PDA

Volledige versie bekijken : spyware

Morpheus
21 juni 2004, 22:45
Dus ik heb spybot, ik laat hem lopen, hij kuist alles op, en als ik heb 5 seconden later weer doe lopen, komen er weer 2 van die spyware toestanden terug. Wat kan ik doen?

TitaTovenaartje
21 juni 2004, 22:51
hem in de hoek zetten! :unsure:

Nee, gebruik ook eens ad-aware. Heb je spybot al eens een update laten doen?
Ben je zeker dat het geen erge spyware is?

En mss even de sticky inkijken, staan veel tips

Tita :niceone:

Prior
21 juni 2004, 23:06
misschien moet je het volgend proberen, gebruik ik altijd, en werkt altijd

download eerst:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

1) trek uw internet kabel uit pc
2) Run CWS shredder, klik op Fix, wacht tot em klaar is, restart pc
3) Run HijackThis, klik op scan, delete alles wat begint met R1, R2, en O13, kijk bij O8 types, of er geen verdachte programma's in je background zitten, en vink die ook aan, klik nu op Fix, restart computer
4) Start, instellingen, control panel, netwerkinstellingen, internet opties:
bij Temporary internet files:
- delete cookies,
- delete files, vink offline content aan, klik op ok
- delete History
- wijs een nieuwe startpagina aan (bv. www.telenet.be)

deleten kan hier enige tijd van uw pc in beslag nemen, max 2-3 minuten, of langer als ge teveel dagen hebt aangeduid vroeger die uw internet pagina's opslaat in een folder om het sneller te kunnen zien als ge nog es naar daar gaat

5) steek uw internetkabel terug in pc
6) start Internet explorer, problem should be solved ;)

normaal komt alles er weer dan op, en is alles in verband met spyware verwijderd, het is aan te raden dat je CWShredder en Hijack soms draait als je problemen ondervindt met spyware

Good luck :niceone:

TitaTovenaartje
21 juni 2004, 23:07
Spy Sweeper is ook een zeer goed programma. Je kan het vinden in de sticky. Ik ben zojuist eindelijk verlost van mijne hardnekkige spyware :woohoo:

KO
22 juni 2004, 15:09
Dus ik heb spybot, ik laat hem lopen, hij kuist alles op, en als ik heb 5 seconden later weer doe lopen, komen er weer 2 van die spyware toestanden terug. Wat kan ik doen?

stel in dat spybot tijdens het opstarten je pc blokkeerd en dan gaat scannen, dan delete hij de files voordat zij kunnen runnen waardoor hij er meestal meer vindt en dan zorgt hij er voor dat ze niet meer terugkomen (dat instellen vind je wel ergens in de options)