PDA

Volledige versie bekijken : cd burning probleem

blacklisted
1 juli 2004, 21:18
om iso's te burnen gebruik ik altijd alcohol 120%. ik heb er nooit problemen mee gehad, tot nu. een paar dagen geleden wilde ik enkele bestanden op cd zetten en ik gebruik de windows xp writer (het isn iet echt een programma, je kopieert de files naar de cd directory en dan klik je op deze bestanden op cd zetten) en het lukte niet, hij zei dat de cd niet leeg was. ik neem dus een andere cd en het gaat ook niet. khad hier nog een nieuwe spindel liggen en met die cd's gaat het ook al niet.
als ik nu met alcohol wil burnen, burnt hij de cd volledig tot op 100% en dan krijg ik een error : GEEN LEGE SCHIJF (cd). als ik het opnieuw probeer met dezelfde cd zegt hij voordat hij burnt al dat de cd niet leeg is. als ik reboot en dan probeer te burnen, burnt hij weer tot 100% en dan krijg ik weer die error.
voordat ik dus met die winxp burnfunctie probeerde te burnen, werkte alles dus nog. weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

[IpL]Viper_666
2 juli 2004, 01:54
Probeer nekeer de ingebouwde burning van XP te diablen.
Dat doe je door de 'IMAPI CD-Burning Com Service' service
van 'auto' op 'disabled' te zetten en dan eens te rebooten.
Daarna mss ook eventueel je burning software reinstalleren.

blacklisted
2 juli 2004, 12:00
euhm thx voor de hulp maar waar kan ik dat op disabled zetten ?

blacklisted
2 juli 2004, 20:55
k kheb het gevonden (bij services in configuratiescherm) en die imapi stond niet aan, kheb dan maar op starten geklikt en het lukt nog altijd niet :s

rico
28 september 2006, 12:26
Ik heb ook probleem?

Ik krijg telkens "power calibration error" bij dvd schrijf programma's!
Ik heb al geprobeert imapi uit te schakelen maar ook dit helpt niet?
en het gekste van al is dat hij het heel af en toe nog wel doet dus de writer is zeker niet stuk?? wanneer ik voldoende met de imapi service pruts, werkt hij heel soms terug! maar dit kan even goed voor 1 dvd werken en dan weer niet? Weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt, grtz.

Moloch
28 september 2006, 19:43
staat DMA aan? install nieuwere firmware (op eigen risico)? gebruik nero?

rico
29 september 2006, 20:07
staat DMA aan? install nieuwere firmware (op eigen risico)? gebruik nero?

DMA?? en heb ook nieuwe roxio burning prog geprobeert maar ook problemen daar!

Moloch
29 september 2006, 20:32
ga naar apparaatbeheer, eigenschappen van ata controller (nforce of dergelijke), daar bij secondary channel kijken of dma aan staat

rico
7 oktober 2006, 12:28
ga naar apparaatbeheer, eigenschappen van ata controller (nforce of dergelijke), daar bij secondary channel kijken of dma aan staat

ja DMA staat ook aan. Maar ik heb alvast nieuwe dvd brander besteld want denk toch dat het dan aan de writer licht.