PDA

Volledige versie bekijken : [hom] Love melting like a snowflake (trance)

teaumaz
25 juli 2004, 19:26
't Moet niet altijd hiphop zijn, dus nu voor de tranceliefhebbers van 't forum: een tranceliedje (ook om te bewijzen dat ik wel van meer markten thuis ben dan enkel hiphop ;) )

Gelieve opnieuw rekening te houden met ' t feit dat het wma-bestand zwaar gecomprimeerd is.

http://www.teaumaz.be/snowflake.wma

Commentaar is meer dan welkom aangezien ik ni weet of mijn trance-muziek op iets trekt. :))

Freeze
25 juli 2004, 19:39
Ik zal streng maar, in mijn ogen, rechtvaardig proberen te zijn:

-
1) De stem is niet je dat ├ę =) Een beetje "overgearticuleerd"
2) De kick is iets te licht, maar dat kan komen door het wma formaat
3) je hihats/cymbalen klinken zeer elektronisch, als dit niet je bedoeling was, probeer ze wat vetter te laten klinken, speel wat met de delay/reverb (maar niet teveel natuurlijk)
4) Hoofdmelodie komt nooit echt naar de voorgrond, spijtig, want de klinkt wel tof =) maar hij ligt verstopt, I blame it on the mastering

+
1) Moment van je strings + je melodie zo rond 4"90'
2) Coole FX, ik denk publiek op de achtergrond en zo'n soort ademhaling precies
3) Redelijk goeie opbouw

teaumaz
25 juli 2004, 20:03
Voor de geïnteresseerden:

synth (Yamaha)
pc
sampler
sound module
en een behringer mengpaneel.

Cubase VST (legale versie) als sequencer.

[deleted]
25 juli 2004, 20:18
[deleted]

teaumaz
25 juli 2004, 20:39
needs lotz of mastering..
vooral melodie enzo.. naar voor brenge..
hihatz en stuff minder pc achtig laaten klinken.
badrum moet harder..of neem best gewoon andere bdrum..

maar toch profitiat voor je creativiteit.. jammer van de mastering..

'k Heb spijtig genoeg niet de uitrusting om spoor per spoor te masteren, als het dat is wat je bedoelt.

Desperatozz
25 juli 2004, 21:04
'k Heb spijtig genoeg niet de uitrusting om spoor per spoor te masteren, als het dat is wat je bedoelt.

gebruik de cubase mixer ...

voor de rest: idd wat over-articulatie ... leuke track (muzikaal) ... drums mogen iets helderder soms ... en dien *like a snowflake ...) overal tussen, vertraagd het geheel ewa vinnek ...

ma al bij al tof nummertje , en jah , leuke instrumenten ook

Freeze
25 juli 2004, 23:21
idd, cubase kan je toch perfect gebruiken daarvoor? =) enfin, geen volledige mastering maar toch EQ per kanaal en hardte per kanaal =)

teaumaz
25 juli 2004, 23:30
idd, cubase kan je toch perfect gebruiken daarvoor? =) enfin, geen volledige mastering maar toch EQ per kanaal en hardte per kanaal =)

Volume per kanaal kan zowel voor audio als midi, maar EQ kan bij mijn weten niet op midi zenne. Of ben ik nu echt al meer dan acht jaar mezelf onnodig aan 't beperken?

Freeze
25 juli 2004, 23:39
EQ gaat niet op midi neen maar alsge nu bijvoorbeeld die midi laat afspelen en via de line in uw geluid opneemt kuntge de WAV's bewerken =) wat u meteen een hele hoop meer bewerkingsmogenlijkheden biedt: antwoord is dus datge uzelf inderdaad onnodig beperkt :p

teaumaz
25 juli 2004, 23:43
EQ gaat niet op midi neen maar alsge nu bijvoorbeeld die midi laat afspelen en via de line in uw geluid opneemt kuntge de WAV's bewerken =) wat u meteen een hele hoop meer bewerkingsmogenlijkheden biedt: antwoord is dus datge uzelf inderdaad onnodig beperkt :p

Zo doe ik dat. ;) Feit blijft dan nog dat die midi niet spoor per spoor, maar alles in ene keer opgenomen wordt als wav. ik zou dat ook spoor per spoor kunnen dan, maar dan krijg ik dat onmogelijk gesynchroniseerd. Wel ongeveer, maar nooit exact, en dan klinkt zelfs een fractie van een sec. te snel of te traag als complete warboel. Ni da'k lastig wil doen, maar als er een andere manier is, laat mij gerust weten. 'k Leer graag bij
:)

Freeze
26 juli 2004, 01:18
Hoe kommet dan da wij da wel perfect synced krijgen?
Ge moet uiteraard wel AL uw midi's dan overzetten in wav's want anders gade delays krijgen inderdaad..

Fel inzoomen op de Wav, gelijkzetten aan 't begin en da gaat rechnisch perfect zenne, 'k weet niet waar dat probleem zit bij jou of begrijp ik je verkeerd?

teaumaz
26 juli 2004, 08:38
Hoe kommet dan da wij da wel perfect synced krijgen?
Ge moet uiteraard wel AL uw midi's dan overzetten in wav's want anders gade delays krijgen inderdaad..

Fel inzoomen op de Wav, gelijkzetten aan 't begin en da gaat rechnisch perfect zenne, 'k weet niet waar dat probleem zit bij jou of begrijp ik je verkeerd?

Mja kweet het niet. 't Zou zo moeten zijn dat, de moment dat ik op 'record' klik in CoolEdit, Cubase automatisch begint te spelen (of omgekeerd), maar die instelling bestaat niet, ofwel heb ik ze niet gevonden. Ik zal vanavond eens grondig kijken.

Dj Aero
26 juli 2004, 14:41
klinkt goed, stem is idd te duidelijk, mag meer "veramericaanst" worde :)

verwijder ook auw dat publiek in het begin.
delay op je clap verwijdere.
wa meer effect op je lead.
beetje beter afmixe.
strings zijn wel heel proffesioneel vind ik persoonlijk, de rest van je sounds ook maar ze worde niet altijd goed gebruikt.
de opbouw vind ik persoonlijk ok niet echt goed. als u "hoogtepunt" er is mag je de kick niet late wegvalle zoals in een breakbeat.
maar als je normaal andere stijle maakt, is dees echt knap gedaan. uw sounds zijn in elk geval bangelijk, en je hebt duidelijk de middele om een bom te make. :music:

Freeze
26 juli 2004, 15:52
Mja kweet het niet. 't Zou zo moeten zijn dat, de moment dat ik op 'record' klik in CoolEdit, Cubase automatisch begint te spelen (of omgekeerd), maar die instelling bestaat niet, ofwel heb ik ze niet gevonden. Ik zal vanavond eens grondig kijken.

Is dus totaal niet nodig hoor.
Je speelt in cubase een loop af van je instrument
je neemt het geluid op enkele keren na elkaar
Je exporteert en importeert die wav in cubase (volledig!)
je knipt in cubase het begin en het einde en loopt die aan elkaar

Gaat perfect hoor!