PDA

Volledige versie bekijken : nvidia xfree drivers & 2.6.7 kernel...

GuntherDW
19 juni 2004, 15:15
als ik met de 2.6.7 kernel men nvidia drivers compileer, gaat alles goed, totdat ik men X opstart...

dan 'hangt' het systeem gewoon, geen input of output meer :(

als ik dan reboot, zie ik bij ldconfig staan :

ldconfig: /usr/lib/libGL.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libGL.so.1.0.5336 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libGL.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libGLcore.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/lib/libGLcore.so.1.0.5336 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/X11R6/lib/libXvMCNVIDIA.so.1.0.5336 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/X11R6/lib/libXvMCNVIDIA_dynamic.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/X11R6/lib/libXvMCNVIDIA.so.1 is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

ldconfig: /usr/X11R6/lib/libXvMCNVIDIA.so is not an ELF file - it has the wrong magic bytes at the start.

heeft iemand hetzelfde prob als mij?
thnx in advance...

Inch
19 juni 2004, 16:44
Ik zou het niet kunnen zeggen...

Ik weet wél dat er al problemen zijn gesignaleerd met de fglrx drivers voor ATI :cry: µ

Ik zou zeggen: probeer eens via http://www.kerneltrap.org

PsyKi
24 juni 2004, 16:36
inderdaad, de officiële nVidia drivers werken niet voor de 2.6.x kernel ;)

op www.minion.de/nvidia.html kan je werkende drivers vinden :applause:

(ik heb ze zelf niet getest, maar ze zouden moeten werken)

Uncle Bob
28 juni 2004, 15:36
is da normaal da ge Nvidia drivers gebruikt voor een ATI kaart?

oh en btw Psyki: hier werken de laatste nvidia drivers voor 2.6.x wel :tongue:

wlibaers
28 juni 2004, 23:19
De 2.6.x kernel heeft een optie om met 4k stacks te werken (i.p.v. 8k zoals gebruikelijk). De Nvidia driver ondersteunt dat niet. Kernel hercompileren met 8k stack.