PDA

Volledige versie bekijken : MP3-Speler Project

Boemenenoekinzoe
29 juni 2004, 18:37
Beste mensen,

De zomervakantie is alweer van start gegaan (nog niet officieel, maar voor mij dus wel) en dit bied mij de gelegenheid om mijn rondslingerende hardware eens een nut te geven.

Ik had hier nog een Celeron 400, bijpassend mobo, een hoopje ram een netwerkkaart een geluidskaart en een 40GB hd liggen. Nu, het plan is al deze ingredienten samen te gieten in een MP3 bak, de installatie in een op maat gemaakte houten kast vormt geen probleem.

Het 'probleem' is namelijk de software, ik dacht eerst aan een gewone Win2k installatie met daarop winamp en Winvnc om op afstand te besturen. Maar na even nagedacht te hebben leek het mij wel leuk om een soort website te laten draaien op die MP3-bak, en dan zo liedjes en playlists te kunnen laden. Ik vermoed trouwens wel dat een of andere distro van Linux mij daarin beter zal helpen, met die opensource programmatjes enzo. Ik heb echter nog bijna nooit (lees: nooit) gewerkt met linux, dus zoek ik nu enkele leuke tipgevers om tips en hints in deze thread te posten. Of iemand die een interessant Windows-gebaseerd idee heeft, die mag ook posten.

Alvast bedankt !