PDA

Volledige versie bekijken : CD Covers

RaPmAn
29 juli 2004, 13:25
Hallo,

Ik heb dus een programma nodig dat het volgende doet. Ik heb hier een aantal zelfgemaakte covers (soms ook gewoon foto's die ik als cover ga gebruiken) en ik zou die graag willen resizen zodat die passen als frontcover in zo een slim case.

Het programma zou het resultaat wel moeten opslagen als .jpg of .bmp of eender welk afbeeldingsformaat.

Ik hoor u al zeggen dat Nero cover designer ideaal is maar die valt dus al af want die slaat het resultaat op als .ncd en dan hebt ge dat programma nodig om die covers te openen.

Ik heb zo een prog. nodig omdat ik die covers soms doorstuur naar vrienden die niet de mogelijkheid hebben om die programma's (nero cover designer,...) te installeren omwille van netwerkbeperkingen.

Bestaat er zo een programma ?

dommel
29 juli 2004, 13:58
http://www.coverxp.com/main.asp

ik gebruik coverxp, maar een veel oudere versie, kheb al lang niemeer upgedate enzo :)

RaPmAn
29 juli 2004, 17:08
http://www.coverxp.com/main.asp

ik gebruik coverxp, maar een veel oudere versie, kheb al lang niemeer upgedate enzo :)

Euhm nog een klein vraagske, afprinten op de juiste afmetingen werkt ma opslagen in de juiste afmetingen niet.

Als ik die afbeelding invoer en ik kies dan save as --> vervolgens vink ik "resize w/h px" aan en daar moet ge dan die afmetingen invoegen zeker :confused:
Maar als ik daar 12*12 of 120 * 120 ingeef (dat zijn de afmetingen van zo een frontje) dan krijg ik als opgeslagen .jpg zo een piepklein afbeeldingske

en als ik die resize functie niet aanvink dan slaagt dieje die files gewoon op dezelfde grootte op als het origineel :crazy:

dommel
29 juli 2004, 17:39
als ge precies de afmetingen kent kunt ge eens irfanview gebruiken hiervoor

ik heb coverxp al lang niet meer gebruikt, dus mss kan da proggie da idd nie :unsure:

RaPmAn
29 juli 2004, 20:47
Ik heb het gevonden, in photoshop kunt ge gewoon de afmetingen ingeven en dan regelt hij zelf die pixels :)

Toch bedankt voor de hulp :niceone:

MitCh
29 juli 2004, 23:05
coverxp ! :woohoo: