PDA

Volledige versie bekijken : Power training

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63

The Patriot
27 juni 2004, 22:31
hi allemaal, omdak ik hier nogal veel lees dat er een aantal mensen zijn die graag powertraining zouden doen, had ik gehoopt dat er hier enkele mensen zijn op het forum die meer uitleg kunnen geven over power training want ik zou zelf ook graag power training doen ...

Blad3z
27 juni 2004, 22:31
http://users.telenet.be/mantichora/powertraining/home.html

The Patriot
27 juni 2004, 22:39
u are god :bow:

:rofl:

SideShow
27 juni 2004, 22:51
ook http://www.dutchbodybuilding.com/ voor specifieke vragen/problemen
:niceone:

Delirium
27 juni 2004, 23:38
Hier staat ook nog uitgebreide info op

http://www.exrx.net/Exercise.html

Ga anders ook eens in je plaatselijk fitness centrum om info vragen, die kunnen u ook wel aangepaste trainingsprogramma's geven.

Greetz

dêsh'
28 juni 2004, 01:04
Ik lees op verschillende fora als men een lichaam bekritiseerd dat ze veel de term "droog" gebruiken. (als positief punt) Wat bedoelen ze hier juist mee :confused:

Shady
28 juni 2004, 11:30
Ik lees op verschillende fora als men een lichaam bekritiseerd dat ze veel de term "droog" gebruiken. (als positief punt) Wat bedoelen ze hier juist mee :confused:

u insmeren me vaseline :unsure:

skater
28 juni 2004, 11:49
Is het niet dat wanneer je powertraining doet, je meer vocht verliest van je lichaam en dus meer vocht moet innemen om door te gaan? En als dat zo zou zijn, is dat redelijk negatief niet?

SideShow
28 juni 2004, 11:53
Als je droog staat, heb je dus vocht te weinig in je lichaam. Pro's doen dit bij keuringen, omdat je dan beter de spieren ziet, ze komen meer uit. Ik denk dat het dat is, maar ben het bijna zeker :)

TitaTovenaartje
28 juni 2004, 12:02
Als je droog staat, heb je dus vocht te weinig in je lichaam. Pro's doen dit bij keuringen, omdat je dan beter de spieren ziet, ze komen meer uit. Ik denk dat het dat is, maar ben het bijna zeker :)

² that

skater
28 juni 2004, 12:05

Maar is het dan niet slecht als je echt intensief moet sporten? Dan moet je constant vocht innemen om toch de gewenste arbeid te verrichten? Of ben ik nu helemaal fout?
En ook dacht ik dat echt powertraining niet echt aangeraden werd in de puberteit, doordat het je groei beperkt

Correct me if I'm wrong

BlackDeath
28 juni 2004, 17:02
tis in het zwam forum ook een topic over powertraining, daar staat al tamelijk wa interessante informatie ;p
wa droog staan betekend ben ik ni 100% zeker van, meeste informatie da ik haal komt uit engelse bronnen, en daar spreken ze iig ni over 'dry' of zo dus ben ni zeker, ma denk wel da het idd betekend wanneer bodybuilder in zn wedstrijd seizoen is en dus op een dieet staat van bijna puur eiwitten en zo goed als geen carbs meer, zoda alles strak komt te zitten =)

en twor idd wel gezegd da het slecht is om te beginnen voor da uw lichaam in lengte gedaan heeft me groeien, omda ge anders later last kunt hebben van uw rug of groeiproblemen kunt hebben... mor khem ook al wel paar keer gelezen da da bullshit is, da alleen het gebruik van steroiden op die leeftijd slecht is, of als ge het echt op een vree zwaar niveau doet. anders denk ik da het alleen maar positief is om op een leeftijd van 15-16 jaar te beginnen, omda dan uw spieren nog volop aan het groeien zijn en het dus gemakkelijker gaat dan wanneer ge er later aan begint enzo.

-[OwA.Free]-
28 juni 2004, 22:47
'k ben 15 en doe regelmatig fitness.
Laats op medisch centrum met school zei die vrouw dat ik er mee moest oppassen, verdere uitleg gaf ze niet. Ze zei me ook dat ik er nu nie veel van zal merken maar dat het gene wat ik nu train, effect zal hebben als ik volledig uitgegroeid ben.

Druckz
28 juni 2004, 23:21
Hey
Indien ge serieuze vdragen wil stellen ben ik ervoor open ben een oude rot op vlak van bodyb/fitness

énkel serieus he :)
Bekijk ook even mn sig (mn board)

grtz

slash
28 juni 2004, 23:33
kzou zeker nie beginne voor ge 16 zijt en tis idd nie goed als ge nog aant groeie zijt en dan toch al fitnesse want bij fitnesse gaan al uw spiere same trekke en da gaat probleme geve

als ge tmoet wete vraag aan PolletPoulet die heeft da probleem en is moete stoppe

PolletPoulet
29 juni 2004, 00:02
kzou zeker nie beginne voor ge 16 zijt en tis idd nie goed als ge nog aant groeie zijt en dan toch al fitnesse want bij fitnesse gaan al uw spiere same trekke en da gaat probleme geve

als ge tmoet wete vraag aan PolletPoulet die heeft da probleem en is moete stoppe

idd; ik raad je aan doe het gewoon niet! Ik heb er eens een hele vakantie voor moede dokken...
En ik ga nog veel problemen hebben, ik zal morge de hele uitleg is poste als da elle intreseert ...

tarGET ME
29 juni 2004, 00:06
droog staan is weinig vet hebben, goed je spieren zien

das al

Grayfox
29 juni 2004, 00:34
klein beetje offtopic maar hoe kan ik thuis 'powertrainen', zonder toestellen enzo
kwil nu ni echt powertrainen om een massale borstkas te krijgen ofzo, maar gewoon wa meer spieren ...
ik doe nu gewone situps met benen omhoog voor onderste en bovenste buikspieren, en soms doe ik ook de zijbuikspieren
en ik pomp voor de arm, rug en borstspieren (soms ook achterwaarts pompen)

ma kheb dus geen flauw idee hoe ik mn benen wa kan trainen :x

slash
29 juni 2004, 00:38

lopen?

Grayfox
29 juni 2004, 01:01
lopen?

lopen? da doe ik al, maar das toch cardiotraining?

slash
29 juni 2004, 01:25
denk toch da da een van beste dinge is die ge thuis kunt doen

SideShow
29 juni 2004, 01:47
benen kan je trainen door:

Lopen (met spurten)
Gewichten heffen
Leap ups
Calf raises
Step ups
Thrust ups
Burnouts
...

29 juni 2004, 02:50
hi allemaal, omdak ik hier nogal veel lees dat er een aantal mensen zijn die graag powertraining zouden doen, had ik gehoopt dat er hier enkele mensen zijn op het forum die meer uitleg kunnen geven over power training want ik zou zelf ook graag power training doen ...
ni weer zo nen thread hé

gebruik de zoek functie....

Pro
29 juni 2004, 09:51
kben 16, al ne meter 188.5, kmoet me van da groeien nix aantrekke zekers é
kheb zo is 2 maand, ewa gaan fitnessen, gewoon ewa vanalles trainen, nu ga ik een maand met maand naar "beter" center met split programma werken

vraagje is het "zot/slecht" om mee met zijn programma te doen, ik doe bijna alles wat hij doet, kwam alleen wat te kort bij kuit-oefening en buikspiere

<RAVEheart>
29 juni 2004, 10:37
kheb dus geen flauw idee hoe ik mn benen wa kan trainen :x

ga buiten fietsen met een veel te zware versnelling en blijf die rondtrappen

BlackDeath
29 juni 2004, 12:08
doe squats mee iets zwaars op uwe rug :p

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Quadriceps/BBSquat.gif

Nitic187
29 juni 2004, 20:30
Even terzijde:
Het is niet dat als je eenmaal begint met powertrainen dat je onmiddenlijk een spierbundel wordt. De meeste mensen hier beseffen dit echter niet...
Pas na 3 maanden begin je al resultaten op te merken dus inzet is nodig..
Dit geheel terzijde...

slash
29 juni 2004, 20:38
Even terzijde:
Het is niet dat als je eenmaal begint met powertrainen dat je onmiddenlijk een spierbundel wordt. De meeste mensen hier beseffen dit echter niet...
Pas na 3 maanden begin je al resultaten op te merken dus inzet is nodig..
Dit geheel terzijde...

idd veel gaan zo voor zomer vakantie eens snel fitnesse om da te krijge. Ben nu bijna jaar bezig en tegenover vroeger ziet ge het wel ma ik zie da eigelijk nie zo fel omda ge zelfs da ziet bijkweke

likes to kill
29 juni 2004, 21:24
dat is niet helemaal waar , in het begin krijg je zeer snel resultaten vanwegen de aanmaak van nieuwe zenuwverbindingen ofzo kzou hety nog eens moeten opzoeken , maar daarna gaat het trager

Freakshow
30 juni 2004, 19:11
Ik vind dat het just in het begin vree rap zichtbaar is. Voor ik begonnen was met motocross had ik vrij dunne armen (voor men leeftijd). Na 2 weken crossen (en niet ech intensief) zag je ze gewoon vergroten. Maar ge moet het onderhouden ook want ze zijn even rap weer weg...
En motocross vinnen eigenlijk de ideale manier van trainen. Vooral de arm en buikspieren. Doorda nen cross zeer agressief is en rap optrekt moet je constand uw eigen gewicht meesleuren. De 1e keer da ge mee nen cross rijd gade da ni langer dan 15 min volhouden. Uw spieren gaan echt zeer doen :) Maar na nen tijd wordt ge da gewoon.

Nuja, crossen is ni bedoeld als powertraining é :)

volpetrolski
30 juni 2004, 19:26
power training... 'k heb het ooit ook eens een paar keer gedaan. 't stinkt in sommige fitness zalen verschrikkelijk naar't zweet, 'k kost stukken van mensen, en ik was het na een kwartier al kotsmoe. Veel van die gasten die daar rondlopen zijn dan nog van die pillen en vitamineslikkers... Belachelijk!
Nen tip; ga zwemmen, is veel gezonder en daar krijgt ge pas ne sexy torso van, niet zo'n kunstmatige blinky jeanetten kleerkast.

Shorty87
30 juni 2004, 19:40
idd; ik raad je aan doe het gewoon niet! Ik heb er eens een hele vakantie voor moede dokken...
En ik ga nog veel problemen hebben, ik zal morge de hele uitleg is poste als da elle intreseert ...zoude es dienen uitleg willen doen? kzou graag is weten wat er dan just gebeurt :unsure:

Mikail
30 juni 2004, 20:19
oei oei ik zal ook maar easy aandoen ?

Ik doe niet echt fitness ( juist hier thuis staat 1 dingetje), maar ik doe meer oefening met halters (3 en 5 kilo)

En ook tamelijk veel buikspieroefeningen ( kan da kwaad, kzou graag wasbordje willen)

Mercikes :bow:

slash
30 juni 2004, 20:19
Nen tip; ga zwemmen, is veel gezonder en daar krijgt ge pas ne sexy torso van, niet zo'n kunstmatige blinky jeanetten kleerkast.

sorry ma als ge gewoon doet zonder iet te neme dan is da even gezond als zwemme zenne

Ether
30 juni 2004, 20:28
Zwemmen is idd nog redelijk goed vo de body!!!

Ik fitness normaal ook, met school, 2 keer per week over de middag

Halverwege et jaar bennek eens zo'n programma gaan vragen en kmoet zeggen, da eeft mij toch iets opgeleverd! Waar ik aan sommige toestellen begon me 20kilo, zattek tegen et einde van het jaar soms al aan 35 :)
Qua spierbouw was da nie zo indrukwekkend verbeterd, maar qua kracht wel, en das nog steeds et belangrijkste voor mij :)

Volgend jaar studentenabbonement nemen voor in m'n springuren, en dan zouek toch wa intensiever beginnen denkek :)

-[OwA.Free]-
30 juni 2004, 20:39
zoude es dienen uitleg willen doen? kzou graag is weten wat er dan just gebeurt :unsure:

Volgens mij is hij daar op zijn 11e ofzo mee begonnen en is er iets scheef beginnen groeien en is 'm nu dik ofzoiets... heb zijn verhaal al ooit gehoord, maar weet er niet meer alles van.

Ot : ik doe ook fitness , nu toch al vanaf Februari maar resultaat is nog niet echt te zien vind ik, heb mijn programma al 'n keer laten verzwaren.
Nu in vakantie om de 3 dagen gaan en eens kijken wat het geeft, wrs niet veel, want moet nog veel groeien ook ( ben maar 1m 60 ofzo )

slash
30 juni 2004, 21:05
-']Volgens mij is hij daar op zijn 11e ofzo mee begonnen en is er iets scheef beginnen groeien en is 'm nu dik ofzoiets... heb zijn verhaal al ooit gehoord, maar weet er niet meer alles van.

idd em is ter vroeg bij begonne. Had dikke spieren en al ma nu em begon te groeie is da nie echt goed voor u lichaam. Daar bij is em ter bij moete stoppe en nee em is nu nie dik denk ik :p

Mikail
1 juli 2004, 19:10
kben 16 jaar (1.72m) en euh 't schijnt dan een man groeit tot zijn 21 jaar, dus tot dan moet ge u gedeisd houden? Of gewoon wanneer de straffe scheuten komen?

Wijsheid
1 juli 2004, 19:47
gewoon nie drekt teveel wille opheffe , das mijn advies, dan loopt hetwel los

ik doe danu sinds men 10de (5 jaar al dus )

maar ik heb et nodig voor men sport(boksen)

als ge geen echt streefdoel hebt verveeld da snel zenne

en in die 5 jaar ben iik tochal gevorderd van 3 kilo per armmee halter tot 17 dus da gaat wel rap vooruit:cool:

Chronic
1 juli 2004, 20:43
van uw tien jaar al amai das wel jong ik ben nu drie jaar bezig, ben op mn 16 begonne en altijd al minstens drie keer per week geweest... Raar dat ik het ni beu word kheb gewoon zoiets van ge kunt toch moeilijk helemaal nix doen van sport. En fitness is zowa de enige sport waar ik ni te lui voor ben om ze frequent te beoefenen.

Wijsheid
1 juli 2004, 21:23
bwah ik doe et minstens 5 de week soms heel de week

zombie
1 juli 2004, 21:33
bwah ik doe et minstens 5 de week soms heel de week

17 kg elken dag van de week ?

moet ook gezond zijn voor u spiere ze

moete die normaal ni nen dag late ruste of zo ?

Hale
1 juli 2004, 21:41
ge moet uw spieren veel meer rust gunnen als nen dag

om massa te winnen is rust super belangrijk, samen me uw voeding

Tsjernobyl
1 juli 2004, 22:36
voor de spieren moet ge het al niet doen, de mannen waaraan je het echt ziet zijn er meestal echt goed met bezig, goed en correct trainen en vooral op hun voeding letten. Dus laat dan die pintjes maar vallen.

Ik doe 1jaar fitness en mijn spieren zijn niet echt groter geworden, je lichaam zet zich een klein beetje maar verwacht er niet te veel van.

Sterker, dat wordt je wel. ik ben nu tegenover en jaar geleden zeker dubbel zo sterk.bench press nu op 60 a 65Kg, 1jaar terug slechts 30 a 35kg.

Als je gaat fitnessen, ga dan 3 a 4x in de week. Meer houd je toch niet vol. (95% toch niet.) je spieren hebben immers wondjes die moeten genezen met nieuw spierweefsel. Als je je spieren niet de kans geeft om zich te herstellen zal de opbouw trager gaan. en in het begin heb je veel meer kans op een blesuur. dat zal je de volgende dag wel voelen als je de eerste keer je borstspier traind.

doe het zeker met een vriend of vriendin voor de meisjes want alleen gaat het zeker niet, of je moest al heel wat ervaring hebben.

vraag minstens om de maand een nieuw schema, het zelfde blijven doen haalt weinig uit en is niet tof

doe alle oefeningen correct en niet te snel.

zombie
1 juli 2004, 22:46
ik oefen thuis zowat met halters
zit nu aan 14 kg per arm
maar ga nu nog wat bijsteken want het gaat weer wat te vlosjes
ben nu nog maar 2 maand bezig en ben begonnen met 10 kg
resultaat heb ik al een klein beetje, ik let wel vrij hard op men voeding
veel water , geen bier meer, weinig frisdrank, na trainig altijd groot bord spagettie ;)

tip voor mense die ook thuis traine:

50 keer kompe heeft weinig zin , daarom steek je gewoon een rugzak vol gewicht en pomp je zo
zo kan je er veel minder doen, maar is zo wel veel effectiever ;)

slash
1 juli 2004, 22:51
ik ben nu ook 1 jaar bezig (fitness) en ge ziet da toch aan mij
en kheb de dag ter na altijd spierpijn zenne nie alleen int begin ma nu nog altijd

zombie
1 juli 2004, 23:02
ik ben nu ook 1 jaar bezig (fitness) en ge ziet da toch aan mij
en kheb de dag ter na altijd spierpijn zenne nie alleen int begin ma nu nog altijd

stretchte gij daarna al u spiere ? :confused:

want ik heb nog nooit last van men spiere gehad
zelfs ni na of tijdes het traine

slash
1 juli 2004, 23:09
tijdes het traine soms zoals vandaag schouders voelde ik wel ma mijn neef heeft mij weer veel te hard late traine :)

Chronic
1 juli 2004, 23:54
ik neem ook na elke training whey proteïne in soya melk verteert zeer snel en is goed voor de spieren. neem ook om de zes maand creatine btw

Wijsheid
2 juli 2004, 12:47
ik rust max 1 dag de week , soms helemaal nie, maja as ge zo ne trainer hed die u zit aftebeule gelijk ik hem

maar ja da vink nie erg

Mikail
2 juli 2004, 13:51
zware mannen die gamers :p

Ik begin een beetje een wasbordje te krijgen(buikspieren) en euh mijn borspieren zijn zo plat als een ? Vijg !

Dusssss ik wil die ook een beetje laten uitzetten.

Hoe doe ik dat best ? Pompen, Pompen met gewichten, halters ( bep oef. )

Many thanks :doc:

Mikail
2 juli 2004, 16:47
Niemand ? :baard:

zombie
2 juli 2004, 17:57
zware mannen die gamers :p

Ik begin een beetje een wasbordje te krijgen(buikspieren) en euh mijn borspieren zijn zo plat als een ? Vijg !

Dusssss ik wil die ook een beetje laten uitzetten.

Hoe doe ik dat best ? Pompen, Pompen met gewichten, halters ( bep oef. )

Many thanks :doc:

zoek is ne site over powertraining op
daar staan alle oefenigen me tekeningeskes uitgelecht
en porstspiere moete idd oefene me pompe
maar ge kunt da beter ge gewichte doen
nog beter is ne firnes diene daar speciale toestellen voor heeft
de keuze licht bij u he . hoever ge wilt gaan voor spiere bij te kweke :p

Druckz
2 juli 2004, 18:08
jonge jonge ik lees hier nen hoop zever maar ik ga er mij niet druk over maken. Ik weet hoeveel kennis ik erover heb en dat is voor mij genoeg.
Als je informatie wil, ga je er toch zeker niet op een gameforum achter vragen he... je gaat toch ook niet informatie over katten op een honderforum vragen? :unsure:
Ga eens rondkijken op verschillende boards en sites die over fitness en bodybuilding gaan... kijk in mijn sig

grtz

Mikail
2 juli 2004, 18:18
mja mercikes :applause:

VinceFeet
2 juli 2004, 22:17
Ik ben 16 jaar oud en train nu iets meer dan een jaar, vier maal per week en ik ga ook nog twee maal zwemmen (en als het goed weer is vaak ook basketten met vrienden). Ik was in het begin ook goedgelovig en dacht dat er bij ons op de fitness niet "gekuurd" werd (zo noemen wij dat hier) en helaas is dat dus niet het geval, er wordt namelijk best veel genomen (schilt natuurlijk van fitnesscentrum tot fitnesscentrum). Ik ben beginnen trainen omdat ik 1.90m groot ben en 56KG woog (maatje tandenstoker dus) en nu weeg ik al 73. 17Kg is natuurlijk best veel op een jaar tijd (+ m'n vetpercentage is nog gedaald ook) maar het heeft vooral met discipline te maken hoor. GOED trainen, GOED eten en GENOEG rust zijn de sleutels tot goede resultaten. Omdat ik nu al een goed postuur heb ben ik iets minder fanatiek geworden maar ik kan het iedereen aanraden! Zoek een goede trainingspartner waarmee je serieus kan trainen maar ook plezier kunt maken! Dan kan je er echt veel plezier aan hebben, geloof me!

Tsjernobyl
3 juli 2004, 01:01
ik heb enkel pijnlijke spieren na het fitnessen als ik een nieuw schema heb.
Anders nooit, ik voel wel dat ik ze gebruikt heb.
schouders zijn bij mij tijdens de oefeningen zelf de pijnlijkste spieren.

Men examens invullen lukt me niet echt heel goed als ik de dag ervoor men armen heb getraind. :) men armen verzuren van het schrijven.

kreatine is maar nx, het geeft je enkel meer kracht...meer massa krijg je enkel omdat je met kreatinne mss beter en intensiever je oefeningen doet.

Die "echte" mannen zijn niet te doen. zij houden zich aan een strikt schema. eten 7x per dag geselecteerde voeding...

6maanden creatinne nemen lijkt me nogall risicovol aangezien er nog geen wetenschappelijk onderzoek uitsluitsel heeft gegeven over welk effect kreatine heeft op het menselijk lichaam bij langdurig gebruik.

slash
3 juli 2004, 01:07
6maanden creatinne nemen lijkt me nogall risicovol aangezien er nog geen wetenschappelijk onderzoek uitsluitsel heeft gegeven over welk effect kreatine heeft op het menselijk lichaam bij langdurig gebruik.

ge moogt da maar om de 6 maand nemen dacht ik want uwe lever gaat daar van kapot nie?

Tsjernobyl
3 juli 2004, 12:28
ja lever dat weet ik nu niet zeker, maar kreatine maakt je lichaam zelf aan. Het zit ook in vlees.

Maar als je eigenhandig kreatine neemt gaat je lichaan zelf bijna geen kreatine meer aanmaken. En juist dat is nog niet duidelijk of het kwaad kan.als je kreatine productie stilvallen of verminderen wordt je minder sterk.

Het effect van kreatinne is slechts enkel voelbaar bij een korte inspanning, een loper gaat dus geen positief effect merken.

Daarom kan je beter 2 maanden kreatine nemen en 2 maanden niet.
6maanden lijkt me nogal langdurig...lang zonder en lang met.

maar ik doe het niet, kost wel wat geld en ik ben niet fanatiek genoeg bezig met fitness. ik let nooit op mijn voeding. maar men gewicht staat op pijl.

VinceFeet is een van de zelfdzame mensen die er echt voor gaan, en dus ook resultaat boeken. Ik heb het er niet voor over en besteedt er dan ook bewust geen aandacht aan. fitness is puur voor de leut met vrienden...eens die wegvallen stop ik spijtig genoeg ook.

slash
3 juli 2004, 12:58
dacht da da 1 maand nemen was en 6 maand nie affin kheb het ook nog nooit gebruikt dus kan ook fout zitte :)

ik let ook nie zo op mijn eten alleen da ik nu wel fruit eet en anders nie.

Malice2
3 juli 2004, 13:01
gvd ik doe al 1 week situps en kem nogaltijd geen blokskes :tongue:
integendeel, kweeg ne halve kilo meer

Z!zZ
3 juli 2004, 13:02
bekijk rocky4 dan weet ge hoe ge zonder onkosten in the hulk veranderd......bij mij heeft het geholpen =p

Malice2
3 juli 2004, 13:08
ja ok ma kmoe wel tege volgende week zaterdag blokskes hemme :angry:

john de non
3 juli 2004, 13:59
On-mo-ge-lijk.

Z!zZ
3 juli 2004, 17:05
laat u zelf opspuiten als het echt een noodgeval is =p

Afrader///////////

Kriminal
4 juli 2004, 01:58
jonge jonge ik lees hier nen hoop zever maar ik ga er mij niet druk over maken. Ik weet hoeveel kennis ik erover heb en dat is voor mij genoeg.
Als je informatie wil, ga je er toch zeker niet op een gameforum achter vragen he... je gaat toch ook niet informatie over katten op een honderforum vragen? :unsure:
Ga eens rondkijken op verschillende boards en sites die over fitness en bodybuilding gaan... kijk in mijn sig

grtz

Hebt gelijk lees ook al tijdje de verschillende threads over dit onderwerp en constateer er alleen maar uit dat velen hier niet eens willen leren .. denken al dat hun manier de beste is maar face it it ain't ...

Jullie krijgen hier alle mogelijkheden om bij te leren maar toch denkt den enen er meer over te weten dan den anderen en is dit de zoveelste niet serieuse thread in dit onderwerp, doe wat ik eerder al zei in het zwam gedeeltje visit www.dutchbodybuilding.com en klapt dan ...

Just my 2 cents ..

volpetrolski
4 juli 2004, 09:56
Hebt gelijk lees ook al tijdje de verschillende threads over dit onderwerp en constateer er alleen maar uit dat velen hier niet eens willen leren .. denken al dat hun manier de beste is maar face it it ain't ...

Jullie krijgen hier alle mogelijkheden om bij te leren maar toch denkt den enen er meer over te weten dan den anderen en is dit de zoveelste niet serieuse thread in dit onderwerp, doe wat ik eerder al zei in het zwam gedeeltje visit www.dutchbodybuilding.com en klapt dan ...

Just my 2 cents ..

Misschien omdat elk menselijk lichaam anders reageert op een dergelijke 'kuur'.

Hetgeen mij altijd vertelt is geweest om af te vallen (niet dat ik dat nodig had offcourse ;p):

GELEIDELIJK minder eten, zodat uw maag inkrimpt en het hongergevoel langer uitblijft. Verder eten met beetjes, niet 2 of 3 keer per dag een gigantische hoeveelheid. Voor zover dit mogelijk is natuurlijk.

Vraag me echter niks over bodybuilding want dat vind ik je reinste tijdverspilling. 't lijkt me trouwens niet zo gezond ook nie. ne kennis van ne kennis heeft zo twee weken geleden gewoon een spierscheuring opgelopen tijdens het 'weightlifting'. Ik bedoel hoe zot kunde zijn. Trouwens een gespierde atleet onderscheiden van een gepantserd michelinmanneke dat elke dag 2 uur in de fitness zit, da's niet moeilijk hoor!!

go_ndw
7 maart 2005, 11:13
Ik train zelf ook al even als volgt ... 4 dagen / Woensdag Rustdag.
En dan doe ik het zoals

Dag 1 : Borstspieren // Biceps - Bovenarmspieren
Dag 2 : Rugspieren // Triceps - Polsen
Dag 3 : Woensdag Rustdag
Dag 4 : Schouders // Onderarmen - Benen
Dag 5 : Meestal die ik hier wat verschillende oefeneing....

Maar kan ik voorbeeld op dag 5 Borst en biceps terug overdoen of wat zou ik met die dag 5 doen?

SpiRit
7 maart 2005, 14:21
Ik train zelf ook al even als volgt ... 4 dagen / Woensdag Rustdag.
En dan doe ik het zoals

Dag 1 : Borstspieren // Biceps - Bovenarmspieren
Dag 2 : Rugspieren // Triceps - Polsen
Dag 3 : Woensdag Rustdag
Dag 4 : Schouders // Onderarmen - Benen
Dag 5 : Meestal die ik hier wat verschillende oefeneing....

Maar kan ik voorbeeld op dag 5 Borst en biceps terug overdoen of wat zou ik met die dag 5 doen?

Ik zou al beginnen met heel dat programme is te verbeteren: borstspieren en triceps op zelfde dag (of toch al zeker niet de dag na borstspieren triceps doen), ik vraag me ook af wrm je niet biceps samen zet met polsen omdat met de juiste oefeningen je deze allebei tesamen traint, rugspieren samen met buikspieren (die doe je blijkbaar niet)... nu is er altijd al groot debat geweest over wat het beste is voor de buikspieren dus als je die wilt trainen stel ik voor dat je ofwel om de andere dag zonder gewichten traint ofwel 1 mss 2 keer per week met gewichten. schouders en onderarmen? neen best onderarmen ook samen zetten met biceps en polsen (1 oefening alledrie getrained)

Je moet het zelf wat aanvoelen wat je doet met dag 5... maar voor de meeste mensen is het best aanteraden dit niet te doen en deze dag te gebruiken voor iets anders (bv rug of benen zijn 2 spiergroepen die best een dag voor hun alleen kunnen gebruiken). Normaal gezien heeft een spiergroep 48 uur nodig om te rusten... maar je zult sneller groeien als je er meer tijd tussen neemt, ik denk dat je beter niet over de 2 keer per week gaat voor 1 bepaalde spiergroep en dan moet je wel nog een beetje aanvoelen of dit iets is voor jouw lichaam (1 keer per week grondig trainen is meer dan voldoende en zal hoogstwss ook het beste resultaat leveren).

SpiRit
7 maart 2005, 14:26

onmogelijk idd en je buikspieren trainen is minder belangerijk dan ervoor te zorgen dat het vet op je buik weg is... als je vet op je buik hebt mogen je buikspieren zo groot zijn als ze willen je zult lang kunnen wachten op je blokskes. maar als je er volledig voor gaat gwn om die blokskes te hebben zal da toch wel te doen zijn op een maand... maar dan zul je toch wel bovenmenselijke prestaties moeten neerzetten, tenzij je nu al mager bent mss.

blokjes maak je niet in de gym maar in je keuken.

Emerxill
7 maart 2005, 14:49
Ben ook nog ma pas begonne met fitness (dikke 2 maand). Daarvoor heb ik wel altijd aan sport gedaan (boksen).
Ik en nog 2 maten steken gemiddeld 2u tot 3u, 3x per week in de fitness:
Eerst half uur tot 45min cardio = fietsen, lopen of roeien.
Meestal trainen we eerst op de machienes (schema vant sportcentrum): benen, borst, armen en buik.
Als da schema afgewerkt is gaan we verder op losse gewichten.
En hier en daar een of andere groepssessie voor buikspieren of voor kracht.
Alles hoofdzakelijk op kracht, minder gewicht maar veel herhalingen (3 tot 4 reeksen van 20 tot 25 herhalingen)

Veel van die "zware" mannen daar vinden da maar niks en doen ni anders dan constant commentaar te geven omdat wij daar veel te lang blijven hangen :D. Ma 1 van mijn maten die meetraint doctoreert in die richting en doet onderzoek op spieren ed en vindt dit een optimale manier om te traine.
Mijne bokstrainer vindt dit ook een goede manier, ma vreest dat we da ni lang gaan volhouden zo...

Nu voorlopig lukt da perfect zo, die andere (niet doctoraat) heeft altijd al zo getraind en ziet der goed uit: ni echt breed, maar wel goed gevormde en krachtige spieren.
Ik zelf heb nog ni zoveel verstand van fitness en volg maar :)

Nu ben ik wel ens benieuwd wa andere forumgangers van deze manier van traine vinden aangezien ik zelf ni echt wil traine gelijk die "echte" mannen. Want ik weinig ambitie om zo ne "opgepompte" stier te worden :)

SpiRit
7 maart 2005, 14:53
^^

door zo te trainen gaat ge idd ni echt breed worden ge krijgt wel explosieve kracht da klinkt mss goe maar ik ben er ni van onder den indruk ge ga sneller worden (sneller kunnen slagen of lopen maar niet met heel veel kracht)... kort samengevat: sneller maar niet veel sterker.

Mujahied
7 maart 2005, 15:01
ik lees hier veel onzin....Ik zelf train 5 keer per week. Laat elke spiergroep een dag rusten voor alleer je die op ter nieuw traint. Wil je serieus massa en kracht bijkomen dan moet je veel koolydraten voor en na je training eten. Wat nog belangrijk is dat je voldoende eiwitten eet. Het aantal eiwitten dat je dagelijks nodig hebt is 2g maal u gewicht. Het beste om dit te kunnen halen is eiwit schakes ( whey ), kalkoen, kip, tonijn. Want na elke training onstaan er miniscule scheuren in u spieren, en eiwit is de bouwsteen om dit te versterken en te herstelen. Niet te vergeten een goede nacht rust is heel belangrijk en elke dag minstens 2 liter water drinken. Ben zelf al 6 maande bezig en ben 11 kilo spiermassa bij gekome. Ik eet ook geen vettten of frisdrank (cola, fanta...). strikt schema. Wat ik nu zeg is alleen als je echt aan krachttraining wil beginnen. De term droogstaan wil zeggen dat je vet het verbrand dat je spieren bedekt, zodat die er beter uit komen. Dit dieët bestaat uit 6 maaltijden per dag, groenten, fruit, en eiwitten en een heel klein hoeveelheid koolydraten.

Hale
7 maart 2005, 15:50
Alles hoofdzakelijk op kracht, minder gewicht maar veel herhalingen (3 tot 4 reeksen van 20 tot 25 herhalingen)

Nu ben ik wel ens benieuwd wa andere forumgangers van deze manier van traine vinden aangezien ik zelf ni echt wil traine gelijk die "echte" mannen. Want ik weinig ambitie om zo ne "opgepompte" stier te worden :)

om op kracht te trainen moet ge eigenlijk heel weinig reps doen met een erg zwaar gewicht ( dus dicht tegen uw 1rep gewicht ), als ge me lage gewichten veel reps doet zijt ge meer uithouding aan het trainen
( massa opbouwen doet ge me een gewicht waarbij ge rond de 8 reps zit )

nuja, als die kerel daarin doctoreert, zal die het wel beter weten als ik :D

en die kerel hier boven : ge zult bedoelen geen verzadigde vetten, want uw lichaam heeft wel degelijk vetten nodig...

MrSik
7 maart 2005, 15:55

in tegenstelling tot wat veel hier zeggen heeft het toch niet te maken met het vochtgehalte, maar met het vetgehalte ... hoe minder vet, hoe meer dat je de omtrekken ziet van de spieren, hoe droger ...
(was ik toch vrij zeker van :unsure: )

p.s. creatine wordt verwerkt door de nieren en niet door de lever, dus moest ge dat ooit gebruiken, vergeet niet dat ge dan veel water moet drinken (ongeveer 3 liter water per dag). Anders kunt ge ferm last krijgen van uw nieren!

Hale
7 maart 2005, 16:02
ja , is idd juist

vanaf da je zo rond de 8% vet komt te zitten krijg je het gekende wasbord effect.
bodybuilders gaan in hun aanloop naar een wedstrijd nog lager zitten, waarbij ze de laatste paar dagen ook nog is proberen zoveel mogelijk vocht dat het lichaam vasthoudt ( en dat boven de spieren zit ) te verliezen.
misschien vandaar de verwarring...

e_talking
7 maart 2005, 17:23
voor uw armspieren te trainen moede om de 2dagen doen voor uw spieren te laten rusten

u buikspieren kunde elke dag oefenen geloof

een programma voor uw beenspieren te oefen(eigelijk ook sprongrkracht)
===> http://twisted.9cy.com/index.htm

vetpercentage meten===> http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

wecker
7 maart 2005, 17:27
nu het hier toch staat:
hoe kan je je benen/kont thuis wat in vorm krijgen ?
ik ben nogal wat afgevallen en mijn bovenlijf is nu bijna goed maar mijn benen blijven dus even dik :(

edit:volgens die site van e-talking is mijn vetpercentage 21% :(

SpiRit
7 maart 2005, 17:40
nu het hier toch staat:
hoe kan je je benen/kont thuis wat in vorm krijgen ?
ik ben nogal wat afgevallen en mijn bovenlijf is nu bijna goed maar mijn benen blijven dus even dik :(

edit:volgens die site van e-talking is mijn vetpercentage 21% :(

kunt geen vet verbranden in 1 bepaalde plek... waar het het eerst bijkomt gaat het er het laatst af (vrouwen: bekken, mannen: buik)... dus wat jij zegt spreekt dat wa tegen maar als ge veel afgevallen zij op u bovenlijf dan kan da ni da u benen nog hetzelfde zijn.

en een site die u vetpercentage kan zeggen? vergis ik mij nu over wat het hier gaat (betwijfel het) want zelfs da machinekes in de gym die dit kunnen meten zijn geregeld onnauwkeurig.

beemer
7 maart 2005, 17:40
Ik heb jaren getraind volgens een afwisselend 4-dagen schema ( ben ten gevolge van een verkeersongeval moeten stoppen ).

week1:
dag1: 15/20 min cardio, borst (benchpress, dumbbell incline bench flyes, butterfly), triceps (close grip benchpress, pushdowns), stretchen
dag2: 15/20 min cardio, benen (squat, deadlift), buik (crunshes), stretchen
dag3: 15/20 min cardio, rug (chins, front pulldown, neck pulldown), schouders (press behind neck, side laterals, barbell shrugs), biceps (dumbbell curl, barbell curl, scott curls), stretchen
dag4: 15/20min cardio, buik (hanging leg raises, crunshes ... ), stretchen

week2:
dag1: cardio, borst (incline benchpress, dumbbel incline press of flat bench flyes, pullovers, cable crossovers), triceps (rope behind neck push forwards, pushdowns), stretchen
dag2: cardio, benen (leg press, leg curl, leg extension), buik (toestel), stretchen
dag3: cardio, rug (close grip pulldown, bent over rows of roeien, neck pulldown), schouders (side laterals, upright rows, press behind neck), biceps (cable curl, dumbbell curl, concentration curl), stretchen
dag4: cardio, kuiten (standing en seated calf raises), buik (toestel en leg raises), onderarmspieren (barbell curl en reverse barbell curl), stretchen

week3:
dag1: cardio, borst, triceps, stretchen
dag2: cardio, rug, biceps, stretchen
dag3: zwemmen of lopen
dag4: cardio, benen, buik, stretchen

Vanaf april/mei tot juni/juli werden er ook 1 keer/week supersets ingebouwd in het trainingsschema. logischerwijs vervielen dan de normale oefeningen van die spiergroep waarvoor de supersets werden uitgevoerd. In de zomermaanden lag het accent van de training iets meer op herhalingen dan op krachttraining en deed ik minder oefeningen per spiergroep.

e_talking
7 maart 2005, 17:43
weet iemand om de hoeveel weken/maanden de gewichten van u halters vermeerderd???

ik doe da nu om de 2/3dagen oefeningen 10x10 oefeningen met 8kilo per halter=16kilo totaal.

en zo ne lange halter is da beter????

SpiRit
7 maart 2005, 18:19
weet iemand om de hoeveel weken/maanden de gewichten van u halters vermeerderd???

ik doe da nu om de 2/3dagen oefeningen 10x10 oefeningen met 8kilo per halter=16kilo totaal.

en zo ne lange halter is da beter????

Die vermeerderen als ge te gemakkelijk het gewicht 12 keer kunt heffen, beste da je doet is gewichten nemen zodat je ze tussen de 6 en de 12 keer kunt heffen (8 is het "beste").

of een lange halter beter is... neen maar het is anders best is dat je met de kleine halters je armen 1 per 1 doet en dan met een grote bar ook nog traint.

wecker
7 maart 2005, 18:21
kunt geen vet verbranden in 1 bepaalde plek... waar het het eerst bijkomt gaat het er het laatst af (vrouwen: bekken, mannen: buik)... dus wat jij zegt spreekt dat wa tegen maar als ge veel afgevallen zij op u bovenlijf dan kan da ni da u benen nog hetzelfde zijn.

en een site die u vetpercentage kan zeggen? vergis ik mij nu over wat het hier gaat (betwijfel het) want zelfs da machinekes in de gym die dit kunnen meten zijn geregeld onnauwkeurig.
kan zijn dak daar ook afgevallen ben maar ik vind ze toch te dik :)

morbus`
7 maart 2005, 18:22
Lange halter, andere oefeningen he ;).
En ge moet het zelf aanvoelen wanneer ge uw gewichten vermeerdert.

[B]Rocketeer
7 maart 2005, 20:03
Ik doe nu al meer als een maand NA mijn training cardio.
Ma das dan 30min-1u.

Is het nu eigenlijk beter om het voor of na de training te doen.
Alsek een uur cardio ofzo doe ga ik peisek gewoon te moe zijn en al de energie verbrand hebben voordat ik effectief ga trainen.

Wil ook wel nen six pack, ma das hier zowa onmogelijk aangezien dak geen aangepaste voeding doe.
Ok, ik snoep wel veel minder nu enzo en ge merkt het een bekke.
Buikspieren trainen ook elken dag (meerdere keren per dag).

Maja zoals hier al is gezegd: zolang dat da vet errond zit (en tis toch nog wa vet). Alsek sta ziede ni zoveel vet precies ma alsek neerzit: manman, zie die vetrolletjes komen :D
Tja zal nog zeeeeeeeeeeeer lang duren vreesek.

Hale
7 maart 2005, 20:10
Rocketeer']
...
...

euhm, als ge spiergroei wilt stimuleren zal 2à3 keer per week al wel meer als genoeg zijn, nu zijt ge ze gewoon aan het overtrainen.

orez
7 maart 2005, 20:19

Info: Iedere oefening 10x !!!

oefening 1: leg je volledig gestrekt op je bed, met je voeten net over de rand (of op een tafel whatever).
Haal je tenen naar je toe, en strek ze weer weg.

oefening 2: draai cirkeltjes met je voeten, in beide richtingen.

oefening 3: hef 1 been op dan het andere, en leg ze opnieuw neer! doe dit met je tenen naar je toe gehouden, dus kuitspieren gespannen, doe dit per been 10x en afwisselend! dus links-rechts-links-rechts.

oefening 4: rechterbeen naar rechts spreiden, linkerbeen naar links, ook afwisselend doen en per been 10x

oefening 5: cirkels draaien met je volledige rechterbeen 10x dan met je linkerbeen, in beide richtingen! dus 40x een oefening als het optelt.

oefening 6: beiden benen samen in de lucht heffen

oefening 7: beide benen spreiden

oefening 8: met beide benen rondjes draaien in beide richtingen.

oefening 9: fietsen met 1 been, dan het andere, zowel voorwaarts als achterwaarts.

oefening 10: fietsen met beide benen, voor en achter.

oefening 11: beide benen samen houden en trapbeweging doen zoals je met 1 been zou trappen, ook voor en achter.

oefening 12: op je zijde liggen, onderste been plooien, bovenste been strekken, zelf wat naar voor leunen, en gestrekte been wat naar achter houden. --> op en neer bewegen, voor en achter "schoppen", rondjes draaien.

op zelfde zijde blijven liggen, maar nu onderste been strekken, en bovenste geplooid erover zetten, zodat je onderste been ingesloten is door je bovenste, en zelfde oefening als hierboven. dit op beide zijden, is toch weer een oefening of 12-14 ;)

oefening 13: op je buik liggen, benen gestrekt opheffen afzonderlijk, benen spreiden afzonderlijk, rondjes draaien afzonderlijk en dan nog eens samen.

oefening 14: op de rand van iets zitten
benen strekken, afwisselend en samen, been opheffen en op de tafel zetten, been opheffen en gekruist over de andere zetten op tafel. (zoals ge als ne janet zit, maar dan wel u voet op tafel terwijl da ander hangt :p).

oefening 15: rechtstaan en op je tenen staan, naar hielen rollen, tenen staan, hielen ... enz, been opheffen naar je buik toe, afwisseld natuurlijk ;). en je been naar rechts zwaaien en dan naar links rechtopstaand.

Denk da je nu wel ff voortkan, en onderschat het niet ;)

Hoe ik het weet? ben ondertussen al 2 maand aan het revalideren met me knie :p, en tis enorm zwaar... tis ma 1 been da geblesseerd was, en me ander kan ondertss nog minder mee ;) dus have fun :D

als het te licht komt, koop je gewichten, zijn soort speciale gewichtsbanden dat je rond je been kan "kleven". dit hang je dan zo ver mogelijk op het uiteinde van je enkel.

Denk da dit je wel zal helpen. grtz :)

orez
7 maart 2005, 20:23
ook nog iets:

wil je sterk komen, maar geen oversized bodybuilder komen, ma toch e schoon lichaam.

Doe dan oefeningen SNEL! MEER! en met minder gewicht, dus bv 2x50 een oefening enorm snel doen... zo kweek je lange soepele spieren.

Wil je een bodybuildlichaam. Neem VEEL gewicht, doe de oefening TRAAG, en werk in korte series bv 3x15.

@ B-Rocketeer, khoop dat je je sit-ups juist doet, want als je ze juist doet zijn deze enorm zwaar en zie ik je ze ni direct meermaals per dag doen ;).

Sit-up juist doen: plat liggen, knieën in hoek van 90°, armen loodrecht in vergelijk met je armen, en met je handen de toppen van je knieën raken, en vooral zorgen dat je onderrug niet loskomt van de grond! In het begin en tijdens de oefening voel je het niet echt, tenzij na een groot aantal, maar uurtje achteraf ;) hou de massage olie maar klaar :p

orez
7 maart 2005, 20:26
Die vermeerderen als ge te gemakkelijk het gewicht 12 keer kunt heffen, beste da je doet is gewichten nemen zodat je ze tussen de 6 en de 12 keer kunt heffen (8 is het "beste").

of een lange halter beter is... neen maar het is anders best is dat je met de kleine halters je armen 1 per 1 doet en dan met een grote bar ook nog traint.

12 keer maar? imho bullshit man... 50 keer trekt er meer op, oefeningen voel je maar na een hoeveelheid...

SpiRit
7 maart 2005, 21:07
12 keer maar? imho bullshit man... 50 keer trekt er meer op, oefeningen voel je maar na een hoeveelheid...

50? dan ben je verkeerd bezig, wil je kracht en echt spieren zien pak je een gewicht dat je niet meer dan 12 keer correct kan uitvoeren. 50 krijg je explosieve kracht zoals ik al gezegd heb en daar ben je imo nix mee.

edit: ik bedoel hier wel niet mee dat je 12 keer je oefening correct uitvoerd en dan volledig stopt met die spiergroep te trainen uiteraard!!

wecker
7 maart 2005, 21:15
Info: Iedere oefening 10x !!!

....

10x :o
hoelang doe je daar dan over :eek:

[B]Rocketeer
7 maart 2005, 21:48
ook nog iets:
@ B-Rocketeer, khoop dat je je sit-ups juist doet, want als je ze juist doet zijn deze enorm zwaar en zie ik je ze ni direct meermaals per dag doen ;).

Sit-up juist doen: plat liggen, knieën in hoek van 90°, armen loodrecht in vergelijk met je armen, en met je handen de toppen van je knieën raken, en vooral zorgen dat je onderrug niet loskomt van de grond! In het begin en tijdens de oefening voel je het niet echt, tenzij na een groot aantal, maar uurtje achteraf ;) hou de massage olie maar klaar :p

Wissel wel eens af van oefening:
Knieën hoek 90°, handen op borstkas leggen.
Voeten op de gron, handen op borstkas leggen.
Knieën hoek 90°, handen teentoppen raken.

Ja ik doe ze wel goed.
Ma kan er wel wa achter elkaar doen.
Heb nu zo een bankske gekocht da ge in hoogte kunt verstellen.
Voelek tenminste na 15-25X in mijn buikspieren.
Ma met die bank trainek ook dus mijnen rug mee.

Al die vorige oefeningen kannek er veel na elkaar doen.
Tis echt gewoon het vet da erboven ligt da weg moet :)

Heb vroeger nog 2j fitness gedaan, ma dan ook 2j gestopt.
En ben nu toch terug weer meer als een jaar bezig.
Ma veel breder wordek precies ni meer :)
Misschien eens beginnen om wa minder gewicht te pakken en meer keer da gewicht op te pakken.

Dunno, kweet ni just wa voor mij goe is om toch nog te verbeteren.

wecker
7 maart 2005, 22:03
ru`orez, ik heb ff wat van die been oefeningetjes gedaan om te zien of ik ze wel begrijp...maar ik zit met een vraag: bij die oef van trappen in de lucht. mijn knieen kraken dan... moet ik dan stoppen of er nx van aantrekke :)

oef 12 snap ik niet echt :s :(

likes to kill
8 maart 2005, 08:07
50 herhalingen om lang spieren te krijgen is wel een beetje overdreven hoor , 14 tot 16 is beter en als je korte spieren wilt 6 tot 8

*EDIT*En niet vergeten om je oefening te herhalen hé dus niet gewoon 8 herhalingen doen en doen stoppen hé het is beter om 3 sessies van 8

stream187
8 maart 2005, 11:55
Rocketeer']Ik doe nu al meer als een maand NA mijn training cardio.
Ma das dan 30min-1u.

Is het nu eigenlijk beter om het voor of na de training te doen.
Alsek een uur cardio ofzo doe ga ik peisek gewoon te moe zijn en al de energie verbrand hebben voordat ik effectief ga trainen.

Wil ook wel nen six pack, ma das hier zowa onmogelijk aangezien dak geen aangepaste voeding doe.
Ok, ik snoep wel veel minder nu enzo en ge merkt het een bekke.

Maja zoals hier al is gezegd: zolang dat da vet errond zit (en tis toch nog wa vet). Alsek sta ziede ni zoveel vet precies ma alsek neerzit: manman, zie die vetrolletjes komen :D
Tja zal nog zeeeeeeeeeeeer lang duren vreesek.

Cardio is best na de gewichtstraining.. Probeer wel wa proteïnen/dextrose ertussen binnen te krijgen.

En lees dit eens ivm buikspieren:
http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=4561174&postcount=46

DGEN
8 maart 2005, 12:36
gewoon uw spieren onderhouden eh
het hoeft niet amahoela te zijn (lees overdreven spieren)
gewoon haltertjes van 5 gebruiken en een aantal oefeningen ermee doen...maar dan het aantal herhalingen opvoeren eh
verder op de ouderwetse manier opdrukken is imo het meest effectieve :)

MaTi
8 maart 2005, 12:44
De beste manier om snel resultaat te zien: roeien...

Elke spiergroep wordt tijdens het roeien belast.

En als ge dan toch perfect wilt uitzien, ga dan waterpolo spelen... Een van de meeste belastende sporten voor het hele lichaam.

[B]Rocketeer
8 maart 2005, 16:20
Cardio is best na de gewichtstraining.. Probeer wel wa proteïnen/dextrose ertussen binnen te krijgen.

En lees dit eens ivm buikspieren:
http://games.telenet.be/forum/showpost.php?p=4561174&postcount=46

Ah toch na mijn training. Goed
Ja over met geiwht trainen.

Op fitness hebben we ook zo een toestel voor uw buikspieren.
Ma da gewicht gaat maar tot 50kg en dan kannek er nog meer als 100X doen.

Dus kzal thuis op mijn eigen bankske wa halterkes in mijn handen houden. Zal nog het beste zijn denkek :)

En blijven cardio doen natuurlijk

stream187
8 maart 2005, 16:44
Ben nie zo een fan van toestellen.. af en toe een isolatie oefening ok. Maar geef mij maar compound oefeningen met vrije gewichten.

ff reactie op al die beenspieroefeningen daar.. zijn die niet voor revalidatie na kwetsuur? Als ge benen deftig wilt trainen is er maar 1 oefening.. squats. Voor de rest legg press en stiff legged deadlifts.
En voor alle mensen die het niet nodig vinden om benen te trainen, onthoud dat het u grootste spiergroep is en uw lichaam 1 geheel is. Je gaat nooit uw volledig potentieel bereiken als je benen overslaat. Zelfs al loop/voetbal je veel.. er is nog altijd een verschil tussen anaerobe en aerobe training.

DGEN
8 maart 2005, 17:04
and what about de conditie? :D

Insomnia187
8 maart 2005, 17:31
Ben nie zo een fan van toestellen.. af en toe een isolatie oefening ok. Maar geef mij maar compound oefeningen met vrije gewichten.

ff reactie op al die beenspieroefeningen daar.. zijn die niet voor revalidatie na kwetsuur? Als ge benen deftig wilt trainen is er maar 1 oefening.. squats. Voor de rest legg press en stiff legged deadlifts.
En voor alle mensen die het niet nodig vinden om benen te trainen, onthoud dat het u grootste spiergroep is en uw lichaam 1 geheel is. Je gaat nooit uw volledig potentieel bereiken als je benen overslaat. Zelfs al loop/voetbal je veel.. er is nog altijd een verschil tussen anaerobe en aerobe training.

ivm met die sit-ups met gewicht
moet je gewoon op zo een bank gaan liggen, gewicht op je borst nemen (15) kg en dan situps doen?
niet echt gezond voor je rug, me dunkt

MrSik
8 maart 2005, 17:58
moet je gewoon op zo een bank gaan liggen, gewicht op je borst nemen (15) kg en dan situps doen?

tja, denk als ge de beschikking hebt over zo een gewichten dat er ook wel een buikspiertoestel in de buurt is ... :unsure:
heb zelf altijd dat toestel gebruikt als ik buikspieren ging trainen

DGEN
8 maart 2005, 18:16
ouderwetse manier is toch het hardst ppl ;)

Hale
8 maart 2005, 18:17

ge moet geen sit-ups doen zoals ge ze geleerd hebt met LO, ge moet crunches doen :

alleen uw schouders komen daarbij van de grond en uw rug blijft op de grond.
op die manier verkloot ge ni uwe rug en traint ge alleen uw abs, terwijl ge bij een gewone sit-up vanaf ge meer als 30 graden rechtkomt bijna volledig op uw beenspieren aan het trekken zijt...

stream187
8 maart 2005, 19:15
ge moet geen sit-ups doen zoals ge ze geleerd hebt met LO, ge moet crunches doen :

alleen uw schouders komen daarbij van de grond en uw rug blijft op de grond.
op die manier verkloot ge ni uwe rug en traint ge alleen uw abs, terwijl ge bij een gewone sit-up vanaf ge meer als 30 graden rechtkomt bijna volledig op uw beenspieren aan het trekken zijt...

Correct.. Dit zijn crunches:
http://www.fitstep.com/Library/Exercises/Crunches.htm
Ge kunt een dumbell in uw nek leggen of armen gestrekt boven u met een dumbell/plate. Maar zoals al zoveel gezegd.. dit zal enkel uw abs doen groeien.. als ge ze zichtbaar wilt hebben moet ge een andere oefening doen nl. table push-aways :)

DGEN
8 maart 2005, 19:27
best is dan om te gaan liggen
benen zo een 20 tot 30cm van de grond houden
uw rug moet ook een stuk van de grond ...zodat je lichaam in een hoek van ongeveer 150/160graden komt

dan 2 variaties op deze positie..
1. in deze houding crunches doen..maar slooooooowly
2. uw rug in dezelfde positie houden, maar uw knieen ga je optrekken tot deze een hoek van 90graden vormen..vervolgens dan weer uw knieen strekken en uw benen laten afzakken naar 20-30 cm van de grond

--> meer als genoeg om die spiertjes te onderhouden :tongue:

Heidern
8 maart 2005, 23:35
eerst opbouwen op de gewone toestellen en na 4,5 keren na de fitness te gaan, moet ge eens beginnen met een benchpress, ook niet te veel nemen de 1ste keer, 10 kilo ofzo (de stok zelf weegt 20kg, dus 5 aan wees kanten), ik merk echt vooruitgang sedert ik benchpress, let er wel op de je je benen in de lucht gekruist houd, anders gaje op den duur last krijgen van uw rug

GADGET
9 maart 2005, 00:09
ivm been spieren...

zoek eens in google voor 'air alert 3'

(is voornamelijk om hoog te springen, maar hangt allemaal wat samen. Kort en explosief :) )

DGEN
9 maart 2005, 00:16
gewoon herhalingen doen..niet te intensief (lik aan haltertjes hangen van xx kg :p)
gewoon onderhouden should do the trick Oo

k wil er nu ook niet gaan uitzien lik een kleerkast ofzo :p

roel1
9 maart 2005, 11:33
gewoon beginnen klimmen mannen, is 100000 keer cooler, en geeft dezelfde effecten. Ge zult wel geen oversized bodybuilder worden, ma meer de fysiek krijgen van iemand die aan de ringen werkt.

En als ge ni goe gelooft da klimmen werkt. Wie van jullie kan hier een iron cross, en een one arm chin up doen?? :p

likes to kill
9 maart 2005, 12:44
gewoon beginnen klimmen mannen, is 100000 keer cooler, en geeft dezelfde effecten. Ge zult wel geen oversized bodybuilder worden, ma meer de fysiek krijgen van iemand die aan de ringen werkt.

En als ge ni goe gelooft da klimmen werkt. Wie van jullie kan hier een iron cross, en een one arm chin up doen?? :p

WooHoo een mede-klimmer.Waar klim jij Roel en welk niveau?IK in de Paramount en een gemiddeld niveau van 5b denk ik

DGEN
9 maart 2005, 12:49

show us movie :)

Vitabis
9 maart 2005, 13:17
weet iemand misschien een goei oefening voor onderrug te trainen?
/edit zonder bankje dus he, ik heb alleen gewichten thuis (als die al nodig zijn)

stream187
9 maart 2005, 13:32
weet iemand misschien een goei oefening voor onderrug te trainen?
/edit zonder bankje dus he, ik heb alleen gewichten thuis (als die al nodig zijn)

Dumbell deadlifts of goodmornings..

Mikail
9 maart 2005, 13:50
straight leg deadlift ook :D

Ik verschiet er van hoeveel peten er heir zitte :D

ASHERON
9 maart 2005, 14:12
u insmeren me vaseline :unsure:

droog betekend da ge de spieren mooi afgetekend ziet

conclusie: droog = wanneer het vet% heel laag is.

likes to kill
9 maart 2005, 20:40
Aangezien ik de post van Air Alert zag en die pagina toevallig bij m'n favorieten volgt hier de link : http://www.home.no/slominski/Air%20Alert%20III.htm

e_talking
10 maart 2005, 21:44
was het beste voor buikspieren?

-ne ab-trimmer

-of ne optimum buiktrainer-bank(zo ne bank die schuin naar boven staat en in 5standen kunt zetten)

Mikail
10 maart 2005, 22:14
6 pack = vetverliezen ;)

TheOrdreMan
10 maart 2005, 22:31
6 pack = vetverliezen ;)
Nobody touch me love handles!

Mikail
10 maart 2005, 22:35
en what are those ? :)

diem
10 maart 2005, 23:02
edit : khebet dus over die sites van int begin e

hmmmzzz , ik doe al 2 jaar aan powertraining, en ik vin da diene uitleg nie duidelijk is voor iemand dat nie weet, moesten de tekeningskes en de naam der nie bij staan zounekik zelf nie weten waarover dat gaat :p , + bij oefeningen ist belangrijk da ge uw oefeningen correct doe e , en da kunt ge onmogelijk me ne site zien , ma voor de rest valt wel mee :p

evil aardappel
11 maart 2005, 21:28
hef wa gewichten, eet wa vlees, op den duur worde wel breed.

Mikail
11 maart 2005, 22:31
lol :p
veel eten is al begin, is feit, melk, boterhammekes enzo, vlleees ook ;)

naja

ExitMusic
11 maart 2005, 22:53
Ik doe ook al een halfjaar powertraining, of wat er moet op trekken tenminste.
Bij mij beperkt zich dat eigenlijk tot een klein uurtje gewichten heffen. 3 x 12 keer, met pauzetje ertussen. Niet al te geforceerd, want het is niet de bedoeling om hele dagen met zware armen en benen rond te lopen...
Gewoon heel opt gemakskes een beetje je spieren onderhouden, meer is dat niet. Van powertraining is er dus eigenlijk geen sprake :)

FCBBOY
12 maart 2005, 15:57
de beste fitness is werken, daar krijgde het meest spieren van en ge KRIJGT er geld voor :woohoo: en anders gewoon pompen en sit ups en ge komt er ook maar ge zijt da ook wa aangeboren, sommige trainen maar ziet ge da ni en van anderen komt het voor niets :cool:

Hellrabbit
12 maart 2005, 16:18
kheb gewoon zoiets van ge kunt toch moeilijk helemaal nix doen van sport.

watch me, precies alsof sporten gezond is :ironic:

orez
12 maart 2005, 18:08
ru`orez, ik heb ff wat van die been oefeningetjes gedaan om te zien of ik ze wel begrijp...maar ik zit met een vraag: bij die oef van trappen in de lucht. mijn knieen kraken dan... moet ik dan stoppen of er nx van aantrekke :)

oef 12 snap ik niet echt :s :(

als je alle oefeningen uitvoert ben je 30 minuten bezig ;)

gewoon op je zijde liggen en je bovenste been dan opheffen gestrekt, en je onderste been in een hoek van 90° leggen ongeveer, en als je dan zelf wat met je bovenlichaam naar voor leunt, wordt de oefening ietwat zwaarder :)

orez
12 maart 2005, 18:21
lol :p
veel eten is al begin, is feit, melk, boterhammekes enzo, vlleees ook ;)

naja

pasta eten, en halfuur na je pasta trainen (spaghetti, macaroni, etc...) dingen me veel vezels dus.

Mujahied
12 maart 2005, 18:50
pasta eten, en halfuur na je pasta trainen (spaghetti, macaroni, etc...) dingen me veel vezels dus.

nee, je mag een uur voor de training niets gegeten hebben. Anders wordt er te veel bloed in u maag gepomt, dat beter naar u spieren kan gaan

e)(ar kUn
12 maart 2005, 19:05
Voor functionele kracht zijn volgende sites heel goed:

Vooral de workouts van scrapper zijn heel zwaar en zeker in het begin kan je wat raar lopen :crazy: :

http://www.trainforstrength.com/ :bow:

http://www.combatfitness.co.uk/

likes to kill
13 maart 2005, 10:24

Vezels??Koolhydraten ja die moet je hebben want die leveren energie , ik weet niet of er zelfs vezels in pasta zitten

diem
13 maart 2005, 11:22
vezels zijn wel goed voor de darmflora :p ,
en ge vergeet fis en kip , ook vree goe

matthias
2 mei 2005, 21:02
ik ben nu 14 (bijna 15)
en zou graag mijn builspieren wa trainen
gewoon zo, snel mogelijk wa blokskes op men buik krijgen
wa is ier de beste oefening voor ?

grtz
matti

31337
2 mei 2005, 21:06
voeding is heel belangrijk bij powertraining, das al dak weet :x

geen fast-food alleszins :naughty:

TekkaBlade
2 mei 2005, 21:07
minstens wachten tot ge 16 zijt eer ge intensief traint.
ge moet nog groeien.

DBK
2 mei 2005, 21:09
ik ben nu 14 (bijna 15)
en zou graag mijn builspieren wa trainen
gewoon zo, snel mogelijk wa blokskes op men buik krijgen
wa is ier de beste oefening voor ?

grtz
matti
crunches en zo droog mogelijk staan imo

matthias
2 mei 2005, 21:10
en wa zijn crunches ?

Delirium
2 mei 2005, 21:34
Sit-ups gelijk da de meesten zeggen :)
Lijkt stom maar is imo nog steeds 't beste wa der is voor uw buikspieren.
Beter dan al die toestellen.
Indien ge enkel buikspieren wilt trainen volstaat enkel crunches, wilt ge ook overtollig vet kwijt spelen, gaat ge geregeld eens een toerke lopen of fietsen.

matthias
2 mei 2005, 21:36
na oveel maanden crunches ziede al wa resultaat ?
en hoelang en hoeveel moede da dan doen ?

Eternity
2 mei 2005, 21:50
www.abcbodybuilding.com

hf

matthias
2 mei 2005, 21:53
precies licht dienen site plat ofzo ?

cuda
2 mei 2005, 21:55
na oveel maanden crunches ziede al wa resultaat ?
en hoelang en hoeveel moede da dan doen ?
hangt af van persoon tot persoon
ook hoeveel vet je hebt enzo :)
ma bij mij zag je het bv na een maand al redelijk duidelijk
en dat was om de 2dagen een 50 tot 100 keer crunchen ( of hoe je dat ook vervoegt )
maar nu ben ik begonnen met fitness
na paar weken al veel meer resultaat :)

sneax
2 mei 2005, 21:56

ROFLOL: droog staan wil gewoon zeggen dat ge geen vet hebt, nergens, en dat ge dus de spieren extreem goed kunt zien

Delirium
2 mei 2005, 21:59
Da's ook al te zien, als ge al ne magere zijt (en niet te veel vet rond uwen buik hebt) hebde na een paar maanden al resultaat.
(2-4x / week, +100 sit-ups / keer)

Ikzelf had wa vet weg te werken :) en heb dit gedaan door goeie opwarmingen voor mijn training (fietsen of lopen).
Ikzelf doe zo ook iets van 2 - 4x / week buikspieren, ook crunches) en zie nu resultaat, na 6 maand ofzo (maar ja da ben ik hé ;) )

Let derop dat ge meerdere spieren rond uwen buik hebt, dus da ge zowel vooraan als zijdelingse traint.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html
-> Hier staan wa oefeningen vooe buikspieren

MVG

Sagax
2 mei 2005, 22:02
helpt het om na de powertraining enkele schepkes eiwitten op te lossen in water en op te drinken? En kan je als amateur creatine gebruiken?

SideShow
2 mei 2005, 22:15
niet te veel lachen e sneax :p
ik wist toen nog nieveel van die zaken, sindsdien enkel maar bijgeleerd en met resultaat want ik zit bijna op 100kilo op de bench :woohoo:

Re@V0r
2 mei 2005, 22:33
ik heb zo van die uberdunne polsen :s
ik doe nu thuis elke avond wa 'powertraining' opt gemakske met wa gewichten om mijn arm- en borstspieren wa te onderhouden
maar hoe krijg ik in godsnaam mijn lage onderarm/polsen wa breder??
das echt zo botdikte bij mij ...

Tae
2 mei 2005, 22:36
Ik moet toch altijd lachen wanneer mensen zeggen zomaar wat 100 tal situps te doen en eindeloze sets.

Zie vooral dat uw dieet word aangepast en dat is dan vooral zoweinig mogelijk kalorieen en zoveel mogelijk eiwitten in uw dieet.
Ten tweede ga je je buikspieren HEEL hard moeten aanpakken omdat namelijk uw buikspieren al elke dag worden gebruikt.

Dus ik raad u aan om 2x of 3x per week uw buikspieren HEEL hard aan te pakken met ongeveer 10 a 12 reps en 4sets per oefening.
Elke dag uw buikspieren aanpakken is onzin. Je kunt ze beter goed aanpakken 2x op een week dan elke dag gewoonweg wat situps te doen, je moet uw buikspieren aanpakken met isolatie oefening (zodat het begint te branden in uw buikspieren) en dat ffe aanhouden.

Dus

-10reps x 3sets per oefening doe 3 oefening per dag
-3 maal per week buikspieren en tussen elke trainingsdag een dag tussen laten dus ma, wo, vr zoiets in dien aard
-voeding aanpassen (geen fastfood, sodas, etc) zo min mogelijk vettige dingen eten en wit brood vermijden.
-eiwitten moet opgeschroefd worden (proteine shakes)
-buispieren moet HEEL hard aangepakt worden.

poekie 2
2 mei 2005, 22:45
ik doe al genoeg training op men werk :P
een dagje (9uur) hagen scheren helpt ook al wat :P

Ex0dus
2 mei 2005, 23:02
Sit-ups gelijk da de meesten zeggen :)
Lijkt stom maar is imo nog steeds 't beste wa der is voor uw buikspieren.
Beter dan al die toestellen.
Indien ge enkel buikspieren wilt trainen volstaat enkel crunches, wilt ge ook overtollig vet kwijt spelen, gaat ge geregeld eens een toerke lopen of fietsen.
Zijn geen gewone sit-ups he, dat zijn kort sit-ups waarbij je amper je lichaam beweegt, enkel je buikspieren en proberen je hoofd zo stil mogelijk op je lichaam te houden.
Dus, je hoeft niet helemaal tot aan je knieën te komen met je borst.

Cheers

Malice3
3 mei 2005, 00:15
Die bodybuilding is misschien niet meteen wat jullie zoeken. Vergis u niet over die "sport"! Beter, en vooral gezonder, is om een gewone sport te doen.

Time
3 mei 2005, 00:22
even een vraagske van iemand die niks van powertraining kent:
ik ben 1m95 (+/-) en weeg een goeie 58kg, te wijten aan te snelle stofwisseling (ik mag me elke dag ziek eten, daar komt geen gram bij). Is het mogelijjk om op 4-5 maand 5kg bij te komen aan spiermassa door intensief te powertrainen?

Mercer
3 mei 2005, 00:30
Hallo

Ik doe ook aan powertraining, ik ben een maand bezig met powertraining en vind dat leuk moet ik zeggen.
Het is weliswaar volhouden en ni veel forceren.
Ik doe oefeningen 3x per week. Ik ken m'n programma ni helemaal vanbuiten, éérst 10 min lopen of roeien om vocht te verliezen, dan houd ik me bezig met fitnesstoestellen en de halters (rug, borst, schouders, bicips, tricips en buikspieren). Een anderhalfuur trainen is genoeg en nadien 10 min fietsen om relaxen. Ben je volgende dag minder stijf ook. Ik voel nu beetje sterker worden maar spiermassa laten zien zal even duren, denk ik.
Maar ja, als je eruit wil zien als Arnold Schwarzenegger is jaren trainen hoor.

DBK
3 mei 2005, 00:36
ik ben 1m95 (+/-) en weeg een goeie 58kg, te wijten aan te snelle stofwisseling (ik mag me elke dag ziek eten, daar komt geen gram bij). Is het mogelijjk om op 4-5 maand 5kg bij te komen aan spiermassa door intensief te powertrainen? kben op 10 maand 10 kilo bijgekomen, puur natuur en mijn vetpercentage is zelfs nog nen % gedaald. kben van 58 naar 68 gedaan, gewoon veel eiwitten eten en paar kilo spieren erbij trainen.

Tae
3 mei 2005, 00:45
ik ben 1m95 (+/-) en weeg een goeie 58kg, te wijten aan te snelle stofwisseling (ik mag me elke dag ziek eten, daar komt geen gram bij). Is het mogelijjk om op 4-5 maand 5kg bij te komen aan spiermassa door intensief te powertrainen?

En wat eet je dan allemaal ???

In ieder geval eten zal je wel moeten maar dan wel proper eten, dus geen hamburgers, frieten a volenté want dan ben je ook verkeerd bezig ondanks dat je alles snel verbrand.

Vooral uw koolhydraten en eiwitten opschroeven. Dit kan je ook doen met gezonde voeding zoals pastas, rijst, kip, vis, brood, etc. Ook wat ik je kan aaraden is vooral de weightgainer shakes te kopen ipv gewone shakes. Ook misschien creatine zou een oplossing kunnen bieden om meer spiermassa bij te krijgen.

Ook in jouw geval zou ik niet meer doen alleen je oefeningen en zwaar trainen.

go_ndw
3 mei 2005, 00:56
Hey,

Ik train met tussenpozes dus heb een lichte ervaring. Maar zoals Time ben ben ik 1m90 en weeg 75 kg ongeveer ook door een snelle stofwisseling. Ook werk ik in Quick.

Is er hier iemand die een soort van schema kan opstellen ook qua eten enz..of er ééntje bij de hand heeft en die me dat kan toesturen. Dat zou super zijn.

Wil binnen 3 maand op reis en ja, ik weet dat ik tegen dan niet een superbuilder ben (en dat hoeft ook niet) maar zou toch graag al iets zijn bijgekomen en al iets ziens aan mijn lichaam hebben.

Groetjes en bedankt alvast....

Tae
3 mei 2005, 01:09
Ik kan u niet direct een schema geven maar op deze site kunnen ze u beter helpen.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/

De enige raad dat ik u kan geven is vooral zwaar trainen, proper eten (klh en eiwitten) en misschien ook eens proberen met creatine voor kracht en volume(meer water in de cellen dus vollere spieren).

Tja voor echt heel snel spieren is de enige maar slechtste oplossing met steroiden maar dat is zker niet aan te raden aan beginners en zelfs bodybuilders met lange staat van dienst.

Lint
3 mei 2005, 02:25
De enige raad dat ik u kan geven is vooral zwaar trainen, proper eten (klh en eiwitten) en misschien ook eens proberen met creatine voor kracht en volume(meer water in de cellen dus vollere spieren).

Tja voor echt heel snel spieren is de enige maar slechtste oplossing met steroiden maar dat is zker niet aan te raden aan beginners en zelfs bodybuilders met lange staat van dienst.

Voor zover ik weet is creatine toch niet speciaal voor kracht, alleen voor mooiere spiere, waterspieren dus??.
Meer water in spieren = vollere en mooiere spieren maar zeker niet meer kracht.
Juist zo weinig water in uw spieren krijgen en betere doorbloeding.
Soit in elk geval, meestal gaan "schone" spieren en "sterke" spieren niet samen.
Een mooi afgetraind uitziend lichaam is bijlange niet noodzakelijk krachtig en andersom, een vet uitziend lichaam kan des te krachtiger zijn ( kijk bvb naar gewichtheffers, kogelstoters, die de sterkste man shows enz ).
Ik heb zelf een hele tijd hamerslingeren en kogelstoten gedaan, en bijgevolg ook redelijk wat powertraining, op mijn beste moment woog ik circa 105kg met
een vetpercentage van 4-5. En toch zag het er niet zo prachtig afgetrained uit hoor ( allé ook niet slecht ofzo eh :p ), maar kracht had ik wel ;).
Alleen heb ik sinds 3 jaar niks meer gedaan en is het allemaal serieus wat verminderd :D.

58 kg? :eek:, is dat niet wat weinig? Ik woog/weeg dus tussen de 95 en de 105 en ben 1m90, en verre van dik, dus ik vraag me af wat 58 geeft.
Nu soit zoals Tae al zegt uw eten aanpassen ( spaghetti met kip, my favorite :niceone: ) en krachtoefeningen doen. Na een tijd zullen dmv meer spieren uw gewicht wel omhoog schieten. Allé khoef eigenlijk niks meer te zeggen, luister gewoon naar Tae, alleen zou'k van creatine en steroïden wegblijven ;).

Time
3 mei 2005, 10:02
En wat eet je dan allemaal ???

maaltijden gisteren:
smorgens half 10 2 boterhammen (choco) met tas chocomelk (allez, Hemo, is moutdrank met chocoladesmaak, vol vitaminen enzo, drink da al sinds ik 5 jaar ben ofzo)
smiddags overschot van vorige dag: bloemkool met stoemp en nog een stuk worst met blik cola
's avonds 17h30 appelmoes met stoemp en anderhalve blinde vink met blik cola
avondlaat 22h (elke avond zelfde) frisco, leo, twix, 2 blikken cola en nen zak chips

gezond eet ik ni echt :unsure:

58 kg? :eek:, is dat niet wat weinig? Ik woog/weeg dus tussen de 95 en de 105 en ben 1m90, en verre van dik, dus ik vraag me af wat 58 geeft.

perfect gezond volgens de dokter:p

Re@V0r
3 mei 2005, 10:55
das toch ondergewicht zu :)
volgens uw bmi toch... ik zit net onder de optimale grens met mijn 60kg voor 181cm
ge kunt da makkelijk berekenen: gewicht / (lengte)²

en wrom helpt er mij niemand bij mijn vraag :sad:

Delirium
3 mei 2005, 11:07
Zijn geen gewone sit-ups he, dat zijn kort sit-ups waarbij je amper je lichaam beweegt, enkel je buikspieren en proberen je hoofd zo stil mogelijk op je lichaam te houden.
Dus, je hoeft niet helemaal tot aan je knieën te komen met je borst.

Cheers

Wel 't is da da'k altijd doen & bedoelde :p
Voor mij is da begrijpbaar :D

Delirium
3 mei 2005, 11:22
helpt het om na de powertraining enkele schepkes eiwitten op te lossen in water en op te drinken? En kan je als amateur creatine gebruiken?

Ik heb Vroeger nog creatine gebruikt, maar wel mee opletten, overdaad schaadt (is slecht voor uw nieren als ge teveel pakt).
Ik heb der wel resultaat mee gemerkt, kracht is met 50 - 100% toegenomen (I ain't shitting).
Mijn volume kom ik bij door eiwitten en goe dieet :D Eiwitten helpen bij spieropbouw, dus ja der nemen er da veel.

Ik ben nu 3 jaar bezig met fitness (nu anderhalf jaar intensief, dervoor anderhalf jaar veel minder). Ben 1m72 en weeg 66 kg, ben al 11 kg bijgekomen in totaal (spiermassa bij & vet kwijt :)) en heb ook redelijk goeie stofwisseling, dus eiwitten dragen wel bij tot spiergroei.

Hopelijk is dit een goed antwoord.

Emerxill
3 mei 2005, 15:38
http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/
alstublieft :)

Creatine is overestimated (staat daar ook ergens op die site uitgelegd). Ik ben van et begin van dit jaar ook terug aant trainen, na een half jaar stilgelegen te hebben.
Ik ben 6-7 kg bijgekomen, vetpercentage is van 16% naar 8% gegaan.
En op gebied van kracht heb ik meer vooruitgang gemaakt dan ene die iet langer traint dan mij en creatine gebruikt.
Volgens mij zit et voor een groot stuk tussen de oorkes. Als ge hard genoeg traint komt de rest vanzelf...

Tae
3 mei 2005, 16:04
Creatine is volgens mij toch wel een suplement dat daadwerkelijk ook iets doet (hangt natuurlijk ook van persoon tot persoon af).

Btw ik train al jaren niet maar indertijd dat ik nog trainde en creatine nam zag ik wel daadwerkelijk meer volume in mijn spieren (ronder), maar zoals iemand heeft gezegd voelde ik mij niet sterker (dat klopt wel allhoewel het ook spierversterkend moest werken).

Voor mij zijn de enigste supplementen die daadwerkelijk werken nogaltijd Creatine+eiwit shakes. Ook heb je aminozuren, glutamine, etc maar dat dit werkelijk werkt zou ik niet weten sommige mensen spreken zich tegen en andere zeggen weer dat het werkt.

Ook zou ik niet direct creatine aanraden aan beginners, want de meeste kunnen nog geen goeie oefening correct uitvoeren maar hebben wel al een plan en supplementen(en in het ergste geval een kuur AS) gekocht.

Creatine moet je ook weten in welke hoeveelheden je het wilt nemen want anders bekom je ook niet het gewenste effect (kun je allemaal vinden op de site die ik gegeven heb). Natuurlijk moet je ook niet gans het jaar door creatine nemen want dat gaat ten koste van je lever en nieren, ook milkshakes zijn belastend voor de lever en nieren !!!

Den Deze
3 mei 2005, 16:04
Ik dacht dat als je bvb 3 maand creatine neemt, je daarna ook 3 maand zonder moet doen, om het evenwicht wat te behouden. Weet niet of het volledig klopt, ik heb dit eens gelezen.

Weet er soms iemand goeie oefeningen om uw buik te trainen? Ik zit namelijk een klein beetje met zo'n zwembandje, ik heb helemaal geen dikke buik ofzo, gewoon een klein beetje vet en ik vind dit zeer irritant :)

Ex0dus
3 mei 2005, 16:11
Ik dacht dat als je bvb 3 maand creatine neemt, je daarna ook 3 maand zonder moet doen, om het evenwicht wat te behouden. Weet niet of het volledig klopt, ik heb dit eens gelezen.

Weet er soms iemand goeie oefeningen om uw buik te trainen? Ik zit namelijk een klein beetje met zo'n zwembandje, ik heb helemaal geen dikke buik ofzo, gewoon een klein beetje vet en ik vind dit zeer irritant :)
Zoals daarvoor al gezegd, crunches, zeer korte sit-ups waarbij je je borstkas niet tot aan je knieën moet brengen.

Cheers

DBK
3 mei 2005, 17:28
http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/
alstublieft :)

http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/voeding/ergogene/creatine.htm

Lint
3 mei 2005, 19:33
Zoals daarvoor al gezegd, crunches, zeer korte sit-ups waarbij je je borstkas niet tot aan je knieën moet brengen.

Cheers
Crunches gaan voornamelijk uw buikspieren versterken, maar niet noodzakelijk het vet er rond weg halen => ge ziet er nog niet veel van.
Voor het vet weg te halen zult ge inspannings oefeningen moeten doen, lopen, fietsen, zwemmen (!!), maw waar ge goed van zweet en vet mee verbrandt.
Spieren kweken is niet hetzelfde als vet verbranden !!!
Specifieke oefeningen voor vet te verbranden en "laat uw lichaam er beter uitzien" oefeningen kan ik u niet echt geven vermits ik er niks van ken, kracht trainen is het enigste dat ik ooit heb gedaan.

SilentSpring
3 mei 2005, 19:37
ik heb zo van die uberdunne polsen :s
ik doe nu thuis elke avond wa 'powertraining' opt gemakske met wa gewichten om mijn arm- en borstspieren wa te onderhouden
maar hoe krijg ik in godsnaam mijn lage onderarm/polsen wa breder??
das echt zo botdikte bij mij ...
² bij ik ook, mo das ook omdak nen mageren zijn

Mikail
3 mei 2005, 20:10
daarkunde ni veel aandere verandere aan u dun polskes :p ik heb da ook live with it :)

grts

DBK
3 mei 2005, 21:50
daarkunde ni veel aandere verandere aan u dun polskes :p ik heb da ook live with it :)

grtspolsen trainen ofzo :ironic:

Ex0dus
3 mei 2005, 22:06
polsen trainen ofzo :ironic:
Da ga ni ze, alle, tis te zien, ge kunt ze trainen zodat je sterker wordt in je pols, maar bredere polsen krijgen gaat gewoon niet, dat heeft met je botten te maken..

Delirium
3 mei 2005, 22:13

Idd als ge creatine pakt, zeker mee oppassen zoals eerder gezegd schadeliijk voor uw nieren.
Ik heb da half jaar gepakt (6 weken wel, 4 weken niet,...) zo een half jaar lang na elke training. En heb ook al gelezen van sommige mensen waarbij da serieus hielp qua krachttoename.

Voor buik te trainen, zou'k zeggen volg de raad van Lint, da is ook 't beste da'k kan aanraden. Lopen,fietsen of zwemmen combineren met oefeningen voor te verstevigen en ge hebt na paar maand resultaat.

Polsen trainen zou'k ook wel zien zitten :p ('k heb ook dunne polsen)
Maar aangezien da der nie echt spieren zitten die ge kunt trainen is dit ook nie mogelijk. Misschien siliconen in laten steken :p

go_ndw
4 mei 2005, 11:03
Ik heb al wat training achter mij...Als ik nu op een 'gezonde' intensieve manier ga trainen de komende 3 maanden, zal ik dan een kleine verandering opmerken?
75kg/1m90.

En is er misschien ook iemand die een mooi schema kent of heeft, ook mss met aangepast voedingsplan?

Mujahied
4 mei 2005, 11:47
Creatine blaast je op. Er wordt veel water in je spieren opgeslagen dat doet lijken dat je meer spiermassa hebt. Je kracht toename neemt wel toe maar qua massa niet zo veel.

Blad3z
5 mei 2005, 10:26
Polsen kan je wel degelijk trainen, daar zitten buigspieren in. Google maar eens op 'wrist curl'.

warchicken
5 mei 2005, 12:01
Uw polsen/onderarmen worden sowieso bij de meeste oefeningen al belast, ge kunt ze wel extra gaan bij trainen maar dan moet ge zeker ook opletten voor overtraining..persoonlijk train ik ze dus niet appart

DBK
5 mei 2005, 12:15
Polsen kan je wel degelijk trainen, daar zitten buigspieren in. Google maar eens op 'wrist curl'.
uhuh, ik doe alsk polsen train (samen me biceps en triceps) eerst zo een baar in mijn handen en dan naar beneden laten rollen en dan terug naar boven, mss raar uitgelegd maar wie traint zal die oefening wel kennen. en dan ook nog zo een touwtje da een een buizeke hangt en aan da touwtje een gewichtje en dan da touwtje op en af rollen, da brandt goe in de polsen :)

spidey
5 mei 2005, 12:28
kdoen nu ook al een klein maandje powertraining ... ge kunt da nu al wel een beetje merken aan mijn lichaam (vooral omdak ne smalle ben)

maar ik heb vooral last me mijn armspieren... (biceps denkek dattet noemt) ik heb daar totaal geen uithoudigsvermogen mee, ik doe da nu me gewichtjes van 2kg ... en vanaf dak merk dak meer kan, ganek hoger... isda een goei manier?

greetz

Blad3z
5 mei 2005, 12:30
kdoen nu ook al een klein maandje powertraining ... ge kunt da nu al wel een beetje merken aan mijn lichaam (vooral omdak ne smalle ben)

maar ik heb vooral last me mijn armspieren... (biceps denkek dattet noemt) ik heb daar totaal geen uithoudigsvermogen mee, ik doe da nu me gewichtjes van 2kg ... en vanaf dak merk dak meer kan, ganek hoger... isda een goei manier?

greetz

jep, altijd opbouwen in uw oefeningen met reeksen, en zeker niet met teveel beginnen
bv, biceps met halters trainen in reeksen van 8 per arm: 6 kilo, 8 kilo, 10 kilo

jvc
5 mei 2005, 12:35
jep, altijd opbouwen in uw oefeningen met reeksen, en zeker niet met teveel beginnen
bv, biceps met halters trainen in reeksen van 8 per arm: 6 kilo, 8 kilo, 10 kilo

Moogt ge ook 3x 10 keer met 10kg bijvoorbeeld? Omdat ik meestal altijd hetzelfde gewicht neem op alle machines dat ik 3x 10 keer kan.

themuslim
5 mei 2005, 13:04
hmm, ff iets vragen, kheb al gelezen van een gast hier die zei dat het belangerijk is bij de buik om eerst je vetten weg te halen omdat je buikspieren amper zult zien terwijl je nog "buikvetten" hebt. Nu wil ik wel eens weten wat een beter manier is om die buikvetten weg te krijgen of om te zetten naar buikspieren?

[B]Rocketeer
5 mei 2005, 13:20
hmm, ff iets vragen, kheb al gelezen van een gast hier die zei dat het belangerijk is bij de buik om eerst je vetten weg te halen omdat je buikspieren amper zult zien terwijl je nog "buikvetten" hebt. Nu wil ik wel eens weten wat een beter manier is om die buikvetten weg te krijgen of om te zetten naar buikspieren?

Op voeding letten: geen frieten, bier, kebab, frisdrank,....
Vet wegwerken: Lopen, fietsen, zwemmen,...
Buikspieren krijgen: Machine voor buikspieren bij fitness.
Situps gaat ook, ma dan moogde er veeeeeeeeeeeeeeeeeeel doen, eer ge ze ewa traint

TekkaBlade
5 mei 2005, 15:03

vetpercentage hoger dan x belet dat je spieren zich tonen aan het oppervlak.
Doet zich vooral voor bij de buik.
kdacht dat het lager als 15-20 procent...

Lint
5 mei 2005, 15:29
Het zit zo dat de buikspieren 1 van de best getrainde spieren zijn van de mens, deze worden quasi het meest gebruikt in het normaal doen en laten door de dag. Gevolg, iedereen bezit al goede buikspieren ( nu ook geen six pack verwachten eh ), het enigste dat belet uw buikspieren te laten zien is de vetlaag over de buik, die 1 van de moeilijkste is om weg te werken, waarvoor ge gelijk Tekka zei een laag vetpercentage voor moet hebben om uw buikspieren te laten zien.
Buikspieroefeningen versterken alleen uw buikspieren, zolang er nog een laag vet over zit moogt ge zo'n goede buikspieren hebben als ge wilt, ge zult ze niet, ik herhaal niet, zien zitten.
De enigste manier om een laag vet weg te halen is dmv inspanningssport, lopen, fietsen, zwemmen, ... . En dan duurt het nog lang vermits de vetlaag over de buik 1 van de laatste is die zal verdwijnen.
Dus een laag vetpercentage is zowiezo het gevolg ( ps Tekka nog een stuk lager dan 15-20 hoor ).
Zoals ik al gezegd heb, ik heb nooit getraind om een mooi lichaam te krijgen maar alleen op kracht. Ik had zeer sterke buikspieren ( voor hamerslingeren een must ) maar er zat evengoed nog een laag vet over dus ge zag ze niet, who cares trouwens :s.
Dus echt specifieke oefeningen kan ik u niet geven maar ge moet simpelweg vet verbranden, dat is het enigste dat ge moet en kunt doen.
Eens uw vet weg is en ge wilt uw spieren beter laten uitkomen kunt ge buikspieroefeningen doen ja.
Maar de buik is en blijft de moeilijkste en langzaamste plaats om te verstevigen vermits ( zoals'k al zei ) deze spieren al meer gebruikt worden en gewoon zijn dan andere spieren. Hierdoor zal vooruitgang langzaam gaan in tegenstelling tot andere spieren.

Zo, hopelijk heeft nu iedereen genoeg info om te hunne bek te houden over die buikspieren :p.

Cartek
5 mei 2005, 15:41
creatine , waar is da te krijgen? kunt ge da gewoon in den apotheker vrij krijgen ?

warchicken
5 mei 2005, 15:44
in sportvoedingswinkels en sommige fitness centra of op het internet
maar ik zou u eerst eens goed informeren derover :)

Mujahied
5 mei 2005, 16:24
creatine , waar is da te krijgen? kunt ge da gewoon in den apotheker vrij krijgen ?

Ja, is ook te verkijgen in de apotheker

e_talking
5 mei 2005, 22:29
moogt ge buikspieren elke dag trainen??? want ik dacht da je armspieren nie elke dag mocht trainen

Reddyfreddy
5 mei 2005, 22:42
Ja, is ook te verkijgen in de apotheker

zonder voorschrift toch ?
is dat veel goedkoper dan in fitnesszaken enz ?

Re@V0r
5 mei 2005, 22:54

grts

nja mor pakt nu da ik begin met intensiever powertrainen, dan zit ik daar na nen tijd met brede armen en onderarmen maar met van die dunno polskes... das ook geen zicht é :p

e_talking
5 mei 2005, 23:00
btw: hoeveel kost gemiddel een jaarabonnement in een fitness zaak

Mercer
6 mei 2005, 00:53
btw: hoeveel kost gemiddel een jaarabonnement in een fitness zaak

Dat hangt er vanaf, ene fitnesscentra is duurder na andere, voor gewone fitnesscentra kost gemiddeld € 400 per jaar, je hebt ook duurdere € 1000 of meer!! Waarom er duurdere fitnesscentra er zijn, weet ik ook ni, waarschijnlijk dat ze extra voorzieningen hebben en meer geschikt zijn voor eliten, professionele sporters en modellen.
Ik ga trainen bij Planetfitness in Merksem en daar betaal ik € 280 euro op een jaar ( trainingschema, begeleiding, voedingsadvies inbegrepen ).

DGEN
6 mei 2005, 00:55
waarom naar fitness centra gaan en geld uitgeven, als het thuis ook allemaal kan?

themuslim
6 mei 2005, 02:27
bedankt voor de antwoorden :p

volgende, kun de eigenlijk op een dieet zitten(dus om af te vallen) en powertrainen tergelijkertijd? sinds dat je met powertrainen veel koolhydraten nodig hebt en bij een dieet je liever niet teveel koolhydraten wilt?

jaffa
6 mei 2005, 03:13
tenzij je echt intesief traint is creatine niet nodig.
Het zorgt enkel voor een "tweede adem", waardoor je iets langer kan doorzetten.
Het zorgt er ook voor dat je spieren langer "opgeblazen" zijn, creatine zorgt voor vochtophoping in de spieren waardoor het lijkt dat je meer spieren hebt.
Dit is wel maar van korte duur en by the way kan je het geld beter besteden aan een paar beurten powerplate...
creatine is een afrader heb het zelf ook al gebruikt maar is zijn geld eigenlijk niet waard.(=naar mijn mening)

Lint
6 mei 2005, 10:21
bedankt voor de antwoorden :p

volgende, kun de eigenlijk op een dieet zitten(dus om af te vallen) en powertrainen tergelijkertijd? sinds dat je met powertrainen veel koolhydraten nodig hebt en bij een dieet je liever niet teveel koolhydraten wilt?
Dieet is niet meer dan een woord voor een aangepast etensplan. Dat kan voor af te vallen zijn, maar er zijn ook diëten voor body builders hoor, tis maar hoe ge het noemt.
In elk geval powertrainen doet ge NIET om uw gewicht naar beneden te krijgen eh, sterker nog, uw gewicht zal stijgen. Vet wordt omgezet in spieren, en spieren wegen MEER dan vet dus ... .
Dus neen puur dieten ( gewicht oplaag duwen, en niet rechtstreeks uw vetpercentage ) gaat niet samen met krachttraining ( gewicht omhoog trekken en/of vetpercentage verlagen, maw vet in spieren omzetten ).
Zolang ge nog genoeg vetten hebt is het niet zo erg belangrijk een goede voeding te hebben. Van het moment dat die vetten op zijn moet uw voeding goede bouwstoffen bevatten zodat uw lichaam uw spieren kan aanvullen en verterken, anders zal er niet zo veel vooruitgang meer zijn.
Dus een dieet om af te vallen gaat niet echt samen met krachttraining.

go_ndw
6 mei 2005, 10:42
Dat hangt er vanaf, ene fitnesscentra is duurder na andere, voor gewone fitnesscentra kost gemiddeld € 400 per jaar, je hebt ook duurdere € 1000 of meer!! Waarom er duurdere fitnesscentra er zijn, weet ik ook ni, waarschijnlijk dat ze extra voorzieningen hebben en meer geschikt zijn voor eliten, professionele sporters en modellen.
Ik ga trainen bij Planetfitness in Merksem en daar betaal ik € 280 euro op een jaar ( trainingschema, begeleiding, voedingsadvies inbegrepen ).

Hey,

Ik heb daar ook even getrained (3mndjes) nog niet zo lang geleden, samen met een vriend van mij (Chinees) Nickie....

Ik zou terug willen beginnen eigenlijk...maar dan wel te serieus dus ook met een schema & voedingsadvies.

Lint
6 mei 2005, 11:22
Alle mensen die hier willen beginnen power trainen neem het allemaal niet zo serieus eh. Een strikt schema en voedingsplan is allemaal geen vereiste voor de gemiddelde persoon hoor ( die toch maar gaat om wat te trainen om wat spieren bij te krijgen ).
Tis simpel, doe gewoon uw oefeningen en eet beetje fantsoenlijk, minder fastfood en cola en meer zelf gekookte dingen en water.
Als ge wat serieuzer wilt trainen 5-6 dagen in de week 1 of 2 uurkes gaan trainen, dag 1 doet ge uw bovenlichaam + buikspieren, dag 2 doet ge onderlichaam + buikspieren, simpelweg boven en onderlichaam elke dag afwisselen en NIET 2 dagen achter mekaar dezelfde spieren/spiergroep zwaar trainen ( buiten de buikspieren ).
Als ge minder tijd hebt ga dan 1 of 2 keer per week en train alles goed en wat langer met minder gewichten, wel ne dag of 2-3 rust tussen elke sessie dan.
Uw oefeningen doet ge in reeksen van 10 - 15 - 20. Bvb eerst 10 keer de oef voor de biceps, dezelfde periode rust als ge nodig had om de oefening te doen, dan 15 keer nog es de oef voor de biceps en weer rust voor dezelfde tijd als ge nodig hebt, en dan 20 keer die oef + rust.
Zo gaat ge per sessie uw machines af ( oftewel boven of onderlichaam dus ) en doet ge telkens op elke oefening 3 reeksen stijgend met 5 met korte rustpauzes ertussen.
Als het beter en beter gaat kunt ge uw gewichten verhogen en ook uw reeksen groter maken, ipv 20-25-30 20-30-40, of 30-35-40 of 25-30-35, naargelang wat u het meeste aanstaat. Of zelfs een vierde reeks bijvoegen. Zo bouwt ge geleidelijk uw oefeningen uit, met meer reeksen, zwaardere gewichten, en meer keren per reeks.

4 dingen om op te letten die elke beginner fout doet ( alsook stoere mannen die wat willen komen stoefen maar eigenlijk niks kunnen als ze het serieus moeten doen ) :

1) BEGIN MET LAGE GEWICHTEN!!!! Belangrijkste tip die ik u kan geven, zorg dat uw gewichten licht genoeg zijn zodat ge AL uw oefeningen kunt voltooien en niet dat ge bij reeks 3 in de helft moet stoppen.
In het begin zal het beetje zoeken zijn wat het beste gewicht is maar het is beter te laag dan te hoog te beginnen. Het is beter om AL uw oefeningen af te werken met minder gewicht dan maar de helft te doen met veel gewicht.
Dus nogmaals, NEEM NIET TEVEEL GEWICHT. Het ziet er misschien minder stoer uit, maar ge helpt er uw eigen niet mee als ge teveel neemt.

2) DOE UW OEFENINGEN RUSTIG!!!! Ga niet gelijk ne gek zo snel mogelijk uw reeks afwerken, bvb een oefening waar ge iets omhoog duwt, doe dat heeeeeeeeel rustig, langzaam en geleidelijk aan, NIET met een snelle krachtbeweging die baar omhoog zwieren.
Ook bij het terug naar beneden komen ( waar de machine dus meewerkt maw ) laat niet alles gewoon vallen en het op het laatste moment tegen houden zodat ge terug in begin positie staat, NEE, laat het weer geleidelijk, rustig en langzaam terugvallen, duw maw laat uw spieren hier ook werken.
Ook hier, het ziet er misschien stoerder uit als ge het snel kunt doen maar geloof het of niet, het is VEEL moeilijker en zeker VEEL effectiever als ge het langzaam doet ( probeer maar es ). En nogmaals neem niet teveel gewicht op omdat als ge uw oefeningen langzaam doet wordt dat heel erg zwaar.
Het belangrijkste is dat ge uw oefeningen vol houdt en NIET dat ge zware gewichten kunt pakken

3) Doe uw oefeningen juist, lees de instructies, vraag desnoods aan een begeleider als ge ze niet snapt, maar zorg dat ge juist in uw machine zit en de juiste beweging maakt. Kronkel u NIET in vanalle banen omdat ge anders uw gewicht niet omhoog krijgt.
Als ge de oefening niet kunt in de positie dat ge ze moet doen, dan betekent het dat ge minder gewicht moet nemen.

4) begin niet te benchpressen of oefeningen met baren en gewichten op uw eigen te doen.
Ja deze zijn veel effectiever maar ook een stuk moeilijker.
Ofwel begint ge met apparaten die waardoor ge sommige posities al kunt aanleren en als dit beter gaat kunt ge met gewichten beginnen.
Ofwel begint ge direct met gewichten als ge een trainer constant bij u hebt die u in de gaten houdt en de juiste posities aanleert.
Maar begin niet op uw eigen ermee, ge gaat 99% kans een verkeerde positie aannemen.

Blad3z
6 mei 2005, 11:36
Moogt ge ook 3x 10 keer met 10kg bijvoorbeeld? Omdat ik meestal altijd hetzelfde gewicht neem op alle machines dat ik 3x 10 keer kan.

Dat heeft weinig effect, het is de bedoeling dat uw kracht toeneemt en dat zal niet gebeuren door met dezelfde gewichten te blijven werken. Opbouwen, opbouwen, opbouwen!

ASHERON
6 mei 2005, 11:38

droog of "ripped" is tgeen waar ze allemaal naar streven. eerst bulken (verdikken) dan de aangekomen massa omvormen tot spieren en dan cutten (het resterende "vet" wegwerken) het eindresultaat is dus da je droog staat,betekend dat je zoveel morgelijk spieren ziet. het minimum dat ik al heb gezien is iets van een 3.8% bodyfat. en das heeeel weinig.

Emerxill
6 mei 2005, 11:46
@Lint:
Bij puntje 2: ik train meestal ook zo, oefeningen redelijk traag zodat ge ze goed voelt :D, maar ist ook aan te raden om u oef (bijv bench press) uw gewicht exposief omhoog te duwen (niet volledig uitstrekken natuurlijk) en dan héééél rustig terug komen?
En ik zie da gij ook ne voorstander van lange reeksen zijn, i like it :d

@ASHERON: een kameraad en ik zijn sinds januari aant traine, toen we begonnen hadden we alle2 16% vet. Vorige week gingen wij ons vet nog ens laten meten. Bij mij 8%, ok da's cava. Toen mijne maat: 4% :eek: En zo overdreven hard traine we niet. Plus in de weekends durven wij2 wel ens goed pintjes te drinken en de avond afsluiten met ne goeie pitta, pizza of friet :D.
Dus der moeten toch mensen zijn met nog minder denk ik, ni?

Mujahied
6 mei 2005, 11:56
@lint
Meer serietjes wilt zeggen dat je aan het droog trainen bent
Minder series bv 3 x 12 wilt zeggen dat je voor massa aan het trainenen bent
Als je spiermassa wilt trainen dan moet je zwaar gaan, dit wil zeggen dat je bij je laatste setje zwaar moet door gaan om die oefening te voltooien bv 10 en 11 en 12 moeilijk ben je kapot aan het gaan . Zoals men zegt NO PAIN NO GAIN. Wil je voor droog trainenen dan moet je lichte gewichten nemen en meer setjes doen.

jvc
6 mei 2005, 12:52
Dat heeft weinig effect, het is de bedoeling dat uw kracht toeneemt en dat zal niet gebeuren door met dezelfde gewichten te blijven werken. Opbouwen, opbouwen, opbouwen!

Ik bouw het gewicht op maar ik bedoelde eigenlijk of het ook goed is om 3 keer 10 oefeningen te doen telkens met hetzelfde gewicht op een machine bijvoorbeeld. De trainer in ons fitnesscentrum heeft dit zo gezegd (kdenk wel dat hij er nog veel van kent, hij is voormalig belgisch kampioen gewichtheffen)

Blad3z
6 mei 2005, 13:31
Ik bouw het gewicht op maar ik bedoelde eigenlijk of het ook goed is om 3 keer 10 oefeningen te doen telkens met hetzelfde gewicht op een machine bijvoorbeeld. De trainer in ons fitnesscentrum heeft dit zo gezegd (kdenk wel dat hij er nog veel van kent, hij is voormalig belgisch kampioen gewichtheffen)

zou niet weten wat het nut daarvan zou zijn, als je niet eens je series verlengt of je gewicht verhoogt en gewoonweg altijd hetzelfde doet dan is er volgens mij toch wel weinig sprake van krachttraining
het is de bedoeling dat ge afziet en op het einde van uw training bijna niks meer van macht overhebt in uw arms bv. als ge biceps traint
'k heb meermaals naar huis gereden waarbij ik massa moeite had om aan m'n stuur te draaien ze :lol:

Tae
6 mei 2005, 13:44
Maar ik veronderstel dat de meeste hier nog maar beginners zijn, en dat het niet voor de hand ligt direct met 30kg beginnen enz. Het is eerst belangrijk uw oefeningen deftig te doen en het nut ervan in ziet. Dus in het begin veel vragen stellen aan uw fitnessbeglijder !!!

Als je soms ziet hoe sommige mensen liggen te trainen met heel veel gewicht, maar als dan ziet hoe ze die oefening totaal verkrachten dan is het ook wel zonde van de tijd die ze erin steken !

jvc
6 mei 2005, 14:44
zou niet weten wat het nut daarvan zou zijn, als je niet eens je series verlengt of je gewicht verhoogt en gewoonweg altijd hetzelfde doet dan is er volgens mij toch wel weinig sprake van krachttraining
het is de bedoeling dat ge afziet en op het einde van uw training bijna niks meer van macht overhebt in uw arms bv. als ge biceps traint
'k heb meermaals naar huis gereden waarbij ik massa moeite had om aan m'n stuur te draaien ze :lol:

Ik merk ook een verschil hoor, ik heb nog geen 10 keer gegaan en ik heb bij sommige machines al 50% krachtwinst sinds de eerste keer. Aangezien de begeleider zegt om het zo te doen zal het wel goed zijn zeker.

Blad3z
6 mei 2005, 16:22
sjah, voor mij moet je dat niet doen hoor ;)

Mercer
6 mei 2005, 18:06
Als je beginner bent zou ik ook ni teveel gewichten nemen. Het is niet goed, je mag jezelf ni pijn doen en blessures oplopen. Je zou beter lichte gewichten nemen en dan stillaan zware gewichten pakken.

O ja, droog trainen doe ik niet, ik ga altijd éérst lopen of roeien dan zweet je meer en begin je vocht te verliezen, pas dan doe ik krachttraining.
In begin zie je ni veel spiermassa se, je voelt wel sterker worden.

De bodybuilders enzo die veel spiermassa hebben, die doen dat al jaren.
Als je beginner bent, kan je niet met ze vergelijken.

Mujahied
6 mei 2005, 23:20
Als je beginner bent zou ik ook ni teveel gewichten nemen. Het is niet goed, je mag jezelf ni pijn doen en blessures oplopen. Je zou beter lichte gewichten nemen en dan stillaan zware gewichten pakken.

O ja, droog trainen doe ik niet, ik ga altijd éérst lopen of roeien dan zweet je meer en begin je vocht te verliezen, pas dan doe ik krachttraining.
In begin zie je ni veel spiermassa se, je voelt wel sterker worden.

De bodybuilders enzo die veel spiermassa hebben, die doen dat al jaren.
Als je beginner bent, kan je niet met ze vergelijken.

Als ik iets mag zeggen, dan moet ik je vertellen dat je verkeerd bezig bent als je zegt dat je aan krachttraining doet. Als je aan krachttraining doet dan verspil je je enerigie niet aan cardio en dan pas daarna kracht oefeningen doen. Je kan het beter anders om doen eerst kracht en dan cardio.

Je moet niet perse jaren trainen om massa aan te maken, ben zelf 9 maande bezig en ben 14 kilo spiermassa bij gekomen. Ik train wel elke 5 keer week en heb een strikt dieet.

DGEN
7 mei 2005, 11:32
lopen in water op kniehoogte is pas fun ;)

cuda
7 mei 2005, 11:45
een vraagje : wat zijn goede oefeningen om je polsen te trainen ?
ik heb al gezocht op google maar ik vind alleen zo oefeningen met powerball en strekoefeningen
het liefst oefeningen zonder al te veel speciale apparaten (zodoende dat ik ze thuis kan beoefenen )
want heb al paar keer die pols gebroken op een jaar tijd ofzo , en hij doet als ik men oefeningen doe voor men armen te trainen verschrikkelijk veel zeer . :(

:unsure: hoop dat tekst duidelijk is

botchla
7 mei 2005, 11:53
droog of "ripped" is tgeen waar ze allemaal naar streven. eerst bulken (verdikken) dan de aangekomen massa omvormen tot spieren en dan cutten (het resterende "vet" wegwerken) het eindresultaat is dus da je droog staat,betekend dat je zoveel morgelijk spieren ziet. het minimum dat ik al heb gezien is iets van een 3.8% bodyfat. en das heeeel weinig.

maat van mij eeft 6%, 3 weken geleden zat ik aan 5.5% en nu trug 8%
fokkin vettig (lekker) voedsel! :>

'k zen ni zozo gespierd ma vooral mager in combinatie wet toch wa spieren,
daardoor laag % :)

Emerxill
7 mei 2005, 12:14
ik heb al gezocht op google maar ik vind alleen zo oefeningen met powerball en strekoefeningen
het liefst oefeningen zonder al te veel speciale apparaten (zodoende dat ik ze thuis kan beoefenen )
want heb al paar keer die pols gebroken op een jaar tijd ofzo , en hij doet als ik men oefeningen doe voor men armen te trainen verschrikkelijk veel zeer . :(

Ik vrees dat daar weinig aan te doen valt. Als ge uw polsen breekt zijn dat in uw pols een hele reeks gewrichtjes die beschadigd zijn (afhankelijk van hoe gij uw pols gebroken hebt). Die gewrichtjes dienen voor de fijne bewegingen die uw hand kan maken, als die beschadigd zijn gaat ge daar voor de rest van uw leven last van hebben vrees ik en ik denk ni dat daar veel aan te doen is...
Heeft dus nix met uw spieren te maken

cuda
7 mei 2005, 12:24
ow fuck :sad:
:p dan maar voor de rest van men leven dun armkes hebbe

evil aardappel
7 mei 2005, 14:06

Uzelf op de grond laten vallen en dan tegenhouden met uw polsen (snapte...), ik denk dat dit helpt.
Maar allee kleinigheden traint uw polsen peisek, pompen handenstand... .
EDIT: uw reply over dun armpkes... wat hebben armpkes te maken met uw polsen :p?

[Az3r]
7 mei 2005, 14:14
goede oefening voor pols training

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/BBWristCurl.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html

cuda
7 mei 2005, 15:04
Uzelf op de grond laten vallen en dan tegenhouden met uw polsen (snapte...), ik denk dat dit helpt.
Maar allee kleinigheden traint uw polsen peisek, pompen handenstand... .
EDIT: uw reply over dun armpkes... wat hebben armpkes te maken met uw polsen :p?
ja , bij die oefeningen die ik doe om men armen te trainen ( kan niet op naam komen :p ) bij die heb ik altijd pijn aan pols
dus trainen die niet goed genoeg , en blijven die dun :unsure:
maar dat laten vallen zal ik is proberen :)

SideShow
7 mei 2005, 16:25
']goede oefening voor pols training

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/BBWristCurl.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html
das meer voor onderarm e, een pols ga je zowiezo niet echt dikke maken als dat de bedoeling is (nuja als ge 5 jaar traint zal uw pols natuurlijk wel wat 'dikker' of 'kloeker' geworden zijn)

Mercer
7 mei 2005, 17:02
Als ik iets mag zeggen, dan moet ik je vertellen dat je verkeerd bezig bent als je zegt dat je aan krachttraining doet. Als je aan krachttraining doet dan verspil je je enerigie niet aan cardio en dan pas daarna kracht oefeningen doen. Je kan het beter anders om doen eerst kracht en dan cardio.

Je moet niet perse jaren trainen om massa aan te maken, ben zelf 9 maande bezig en ben 14 kilo spiermassa bij gekomen. Ik train wel elke 5 keer week en heb een strikt dieet.

Ik begrijp ni goed dat je niet mee eens bent. Allez cardio is toch roeien en lopen. Begrijp me ni verkeerd, ik verspil m'n energie niet, dat is alleen om op te warmen, dan komen m'n spieren losser en gaat krachttraining gemakkelijker voor mij. Ik ga zoveel mogelijk geven, dan is er meer weerstand. Nadien als krachttraining gedaan is doe ik cooldown, da's fietsen en dient om te relaxen en word ik minder stijf.

9 maanden fitnessen is lang, je bent al verder gevorderd in uw fase. Je kan met mij niet vergelijken omdat m'n programma anders is en train nog ni zo lang als jij. Ik ben langer dan een maand bezig. En 5x per week trainen vind ik iets teveel van het goede. M'n spierkes moeten ook rusten en recupureren. Ik train 3x per week, da's meer dan genoeg.

themuslim
8 mei 2005, 16:26
ik vroeg me eigenlijk af wat een standaard recept is voor een wheysake, en gelieve ene die je erna niet direct wilt wegkotsen :p

[B]Rocketeer
8 mei 2005, 16:58
Ik begrijp ni goed dat je niet mee eens bent. Allez cardio is toch roeien en lopen. Begrijp me ni verkeerd, ik verspil m'n energie niet, dat is alleen om op te warmen, dan komen m'n spieren losser en gaat krachttraining gemakkelijker voor mij. Ik ga zoveel mogelijk geven, dan is er meer weerstand. Nadien als krachttraining gedaan is doe ik cooldown, da's fietsen en dient om te relaxen en word ik minder stijf.

9 maanden fitnessen is lang, je bent al verder gevorderd in uw fase. Je kan met mij niet vergelijken omdat m'n programma anders is en train nog ni zo lang als jij. Ik ben langer dan een maand bezig. En 5x per week trainen vind ik iets teveel van het goede. M'n spierkes moeten ook rusten en recupureren. Ik train 3x per week, da's meer dan genoeg.

Cardio doede dus zoals gezegd, NA uw krachttraining.
Simpele reden: cardio verbrand eerst uw energie en daarna pas uw vetten.

Dus als ge eerst krachttraining doet, dan zijde veel van uw energie kwijt.
Nadien doe je cardio om het vet proberen weg te werken.

Doe je omgekeerd, dan schiet er niet zoveel energie meer over om aan krachttraining te doen.

themuslim
8 mei 2005, 17:00
dan is het beste imo om smorgens(zonder te eten, direct na wakker te worden) te gaan lopen, niet?

[B]Rocketeer
8 mei 2005, 18:15
dan is het beste imo om smorgens(zonder te eten, direct na wakker te worden) te gaan lopen, niet?

Het beste om vet te verbranden wel ja. Het gezondste voor uw lichaam is iets anders ;)

Mercer
9 mei 2005, 22:25
Muhajied en Rocketeer,

Ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben; ik doe namelijk geen cardio, dat ik ga lopen of roeien is alleen om op te warmen, alvorens krachttraining te doen. Ik heb m'n fitnesstrainer ff geinformeerd. Sorry voor misverstand :)

[B]Rocketeer
9 mei 2005, 22:28
Muhajied en Rocketeer,

Ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben; ik doe namelijk geen cardio, dat ik ga lopen of roeien is alleen om op te warmen, alvorens krachttraining te doen. Ik heb m'n fitnesstrainer ff geinformeerd. Sorry voor misverstand :)

Aaaaaaaaaaaaaaaah, opwarming.
Ja, dan is het goed ;)

Forza
9 mei 2005, 22:33
Ik gan morgen voor de eerste keer met maat mee naar fitness centrum.

Kost 37 euro per maand, gedaan me thuis mee men halterke van vijf kilo te spelen :p

e_talking
9 mei 2005, 22:35
Ik gan morgen voor de eerste keer met maat mee naar fitness centrum.

Kost 37 euro per maand, gedaan me thuis mee men halterke van vijf kilo te spelen :p

en klaar om met een halterke van 6kilo te beginnen :rofl:

Ex0dus
9 mei 2005, 22:39
Rocketeer']Cardio doede dus zoals gezegd, NA uw krachttraining.
Simpele reden: cardio verbrand eerst uw energie en daarna pas uw vetten.

Dus als ge eerst krachttraining doet, dan zijde veel van uw energie kwijt.
Nadien doe je cardio om het vet proberen weg te werken.

Doe je omgekeerd, dan schiet er niet zoveel energie meer over om aan krachttraining te doen.
Ga jij feitelijk zelf wel powertrainen, cardio doe je als opwarming, dat kan zijn: lopen, fietsen, roeien, steppen... dat doe je dan 15 minuutjes en dat is niet om de longen uit u lijf te trappen (of wat dan ook) da is om op te warmen.

Cheers

[B]Rocketeer
9 mei 2005, 22:52
Ga jij feitelijk zelf wel powertrainen, cardio doe je als opwarming, dat kan zijn: lopen, fietsen, roeien, steppen... dat doe je dan 15 minuutjes en dat is niet om de longen uit u lijf te trappen (of wat dan ook) da is om op te warmen.

Cheers

Ja ik doe dat zelf ook. (meestal 4X per week alsek kan: dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag)
En ik warm op tijdens elke oefening door licht te beginnen.

Cardio is tussen de 80-85% van uw maxiale hartslag zitten om vet te verbranden.
Hoger is om suikers te verbranden.

Der zijn ni voor niks die hartslagmeters, trainingschema's,... voor op de cardiotoestellen. Opwarmen is maar een klein onderdeel ervan.

Ook ni vergeten van epr spiergroep apart met licht gewicht te beginnen. Da gade van ewa fietsen ni hebben.

Cardio doe je ongeveer 20minuten. Maar dan wel geen 20min op uw gemak.

Ik heb eerst vanaf 5de en 6de middelbaar getraind. Dan 2j gestopt.
Dan terug een jaarke met nen maat (meer gezever als iets anders). En nu toch weer bijna jaarke wa bezig om gewoon aan sport gedaan te hebben.

Tis dus ni zoals vroeger waardak bij elke training tot het uiterste ging. Voel ik nu zelf ook niet zoveel meer voor om nog tot het uiterste te gaan, daarmee waarschijnlijk dak da ook ni meer doe.

Emerxill
9 mei 2005, 22:58
Rocketeer']Ja ik doe dat zelf ook. (meestal 4X per week alsek kan: dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag)
En ik warm op tijdens elke oefening door licht te beginnen.

Cardio is tussen de 80-85% van uw maxiale hartslag zitten om vet te verbranden.
Hoger is om suikers te verbranden.

Der zijn ni voor niks die hartslagmeters, trainingschema's,... voor op de cardiotoestellen. Opwarmen is maar een klein onderdeel ervan.

Ook ni vergeten van epr spiergroep apart met licht gewicht te beginnen. Da gade van ewa fietsen ni hebben.

Cardio doe je ongeveer 20minuten. Maar dan wel geen 20min op uw gemak.
Same here... 20 tot 25min vollegaas fietsen. Echt moe kom ik nie van dieje fiets af. Daarna een uur à anderhalf uur effectief powertrainen (+opwarming per spiergroep: strechen enz.).
Valt goe mee vind ik. Lichamelijk zeker (tov boksen toch), tis vooral mentaal af en toe bijten.

Forza
10 mei 2005, 20:50
Tzijn er acht geworden :cool:

Viel goed mee, rondleidingske gekrege.
Volgende keer krachtproef en wa was allemaal.
Ook veel toestellen is uitgeprobeerd, kvoel me al goe in men vel daar :p

go_ndw
10 mei 2005, 23:47
Weet iemand waar ik een goede voedingschema vind om bij te komen?
Ik weeg nu 75 kg en ben 1m90 hoog en zou een voedingschema willen hebben dat dit aanmoedigd om bij te komen.
Maar echt een schema waar je op vind....Morgend : ... Middag : .... Avond :.... volgende dag....

go_ndw
11 mei 2005, 11:58
Hoeveel kan je op een drietal maanden bijkomen mits een voedingschema....of kun je op die tijd niets tot weinig bijkomen.

En iemand die mss een voedingsschema kan voorleggen om bij te komen?

MrSik
11 mei 2005, 12:35
Hoeveel kan je op een drietal maanden bijkomen mits een voedingschema....of kun je op die tijd niets tot weinig bijkomen.

En iemand die mss een voedingsschema kan voorleggen om bij te komen?

Als je wilt bijkomen moet je vooral veel koolhydraten hebben in combinatie met eiwitten. Ik raad je zo een shake aan met ongeveer 90% koolhydraten en 10% eiwitten en die dan nemen 2 maal per dag (één bij ontbijt, één rond 4 uur) en verder normaal eten. Als je wilt bijkomen is het belangrijk dat je meerdere malen en eet en niet zozeer heel veel tegelijk, gewoon altijd als je honger hebt beginnen eten...

go_ndw
11 mei 2005, 13:44
Als je wilt bijkomen moet je vooral veel koolhydraten hebben in combinatie met eiwitten. Ik raad je zo een shake aan met ongeveer 90% koolhydraten en 10% eiwitten en die dan nemen 2 maal per dag (één bij ontbijt, één rond 4 uur) en verder normaal eten. Als je wilt bijkomen is het belangrijk dat je meerdere malen en eet en niet zozeer heel veel tegelijk, gewoon altijd als je honger hebt beginnen eten...

En waaruit moet ik dan precies een shake maken? Kun je me mss eens persoonlijk toelichten, als dat kan.
Je kan wel zeggen opzoeken maar het is toch veel beter interactief te praten erover en met vragen enz.

Groetjes

FurLong
11 mei 2005, 13:51
Kun je me mss eens persoonlijk toelichten,

Zegt hier maar opt forum hoe ge da kunt make :) ik wil da ook wel wete want ik eet veel, allé iedereen zegt da toch altijd man gij eet veel :) ma toch kom ik niks bij.. Sommige vinde da e gemak maar ik zou toch graag wat meer kilos erbij hebben hoor! ( 1.86m en ik weeg 69kg...)

Den Deze
11 mei 2005, 22:38
Zegt hier maar opt forum hoe ge da kunt make :) ik wil da ook wel wete want ik eet veel, allé iedereen zegt da toch altijd man gij eet veel :) ma toch kom ik niks bij.. Sommige vinde da e gemak maar ik zou toch graag wat meer kilos erbij hebben hoor! ( 1.86m en ik weeg 69kg...)

Ik hoop voor u dat dit blijft duren. Ik kon ook zoveel eten dat ik wou, ik kwam geen gram bij, ik bleef constant tussen 66-68kg zitten, nooit meer of minder, dan ineens begon ik wat 'struizer' te worden en ging ik naar de 72kg.
Nu terug veel bezig met sport en zit nu terug op 68kg, ik let wat meer op mijn voeding en vanaf volgende week begin ik aan mijn krachtoefeningen :)

De Pette
12 mei 2005, 15:36
Is optrekken aan een bar goed om borstspieren te ontwikkelen?

indien niet, wa traint da dan wel en wa is er dan het beste om borstspieren te trainen(buiten pompen)?

zombie
12 mei 2005, 18:52

indien niet, wa traint da dan wel en wa is er dan het beste om borstspieren te trainen(buiten pompen)?

halters heffen, ale ja , op uwe rug gaan ligge en dan gewicht naar boven drukken.

optrekke aan een bar is meer voor uwe rug en biseps

Mr. Jack!
12 mei 2005, 22:20
hangt er vanaf hoe ge de bar vasthoud eigenlijk ze.
als ge ze met u handen dichtklemmend naar u gezicht toe richt dan is het goed voor borstspieren.

Lint
13 mei 2005, 00:26

Wel jah, tis ni wat ge wilt horen, maar beste oefening voor borstspieren IS effectief wel pompen, en vooral voor beginners vermits het bij pompen makkelijker is een goede houding aan te nemen.

De Pette
13 mei 2005, 08:30
tis gewoon: ik doe nu 3 sets van 50 keer pompen en ik merk niks verschil (doe dit nu al ettelijke maanden)

go_ndw
13 mei 2005, 11:18
Probeer dan eens 4 setjes van 30 te pompen...
En je weet...je kunt op verschillende manieren pompen...armen recht onder je, armen gespreid, armen naar voor...

Ikzelf ben terug begonnen met trainen en wil toch binnen 3 maandjes ietsje zien.
Ik weet 75 kg & ben 1.90m en vrij slank met toch een vrij laag vetpercentage....
Wat kan ik allemaal doen om extra bij te komen, zal een voedinsschema me veel helpen en kan ik wel op 3 maanden tijd iets aankomen.
Ik heb al ervaring met powertrainen

Lint
13 mei 2005, 12:16
Probeer dan eens 4 setjes van 30 te pompen...
En je weet...je kunt op verschillende manieren pompen...armen recht onder je, armen gespreid, armen naar voor...

Ikzelf ben terug begonnen met trainen en wil toch binnen 3 maandjes ietsje zien.
Ik weet 75 kg & ben 1.90m en vrij slank met toch een vrij laag vetpercentage....
Wat kan ik allemaal doen om extra bij te komen, zal een voedinsschema me veel helpen en kan ik wel op 3 maanden tijd iets aankomen.
Ik heb al ervaring met powertrainen
Ge hebt het al meer gevraagd hier dus zal ik u es gelukkig maken dat er eindelijk iemand antwoordt op uw vraag.
Maar ik ga u tegelijk ook teleurstellen. Ik vrees namelijk dat niemand hier genoeg kent van voeding, voedingsschema's en diëten om u daarin te helpen. Ik ken er in elk geval niks van dus ik ga mij der ook niet aan wagen.
Misschien is het beter om op een forum gericht op bodybuilding, diëten, whatever te gaan vragen, of een afspreek met een diëtist te maken, die zullen u veel verder kunnen helpen.
Allé ik veronderstel toch dat niemand er hier genoeg van kent.

TekkaBlade
13 mei 2005, 12:34

kzal u wa meer manieren geven om pushups te doen... Vooral voor Borst dan...

(Inclined) Push Ups:
(-Zet je voeten op een hoger oppervlak ( zo'n 30 cm - 50 cm ) )
-Houd je handen Centraal! Daarmee bedoel ik, zorgt dat ze in een lijn staan met je borst ( met je tepels als het ware om het duidelijk te maken )
-Zet je handen zo breed mogelijk... Je moet geen waanzinnige proporties aannemen maar je begrijpt wel wat ik bedoel... ( dichter bij elkaar is vooral de onderarmen )
-Concentreer je echt goed op je borst... Klinkt belachelijk maar velen pompen al verkeerd en bewegen hun rug teveel

(Inclined) Push Ups on Chairs o// ( of gelijk wat anders :) )
-Zelfde als hierboven ( voor inclined gebruik je best nog een tafel ofzo )
-Zet onder elke hand een stoel. Hierdoor kan je dieper gaan met je borst en heb je dus een grotere ROM ( range of movement ) en train je ook harder.

wat je nog kan doen is op een machine werken... vraag ernaar als je in een gym zit...
Maar voor beginners enzo is dat systeem met die stoelen heel goed... Ik doe dat nu met zo'n goede 15 kilo op mijn rug ( tussen de schouderbladen ) in 3 sets van 12 reps...

TekkaBlade
13 mei 2005, 12:37
Ge hebt het al meer gevraagd hier dus zal ik u es gelukkig maken dat er eindelijk iemand antwoordt op uw vraag.
Maar ik ga u tegelijk ook teleurstellen. Ik vrees namelijk dat niemand hier genoeg kent van voeding, voedingsschema's en diëten om u daarin te helpen. Ik ken er in elk geval niks van dus ik ga mij der ook niet aan wagen.
Misschien is het beter om op een forum gericht op bodybuilding, diëten, whatever te gaan vragen, of een afspreek met een diëtist te maken, die zullen u veel verder kunnen helpen.
Allé ik veronderstel toch dat niemand er hier genoeg van kent.

een dieet opstellen is niet al te makkelijk als je er weinig van kent. Ik kan het ook niet eerlijk gezegd, plus, zo'n dieet is voor 1 welbepaalde persoon uitgerekend en daar zijn anderen niet veel mee. Dat moet je ook constant aanpassen enzo, ma enfin...

Als je dat echt wil doen ga je naar een Health Shop ( of wat dan ook, ze verkopen er genoeg potjes en geven genoeg voedingsadvies ) en vraag je daar info, mits betaling uiteraard.
Als je dat niet intensief doet is een normale, gezonde voeding meer dan genoeg.

go_ndw
13 mei 2005, 13:01
Heeft iemand een goed forum omtrend powertrainen?

Mijn week ziet er als het volgt uit.

Maandag :

Borst - Pectoral Press : 3 x 12 ; 30, 35, 40. Kg
(bovenste)- Schuine Press : 3 x 12 ; 5.0, 10.0, 12.50 Kg

Biceps - Dumbell curl : 3 x 12 ; 1, 2, 3. Kg

Buik - Crunches : 4 x 25
- Reverse Cr. : 4 x 15 : 20, 25, 30. Kg

Dinsdag :

Schouders - Delts Machine : 4 x 12 (kg's heb ik niet bij de hand)
Triceps - One arm Dumbell : 4 x 12 (kg's niet bij de hand)

Woensdag : rustdag of kleine cardio (roeien of fietsen)

Donderdag :

Rug - Pulley Machine : 3 x 12 ; 20, 25, 30 Kg
- Vertical Traction : 3 x12 ; 20, 25, 30 Kg

Benen - Leg extensions : 3 x 15 ; 10, 15, 20. Kg
- Standing Leg Curl : 3 x 15 ; 5, 10, 15. Kg
- Leg Press : 3 x 15 ; 5, 10, 20. Kg

murdoc
13 mei 2005, 14:04
ik kan 15 keer pompen maar dan vallek dood :scream:

der is altijd wel erges dat dan zeerdoet (rug, armen...)
en tis van da zeer waarvan ge nie meer kunt voortdoen :p, meer kramp verzekers

kdenk als ge toch resultaat wilt zien, daje best nor fitness gaat, en u laat begeleiden