PDA

Volledige versie bekijken : Excel vraagje...

ThX
14 juli 2004, 15:26
Ok, het wordt een beetje ingewikkeld om uit te leggen... We proberen...

Mijn vraag betreft de functie "zoeken", ik werk met twee werkbladen waarvan 1 vd 2 een lijst is met trefwoorden (zoekvector) met gegevens(resultaatvector) ivm deze woorden in de kolom ernaast.

In het andere werkblad ga ik 'op zoek' naar een trefwoord (zoekwaarde) uit deze lijst om op die manier automatisch de gegevens te verkrijgen. Het werkt dus als een soort van database.

Wat is nu het probleem... Om de 'zoeken' functie te laten werken moet die lijst (zoekvector & automatisch volgend de bijpassende gegevens) alfabetisch gerangschikt worden, dus telkens als ik een item toevoeg, moet ik de lijst opnieuw rangschikken, op zich niet veel werk maar wel irritant. Bestaan er nu een functie die lijsten automatisch rangschikt nadat je een item (extra rij dus) toegevoegd hebt? Of eventueel een andere functie waarbij de waardes niet alfabetisch gerangschikt moeten zijn...

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen :)

Maxime

P|tt@
14 juli 2004, 18:24
Het enige wa ik kan bedenken, en da's wa omzeilen da ge in vba programmeert met da ge u werkblad afsluite ofzo iets, dat het automatisch ordent, of opent u pick, en da't dan automatisch die macro doorloopt.