PDA

Volledige versie bekijken : Lan Verbinding

An!m0
22 juni 2004, 15:22
Zou het kunnen da ge voor lanverbindingen ook nen driver nodig hebt?
Hier is mijn probleem

Ik heb sinds een maand ofzo ne nieuwe PC, maar wegens omstandigheden heb ik nog nooit de gelegenheid gehad om alle files van op m'n vorige naar m'n nieuwe PC te doen. Mijn 'transporteermiddel' hiervoor zou gewoon ne lankabel zijn. Euh, nu is mijn vraag:
Allebei mijn PC's staan aan, lankabel steekt in, en nu?

IK weet van bij ne maat da je da moet delen ma kheb echt geen flauw benul hoe ik moet beginnen aan deze rotzooi... :sad:
Vrijdag ist al FoM 6.1 en ik wil m'n Computer ervoor nog in orde krijgen!!! Grtz

[FDS]FireHawk
22 juni 2004, 15:48
de drivers van uw netwerkkaarten installeren (mocht dit nog niet gebeurd zijn)

en daarna het IPX protocol (bij-) installeren bij uw netwerkverbinding.

om iets te delen klik je rechts op het station of de map en kies je voor "Delen"

An!m0
22 juni 2004, 15:49
FireHawk']de drivers van uw netwerkkaarten installeren (mocht dit nog niet gebeurd zijn)

en daarna het IPX protocol (bij-) installeren bij uw netwerkverbinding.

om iets te delen klik je rechts op het station of de map en kies je voor "Delen"
Ga nu proberen, danku op voorhand (of voor de seuten: dank bij voorbaat :p)

[FDS]FireHawk
22 juni 2004, 15:51
tiss mss wa rap uitgelegd, maar indien ge vragen hebt
stel ze maar, we zitten hier voor iet onzen tijd te verdoen he :lol:

An!m0
22 juni 2004, 15:55
Hier al een vraag, hoe heet da ander program nu weer? Waarmee ge kunt zien wa allemaal in uwe PC steekt?
Dus ik veronderstel da het op allbei de PC moet, en dan? (een paar stappen pls)
Grtz

tfluppe
22 juni 2004, 15:56
Als je NIC's geinstallerd zijn, moet je er maar voor zorgen dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten en de gewenste bestanden gedeeld staan. ;)

SniperSonic
22 juni 2004, 15:56
Nog wat extra info please:

1. Os van oude pc
2. Os van nieuwe pc

Om twee pc's rechtstreeks met elkaar te verbinden heb je een crossover kabel nodig (utp waarvan een paar draadjes zijn gewisseld).
Als je een hub of router hebt kan je ze beide met een gewone netwerkkabel verbinden via de hub of router.

Zorg er ook voor dat bestands en printerdeling aanstaat voor je lan-verbinding.
Beide pc's moeten in dezelfde werkgroep en ip range zitten.
Schakel eventuele firewalls uit (of pas de instellingen ervan aan)

Een van de bekenste voor je pc info is SiSoft Sandra...

An!m0
22 juni 2004, 15:59
Nog wat extra info please:

1. Os van oude pc
2. Os van nieuwe pc

Om twee pc's rechtstreeks met elkaar te verbinden heb je een crossover kabel nodig (utp waarvan een paar draadjes zijn gewisseld).
Als je een hub of router hebt kan je ze beide met een gewone nertwerkkabel verbinden via de hub of router.

Zorg er ook voor dat bestands en printerdeling aanstaat voor je lan-verbinding.
Beide pc's moeten in dezelfde werkgroep en ip range zitten.
Schakel eventuele firewalls uit (of pas de instellingen ervan aan)
OMG ik ken nix van die sh*t-talk :) :rofl: voor zover ik nu weet ben jij een genie in PC's :p

Ma nee, ff terzake, is er geen simpeler manier?

Grtz

SniperSonic
22 juni 2004, 16:13
OMG ik ken nix van die sh*t-talk :) :rofl: voor zover ik nu weet ben jij een genie in PC's :p

Ma nee, ff terzake, is er geen simpeler manier?

Grtz

Vent, is dat nu een reden om te beginnen met flamen ???? :confused:
Vraag gewoon wat meer uitleg....

Wat is het besturingssyteem van je oude pc en je nieuwe pc (windows95-98-Me-Xp)?

Een utp-kabel is een gewone netwerkkabel. Maar je kan niet (someone correct me if I'm wrong) pc's rechtstreeks verbinden met een gewone netwerkkabel. Hiervoor heb je een speciale kabel nodig (crossover).
Heb je echter een hub of router (zo'n ding waar je meerdere netwerkkabels in kan steken) is het makelijker...

Op je oude pc moet je Bestands- en printerdeling aanvinken of installeren (zie eigenschappen van je netwerk verbinding).
Beide pc's moeten ook in dezelfde ip range zitten, dwz enkel de laatste drie getallen mogen verschillen (bv 192.0.0.1 en 192.0.0.2 of 192.0.201.131 en 192.0.201.150).
Beide pc's moeten ook in dezelfde werkgroep zitten (bv Werkgroep).

Nog makkelijker is een USB-stickje (geheugenkaartje dat je rechtstreeks op een usb-poort kan steken) aanschaffen +- 50 euro voor 128 mb. Hier kan je dan je bestanden opzetten en zo copiëren van de ene naar de andere.
Nog makkelijker is al je data copieren op cd... (als je tenminste een cd-schrijver in je oude pc hebt zitten.

Nog een andere manier is je harde schijf uit je oude pc bij in je nieuwe steken en daarna alles copiëren...

An!m0
22 juni 2004, 16:45
Ahzo :D
LOL, het was niet mijn bedoeling te flamen!!!, sorry voor dat :)
Dankje voor de info, ik heb al PM gekregen van één of andere sympathieke mens die straks ff naar mij thuis komt helpen. Allé toch bedankt, en niet te snel op de tenen getrapt é :crazy: ;) :niceone:

Grtz

Quetzacotle
23 juni 2004, 16:43
Beide pc's moeten ook in dezelfde ip range zitten, dwz enkel de laatste drie getallen mogen verschillen (bv 192.0.0.1 en 192.0.0.2 of 192.0.201.131 en 192.0.201.150).

Effe kleine opmerking: dit moet wel 192.168.0.1 en 192.168.0.2 etc. zijn.
Dit is wel miereneuken, maar als iemand toevallig dit leest en zo gaat gebruiken zal het waarschijnlijk niet gaan werken.

SniperSonic
23 juni 2004, 17:04
Effe kleine opmerking: dit moet wel 192.168.0.1 en 192.168.0.2 etc. zijn.
Dit is wel miereneuken, maar als iemand toevallig dit leest en zo gaat gebruiken zal het waarschijnlijk niet gaan werken.

Fouten zijn er om verbeterd te worden hé...

Waarom zou 192.0.0.1 niet werken?

Edit: idd, gaat niet werken, de 192.0.0.x reeks is geen private range. :doh:
(Werkt wel als je een firewall en proxy hebt...)

An!m0
23 juni 2004, 19:54
Ok alles in orde, mijn PC is klaar voor FoM 6.1 :D