PDA

Volledige versie bekijken : probleem met bios (wrs)

yannick
24 augustus 2004, 16:57
Ik had daarstrx fastwrite afgezet en graphics aparture size op 256. Nu start ik terug op en kom tot de vaststelling dat ik niets meer op mijn scherm krijg. Geen letters, geen beeld, nadda.

Zoude jullie mss kunnen zeggen hoe ik alles terug normaal krijg :s.

Pc specs indien het nodig is:
Amd athlon 64 3400+
k8v deluxe
1024mb ram
Ati radeon 9800XT classic

Help :s :s

psycho1
24 augustus 2004, 17:15
ziede tijdens het opstarte ook niks op uw scherm??

anders moete eff is een ander scherm aansluite en u config terug normaal zette to ge het prob kunt oplossen

yannick
24 augustus 2004, 17:19
dast probleem, heeft niets met scherm te maken, heb al een ander geprobeert. Ik krijg gewoon niets op men scherm :s. Er iets vreselijk misgelopen :D. Er blijkt niets doorgebrand te zijn, dus het probleem zit em in de bios wrs (maar hoe kan ik de bios veranderen als ik geen beeld heb :p ).

Kzit echt in de shit nu :D

psycho1
24 augustus 2004, 17:24
ik denk dat ge sommige biossen kunt flashe vanop de mama plank zelf.

ge moet is kijk in u boekske van uw mama plank. en eventueel da proberen.
anders probeer is een andere grafiche kaarteff te steke mss helpt da.

vroeger viel men netwerk kaart ook is uit, en toen kon ik da oplossen me het eff uit te halen en terug in te steken.
kweet het was kei raar :eek: ma het hielp toen :p

[MJ]
24 augustus 2004, 17:38
Start uw pc s op en hou tijdens het booten de "Home"-toets ingedrukt, dan zet m normaal den bios terug op fail-safe.
Als dat niet werkt moede ff de CMOS clearen -> kijk s in het boekje van uw mobo waar die jumper juist staat, kabels uittrekken, jumper ff verzetten, terugzetten en booten. (batterij ff uit mobo pakken cleart uwen bios ook -> is misschien veiliger als ge niet goed weet welke jumper ge moet verzetten)

[MJ]
24 augustus 2004, 17:41
Maar ge moet begot niet flashen of uw kaart eruit halen, doe gewoon s wat ik hierboven heb gepost...

yannick
24 augustus 2004, 17:48
thnx, tis eindelijk gelukt :d. Maar nu zet em graphic aparture size op 64, is dit de beste waarde, want dervoor stond die op 128 :s?

En mijn cmoss lijkt lichtjes verandert :s. Voor de rest werkt alles prima nu. Bedankt!!!!

[MJ]
24 augustus 2004, 17:56
Ja, uwe bios staat nu weer volledig standaard he, ge zult die terug wat moeten instellen.

Wat betreft AGP aperture size: ik heb altijd gelezen dat die best op de helft van uw graka-memory staat... hebde bijv. een kaart met 128ram op, zette de size op 64... staat altijd zo bij mij in de bios en nog nooit probs met gehad.