PDA

Volledige versie bekijken : Hoe pc versnellen

EA lover
25 augustus 2004, 17:09
Beneden staat een P3 800MH, 128MD DIMM en een geforce 4 MX 440. Ik heb dus die 2 weken geleden geformatteerd omdat er kei veel brol op stond en omdat hij pokketraag was. Maar al na 2 weken is het hetzelfde : pokketraag. Ik probeer hem zo goed mogelijk ''gezond'' houden want ik heb Ad-aware SE en spywareblaster 3.2 . Ik defragmenteer veel, verwijder de internet files en nog allerlei andere dingen. Kan het misschien zijn dat er bijna de hele collectie van the sims opstaat of niet? Weet er iemand nog een middeltje om hem te versnellen?

KO
25 augustus 2004, 17:11
virusjes, neem eens een virusscanner : ik hoor veel goe van antivir, google ff ^^

EA lover
25 augustus 2004, 17:15
Zou het aan dit liggen :
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=247786
Wij hebben er norton 2003 op staan. Ik heb ook nog norton internet security 2004. Is het beter als ik dat erop zet?
Op virussen heb ik al gescand met de laatste updates : geen virussen gevonden. Heb ook op Bagle virussen gescand (met een tooltje van norton) en die vond niets. Heb ook online met MCaffee gescand en die vond ook niets
Dit is de fout die we in de mail krijgen :
V I R U S A L E R T

Our viruschecker found the

W32/Bagle.Z@mm

virus in your email to the following recipient:

-> daens.demuynck@c3a.brenda.be

Delivery of the email was stopped!

Please check your system for viruses,
or ask your system administrator to do so.

For your reference, here are the SMTP envelope originator
and headers from your email:

dat hebben we gekregen in 3 mails, dit in de andere :
V I R U S A L E R T

VBS/Bagle.AA@mm

We hebben wel XP op de pc staan.

Daimao
25 augustus 2004, 17:56
Smijt diene norton brol eraf en gebruik antivir

pr0ceed
25 augustus 2004, 18:45
Zou het aan dit liggen :
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=247786
Wij hebben er norton 2003 op staan. Ik heb ook nog norton internet security 2004. Is het beter als ik dat erop zet?
Op virussen heb ik al gescand met de laatste updates : geen virussen gevonden. Heb ook op Bagle virussen gescand (met een tooltje van norton) en die vond niets. Heb ook online met MCaffee gescand en die vond ook niets
Dit is de fout die we in de mail krijgen :
V I R U S A L E R T

W32/Bagle.Z@mm

dat hebben we gekregen in 3 mails, dit in de andere :
V I R U S A L E R T

VBS/Bagle.AA@mm

We hebben wel XP op de pc staan.

C3A is het architectenbedrijf van m'n nonkel [geeft les aan architecten, verkoopt pc's en verkoopt architectensoftware]

Toch eens melden :p

Mee
25 augustus 2004, 19:32
Norton gebruikt veel geheugen, misschien ligt het daar wel aan?

EA lover
26 augustus 2004, 08:23
Welk programma kan ik anders eens proberen? Liefst gratis. Ik heb thuis nog wel norton 2001,2002 en 2004 liggen.

Vladimirvlad
26 augustus 2004, 10:13
Gebruik AntiVir Personal ! Is volledig gratis en heel goed !!! Al veel virussen gevonden ! En had ook 1 jaar geleden de fout gedaan om op ouwe pc (Compaq 75 MHZ, 16 ouwe Ram, 1GB HD) Norton Antivirus 2002 op te zwieren ... Da spel ging toen echt niet meer vooruit ... Was wel grappig te zien... LOL

Sindsdien gebruik ik op mijne pc ook AntiVir, en op een 2.4 GHZ merk je het ook nog.

Dus da zou al veel moeten oplossen ;)

Vladimir

EA lover
26 augustus 2004, 10:23
bedankt. Ik had daarnet avast antivirus gedownload. Is dat ook goed of gebruik ik beter dat programma?

Fraggie
26 augustus 2004, 12:06
avast kan zeer krachtig scannen, je moet maar es een opstart scan proberen (maw hij controleerd je hd nog voor windows boot, zo ben je zeker dat lastige virusen er af zijn)
start avast! antivirus > dan heb je links boven een soort knopje > Plan opstart scan
& mijn settings zijn: alle lokale schijven - Verwijder geïnfecteerd bestand & Toelating verwijderen of verplaatsen (maak wel dat je VRDB op zijn minst 1x gedraait heeft, zodat je een backup hebt van belangrijke bestanden)

EA lover
26 augustus 2004, 13:20
oké bedankt, maar dan moet ik norton 2003 eraf gooien he of niet?. Nog een vraagje, is dat free die avast of niet? want moest je dat niet ectiveren?

Vladimirvlad
26 augustus 2004, 16:59
Norton er zeker afzwieren wil je een snellere pc hebben ;) Avast ken ik niet, zou nie weten...

EA lover
26 augustus 2004, 18:42
Maar als ik AntiVir Personal wil gebruiken, ik installeer dat en dan zegt ihj dat he dat moet activeren. Wat moet ik dan doen? Alvoren ik die AntiVir Personal installeer, moet ik dan nortob eraf gooien? Ja zeker he?

Exit
26 augustus 2004, 18:45
norton 2002 ook goed, maar niet nieuwer dan dat, dan gewoon updaten.

EA lover
26 augustus 2004, 19:15
en als ik norton 2001 erop zet

KO
27 augustus 2004, 00:40
de scanengine van nav 2001 2002 2003 krijgt geen updates meer enkel nog virusdectectie patronen, voor avast moette ne gratis key aanvragen : http://www.avast.com/i_kat_207.php?lang=ENG

Iemand
27 augustus 2004, 01:07
overclocken

Forceflow
27 augustus 2004, 09:39
Zie sticky voor verschillende tips.

ElGargamel
27 augustus 2004, 10:22
antivir?

en mcaffee virusscan?

dan wordt door de universiteit (KUL) ons aanbevolen om op elke pc te zetten dat wij gebruiken

EA lover
27 augustus 2004, 11:30
welk moet ik nu gebruiken? Antivir in het nederlands of AVG antivirus?

Daimao
27 augustus 2004, 12:03
Antivir , nie twijfelen

EA lover
27 augustus 2004, 12:27
Probleem : heb nu ook op mijn pc virussen. Ik he norton internet security en update altijd. Ik scan en als hij nog niet klaas is staat er bij gedetecteerd 2. Maar dan zegt hij dat hij door een kritieke fout de scan niet kan afronden. Ervoor kwam wel een dat hij een virus had gevonden maar dat hij dat niet kon herstellen en iet kon verwijderen envanaf dan kan hij geen enkele scan meer voltooien. Weet er iemand raad of moet ik antivir er eens opzetten?.

Daimao
27 augustus 2004, 13:13
uninstall norton,install antivir en die gaat die er direct afzwieren,don't worry

raintjah`
27 augustus 2004, 13:30
Ik heb NA van norton utilities... Hoe krijg je die der dan vanaf?

EA lover
27 augustus 2004, 13:35
oké, nog een vraagje. ALs ik die antivir installeer, staan alle settings dan goed voor een scan of niet? Zo niet, welke moet ik dan veradneren? Moet ik eerst norton verwijderen, want ik heb nu ze er alletwee opstaan.

raintjah`
27 augustus 2004, 13:36
ja je MOET norton verwijderen, dat geeft de setup van antivir duidelijk aan...

EA lover
27 augustus 2004, 13:40
en als ik dat niet doe, zoals nu ? wat dan?
EDIT : Is het dan niet het verstandigste dat je je internet afzet voor virussen?

Vladimirvlad
27 augustus 2004, 14:20
EERST NORTON DESINSTALLEREN !!! Kan anders problemen geven ! Daarna AntiVir installeren en laten scannen ! Ik zou in configuratie het volgende aanpassen : all files te scannen ! Voor de rest ...

EA lover
27 augustus 2004, 14:31
Ik heb dus norton enzo verwijdert zodat er alleen antivir opstaat.
Oké ik heb hem gescand en dan komt er dit :
Number of warning message : 23
Number of note message : 7
Number of files delted : 0
Number of files repaired : 0
Number of detection : 0

Die uitslag vind ik nogal raar, want norotn zei dat hij een virus had gevonden. Weet iemand wat dat ik nu moet doen?

EA lover
27 augustus 2004, 14:37
Ik heb dus op de site van norton mijn systeem gescand en de blootstelling op hackers gecontrolleerd.Alles bleek beveiligd te zijn behalve dit : Ping. Ping is een hulpprogramma voor het opsporen van problemen in netwerken. Ping vraagt uw computer zijn bestaan te bevestigen. Als uw computer bevestigend reageert op Ping, zullen hackers uw computer eerder als doelwit nemen.

Is er een mogelijkheid om dat ook te beveiligen?

EA lover
27 augustus 2004, 17:46
Niemand??

dommel
27 augustus 2004, 19:07
je moet nie paranoïde worden hé

je kunt die ping command heus wel laten staan...
wat als je zelfs eens wil pingen?