PDA

Volledige versie bekijken : Voice proggies

stekkie
20 juni 2004, 12:39
hi guys!

Onder vrienden willen we als we op een server zitten met 3 tegen elkaar
praten. Wat is een goed programma hiervoor, hoe zit da dan in mekaar?

Alvast bedankt!

Darth-Falcon
20 juni 2004, 12:44
Teamspeak 2 is prolly het beste

anderen zijn gamevoice (microsoft bucht), ventrillo (loopt 2 sec achter) en roger wilco (zeer slechte kwaliteit)

Lord_Skul
20 juni 2004, 12:46
Teamspeak
of
Ventrillo

ge woon een server install downloaden
die installeren en laten lopen op u machine

dan kunt ge me TS of V op die server inloggen

http://www.teamspeak.org/

stekkie
20 juni 2004, 12:56
Ok, bedankt voor de info
Ook andere tips zijn nog altijd welkom... ma k'weet toch al iets..

stelly
20 juni 2004, 13:27
Ook andere tips zijn nog altijd welkom...

nie roepen in uwe micro ;)

Stevo (belgium)
20 juni 2004, 14:01
Zet nen knop in voor te spreken ander horen de andere uw luidprekers en krijgde da vervelend echo effect :ironic:

Bij ts is da, Settings => Sound Settings => Push to talk aanvinken en in set nen knop kiezen, I prefer "F"

EagleEye
20 juni 2004, 14:16
of: gebruik voice activation :tongue: en een headset :woohoo:

ictoegok
20 juni 2004, 15:09
bwah, volgens my is de kwaliteit van Ventrillo beter dan van TS :ironic:

Stevo (belgium)
20 juni 2004, 15:24
Was da sarcastisch ? :ironic:

Samohtt
20 juni 2004, 16:28
Nu we toch over micro's bezig zijn.
Ik heb dus een probleem met mijne micro, ik weet wel dit hoort thuis in het hardware forum maar daar krijg ik geen antwoordt of toch geen goed.
Mijn micro werkt dus niet meer maar het ligt niet aan de micro want op andere pc's werkt die wel weet iemand aan wat dat zou kunnen liggen ?

devilface
20 juni 2004, 18:09
Ik heb dus een probleem met mijne micro, ik weet wel dit hoort thuis in het hardware forum maar daar krijg ik geen antwoordt of toch geen goed.
Mijn micro werkt dus niet meer maar het ligt niet aan de micro want op andere pc's werkt die wel weet iemand aan wat dat zou kunnen liggen ?

USB of via geluidskaartje? En wa werkt er ni meer. Uwe micro of uw hele headset.

devilface
20 juni 2004, 18:15
Trouwens waarom staat der feitelijk genen teamspeek (don't mind the typing:p) op de Telenet server?

Memphis
20 juni 2004, 18:46
Trouwens waarom staat der feitelijk genen teamspeek (don't mind the typing:p) op de Telenet server?

waarom zou er er één moeten zijn?

devilface
20 juni 2004, 19:18
waarom zou er er één moeten zijn?

Bwa op servers spelen me teamspeak/andere is wel ne keer leuk.

Samohtt
20 juni 2004, 19:26
alleen mijn micro werkt ni meer, koptelefoon wel

azmat
20 juni 2004, 23:30
imo werkt ventrilo stukken beter dan TS. In menne clan gebruiken we al enorm lang ventrillo. En ik ben daar zéér tevreden over.
Da wil wel nie zeggen da ik TS nie ken of nooit gebruik. Bij joined trainings gebruik ik altijd TS (de andere clans gebruiken da, en tis een democratie eh). Wa ik veel opmerk is dat iemand wegvalt, iemand er HEEL slecht doorkomt, en int algemeen is de geluidskwaliteit lager.
Ma da is zo bij mij. Ik zou wel kunnen wennen aan TS als et zou moeten, maar zolang ik kan kiezen zal et ventrillo blijven, dankzij de goede stabiele geluidskwaliteit.
Anyway, proberen en ge zult zien :)

Exit
21 juni 2004, 10:52
alleen mijn micro werkt ni meer, koptelefoon wel

Werkt micro in windows? anders zou ik eens kijken bij volumecontrol of mic niet disabled staat! meestal is dit het geval ... anders staat het geluid ingesteld op meer punts geluid (vb 5.1) en dan werkt micro dus ook niet ...

oberon_sedai
21 juni 2004, 14:22

heb je al eens een andere micro op uw pc gebprobeerd ?

heb de indruk dat uw jack(stukje waar de plug in steekt) het laat afweten achteraan.

staan uw mixer settings ok ?

stekkie
21 juni 2004, 17:39
Nu al paar keer TS geprobeerd, en zowel mijne maat als mij ervaren enorme
problemen. Als we iets zeggen komt dat maar met horten en stoten bij den anderen en t'geheel is dus onverstaanbaar... :confused:

oberon_sedai
21 juni 2004, 17:52
Nu al paar keer TS geprobeerd, en zowel mijne maat als mij ervaren enorme
problemen. Als we iets zeggen komt dat maar met horten en stoten bij den anderen en t'geheel is dus onverstaanbaar... :confused:

codec problemen en config problemen. hier werkt dat vlekkeloos.

SeppaR
21 juni 2004, 18:12
Ge kunt bij *m4nTiSedit* soz, geen reclame, lees de forum rules, thnx*/edit* geloof ik zo'n gratis TS channel laten aanmaken, dan hebde da op een snelle lijn en dan moet ge u voor de rest geen zorgen maken over de traffic van uwe telemeter ofzo..
Wel vereist da ge met 5 clanleden idlet geloof ik :)

BlackShadow
21 juni 2004, 19:01
Seppe check sticky is voor u signature max 3 lijnen toegelaten
anyway skype is ook goed vind ik , ge kunt nu toch al me 5 babbele

Stevo (belgium)
21 juni 2004, 19:18
Zet de Codec op het laatste in de lijst, ben de naam effe kwijt :/

Samohtt
22 juni 2004, 12:54
heb je al eens een andere micro op uw pc gebprobeerd ?

heb de indruk dat uw jack(stukje waar de plug in steekt) het laat afweten achteraan.

staan uw mixer settings ok ?

Andere micro's werken ook niet en ik denk wel dat mij settings goed staan.
In windows werkt hij ook niet

Bl@ckshadow
22 juni 2004, 13:30
teamspeak is et beste vindk

Memphis
22 juni 2004, 18:16

als andere niet werken, dan is het een instelling...

Samohtt
22 juni 2004, 19:24
mja ik ken daar ni veel van zeg ke hoe de belangrijkste dingen moeten staan :unsure:

da vampire
5 augustus 2004, 00:36
ik vind als je met skype praat da je het minder goed hoort dan met teamspeak skype is goed voor msn vind ik maar voor gamen is teamspeak best

oberon_sedai
5 augustus 2004, 00:44

dus uw jack vanachter kan defect zijn (of de mike ingang van uw kaart). dat al die mike's kapot zijn is een beetje te veel , niet ?

kan je geen mike ingang naar een front panel verbinden ?

M0ZES
5 augustus 2004, 11:37
Seppe check sticky is voor u signature max 3 lijnen toegelaten
anyway skype is ook goed vind ik , ge kunt nu toch al me 5 babbele
Skype is 1 vs 1 en pakt enorm veel upload

dibo
5 augustus 2004, 12:48
Ik heb zowel Teamspeak en Ventrilo staan...
En naar mijn bescheiden mening is Ventrilo véél beter, iedereen gebruikt het liever in onze clan. Het probleem bij TS is dat uw geluid redelijk slecht is als je een onboard soundcard hebt waardoor je een beetje als Sean Connery gaat klinken (wel grappig, vooral als er Engelsen in uw clan zitten).

Ventrilo is net alsof er iemand naast jou staat te praten. Ik begrijp echt niet hoe sommige mensen TS zoveel beter kunnen vinden dan Ventrilo.
Wat skype en msn betreft: :wtf:

oberon_sedai
5 augustus 2004, 12:55
dan heb je zeker de verkeerde codec gebruikt. je kan dat bepalen bij het opzetten van de server.

ik vind zelfs een speex 12.3 Kbit al heel goed klinken, maar je kan betere kiezen.

niet vergeten , hoe beter hoe meer traffic up and down.

dibo
5 augustus 2004, 17:23
Ik heb ze al allemaal geprobeerd: deze (http://server6.uploadit.org/files/joneetesonne-ts.jpg) dus.
En ik vind ze allemaal maar slecht klinken...
En dat terwijl GSM 6.10 van Ventrilo super goed klinkt.

Heb je Ventrilo ook al geprobeerd? Zo ja, vind jij dat niet gewoon veel beter klinken? Zonder ruis, minimale delay, etc. :confused:

oberon_sedai
5 augustus 2004, 17:26
diegen die je daar aanduid zijn enkel voor lokale test he.

heb je die ook allemaal getest op server ?

dibo
5 augustus 2004, 18:26
Yep, er zit wel verschil op maar de beste is toch nog niet alles...

massief
9 augustus 2004, 04:25
Ik heb zowel Teamspeak en Ventrilo staan...
En naar mijn bescheiden mening is Ventrilo véél beter, iedereen gebruikt het liever in onze clan. Het probleem bij TS is dat uw geluid redelijk slecht is als je een onboard soundcard hebt waardoor je een beetje als Sean Connery gaat klinken (wel grappig, vooral als er Engelsen in uw clan zitten).

Ventrilo is net alsof er iemand naast jou staat te praten. Ik begrijp echt niet hoe sommige mensen TS zoveel beter kunnen vinden dan Ventrilo.
Wat skype en msn betreft: :wtf:
euhm in onze clan gebruiken we ts mor als we maar mé 2 zijn ofzo skype we ff en als we dan perongeluk skype en ts tegelijk doen hoor je dat der een second lag zit op ts tov skype dus skype --> :wtf:
nee toch niet :tongue:

dibo
9 augustus 2004, 11:04
Tja, Skype is geen optie omdat:

1) Je het niet kan gebruiken tijdens bv. clanwars wegens het beperkte aantal personen dat tegelijk kunnen converseren.
2) Je uw telemeter door al dat uploadgeweld de pan zal zien uitswingen.

Dus, daarom is het toch een :wtf: waard vind ik!
No need to get worked up over this...

massief
11 augustus 2004, 02:43
zit iets in