PDA

Volledige versie bekijken : Multiple Virus-scanners/Firewalls

Evil_Freaky_BE
4 juli 2004, 02:00
Is het compatible om bv 2 firewalls te installeren of virus scanners? ik heb momenteel Norton Internet Security maar McAfee scant een paar virussen die Norton niet scant... (ik weet dit uit ervaring van files te sharen via forums en daarna pics te zien van McAfee die het als virus aanziet en dan moet ik weer proberen men reputatie te herstellen door te zeggen dat Norton het helemaal niet detecte)

Sibi
4 juli 2004, 02:42
Is het compatible om bv 2 firewalls te installeren of virus scanners? ik heb momenteel Norton Internet Security maar McAfee scant een paar virussen die Norton niet scant... (ik weet dit uit ervaring van files te sharen via forums en daarna pics te zien van McAfee die het als virus aanziet en dan moet ik weer proberen men reputatie te herstellen door te zeggen dat Norton het helemaal niet detecte)
NIS is toch een firewall, en gaan virusscanner, of ben ik nu helemaal verkeerd?
Ik heb als firewall Zonealarm, en dat doet zijn werk heel goed. Als ik ZoneAlarm mag geloven heeft ie al 86 intrusions geblokkeerd, waarvan 3 high-rated.
Als virusscanner heb ik Norton Antivirus staan. Ik heb ook MCafee Virusscan, maar dat gebruik ik enkel als ik manueel op virussen wil laten controleren. Bij mij is het onmogelijk om zowel Norton als Mcafee samen op de achtergrond een oogje in het zeil te laten houden. In dat geval loopt mijn laptop voor geen meter meer, en is ie enorm traag.
Ik heb dus als continue virusscanner Norton Antivirus gekozen, en als ik eens mijn HDD wil laten controleren op virussen, dan laat ik ze allebei eens controleren.

Proberen dus. Als het voor u werkt, dan zou ik twee virusscanners continue laten draaien. Als het ook bij u vastloopt dan, doe dan zoals ik. Laat één continu op de achtergrond draaien, en bij manuele controle alletwee om beurten eens laten controleren.

Evil_Freaky_BE
4 juli 2004, 03:04
MMmmm dan denk ik dat ik McAfee Pro ga kopen :D in boek&soft kende zeker wel? :doc: Stadsgenootje :niceone: