PDA

Volledige versie bekijken : installshield probleem

nico
2 juli 2004, 19:54
hey,
ik heb championship manager 4 net gekocht en ik wil dit installeren en wanneer de installshiueld wizard verschijnt,gebeurt er iets vreemd,er treedt een error op : namelijk:
1607 : unable to install installshield scripting Runtime.

ps : ik heb dit probleem nog eens voorgehad met een ander spel.net bij die installshield wizard.

enige tips om dit te verhelpen?is er mss nog een andere manier om dit spel te installeren.
dit vond ik op de windows site ,maar ik begrijp het niet.

SYMPTOMS
When you try to update the Virtual Machine Additions for a Windows Server 2003 virtual machine in Microsoft Virtual PC 2004, you may receive the following error message:

1607: Unable to install InstallShield Scripting Runtime.
CAUSE
This issue may occur when all the following conditions are true:
The disk image for the Windows Server 2003 virtual machine that you are trying to update was created by using Connectix Virtual PC for Windows version 5.2 or earlier.
You are trying to update the Virtual Machine Additions by using Microsoft Virtual PC 2004.
You try to update the Virtual Machine Additions before the virtual machine has finished detecting new hardware after you upgrade to Virtual PC 2004.
RESOLUTION
To resolve this issue, let your virtual machine to finish detecting new hardware before you try to update the Virtual Machine Additions. Start your virtual machine, and wait five minutes before you try to update the Virtual Machine Additions. If you receive the error that is message described in the "Symptoms" section of this article, wait five minutes and try again. If you continue to experience this error message, restart your virtual machine, wait five minutes, and then try again

ik heb een week geleden een nieuwe 3d kaart geocht(radeon 9200)ligt het daar aan?zoja: wat an ik er aan doen?

j .
2 juli 2004, 21:05
Dit (http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q108340) is normaal de reden, de SIbase (http://www.sigames.com/print.php?type=sibase_overview&game_id=12) verwijst ernaar voor deze problemen.

-> Een belangrijke oorzaak is dat je geen admin-rechten op je pc hebt.

nico
3 juli 2004, 00:59
ik heb veel aan je tip gehad maar ik moet bepaalde files terug downloaden
maar ik vind deze niet :msiexec.exe
ik heb deze nodig!zodat ik alles kan installerenps : de link naar sigames is dood

j .
3 juli 2004, 01:28
Zeker dat het niet op je pc staat? Ik heb win XP home, en ik vind het in c:\windows\system32, en nog eens als msiexec.ex_ ->kan je ontzippen met winrar.
Zoek eens in c:\windows op msiexec, en kijk wat je vindt. Het zou er standaard moeten inzitten.(niet standaard in win95/98)

N.B. Voor win XP, probeer eens start>uitvoeren> sfc /scannow (controleert vitale windowsbestanden).

De link op SIbase is de eerste link die ik gaf, er zit een fout in de SIbase link, maar je kan wel de bestemming eruit afleiden.

nico
3 juli 2004, 09:01
ik heb er al naar gezocht,staat er ni meer tussen,echt klote.maar ik ben in de weekend weg dus moet ik er maandag nog eens aan sukkelen.zou i dit bestand van mijn windows cd kunnen plakken op mijn harde schijf?

j .
3 juli 2004, 22:47
Zie http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315346, oplossing 2: reinstalling.
Die installer zou standaard in win XP moeten zitten.

Neem voor alle veiligheid toch maar een backup van onmisbare bestanden ;)