PDA

Volledige versie bekijken : DVD's rippen

raintjah`
27 augustus 2004, 16:08
Een DVD [films] omzetten naar een .avi of .mpeg ?

Met welk programma doe je dat?
Ik zou graag mijn films op de PC hebben, en ik heb weinig hardeschijf dus...

Ik zou ze eigelijk moeten kunnen verkleinen naar een .avi en .mpeg van 700MB, zonder teveel kwaliteit te verliezen.

Iemand die hier een programma voor kent?

grtz.

TiTame
27 augustus 2004, 16:11
www.google.be dvd to avi converter ?

raintjah`
27 augustus 2004, 16:12
Dan vindt ik DVDx
Maar die doet raar. Die doet ipv aan 1 stuk door, stopt die om de 10.000 frames... Wat overeenstemt met 6minuten 37seconden...

Dus das vervelend :(

TiTame
27 augustus 2004, 16:30
jah zoekt een freeware proggie dvdx ofzo da gij zegt doet maar bepaalde tijd heb ik ook gehad maar ik zet nooit geen dvd's meer om omdat ik dvd writer heb :p maar er staan er nog 1000den op hoor

raintjah`
27 augustus 2004, 16:32
jij weet er toevallig geen? diegene die ik vind doen t maar half omdat t shareware is

raintjah`
27 augustus 2004, 17:02
Als ik t nou kon aanpassen dat die DVDx alles in 1 keer zou rippen...
Maar hij maakt om de 10.000 frames ofzo een nieuw bestand aan :@

mobman
27 augustus 2004, 17:34
www.doom9.org for all your ripping needs

Teknoman
27 augustus 2004, 21:17
Of www.videohelp.com

Ik raad u aan om gordian knot of auto gordian knot the gebruiken in combinatie met het nieuwste gordian knot codec pack en uw films te encoden in xvid 1.0.

Dat is allemaal te downloaden op www.doom9.org en er staan ook tutorials voor.

Maar als ge een kleine harde schijf hebt zal dat toch wel wat moeilijk gaan om dat te om te zetten naar xvid want ge moet eerst de film( meestal is dat rond de 5 gb) op uw harde schijf zetten en de audio eruit rippen en dan nog hebt ge plaats nodig voor uw avi van 700 mb en al.

Den Deze
27 augustus 2004, 21:25
http://www.sectie.be/ ;)

Squall-sX-
27 augustus 2004, 23:15
Als DVDx je bestanden split, dan zijn je instellingen gewoon verkeerd. Kijk ze met behulp van de volgende site eens na.
http://www.weethet.nl/dutch/video_dvdx_details.php

DVDx is momenteel toch een van de makkelijkste progs om te rippen op de
markt. Je moet zelfs de DVD niet meer kopiƫren naar je HD, alhoewel daar
voordelen uit te halen zijn.

raintjah`
28 augustus 2004, 04:14
Bij elke computer die ik hier heb staan crasht DVDx als ik 'Output settings' aanklik......

:(

Teknoman
28 augustus 2004, 09:09
Ge moet eens autogordian knot downloaden, het schijnt dat het zeer makkelijk in gebruik is. Met de gewone gordian knot is het nog nooit gecrashed bij mij en het is een supergoe programma.

Vladimirvlad
28 augustus 2004, 10:16
kijk gewoon eens op www.sectie.be. Daar zijn er tutorials hoe je een DVD moet rippen en welke programmas te gebruiken ;)

Vladimir