PDA

Volledige versie bekijken : Advies gevraagd ivm Lerarenopleiding

Pol
12 juli 2004, 19:41
Ik heb mijn diploma secundair onderwijs net op zak , en ik zie het wel zitten een opleiding te volgen als Onderwijzer (lagere school).
Ik woon in Ieper en de 2 scholen waartussen ik twijfel is KATHO Tielt of KATHO torhout.
Sommigen zeggen dat Tielt moeilijker is dan Torhout en sommigen zeggen het andersom.

Ik wou gewoon es dmv dit forum in contact komen met anderen die zo'n opleiding hebben gedaan of bezig mee zijn, en waar.

Thx in advance

KlAzOiD
12 juli 2004, 20:17
khbo brugge
ik heb gehoord van iemand uit mijn klas die vorig jaar in torhout zat dat voor ilso ze aan haar lot overgelaten werd ivm stages etc weet natuurlijk niet hoe dat zit voor illo

over tielt weet ik niets behalve dat nen aangetrouwd familielid van me daar lesgeeft

Pol
12 juli 2004, 22:42
Hoe vond je brugge?

clubje
12 juli 2004, 22:49
Hallo poltje,

ik ben ook van ieper ('t is te zeggen, vlamertinge).

Heb je infodagen gedaan? Op infodagen kun je meestal al de sfeer proeven van de school.
Nu...velen gaan mij ongelijk geven maar minstens zo belangrijk is de stad zelf waar je gaat studeren. Ik zat dit jaar in Gent en Gent is TOTAAL niet mijn stad, en gedeeltelijk daardoor is mijn jaar mislukt...

Ikzelf zou bv meer een persoon zijn die graag naar Torhout zou gaan. Brugge is iets groter, en ademt een iets andere sfeer uit. Torhout is klein (maar gezellig) en spreekt meer een publiek aan die niet aan 'het grote' is. Tielt ken ik niet, maar ik denk dat dat iets is tussen Torhout en Brugge.

Kies goed, het is belangrijk.

Pol
12 juli 2004, 22:56
Yes tis daarmee, kmoet daar op zn minst 3 jaar slijten dus ik wil mij wel amuseren en het zo sfeervol mogelijk houden.

clubje
12 juli 2004, 23:00
Naar mijn bescheiden mening is Torhout de beste keuze. Ge hebt er geen 20 café's maar de sfeer is er wel goed.

Brugge is groter, meer café's, maar meer marginaal (no offence tegenover de bruggelingen :p).
Gewoon es een dag gaan rondlopen in Brugge, en es een dag in Torhout...keuze zal al vastliggen.

Pol
12 juli 2004, 23:07
Heb je msn btw, we kunnen dan es babbelen ofzo

xJKx
13 juli 2004, 11:17
Ik zit in Torhout, nu tweede jaar regentaat achter de rug. Het is er idd klein, maar fijn. Must say dat het zeker niet te vergelijken is met het hoger onderwijs in bv. Gent... Verwacht je dus niet aan grote aula's waar je zonder boe of ba afwezig kunt zijn...

Iedereen kent er wel iedereen, wat wel tof is... Het is een goede school en je leert er echt je vak, maar er moet hard voor gewerkt worden! Aan jou de keuze ;)

Good luckz! ;X

Pol
13 juli 2004, 21:08
En is de wiskunde die je moet kennen van een hoog niveau, da zou wel es mijn struikelvak kunnen zijn

xJKx
14 juli 2004, 09:23
mhz ik doe regentaat nederlands-geschiedenis-pav, dus ik heb eigenlijk geen wiskunde... je zou waarschijnlijk lager onderwijs willen doen dan...? Daar kan ik geen uitleg over geven, maar ik zal eens rondvragen bij enkele mensen die ik ken ;)...

kil911ler
14 juli 2004, 09:55
ik ga nu naar het 4e middelbaar, maar ik weet al wat ik later wil worden: ook leraar :)
ik woon in roeselare, en m'n ouders hebben goeie dingen gehoord over Torhout. dus ik zal waarschijnelijk naar daar gaan. en ik denk dat ik ook het lagere zal nemen

FuLcRuM
14 juli 2004, 11:31
Groep T in Leuven :niceone:

Pol
14 juli 2004, 20:18
nuja, tblijft een keuze die de verdere loop van uw leven kan bepalen daarom dat ik me goed informeer.