PDA

Volledige versie bekijken : Informatica aan UGENT (+vraagje over studiebeurs)

Grayfox
24 juli 2004, 13:01
Lo, volgend jaar ga ik informatica doen aan de RUG (UGENT), ik en vroeg me af als er hier mensen waren die die richting gedaan hebben of volgen, want ik wou namelijk weten als het de moeite is een laptop te kopen?
Kben eigenlijk van plan om gewoon mn pc mee te doen naar mn kot en up te graden zodak er ook op kan gamen, en kheb ook nog een pc thuis staan dusja...

Dus, laptop, ja of nee? Handig, niet nodig, of toch wel?

Nog een ander vraagje, mn moeder heeft vorig jaar een studiebeurs aangevraagd, maar verdiende juist een heel klein beetje teveel, maar nu ik ook ga studeren (dan telt da voor dubbel), dus zouden we wel in aanmerking komen.
Kheb al gaan informeren, en ze zeiden dat we gewoon moesten wachten en dat 'ze' zelf een formulier gingen opzenden met een bepaald nummer omdat we vorige keer al een studiebeurs aangevraagd hadden, en met dat bepaald formulier zou dat dan rapper gaan.
Maar wanneer komt da dan aan? Nog altijd niets gehad :x

greetz, en tia :)

QplQyer
24 juli 2004, 14:20
Laptop: overkill als ge pc op kot hebt.
Internet op kot: broodnodig want alles wordt geregeld via 't net.

Studiebeurs: ik zou het niet weten, sorry.

Grayfox
24 juli 2004, 14:39
thx for the info ! :niceone:

PLUTOVSKI
24 juli 2004, 14:48
internet op kot is ni echt broodnodig:
ik dacht ook van da eerst nodig te hebben omdat vele medelingen online worden gezet, ma toen dat ik eens uitrekende wat mij dat ging kosten+ problemen met bekabeling heb ik maar besloten van 't ni te doen.
ik mis da echt ni + je verspeelt geen tijd aan tijdrovende forums gelijk dit.
Overal op 't unief staan er pc's waar je kunt inloggen om gauw even je berichten na te kijken. Zorg ook dat ge nen vriend hebt ni ver van uw kot die internet heeft, kunt ge daar altijd nen keer gaan kijken of er iets online staat. Een memorystick is dan wel heel handig om downloads naar je pc te zetten of projectoefeningen die niet op een diskette kunnen op te zetten.

clubje
24 juli 2004, 14:54
Internet broodnodig op kot in Gent?
Lol, je zal mogen zoeken! De meeste koten hebben geen internet. Ik heb dit jaar ook overleefd zonder internet. Sure, het is stom om telkens in het weekend vele slides te gaan uitprinten...maar het gaat.

QplQyer
24 juli 2004, 15:15
Nu ja, het gaat zonder dat is een feit, maar ik zit nie op kot dus kan het niet echt zeggen, ik kreeg wel de indruk dat het enorm handig is, zeker omdat zoveel online wordt gezet, en ik print nie alle slides af.
Met een memory stick gaat het wel nog om alles te downloaden vanop unief en dan op pc te zetten op kot, dat is een alternatieve oplossing.

Obi-Jan
24 juli 2004, 15:30
kga volgend jaar ook informatica studeren aan UG :p
ik ga gewoon mijn pc meepakken, dat zal wel goed genoeg zijn :p
en van internet, ik heb een kot op home vermeylen, dus ik krijg daar een mooie Ugent verbinding :D

<Addow>
24 juli 2004, 15:33
thx for the info ! :niceone:
Sweeeeeeeeet, Grayfox, 'k ga ergens bij in de buurt rondhozen! Ben dit jaar gestrand bij burgerlijk ingenieur, en ga klein stapke terugzetten en Informatica volgen...luckily kan ik nog voor wa vrijstellingen gaan! Maar there will be another Telenet Soul in your class, mate! Hihaaa

Antwoorden op uw vraagskes:

Ik heb héél 't lessenpakket ne keer bekeken, en dat komt voor 40% overeen met Burgerlijk, maar het niveau zal ietske lager liggen! En wat we dit jaar zagen, zal bij informatica niet zo grondig bestudeerd worden...oef, maar wat ik hiermee wil zeggen is: Ik heb héél 't jaar vlotjes kunnen draaien met ne Pentium II 350MHz op kot... wat had ik nodig voor die studies = MAPLE (wisk. rekenprogramma), KLADBLOK, MD-DOS (met Java pluginneke) & das al!

Dus al die eisen van ne laptop & supersnelle pc, bullshit, ze kunnen u daar ni toe verplichten als ge ni extreem veel praktijk krijgt! Programmeren houdt dus Java-en in, en waarschijnlijk C & C++ in 't tweede semester, wat praktisch dezelfde zwaarte is!

Enige verschil :: Maple draait vlot, maar een berekening gebeurt sneller bij nen P4 als P2 é ;) En believe me, sommige berekeningen duurder op ne P4 al 10 seconden :P (3d-fieken enzow)

Dus, geen onnodige laptopkosten maken, heb je niet nodig! Maar permanent i'net kan wel handig zijn! Al onze oefeningen moesten wij van 't i'net plukken, en soms stonden die maar de dag ervoor online! Zijn zelfs zware discussies over geweest voor diegene die niet op kot zaten enzow! Oefeningen, meldingen & info, staat praktisch allemaal op i'net, en véél komde schriftelijk ni te weten, zelfs inschrijven voor examens -> e-mail afdrukken & binnendoen... de techniek staat niet stil ;)

Wat die studiebeurs betreft, misschien kan ik je daar wat in helpen!

M'n ouders zijn dit jaar officieel gescheiden, maar de scheiding liep al van vorig jaar in juni! Wij hadden ook een studieaanvraag geplaatst voor vorig jaar in september, en dit werd ons geweigerd aangezien het inkomen gebaseerd is op 't jaar ervoor! (Mama verdient minder als de grens, papa meer) Dus dit jaar gaan we wel eentje trekken! En beter nog, wij hebben die papieren nog aangekregen!

Als je je gaat inschrijven krijgde die papieren normaal mee, en dan sturen zij jou een héél pakket met allerhande administratie op, maar als ik ff peis, peisk da die studiebeurs al wel geregeld is... ik ga der m'n ma is op natrekken, weet dan nog iets te zeggen! Deal?

Many greetz, c ya next year! Let's kick some ass... :applause:

<Addow>
24 juli 2004, 15:37
kga volgend jaar ook informatica studeren aan UG :p
ik ga gewoon mijn pc meepakken, dat zal wel goed genoeg zijn :p
en van internet, ik heb een kot op home vermeylen, dus ik krijg daar een mooie Ugent verbinding :D

Aha, die gaan we dan eens plunderen... ge weet misschien dat er daar nieuwe regelingen over zijn gekomen vorig jaar -> toen was 't onbeperkt downloaden & uploaden tegen uiterst zalige snelheden -> nu 5Gig down & 0,5 Up (da laatste weet ik ni 100%); dus das wel kut & minder...

...maar 't is nog zalig é ;) Bij ons is 't wel iets illegaler op kot...ne router waar twintig man op kan...gelukkig zitten we der maar met 6 op! 20Gig download & 3Gig up, mij hoorde ni echt klagen...der zitten geen downloaders of gamers bij ons! En ik ben ok gene gamer, dus das sweet :-D

Howitzer
24 juli 2004, 15:41
Lol, heel die klas gaat gebuisd zijn voor het jaar door die 2 individukes daar :naughty:

PLUTOVSKI
24 juli 2004, 15:46
onderschat die info daar ni, ik doe wel burgerlijk, ma kheb nen keer puntenlijsten dien hangen van de info, zelden enen die meer a's had dan c's

QplQyer
24 juli 2004, 15:59
Ik heb héél 't lessenpakket ne keer bekeken, en dat komt voor 40% overeen met Burgerlijk, maar het niveau zal ietske lager liggen! En wat we dit jaar zagen, zal bij informatica niet zo grondig bestudeerd worden...oef, maar wat ik hiermee wil zeggen is: Ik heb héél 't jaar vlotjes kunnen draaien met ne Pentium II 350MHz op kot... wat had ik nodig voor die studies = MAPLE (wisk. rekenprogramma), KLADBLOK, MD-DOS (met Java pluginneke) & das al!

Dus al die eisen van ne laptop & supersnelle pc, bullshit, ze kunnen u daar ni toe verplichten als ge ni extreem veel praktijk krijgt! Programmeren houdt dus Java-en in, en waarschijnlijk C & C++ in 't tweede semester, wat praktisch dezelfde zwaarte is!

Programmeren eerste semester : java basics
Programmeren II, tweede semester: Java GUI met swing, threads enzovoort

C en C++ komt pas in de licenties (masters dus voor jullie, alle hopelijk voor mij in licentie, tweede zit nog es zien).

En niveau ligt niet lager qua wiskunde me dunkt (alle misschien wel in de bachelor waar den helft van de wiskunde en de fysica uit verdwijnt).

En onderschat deze richting zeker niet! 't slaagpercentage is het laagste van heel de unief is ons heel het jaar door verteld, zegt genoeg zeker, iets van een 20% geloof ik.

Dankzij één C mag ik in september wel weerkeren voor vier vakken bah, misschien zie ik ulle wel volgend jaar alle.

-Darkstar-
24 juli 2004, 16:29
ik heb nu tweede kan informatica zo ongeveer achter de rug, kzou er nog wa in tweede zit moeten doen, maar ja...

ik verander dus van richting...
door die twee jaar informatica ben ik er serieus gedegouteerd van geraakt
ge moet echt wel goed zijn in wiskunde, want het overgrote deel van de vakken is ZUIVER wiskunde (dus zonder enige toepassing in de informatica)

met de bama structuur zijn er nu een paar vakken herschikt over het jaar, en hoewel het voor de meesten wss niet veel zal uitmaken in welke volgorde ze de vakken krijgen, denk ik toch dat ze de nieuwe studenten zand in de ogen strooien en het nog wat moeilijker zal zijn (ik dacht dat je bijv. discrete wiskunde vanaf volgend academiejaar in het eerste semester krijgt)

wat die burgies betreft, die zogezegd "afzwakken" naar informatica: kdenk dat je bedrogen gaat uitkomen
ok, tis wat minder in vakken en leerstof, maar qua moeilijkheidsgraad is er weinig verschil...

nu ja, tis en blijft een grote buisrichting aan de unief in gent, en ik zie het nog zo snel niet veranderen
wat ik wel weet is dat als je eraan denkt je pc in te richten om te gamen, al voordat het academiejaar begonnen is, het wss niet goed genoeg gesteld is met je motivatie om je door die vier jaar te gaan slepen...

mor ja, je moet achter mij niet kijken, these are just my two cents...

QplQyer
24 juli 2004, 16:33
ik heb nu tweede kan informatica zo ongeveer achter de rug, kzou er nog wa in tweede zit moeten doen, maar ja...

ik verander dus van richting...
door die twee jaar informatica ben ik er serieus gedegouteerd van geraakt
ge moet echt wel goed zijn in wiskunde, want het overgrote deel van de vakken is ZUIVER wiskunde (dus zonder enige toepassing in de informatica)

met de bama structuur zijn er nu een paar vakken herschikt over het jaar, en hoewel het voor de meesten wss niet veel zal uitmaken in welke volgorde ze de vakken krijgen, denk ik toch dat ze de nieuwe studenten zand in de ogen strooien en het nog wat moeilijker zal zijn (ik dacht dat je bijv. discrete wiskunde vanaf volgend academiejaar in het eerste semester krijgt)

wat die burgies betreft, die zogezegd "afzwakken" naar informatica: kdenk dat je bedrogen gaat uitkomen
ok, tis wat minder in vakken en leerstof, maar qua moeilijkheidsgraad is er weinig verschil...

nu ja, tis en blijft een grote buisrichting aan de unief in gent, en ik zie het nog zo snel niet veranderen
wat ik wel weet is dat als je eraan denkt je pc in te richten om te gamen, al voordat het academiejaar begonnen is, het wss niet goed genoeg gesteld is met je motivatie om je door die vier jaar te gaan slepen...

mor ja, je moet achter mij niet kijken, these are just my two cents...

Hmmz, vakken zijn niet zomaar herschikt hoor, er vallen enkele weg, oa numerieke methoden in de algebra en numerieke analyse, fysica, er is maar één analyse in de eerste bach enzovoort, denk niet dat het zand in de ogen strooien is, het wordt gemakkelijker (maar wel vijf jaar).

polleke
24 juli 2004, 16:37
rekent er nog maar 2 bij die informatica aan de RUG gaan studeren :)

me en Perfusion ook :p

Grayfox
24 juli 2004, 17:15
cool, der zijn er hier gelijk nog veel opt forum die Informatica gaan doen, hopelijk gaan we elkaar binnen een paar maanden dan eens ontmoeten :p

mja Darkstar, tis mss wel een slechte instelling, ma kwil zeker HL2 kunnen spelen :D

Kheb al eens die cursussen doorkeken, en tis wel veel wiskunde, allemaal dingen dak nog ni gezien heb. Maja, kdoe wel graag wiskunde, en kben er wel tamelijk goed in, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

nog eens bedankt voor de informatieve replies, kheb er veel aan gehad!
Spijtig genoeg heb ik wel nog geen kot gevonden, kwas eigenlijk nog niet zeker als ik wel op kot ging. Maar nu wel, en ik hoor zo dat het nogal moeilijk gaat zijn een kot te vinden zo laat in Juli :sad:
Mja, dringend werk van maken, kheb al zitten zoeken op sites (kotatgent.be), nu eens rondbellen :)

Ik kijk er eigenlijk wel erg naar uit, moet wel zalig zijn, op kot, alleen leren wa ge interessant vindt, en dus hele dagen kunnen bezighouden met uw hobby :)
En dan eindelijk eens in een grote stad wonen ipv een boerengat :woohoo:

Quadreg
24 juli 2004, 17:21
Ik ga volgend jaar ook Informatica gaan doen aan UGent :woohoo:

Weet iemand een goed boek om java te leren ?
Is misschien handig als ik dat al eens leer :)

En slaagkans 20%, lijkt mij toch maar heel weinig ze :eek:

Grayfox
24 juli 2004, 17:35

"En dan is er... Java" (ISBN:90 395 1690 1)
kheb me nu in de vakantie bezig gehouden met dat te leren, mn broer had dat boek al (voor MCT)
kheb het juist sinds eergisteren uit ofzo :)
greetz

QplQyer
24 juli 2004, 17:37

Het is zo ..
Ge kunt mss de boek kopen die ze gebruiken in eerste semester? Java met BlueJ noemt em, let wel: de theorie lessen programmeren worden enorm saai als ge 't meeste al kent (café is een beter oord dan ;)).

Poewni
24 juli 2004, 17:52
Niemand die MCT gaat doen in kortrijk ? :sad:

-Darkstar-
24 juli 2004, 18:09
als ge onder informatica verstaat: grafische stuff, photoshop, macromedia apps en webdevelopment, ==> dan zeker mct doen...

@Grayfox: ik heb ook die cursussen ingekeken, en ik had er wel al veel van gezien in het middelbaar...
go figure hoe gevarieerd en "leutig" die richting is

Brianz
24 juli 2004, 18:43
ge gaat u gewoon gaan inschrijven
tan moeje zon papier invullen voor al u gegevens
daarin staat ook een onderdeel voor studiebeurs
ge kruist da aan dagge een studiebeurs wilt
tan gaje naar de kassa
doordajje studiebeurs ebt aangekruist moeje maar 80 euro betalen ipv 500
tan krijgde ook de papieren mee voor u studiebeursaanvraag
da moeje thuis invullen en terug op sturen
stel dajje u studiebeurs krijgt; k
stel dajje u studiebeurs niet krijgt, tan moeje de resterende 420 euro nog gaan storten

Tah_b00nz0r
24 juli 2004, 22:17
Ik kijk er eigenlijk wel erg naar uit, moet wel zalig zijn, op kot, alleen leren wa ge interessant vindt, en dus hele dagen kunnen bezighouden met uw hobby :)
En dan eindelijk eens in een grote stad wonen ipv een boerengat :woohoo:

en dan na nege maande erachter kome da herexames hebt :applause:

serious: kga ook op kot nu in "hasselt" en kga mij ook goei laptopke aanschaffe om wa deftig te kunne game indien dak goesting heb ma kga toch probere me ingesteldheid te zitte van: kmoet ook nog goe lere

Infected-dog
24 juli 2004, 22:19
ik wil graag mct doen in de hoge school volgend jaar, ik kan behoorlijk veel van puters en photoshop, maar nix van webdesign en al de rest.
ik heb fotografie (tso) gestudeerd, is dit een probleem?

ik ken wat van photoshop omdat ik dat 3jaar heb gekregen bij photografie

Psychodweep
24 juli 2004, 23:09
ik wil graag mct doen in de hoge school volgend jaar, ik kan behoorlijk veel van puters en photoshop, maar nix van webdesign en al de rest.
ik heb fotografie (tso) gestudeerd, is dit een probleem?

ik ken wat van photoshop omdat ik dat 3jaar heb gekregen bij photografie

Ge leert dat daar allemaal, je zou wel best de instapcursussen volgen.

Informatica aan de universiteit van Gent, is ietsje teveel wiskunde voor me.
K wil geen lessenrooster met +- de helft wiskunde ofzo....

Ik denk dat ik zal kiezen voor Industriële Wetenschappen Informatica (hogeschool),
daar heb je nog steeds veel wiskunde, maar een pak minder (tis niet gemakkelijk), je hebt ook behoorlijk veel chemie en fysica, maar die is ietsje gemakkelijker dan aan de unief.

Hier vind je alle informatie over studietoelagen (http://www.ond.vlaanderen.be/studietoelagen/studietoelage.htm)

Infected-dog
25 juli 2004, 12:36
daaamn, ik suck echt in wiskunde

QplQyer
25 juli 2004, 13:23
daaamn, ik suck echt in wiskunde
bij mct zit er weinig of geen wiskunde geloof ik hoor (check het lessenrooster eens).

wafelijzer
25 juli 2004, 13:27
niet dat ik er alles van weet toch even zeggen;

informatica op unif is een van moeilijkste richtingen en zit niet veel lager als Burgelijk ing.
de wiskunde van niveau is hetzelfde als de burg ing, komt rechstreeks uit de mond van ne prof waar ik met gesproken heb ...

bovendien is er een zeer laag slaagpercentage (40%)

denk niet dat je een beetje moogt spelen met html en programmatjes instellen ofzo. is vooral zeer wiskundig en zeer theoretish en saai.

Krueger
25 juli 2004, 13:36
niet dat ik er alles van weet toch even zeggen;

informatica op unif is een van moeilijkste richtingen en zit niet veel lager als Burgelijk ing.
de wiskunde van niveau is hetzelfde als de burg ing, komt rechstreeks uit de mond van ne prof waar ik met gesproken heb ...

bovendien is er een zeer laag slaagpercentage (40%)

denk niet dat je een beetje moogt spelen met html en programmatjes instellen ofzo. is vooral zeer wiskundig en zeer theoretish en saai.
Mja, ik spreek uit ervaring, de wiskunde die ge krijgt in de richting informtica is wel degelijk een stuk makelijker dan die dat ge krijgt als burgelijke. Iemand die ik ken heeft 2 keer burgelijke geprobeerd, 2 keer gebuisd. Daana is em informatica gaan doen en dan had em grote onderscheiding (zonder meer te blokken ofzo zei em zelf)
Alsek zo naar die zen vakken kijk (ik doe burgelijke) dan zie ik toch wel degelijk een niveauverschil. Pas op, ik zeg niet dat informatica aan de univ makelijk is ofzo, verre van...

-Darkstar-
25 juli 2004, 14:28
Mja, ik spreek uit ervaring, de wiskunde die ge krijgt in de richting informtica is wel degelijk een stuk makelijker dan die dat ge krijgt als burgelijke. Iemand die ik ken heeft 2 keer burgelijke geprobeerd, 2 keer gebuisd. Daana is em informatica gaan doen en dan had em grote onderscheiding (zonder meer te blokken ofzo zei em zelf)
Alsek zo naar die zen vakken kijk (ik doe burgelijke) dan zie ik toch wel degelijk een niveauverschil. Pas op, ik zeg niet dat informatica aan de univ makelijk is ofzo, verre van...

misschien was em er wel door omdat hij al twee jaar wiskunde gehad had (bij de burgies) van hetzelfde niveau als bij de informatica (na 3 jaar kun je er al eens door zijn :) )

believe me, niveauverschil qua wiskunde is zeer klein tot onbestaande

pit24
25 juli 2004, 14:31
misschien was em er wel door omdat hij al twee jaar wiskunde gehad had (bij de burgies) van hetzelfde niveau als bij de informatica (na 3 jaar kun je er al eens door zijn :) )

da was ik nu ook aant denken :D

Krueger
25 juli 2004, 16:15

Dat zou natuurlijk kunnen, maar het waren zijn eigen woorden, dat het makelijker is.
Nog iets, we hebben beide in het tweede semester "statistiek en waarschijnlijkheidsleer". Ik had 9.3/20 (in men eerste jaar haddek onderscheiding btw) hij had 20/20. Dat wilt toch iets zeggen over het niveauverschil denk ik.
Het blijft natuurlijk speculeren, i know...

-Darkstar-
25 juli 2004, 16:50
ja, je kunt er blijven over discussiëren
maar na twee jaar heb ik beseft dat de richting voor mij de moeite niet waard is

PsyKi
25 juli 2004, 18:23
ik ga in september naar MCT :woohoo: ben al ingeschreven van mei of zo :s
ni op kot, en da vanuit zelke elken dag overkomen :/ majah, tzal toch moeten gaan (int 2de jaar mssn kot)

bij mct zit er weinig of geen wiskunde geloof ik hoor (check het lessenrooster eens).

Op MCT krijgde alleen uw eerste jaar wiskunde, int tweede jaar valt da weg + wiskunde is volledig op pc(laptop), allemaal excel of derive
en uuhm, op infodag mct hebben ze alles getoond wa we gaan krijgen van wiskunde en ik heb alles al gezien op middelbaar, tis allemaal just hetzelfde, maar moeilijker oefeningen en op veel kortere tijden (1 week per onderwerp)

en idd MCT is voor zover ik gezien heb op infodag in het eerste jaar neig graisch gericht (photoshop, webdesign, ...) Maar ge ziet eigelijk van alles nen basis: photoshop, 3DMax, VB.NET :sad: , ASP.NET ( :sad: waarom gene PHP :cry: ), netwerken, ....
en daarna kunt ge kiezen en u specialiseren in bvb: netwerken, webdesign, programmeren, ...

spijtig genoeg s*ck ik op grafisch gebied, doe eigelijk liever programmeren en stuff, majah, tzal wel wa beteren als ik mij daar serieus mee bezighou zeker

forke
25 juli 2004, 18:32
Er is ook nog ICT aan het KaHo in Gent. Imho een ietsje betere richting dan MCT. Gewoon persoonlijke voorkeur. :-)

Hale
25 juli 2004, 18:43
Dat zou natuurlijk kunnen, maar het waren zijn eigen woorden, dat het makelijker is.
Nog iets, we hebben beide in het tweede semester "statistiek en waarschijnlijkheidsleer". Ik had 9.3/20 (in men eerste jaar haddek onderscheiding btw) hij had 20/20. Dat wilt toch iets zeggen over het niveauverschil denk ik.
Het blijft natuurlijk speculeren, i know...

bij ons in eerste sem ( 2de kan lic. info aan kul ) is statistiek nochtans 1 van de buisvakken ( 1 van de vele :p ) ... hebben daar trouwens +/- krak hetzelfde gezien als de burgi's

Grayfox
25 juli 2004, 20:34
ge gaat u gewoon gaan inschrijven
etc...

ja, al gedaan, behalve het stuk dat met het formulier van de studiebeurs, dan zeiden ze dat ze het gingen opsturen omdat we dat vorig jaar al aangevraagd hadden... dus nog altijd niets gehad :sad:

Kbetwijfel het, want je kan namelijk dankzij de nieuwe BaMa structuur overstappen van Informatica naar Burgerlijk Ingenieur (na het 3de jaar Inf. naar 4d jaar Burg.Ing., met een overstap programma)
dit houdt eigenlijk in dat je heel wat minder wetenschappen gaat hebben, maar wel een diploma van Burg.Ing kan behalen.
(wss wel één jaar langer, ofwel één jaar da gewoon stuk zwaarder gaat zijn)

Kwist al een tijdje voordat ik me ingeschreven had dat Informatica de helft wiskunde was het eerste jaar hoor... vind ik niet erg (in het middelbaar praktisch altijd 90% voor mn examens, zonder vooraf te blokken)
kweet ook wel dak aan de unif wel alles ga moeten bijhouden anders gaat het niet lukken :|

en MCT heeft geen wiskunde (wel iets met fysica en elektriek, niet makkelijk, niet moeilijk). MCT is minder werk dan het 6de middelbaar, maar als ge werk wilt in de MCT sector gade toch als de beste moeten afstuderen
(broer doet MCT)

greetz

BlisteringByte
25 juli 2004, 20:53
Internet broodnodig op kot in Gent?
Lol, je zal mogen zoeken! De meeste koten hebben geen internet. Ik heb dit jaar ook overleefd zonder internet. Sure, het is stom om telkens in het weekend vele slides te gaan uitprinten...maar het gaat.

wij verhuren ook 2 koten bij ons thuis..
huis met 2 verdiepingen he.. herenhuis.. gelijkvloers + 1ste verdieping is van ons..

bovenste 2 kamers + badkamertje + keukentje..

dit jaar had er een meisje inet gevraagd, zij had router en kabels enzo..
betaalde helft van rekening en da was 't :p en ze mocht er nog wezen ook ;)

is nu opnieuw verhuurd aan 2 nieuwe meisjes..
dunno of da iets gaat zijn..

van als ze er zijn beetje socializen he ;) :love:

Genious
9 december 2005, 23:44
Niemand die MCT gaat doen in kortrijk ? :sad:
ik woon in Kortrijk als u da kan helpen ;)

maar ga volgend jaar wel in Gent gaan studeren (prolly handelsingenieur), dus ga er dan ook niet te vaak meer zijn.

MilM
9 december 2005, 23:47
hmm
hij vroegt da een jaar en half geleden ...

Kzie het nut nie in van topic naar boven te schoppen met uw reply ;)

BlisteringByte
10 december 2005, 01:41
threaddiggers..

:doh:

Ble$$ed^
10 december 2005, 03:37
diene jongen is ook van onder zijne steen gekropen

zarathustra
10 december 2005, 16:39

ik weet niet zenne ik heb het stuk analyse van informatica en burgerlijk eens naast elkaar gelegd. (in leuven dan wel) en er is toch wel een duidelijk verschil.

Het is wel +/- een feit dat degenen die burgie falen en dan informatica gaan doen meestal er onderdoor zijn gegaan op mechanica of chemie en dat soort dingen en niet direct op de wiskunde. (en zodoende informatica dan easy vinden)

Hellrabbit
10 december 2005, 17:36
ik weet niet zenne ik heb het stuk analyse van informatica en burgerlijk eens naast elkaar gelegd. (in leuven dan wel) en er is toch wel een duidelijk verschil.

Het is wel +/- een feit dat degenen die burgie falen en dan informatica gaan doen meestal er onderdoor zijn gegaan op mechanica of chemie en dat soort dingen en niet direct op de wiskunde. (en zodoende informatica dan easy vinden)

bullcrap, informatica krijgt bijna al zenne wiskunde samen met 1e kan wiskunde

of gade zeggen da de wiskunde van Wiskunde makkelijker is dan die van de Burgies? :p

zarathustra
10 december 2005, 20:10
bullcrap, informatica krijgt bijna al zenne wiskunde samen met 1e kan wiskunde

of gade zeggen da de wiskunde van Wiskunde makkelijker is dan die van de Burgies? :p

geen idee, ik heb gewoon de cursussen analyse vergeleken :p Vraag het maar aan realbirkoff op #zwammers channel ^^

en ik zeg trouwens net dat het niet echt aan de wiskunde ligt maar eerder aan de combinatie van al de verschillende vakken.

[BAT] Hydra
10 december 2005, 22:11
Ikzelf studeer 2e bach informatica aan de KUL.

- Aan de KUL heb je in je eerste jaar 10 vakken, waarvan 4 wiskunde vakken.
Deze 4 wiskunde vakken krijg je aan de KUL samen met de mensen die eerste bachelor wiskunde studeren.

- De wiskunde die de burgies krijgen is gemmideld gezien moeilijker, maar dit geldt niet voor alle vakken. Bij informatica is de analyse erg gemakkelijk, maar krijg je wel een vééél moeilijkere cursus algebra dan de burgies. Lineaire algebra is dan het ook het buisvak bij 1e bach informatica aan de KUL.

- Als je je inschrijft in leuven voor informatica heb je 30,4% kans dat je in september volgend jaar in 2e bachelor informatica zit. In gent is dit ook ongeveer 30%. Als je naar de campus kortrijk van de kul trekt heb je maarliefst 72,2% kans om te slagen voor hetzelfde eerste jaar. Studeer je voor burgerlijk ingenieur in leuven, dan zijn je slaagkansen 53,0%.
Hier vind je alle slaagcijfers per richting van de KULeuven: http://www.kuleuven.be/schoolverlater/studeren/slaagcijfers.htm

- Aan de KUL studeren ongeveer 22000 studenten, aan de ugent 20000.

- Zowel in gent als in leuven kan je als je je bachelor informatica behaald hebt, een 2e jarige master burgie zonder enig schakelprogramma doen.

- Laat je niet afschrikken door slechte resultaten in het middelbaar, mijn gemmidelde aan de unif dit jaar was beter dan mijn gemmidelde van het 5e en het 6e middelbaar.

- Dit is mijn rapport, in eerste zit erdoor gedelibereerd: http://www.bat-clan.be/resultatenUnif2005.jpg

- Dit is de site van de studentenkring van informatica in leuven: www.wina.be

russian
11 december 2005, 12:09
Er studeren aan de UGent ongeveer 26 750 studenten, heel wat meer dan 20 000 dus.
Bron: http://www.ugent.be/nl/onderwstud/studstat/evolutietotaalstudenten.pdf

[BAT] Hydra
11 december 2005, 13:26
Sorry, mijn bron was een artikel in de standaard van enkele weken geleden dat zoals jij zegt verkeerde informatie bevat.

Vorig academiejaar waren er aan de KUl aan het het einde van het jaar 30.455 studenten ingeschreven.
Nieuwe bron: http://www.kuleuven.be/algemeen/feitenencijfers.htm