PDA

Volledige versie bekijken : notepad openen

m@@rt3n
24 augustus 2004, 23:17
geachte mensen

Ik zit met een lastig probleem. Ik kan notepad niet openen.
als ik op een bestaand notepad document klikt dan dan doet mijn pc niks maar via start >accessories kan ik wel een nieuw document maken.Kan iemand mij helpe?

dank bij voorbaat

M@@rt3n

Exit
24 augustus 2004, 23:21
welke win?
in 2k/xp rechtermuisklik op doc, dan openen met en dan daar programma selecteren en kladblok klikken, werkt dat dan via mapopties eens de extensie gaan checken of het nog gekoppeld ligt aan kladblok
98 me => mapopties idem

m@@rt3n
24 augustus 2004, 23:26
Ik heb windows2000.
met open with lukt het ook ni om die bestanden te openen

m@@rt3n

Exit
24 augustus 2004, 23:38
kijk in maopties dan eens naar de instell voor die extensies, welke extensie is het?

m@@rt3n
24 augustus 2004, 23:45
Waar staat dat mapopties want mijn windows staat in het engels. is dat properties?
klink waarschijnlijk wel noobig wat ik nu zeg maar ik ken er nu 1maal niet zoveel van

m@@rt3n

Exit
24 augustus 2004, 23:50
properties jaa, ofwel via een map eraan geraken (menu, de laatste voor de help onderaan) of via control panel

m@@rt3n
24 augustus 2004, 23:56
als ik bij extra >mapopties zie (sommige dele staan in het nederlands van windows andere niet) en dan file types en dan op naam laat sorteren staat notepad er niet bij en ook geen txt extentie(dat is toch die van notepad niet?)

m@@rt3n

CyberOps
24 augustus 2004, 23:58
rechtermuisklik => open met... => kies programma => zoek notepad.exe => vinkje zetten bij altijd dit programma gebruiken => ok

m@@rt3n
25 augustus 2004, 00:00
rechtermuisklik => open met... => kies programma => zoek notepad=> vinkje zetten bij altijd dit programma gebruiken => niet ok

Exit
25 augustus 2004, 00:03
ie bedoelt, bladeren (search ofzo) en dan op de hd notepad zoeken en selecteren.

dus open with => select program => others (cancel, ok en 3de knop, denk others) en dan bladeren naar notepad.

m@@rt3n
25 augustus 2004, 00:26
Oke bedankt het werkt heb wel een paar keer moetten proberen maar het werkt.Het icootnje is ook verandert maar het belangrijkste is dat het werkt.Bedankt voor de hulp

deze thread mag closed worden

m@@rt3n