PDA

Volledige versie bekijken : onnodige (constante) traffiek

Psy
30 juni 2004, 13:31
dit is hier al eens gepost geweest door iemand, zonder al teveel reactie, dus wou ik toch nog eens opnieuw proberen..

tzit als volgt, isp monitor (en m'n modem) tonen een constante traffiek aan, vanaf de pc aangaat tot wanneer em uitgezet word.
upload niks, download constant tussen de 0.5 & 1kb/s.
dit lijkt niet veel maar op lange termijn is dit heel wat, zeker aangezien m'n systeem bijna 24/7 aanstaat.

ik heb dit al eeuwen, herinner me zelf niet meer wanneer het voor het eerst begonnen is.. ik begin op den duur aan telenet zelf te denken (uit paranoia) die me constant zit te pingen om m'n limiet wat in de hoogte te doen schieten.

er is geen spyware, geen crappy kazaa etc, geen virussen enz op m'n pc te vinden.
toppunt van dit alles is dit netstat ook absoluut niks van connecties aantoont waarmee het zou kunnen te maken hebben, alles lijkt dus in orde te zijn.
ik zit hier met zo'n Surfboard SB4100E modem, en volgens mij (niet 100% zeker dus) is het begonnen wanneer ze die modem hier komen plaatsen zijn. (vorige ging defect)

k'heb geen flauw idee aan wat het zou kunnen liggen..
aub alleen replies van mensen met wat ervaring e.d, geen newbie postcount whores.. als er iets is wat ek haat is mezelf nog 50x te moeten herhalen omdat die persoon niet eens de moeite heeft gedaan om m'n gehele post te lezen. k thx. :P

[Shadowcat]
30 juni 2004, 14:13
Heb je je lijn al eens laten testen door telenet??

Psy
30 juni 2004, 14:20
mijn lijn laten testen?
c'est quoi ├ža? :)

[Shadowcat]
30 juni 2004, 14:33
Wel ge kunt naar Telenet bellen en uw probleem uitleggen. En dan vragen of ze uw lijn kunnen testen op verlies ofzo.

Dan wete ook direct of het probleem daar ligt of niet. Als het dat niet is dan heb je toch weeral een mogelijk probleem uitgesloten.

Psy
30 juni 2004, 14:49
das juust.
eens doen, merci voor de tip