PDA

Volledige versie bekijken : Semi beginneling wil deftig multiplayer spelen

Gertos45
23 juni 2004, 15:52
Jup aan allen,

Hello ik heb een tijdje Wolfenstein gespeeld en MOHAA en nu dus BF1942.
Multiplayer vind ik dus demax, maar ik merk dat als ik in BF1942 voor mulitplayer kies en dan internet update dan krijg je dus een hele lijst met allemaal servers.

Ik kan daar al redelijk goed mijn plan trekken, alhoewel ik nog een newbee ben hoor.

Maar wat me opvalt is dat de chaos er zo groot is. Op veel servers wordt er maar wat op los geknalt en dta vind ik niet zo leuk.

Ik weet wel dat er clans bestaan enzo, maar gezien mijn drukke schema kan ik nooit genoeg tijd vrij maken om me daar mee bezig te houden. Ik vind er trouwens mijne weg niet in terug.

Zijn er nog andere servers waar je kan spelen, waar het er een beetje professioneler aan toe gaat? En zo'n telenet servers? Hoe geraak je daar op, hoe vind je dat?

Ik ben daarstraks op een site van een Forgotten Hope mod geraakt. Is dit cooler dan de BF1942 game? Moet je daarvoor gewoon BF1942 zonder expansion pack hebben om te installen? Kan ik dan nog de gewone game spelen?

En de belangrijkste vraag: waar vind ik servers waar semideftig gespeeld wordt (zonder beginnelingen af te breken of te kicken) en hoe geraak je daarop?

Greetz

Gertos45.

Darkie
23 juni 2004, 17:42
The All Seeying Eye (http://www.udpsoft.com/eye/)

Proggie om servers te vinden / zoeken
Hier vind je de telenet servers (http://games.telenet.be/servers.php)

Ip ingeven in ASE and off you go
Semi-professionele servers
hmm
Denk nie dat da echt bestaat :wtf:

Ge hebt zo van die clans die iedereen pwnen :ironic:
Die iedereen uitschelden voor n00b
Trek je daar nie van aan
speelt zoals ge wilt
Maar nie tk'en of baserapen
Want dan zijde lame bezig :p

Greets

SniperSonic
23 juni 2004, 17:47
Telenet server:
Server IP: 195.130.132.156
Server poort:14567

of type gewoon telenet in het filterveld van je serverbrowser...

Het niveau van tn server varieert, tegen de avond is't meestal wel goed...

En als ik de meerderheid mag geloven is Forgotten Hope zeker goed, je hebt enkel BF nodig zonder expension packs maar wel de mod natuurlijk.
Dessert Combot is naar 't schijnt ook redelijk goed...

Op de Bud server wordt sinds kort terug iedere avond vanaf 20:00 uur war gehouden. Even #bud joinen, daar krijg je wel de hele uitleg. Heb 't al een paar keer gedaan en moet zeggen 't niveau is der stukken hoger dan op sommige andere public servers...

Gertos45
23 juni 2004, 18:14
The All Seeying Eye (http://www.udpsoft.com/eye/)

Proggie om servers te vinden / zoeken
Hier vind je de telenet servers (http://games.telenet.be/servers.php)

Ip ingeven in ASE and off you go
Semi-professionele servers
hmm
Denk nie dat da echt bestaat :wtf:

Ge hebt zo van die clans die iedereen pwnen :ironic:
Die iedereen uitschelden voor n00b
Trek je daar nie van aan
speelt zoals ge wilt
Maar nie tk'en of baserapen
Want dan zijde lame bezig :p

Greets

Okay, thx,

Nu moet je me een paar dingen uitleggen wat is ASE en hoe ik daar geraak...

mss domme vraag maar ja...
En als ik op die link druk dan zie ik maar 1 BF1942 server en daar zitten 0/32 spelers in....
Greetz Gertos. :ironic:

Lord_killalot
23 juni 2004, 18:15
Ik heb ook vroeger mohaa(s) gespeeld voor ik bf1942 begon te spelen en ik vond bf veel leuker, wss met de voertuigen, en door die voertuigen wordt er wss ook wel minder in team gespeeld.
Ga gewoon op servers en speel zoals de rest, ge zult het wel leuk gaan vinden :niceone:

devilface
23 juni 2004, 18:44
Okay, thx,

Nu moet je me een paar dingen uitleggen wat is ASE en hoe ik daar geraak...

mss domme vraag maar ja...
En als ik op die link druk dan zie ik maar 1 BF1942 server en daar zitten 0/32 spelers in....
Greetz Gertos. :ironic:

Das hoogstwaarschijnlijk omdat uwen bf nog ni geupdate is.

Gertos45
23 juni 2004, 18:58
neen neen, ik heb de 1.6 patch.

die ASE heb ik denk ik al gevonden. als je in het menu multiplayer klikt dan op add server en dan gegevens invoeren...

Darkie
23 juni 2004, 19:08
neen neen, ik heb de 1.6 patch.

die ASE heb ik denk ik al gevonden. als je in het menu multiplayer klikt dan op add server en dan gegevens invoeren...
Als ge in ASE rechtsklikt op Battlefield 1942
Staat er als er nog geen servers staan Refresh F5
Wel klik daarop, normaal moet hij dan alle servers gaan zoeken die er die moment draaien
En da kan ff duren :)
Want het zijn er nogal wa soms :)

Om nieuwe server in te geven drukte gewoon op
"insert" op uw toetsenbord
dan krijgde kaderke, waar ge de gegevens moet invullen
enz.. enz...
met Ase moette leren werken, mor der zijn wel nog ander progies, mor die vind ik persoonlijk (atm) toch den besten (nog steeds)
(Behalve als ge gelijk mantis betaalt hebt voor uwen gamespy :p)

Greets

Gertos45
23 juni 2004, 19:14
jep die ASE heb ik nu installed. Ik krijg een heleboel servers.
Cool. :applause:
Slechts 2 Belgische...

maar ja dat hangt van het moment af zeker?

azmat
23 juni 2004, 20:26
Altijd filteren op Dedicated servers uiteraard. Wa soms ook meevalt is op clanservers gaan spelen (meestal is da beter om da die geadmind worden).
En verder, de mods, ma manneke toch. Tzijn er zoveel :D Desert Combat, Forgotten Hope, Battlegroup42, Interstate ( :cool: ), Stargate, ... Noem maar op. In ASE bij mod-filter lijst ziet ge et wel.
Voor echte teamplay te bereiken in BF multiplayer... Gene zever, don't get your hopes up on public servers. Waar dan ook, tards zijn er ALTIJD. Niemand speelt in team (bijna niemand dan, tpercentage teamplayers op nen public is waarschijnlijk enorm klein) of tzijn enkele clanmembers. Mee 5 clanmembers op 1 team kunt ge al gemakkelijk winnen. De key daarin is uiteraard communicatie, ma ja. Ge zou al public servers moeten hebben die een TS server openstellen.

SilentSpring
23 juni 2004, 21:40
Ik heb ook vroeger mohaa(s) gespeeld voor ik bf1942 begon te spelen en ik vond bf veel leuker, wss met de voertuigen, en door die voertuigen wordt er wss ook wel minder in team gespeeld.
Ga gewoon op servers en speel zoals de rest, ge zult het wel leuk gaan vinden :niceone:
ja, in den demo toch nie, da zitten ze je af te knalle omda ge under vliegerke eerder hebt en as ze er dan zelf inzitten crashen ze... mo achter die verdomde ex gak vietnam halen

Darkie
24 juni 2004, 02:21
ja, in den demo toch nie, da zitten ze je af te knalle omda ge under vliegerke eerder hebt en as ze er dan zelf inzitten crashen ze... mo achter die verdomde ex gak vietnam halen

:rofl: :rofl: :rofl:
en gij denkt dat da enkel in demo gebeurt ofzo?

Exit
24 juni 2004, 09:27
...
Ik ben daarstraks op een site van een Forgotten Hope mod geraakt. Is dit cooler dan de BF1942 game? Moet je daarvoor gewoon BF1942 zonder expansion pack hebben om te installen? Kan ik dan nog de gewone game spelen?
...

Er zijn zoals hierboven al gezegd, meerdere mods.
Als ge deze installed is de gewone BF nog te spelen, naar mod stappen door ingame te selecteren of via snelkoppeling in startmenu (of waar dan ook) meestal maken de mods een koppeling aan, anders moet ge het zelf aanmaken
(vb: eagames\bf1942\bf1942.exe +"naam folder in de mod map van bf)

Gertos45
24 juni 2004, 10:36
Thx!
goed om te weten...

Battle_Pope
24 juni 2004, 11:11

FH speelt anders als BF42. Iets trager, maar je hebt meer materiaal om uit te kiezen. Het grootste nadeel is dat de maps vaak slecht uitgebalanceerd zijn. Ik vind het een zeer goede mod. Maar niet om te zeggen dat het beter is als BF42. Je hebt geen expansion pack(s) nodig om het te installeren. Je kan via de "custom game" in't spel kiezen welke mod je speelt.

Het is zeker downloaden waard als je het nog niet gedaan hebt.

Gertos45
25 juni 2004, 00:43
Yea Forgotten hope installed and working well.
Ook enkel dedicated servers gekozen, punkbuster enabled enz...
Kwam terecht op een server waar wel goed gespeeld werd. Samen oprukken, vlaggen veroveren, consolideren van posities en terug oprukken...

De verschillende wapens zijn wel realistischer hé. :niceone:

Was zeer aangename game tonight. :D

SilentSpring
26 juni 2004, 13:16
:rofl: :rofl: :rofl:
en gij denkt dat da enkel in demo gebeurt ofzo?
kwenie, nog nooit volledig bf 1942 gespeeld, mo kben aan't twijfele wekkeen dak zou kopen in de loop van volgende week, bf 1942 of vietnam

free willy
3 juli 2004, 12:27
Yea Forgotten hope installed and working well.
Ook enkel dedicated servers gekozen, punkbuster enabled enz...
Kwam terecht op een server waar wel goed gespeeld werd. Samen oprukken, vlaggen veroveren, consolideren van posities en terug oprukken...

De verschillende wapens zijn wel realistischer hé. :niceone:

Was zeer aangename game tonight. :D

BFE-WaW server ?

Als je organisatie zoekt ga dan voor http://bf1942.battleforeurope.com, we gebruiken sinds enkele campaigns ook de forgotten hope mod en hebben goeie banden met FH dev team.

Iedere keer campaigns van 2 maanden ongeveer waarin de axis en allies proberen de wereld te veroveren.

Random signup is gratis, als je wil kiezen als je axis/allies wil zijn moet je $10 betalen maar beide kanten zijn zeer goed georganiseerd dus random is echt wel geen straf ofzo ;)...

3 keer/2weken (dinsdag, zaterdag, donderdag, dinsdag, ...) is er een battle(1800-600) voor een bepaalde divisie op de 50 player server.
bv.: vandaag vecht "The Allies 32nd Scottish Division" tegen "the Axis 31st Taisteluosasto Leijona" over het territorium van New Guinea op de custom map Rabaul (iedere map moet natuurlijk goed gebalanceerd worden want in organised play krijg je anders 50-0 scores), iedere speler moet dan op teamspeak zitten in het kanaal van zijn squad (bv.:Royal air force, The black watch, The royal scots grey, ... en voor de Finse divisie gebruikt men enkel de afkortingen ;)), dinsdag vechten dan 2 andere divisies enz..

Tijdens een battle moet iedereen die de server in wil op teamspeak zitten (info zoals map download, teamspeak info, vooropgestelde strategie, squad strategie, buddy list enz... voor een battle vind je in de forums).
Dan geeft de generaal of kolonel (hoogste rank op de server) aan het begin van iedere ronde de orders voor de verschillende squads (aanvallen, verdedigen, welke tanks of artillery ze ter beschikking krijgen) etc ... Daarna geeft de kapitein of de luitenant van uw squad specifieke orders, als iemand graag of goed met een tank kan werken krijgt hij een van de toegewezen tanks bijvoorbeeld. Als je jezelf engageert kan je snel opklimmen in rang, bv.: DanCeT (ook een Belg) is nu generaal van de Finse divisie en is er nog maar vorige campaign bijgekomen denk ik.

De zijde met meest ronden gewonnen wint normaalgezien de battle en verovert het territorium ... op het einde van de 2 maanden wordt dan een winnaar aangeduid.

Cya on the battlefield http://bf1942.battleforeurope.com !

Er bestaat ook een tournament voor BF-V, DOD (HL), COD, NS (HL) en DC (BF1942).
UT2004 en Joint operations komen er ook aan (omdat organised play > pub play). Voor meer info contacteer mij of ga naar http://www.mfots.com

EDIT: Als je gasten met tags [30.., [32... of [PkF].., [31... dan zijn het mensen van BFE-WaW

oberon_sedai
3 juli 2004, 12:38
Wip zeker hier eens binnen.

Voor info over mods en stuff voor BF1942 en BF-V : Sector Battlefield (http://bf.fragland.net/index.php)

Voor info en hulp over beide : The Bengaz Site (http://home.planetinternet.be/~gregvl1/)

door mensen van onze eigen community.

Gertos45
3 juli 2004, 13:11
Cool cOol Cool

Maar heb me nu ingeschreven voor de clanloze clan...we zien wel wat ervan komt.