PDA

Volledige versie bekijken : spyware prob

Greete
2 juli 2004, 14:48
kan er me iemand helpen want mijn startsite blijft de hele tijd dezelfde, zo'n searchpagina, maar kan er geen naam op plakken, heb al veel verschillende progammes geprobeerd om et te veriwjderen, ook dei van in de stickie, ik kan anders een foto er van nemen maar hoe olaod je die dan?
btw, met CWshredder hgaat hij weg,maar alsek m'n pc heropstart is dei startpagina er weer !

cya

Preske
2 juli 2004, 16:06
kun je gewoon niet de url geven van die startpagina?

- Heb je al geprobeerd in veilige modus op te starten en dan al je programma's eens laten runnen.

- zijn de browservensters gesloten als je scant?

- hijackthis al geprobeerd?

Moxxie
2 juli 2004, 16:19
Startpageguard

StartPage Guard (SPG) monitors the status of your web browser StartPage address and prevents it from being changed by any script or program. It also can be used to remove or change unwanted startpage address, even if the change-startpage-button has been disabled. The browser start page is sometimes changed by software installations or web page scripts without the users consent. While it is not a big deal to change it back, it can be an annoyance, especially since you didn`t ask for it. StartPage Guard will prevent any of this and keep your start page settings the way you want it. Also provides an effective cure against more "persistent intruders" as well as an option to lock the SearchPage as well (as of v2.0).

En verder keer scannen met:
*Spy Sweeper
*Spybot - Search & Destroy
*Pestpatrol

Greete
2 juli 2004, 16:40
startpgae guard hebbek ook al geprobeerd, maa rhelpt nie gvd, zal een spestpatrol gebruiken, is de enige die ik nog niet heb gebruikt van het lisjtje dat je typte en de die van 2 psot erboven, er is gene link :s tis een lege adresbalk

j .
2 juli 2004, 17:06
Kijk eens onderaan die pagina, en klik op help/FAQ/about/contact/...
Veel zoekpagina's geven nu zelf instructies/uninstallers.

Als dat niet werkt, post dan het volledige hijackthis log.