PDA

Volledige versie bekijken : AVG Resident Shield error vindt virus.

Bram
28 augustus 2004, 13:25
Jah, alsek m'n pc aanzet of gewoon laat lopen of tijdens het laten lopen van Ad-Aware. Krijg ik verschillende van dees waarschuwingen:

Virus
Trojan horse Downloader.Esepor.Y (die naam verschilt dan wel paar keer)

is found in file
C:\System Volume Information\_restore{7F8C5301-EF1F-47AA-BD43-653759CFB5BC}\RP19\A0001206.exe

To remove this virus, please run AVG for Windows
Nu als ik AVG opstart dan zie ik niets anders en als ik een full system scan doe dan detecteert em niets meer.
Hoe krijg ik dees weg???

ps: alsek nu op ok stamp in die waarschuwing geeft em een volgend virus weer alleen is da laatste stuk van die string verandert in A0001207.dll en is het laatste stuk van de naam van het virus verandert in .AF.

HELP!!

st3ph3n
28 augustus 2004, 13:37
Dat is de systeemherstelmap. Je moet systeemherstel uitzetten zodat die map automatisch leeggemaakt wordt en daarna kan je die functie weer aanzetten als je wil:

* Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> 'Systeemherstel uitschakelen' aanvinken
* Herstart voor de zekerheid eens

Steven

Bram
28 augustus 2004, 13:45
Aha, zeer wel bedankt! Is het nodig dat ik dat weer aanvink na reboot, en reboot ik best meteen, want ik ben zo al een half uur bezig mee SP2 te downloaden...

st3ph3n
28 augustus 2004, 19:35
Je moet die functie enkel aanzetten als je er gebruik van maakt. Het dient om herstelpunten te maken die je kan gebruiken wanneer je pc niet meer naar behoren werkt. De pc wordt dan terug ingesteld naar het punt waarop hij was wanneer het herstelpunt aangemaakt werd.

Herstarten is niet nodig (heb het eens nagekeken), de map wordt meteen na uitschakelen verwijderd.

Steven

Daimao
28 augustus 2004, 19:40
AVG durft dat van tijd tot tijd doen,gebruik AntiVir