PDA

Volledige versie bekijken : [hom] project : pleasures of the highest sense (trance)

2QuN2
25 juli 2004, 23:01
Jaja weer een projectje af,waark eig al heel lang aan bezig ben.Ben eraan begonne erges in maart.Maar het heeft ff stil gelege enzo en veel aan gewyzigt.Het is een iets meer commercieel getinte track,geen rustige trance.Zitte leuke effecten en vind ik zelf en er is ook een mooi achtergrondsfeertje.Er zit ook een klein breakje in watk zelf ook leuk vind en daarna breekt de hoofdmelodie uit.Kheb echt geprobeert om er een climax in te brenge,omdat dit in vorige tracks nooit aanwezig was.Dus daar benk zowa op aant oefene.

Kheb redelyk veel werk gestoke aan deze track dus khoop dat het resultaat :niceone: Is.Mss mastering kan beter vind ik persoonlyk.En mss de bassline is nogal typisch , zoals in al men tracks.

Kben benieuwd wat jullie er van vinden.Graag zouk de +punten en -punte van de track van jullie wete.Alle comments zyn welkom :applause: .

.: details :.

Title : pleasures of the highest sence
Artist : dj orb aka 2qun2

genre : trance
Lengte : 6:11 min
Formaat : mp3 (192kbps)

software : reason 2.0 , vanguard , cool edit pro 2 (stem) en T-racks 2.4 (mastering)

DOWNLOAD (http://www.users.skynet.be/am012089/dj-orb-pleasures_of_the_highest_sence.mp3)

Veel luisterplezier :music:
luisteren = comments -->> thx :) :niceone:

greetz 2qun2 aka dj orb

[deleted]
26 juli 2004, 21:34
[deleted]

Eagle`
26 juli 2004, 23:44
+punte: warm proper zuiver

-punte: vind de reverb niet mooi.. ik zou reason 2.5 toch maar eens zoeken aka kopen.. en dan kan je met een nieuw reverbkaske het wat minder bedrukt laten klinken..

het is men style niet dus kan er niet echt een mening op plakken..

het mag wel gezegd dat dit een vrij goeie productie is.
greetz

leuke treck maar valt precies uit elkaar in 2 tracks voor de breakbeat en er na, persoonlijk vind ik stuk breakbeat stukken beter dan voor 2 minuten

Monstertruckdri
26 juli 2004, 23:47
+ punten: zeer mooie melodie,leuk geluid!klinkt helemaal niet slecht!

- punten: mss iets te lang voor het ontploft,maar het kan ook wel zijn dat ik te commercieel ben ingesteld :rofl:

Desperatozz
30 juli 2004, 21:03
zoals'k beloofd had ier toch nog es een commentje van mij :)

Je begint leuk & stevig leuke fx'en ook(en je vorige tracks buiten beschouwing latend, waar deze ook al in voorkwamen), klinken ze ook echt goed, dan de ingepaste cinderella-the realm sample -> geeft een clubgevoel :) ... kzit intusse al op 2.41 ... zalige break, ma er zit eigenlijk totaal geen éénheid in met het vorige ... je laat niets doorlopen of in elkaar overlopen ... :-/ ... op 4.21 komt de typische orb klank terug ... klinkt beetje gelijk onze remix van Silver Bath ...

klinkt allesinds zeer proper afgewerkt enzo ... alleen de opbouw kan beter, de instrumentjes, en ik zou toch stillaan op zoek gaan naar andere fx'en enzo, en misschien nog wat extra refills ofzo ...

bandarlog
31 juli 2004, 05:08
Totaal mijne stijl niet maar puur qua productie:
Probeer eens stereo separation, zoek u ne degelijke reverb (als ge met vst's werkt: ambience) en verbeter uw bassen (teveel gerommel, niet krachtig genoeg).

Nog veel succes! :)

[deleted]
1 augustus 2004, 12:20
[deleted]

tekn0w!z
3 augustus 2004, 12:45
hmz sounds nice! het begin klinkt al veelbelovend! en ja dit is uw typische styl :) nice effecten en vooral op de vocal! ma kzou er toch meer energie insteken.. allé kbedoel qua sound :) dat het iets feller aanspreekt.. want deze styl lijkt zo op die typische styl van een paar jaar geleden wat zeker niet slecht is!

enja eens ge overstapt op R2.5 wilt ge niet meer terug
vocoder, reverb, distortion = :love:

anyway nice work m8!

Vylix

BraveHeart
3 augustus 2004, 12:59
das de klote aan reason! ..
da werkt ni met vst's..

der is wel een oplossing

install u cubase sx
koop u een duur geluidskaart 40.000bef style
link nu via rewire uwen reason naar cubase
en voila vst in the house!!..

ok bekke :offtopic:

als ik het geld zou hebben deed ik het!..

Ja dat is wel stom aan Reason, zo een zalig programma en geen VST's ondersteunt.
Cubase SX is ook niet 1 van de goedkoopste, laat staan die geluidskaart :)

De ene is DJ, de andere is Producer.
Een combinatie van de 2 zou zalig zijn, moest het zoveel beslag niet nemen in je budget om stevig van start te gaan.

@ 2Qun2, ik ga uw werkje straks eens aan een luistertest onderwerpen :scream:
De nodige comment (zo ver mijn kennis van het jargon het toelaat :rofl: zal ik de nodige stringskes en synths en reverbs en chorus boven halen :crazy: en dat in het DTS formaat posten, nu maar hopen dat uwe browser dat formaat ondersteunt, het zal knallen worden bij uw thuis wees maar zeker als ge uwe browser opengooit)
Over een vette home made post gesproken.
Are you ready ?
;)

2QuN2
10 augustus 2004, 15:54
Ik maak melodiekes in fruity met vanguard zet ze in wave en import ze in reason via die NT-XT sampler.