, omdat het toch echt zonde zou zijn als er iets zou moeten gebeuren met de originele cd waar ik veel geld heb voor moeten afdokken

nou weet iemand, met welk programma dit wel eens zou gaan?

bij voorbaat bedankt

Bram
28 augustus 2004, 13:57
ge bedoelt de cd kopieren dus?
Gad daar zo nen website voor, die verschillende proggies had enzo die u de beveiliging laten passeren. Ma kan nu nie op de naam komen en ben al m'n favorieten kwijt dankzij een HD crash...
Let wel: dit is enkel legaal als ge een kopie maakt van een door u aangeschaft exemplaar en gij enkel de kopie gebruikt... Gelijk dat er in uw uitleg staat, dus da zal wel kloppe zekers ;)

kermitdekikker
28 augustus 2004, 14:02
Let wel: dit is enkel legaal als ge een kopie maakt van een door u aangeschaft exemplaar en gij enkel de kopie gebruikt... Gelijk dat er in uw uitleg staat, dus da zal wel kloppe zekers ;)

ja gelijk heb je :niceone:

want ik was al aant twijfelen als dit wel legaal was.
maar ik had het ergens gelezen dat als het voor je eigen gebruik is dat het wel nog legaal is hoor

Vladimirvlad
28 augustus 2004, 14:05
IDD,

Kun je die game nie gewoon kopieren met Nero ??? Heb nooit een game gecopieerd, maar er is toch een functie "cd kopieren" bij Nero ...

Vladimir

Den Deze
28 augustus 2004, 14:10
Maak me clonecd een image bestand van dit spel en schrijf dan dit bestand met clonecd gewoon op een cd'ke :)

BLUTCH 26
28 augustus 2004, 16:59
ofwel installeert ge het spel op beide pc's en zoek je op http://www.gamecopyworld.com/ een patch zodat je het niet meer met cd moet spelen. :)
We gaan er wel vanuit dat je de echte doom 3 gekocht hebt hé.

kermitdekikker
29 augustus 2004, 13:52
ja uiteraard :ironic: , maar als ik dan zo'n patch instaleer, dan zullen er veel dingen van het spel ontbreken. zoals de prachtige filmpjes of de muziek,
nouja, maandag ben ik op mijn adress en daar heb ik een schrijver dus zal ik het maandag weten als het werkt :crazy:

no_way2go
29 augustus 2004, 13:58
Maak met Alcohol 120% (te vinden op www.download.com) van elke cd een cd-image, die kan je ofwel branden op een gewone cd of je kan een virtual drive aanmaken (dan denkt je pc dat je cd insteekt in drive(s):))

Zo heb ik dat toch helemaal (il)legaal gedaan op een LAN :D

Dark_One
29 augustus 2004, 14:29
ja uiteraard :ironic: , maar als ik dan zo'n patch instaleer, dan zullen er veel dingen van het spel ontbreken. zoals de prachtige filmpjes of de muziek,
nouja, maandag ben ik op mijn adress en daar heb ik een schrijver dus zal ik het maandag weten als het werkt :crazy:
euh wtf als ge die patch gebruikt gaat er nix ontbreke buiten da ge uwe cd ni terug moet insteken voor te spelen

InThaHouse
29 augustus 2004, 14:40
kopieer het gewoon met nero. Dan zou zonder problemen moeten gaan, maar als je het spel dan installeert met de back-ups ,dan kan je het niet opstarten. Daarvoor moet je een (nocd) crack gaan halen op crackmanworld.com of gamescopyworld waarmee je het spel dan kan spelen en hoogstwaarschijnlijk zonder cd ook. Dit kan je met elk spel doen ( als je een crack vindt). Let er wel op dat als je een patch installeert van het spel, je ook de crack moet vernieuwen.

Fuzetsu
29 augustus 2004, 15:57
euh wtf als ge die patch gebruikt gaat er nix ontbreke buiten da ge uwe cd ni terug moet insteken voor te spelen

Idd, het enige waarvoor een game die cd nodig heeft is het checken of het een geldige versie is zodat deze je "toegang" geeft tot het spelen van het spel.

Alle game content van Doom 3 staat gewoon op je HD.

En als je met die kopie Doom 3 wilt gaan spelen: forget it...

Da spel gaat u zeggen: please insert valid version ofzo

Je zal moeten werken met een Image (denk ook niet dat dit zal werken, misschien wel met Alcohol 120% en RMPS active) of met een no-cd crack.

Wijsheid
29 augustus 2004, 19:00
gewoon mee iso - cdrom met nero

Blood_Raven
29 augustus 2004, 21:04
Als ik me niet vergis zijn er sommige CD beveiligingen die onkopiërbaar zijn en enkel te emuleren vallen.
Alcohol kan van alles een image maken maar niet van alles naar een lege cd over kopiëren.
Clony XXl (http://www.softpedia.com/public/cat/3/3/3-3-10.shtml) kan misschien wat betere informatie geven over de CD beveiliging(en)

Ik zou in het geval van een niet uitbrandbare image: dit bestand gewoon op een lege cd branden(mss enkel de play disc indien je die gebruikt om te spelen), ofwel het alle cd's.
Of indien je een dvd brander hebt, alles op een dvd smijten.
Wanneer je een crack gaat gebruiken, hernoem dan altijd het originele bestandje wat je normaal vervangt naar bv: doom.exe -> doom.exe.bck, zo kan je wanneer je toch wilt updaten de crack (http://gcw.metamorphix.de/games/pc_doom_3.shtml) er ff met gemak terug afhalen zonder te installeren.

Marsmillo
30 augustus 2004, 22:55
Werkt da nu ook gewoon via een iso?

ElGargamel
31 augustus 2004, 09:53
gewoon patch van gamecopyworld halen
dat doe ik constant, ik vind het lastig om telkens die cd te zoeken als ik iets anders wil spelen

kermitdekikker
31 augustus 2004, 10:07

nou ik dacht dat hij die filmpjes en de dialogen van de cd moest lezen tijdens het spelen, dan ben ik mis ...