PDA

Volledige versie bekijken : kan bijna geen enkele sites meer bezoeken

ShoveS
4 juli 2004, 03:23
Een vriend van me heeft een probleem;

hij kan bijna geen enkele sites meer bezoeken (enkel nog google, een site / forum waar hij dagelijks komt en dan ook z'n probleem heeft gepost en nog een paar) zijn msn en zo werkt ook niet meer
hij heeft geen firewall of router en die van xp staat normaal gezien af, hij heeft IE 6.0 en de sites die hij niet kan bezoeken geven gewoon een time out als hij ze probeert te pingen

hij heeft al winsockfix.exe gedownload maar dat heeft het probleem niet opgelost

iemand anders nog raad?

Burnout
4 juli 2004, 11:09
Vooreerst een vragen:
-hoe is hij met internet verbonden?

Ik zou eerst eens proberen te pingen: doe windowstoets+r, dan typ je cmd en in dat vak typ je ping www.google.be
Als dit werkt kan je bestemmingen op internet bereiken.

Check ook is of de dns servers en de gateway juist is ingesteld! :o

ShoveS
4 juli 2004, 13:38
hij heeft system restore gedaan terug naar de datum dat internet werkte
hij kan nu alle sites bekijken, behalve die iets met microsoft te maken hebben
hij kan bv wel naar hotmail gaan, maar als hij zichzelf inlogt lukt het weer niet ... raar :s

IdislikePPL
4 juli 2004, 19:20
ik heb net hetzelfde probleem
ik kan nu ondertussen al op sites van microsoft (vandaag opgelost)
maar kan op hotmail ook niet inloggen, heb juist ontdekt datk hier wel kan inloggen pas van daarnet :p heb de hele dag met mn pc gepruld en wat bestanden verwijderd... spyware eraf gesmeten etc. lost weinig op!
en kan wel naar sites gaan maar alsik bvb naar www.sun.com ga kan ik hoogstens naar de hoofdpagina maar niet naar 'downloads' :s
krijg dan 'Kan de pagina niet vinden'

zit er zeker al een maand mee, nog steeds niet gevonden hoe het op te lossen :wtf:

als jullie iets vinden.. 3 van onze 4 pc's zitten met hetzelfde probleem :crazy:

KO
5 juli 2004, 00:28
ik denk dat het een virus is sinds het sites random blokt,
ik heb een ervaring als deze eens gehad met het yahaa virus, maybe een online virusscan probere ?

IdislikePPL
5 juli 2004, 11:17
Als ik probeer in te loggen bij hotmail :

In je browser is het gebruik van cookies uitgeschakeld. Je dient cookies in te schakelen in je browser om .NET Passport te kunnen gebruiken.

.NET Passport slaat cookies (kleine tekstbestanden) op je computer op waardoor je je kunt aanmelden bij deelnemende websites. Zie de online Help van de browser voor meer informatie.

____

Heb echt al alles geprobeerd ivm die cookies
en krijg hetzelfde probleem bij andere sites..

mijn vader zei dat het waarschijnlijk geen virus was :s
maar hij kan me ook niet vertellen wat het dan wel is :p

Exit
14 juli 2004, 14:33
probeer spy sweeper eens, cwshredder, cookies wissen, temp internetfiles wissen, ...

sheLLCoder
20 juli 2004, 01:57
Probeer eerst en vooral uw browserbeveiliging op zeeer zeer laag te zetten...
Firewall uitzetten van Windows :) en anderen maybe :)
Verder... euhm... installeer een andere browser voor te testen...

Adioz

CyberXorpion
26 juli 2004, 12:51
zeker je dns eens controleren (en ip als je via lan internet hebt)... Ik zit bij telenet en die hadden zomaar eens de dns verandert, practisch niets werkte nog...

dJeez
26 juli 2004, 12:58
Internet Explorer is geen Operating System hé...

Moved.

jeroen_hoefkens
8 augustus 2004, 13:29
probeer eens andere browser , Mozilla firefox , Opera , ...

LSD-ProZac
8 augustus 2004, 18:28
check op spyware (pestpatrol, spybot, adaware, ...)

download AVERT stinger (is maar een 800kB groot klik hier (http://vil.mcafeesecurity.com/vil/averttools.asp#stinger) ) en laat deze is scannen (is heel BASIC virus scanner...)

Kan al veel oplossen en is al door de meesten gezegd....