PDA

Volledige versie bekijken : hoe kan ik een .avi file op dvd branden?

tha tha
18 juni 2004, 14:51
hallo iedereen,
ik heb mij onlangs een dvd-writer aangeschaft, en gebruik dvd shrink om dingen erop te branden. maar nu wil ik een film van .avi formaat erop zetten en lukt mij da nie. dvd shrink wil da nie aanvaarden, da formaat. kan er mij iemand zeggen hoe ik die erop krijg, liefst met ondertitels erbij. moet ik ze mss omzette naar een .iso file? die kan dvd shrink dan zeker branden. met welk programma doe ik dat dan best?

thx, tim. :bow:

das_brother
18 juni 2004, 14:54
dvd shrink is een prog om dvd's te rippen :niceone:
en ze dan via nero op dvd brand :)
dus volgens mij moet jij dus ook nero hebben en er zat normaal bij je brander toch ook een prog?

Breezer
18 juni 2004, 15:00
only one adress: www.vcdhelp.com

tha tha
18 juni 2004, 15:08
ok thx
:p

tha tha
18 juni 2004, 15:13
mar met nero een dvd branden? kweetnie ze, kem da eig nog nooit gedaan. tis gewoon et probleem da em enkel iso kan branden, ma ik kan geen iso files maken. is er hier een progske voor?

Breezer
18 juni 2004, 15:17
zoek/koop erges Ulead dvd movie factory

An!m0
18 juni 2004, 21:04
mss een andere vraag: Ik heb een DVD speler van sony die in den tijd 129€ gekost heeft, maar uiteraard zijn z'n mogelijkheden/opties niet zo uitgebreid, d.w.z geen VCD's, enkel SVCD's en DVD. Eveneens kan deze geen DivX lezen (dus .avi bestanden op een CD'ke van 700/800MB met eventueel ondertitels <.srt bestanden> gaan niet)

Euh nu bij deze kreeg ik een idee dat me nog niet zo slecht leek. IK heb ooit al eens gehoord van 'Mini DVD' en da was i.v.m Nero...
Ok, nu mijn vraag is: Kan ik een film op een CD van 700MB branden, die mijn DVD speler van sony kan lezen? Dus een CDR als MINI DVD???

Het zijn allemaal maar ideekes maar mss kunnen we samen een oplossing vinden.

(Mss even toelichting bij mijn vraag: Ik heb gewoon momenteel geen DVD-R's meer en heb helaas ook ff geen geld meer om er te gaan halen ... (arm hé) ... dus ik heb enkel nog CD-R's van 700MB <80min> en van 800MB <90min> ... )

Holla !

GhO$T
18 juni 2004, 21:08
mss een andere vraag: Ik heb een DVD speler van sony die in den tijd 129€ gekost heeft, maar uiteraard zijn z'n mogelijkheden/opties niet zo uitgebreid, d.w.z geen VCD's, enkel SVCD's en DVD. Eveneens kan deze geen DivX lezen (dus .avi bestanden op een CD'ke van 700/800MB met eventueel ondertitels <.srt bestanden> gaan niet)

Euh nu bij deze kreeg ik een idee dat me nog niet zo slecht leek. IK heb ooit al eens gehoord van 'Mini DVD' en da was i.v.m Nero...
Ok, nu mijn vraag is: Kan ik een film op een CD van 700MB branden, die mijn DVD speler van sony kan lezen? Dus een CDR als MINI DVD???

Het zijn allemaal maar ideekes maar mss kunnen we samen een oplossing vinden.

(Mss even toelichting bij mijn vraag: Ik heb gewoon momenteel geen DVD-R's meer en heb helaas ook ff geen geld meer om er te gaan halen ... (arm hé) ... dus ik heb enkel nog CD-R's van 700MB <80min> en van 800MB <90min> ... )

Holla !

je kan een film omzetten naar een svcd die dan op 1 of 2 cd's past hé; vraag mij wel niet hoe, maar effe google zal wel snel oplossing brengen, 'k weet gewoon dat je dat kunt doen, maar een film op 1 of 2 cdkes zetten is zo'n gigiantisch kwaliteitsverlies hé; is zonde eigenlijk, toch maar beter dvd'kes kopen zodat je een film in volle glorie kan bezien :p

(daarbij dat omzetten en compressen enzo naar svcd neemt véél tijd in beslag denk ik)

An!m0
18 juni 2004, 21:41
Wie zegt dat dit videos zijn die ik gedownload heb? Of gekopieerd naar harde schijf? Of weet ik wat?

Nee nee hoor, ik doe dat niet :niceone: Geef mij idd ook maar echte DVD's met allemaal bonuskes, een echt coverke, enz..

Neen hoor, dit zijn gewoon enkele projecten voor school omgezet in .avi , maar nu op het einde van het scooljaar wil heel de klas der een DVD of CD van hebben, en omdat ik zowat de enige ben met een serieuze PC, moet ik da (weeral) doen... :) . Allé dus om een lang verhaal kort te maken: Ik ben hier legaal bezig! (als men onder legaal verstaat 'het branden van home-made videobestanden').
Mss korte toelichting bij ondertitels, die hebben we er eveneens bij geplaatst, NIET gedownload voor één of ander illegaal doel :D

Heel deze verantwoording omdat er al verschillende mensen gebanned zijn, gewoon omdat ze verkeerd begrepen werden,
:rofl:

Grtz

Breezer
18 juni 2004, 21:46
GhO$T']je kan een film omzetten naar een svcd die dan op 1 of 2 cd's past hé; vraag mij wel niet hoe, maar effe google zal wel snel oplossing brengen, 'k weet gewoon dat je dat kunt doen, maar een film op 1 of 2 cdkes zetten is zo'n gigiantisch kwaliteitsverlies hé; is zonde eigenlijk, toch maar beter dvd'kes kopen zodat je een film in volle glorie kan bezien :p

(daarbij dat omzetten en compressen enzo naar svcd neemt véél tijd in beslag denk ik)

een svcdfilm moe ge altijd minimum op 2 cd's zetten. Ge moet ongeveer 50 minuten per cd tellen. Dus het komt veel voor da het 3cd's zijn. Van da kwaliteitsverlies, da valt nog mee hoor. Natuurlijk het is gene dvd :) maar als ge da tegoei splitst, dan ziet ge nauwelijks of geen blokjes enzo bij snelle acties enzo. Ene film omzette, da duurt dan wel weer lang. (minimum 8 uur op ene pentium 3 800). Tutorials & guides: www.vcdhelp.com

Het is mooi voor ff ene film te zien die ge toch ni gaat houde enzo, ma voor goei films die ge wilt houde, raad ik aan voor de dvd te kopen (ook voor de extra's enzo op de meeste dvd's gelijk making of, bloopers, commentaar etc)

An!m0
18 juni 2004, 22:35
een svcdfilm moe ge altijd minimum op 2 cd's zetten. Ge moet ongeveer 50 minuten per cd tellen. Dus het komt veel voor da het 3cd's zijn. Van da kwaliteitsverlies, da valt nog mee hoor. Natuurlijk het is gene dvd :) maar als ge da tegoei splitst, dan ziet ge nauwelijks of geen blokjes enzo bij snelle acties enzo. Ene film omzette, da duurt dan wel weer lang. (minimum 8 uur op ene pentium 3 800). Tutorials & guides: www.vcdhelp.com

Het is mooi voor ff ene film te zien die ge toch ni gaat houde enzo, ma voor goei films die ge wilt houde, raad ik aan voor de dvd te kopen (ook voor de extra's enzo op de meeste dvd's gelijk making of, bloopers, commentaar etc)
Aight, ok thanks man. :niceone: :bow:

An!m0
28 juni 2004, 19:40
Ok, kheb nog een andere vraag: Ik heb eindelijk DVD'kes gekocht, ma da zijn dus allemaal .avi bestanden die ik op DVD wil branden... euhm... hoe moet ik die dan branden? (aangezien m'n DVD Speler GEEN DivX Speler is...)??? :help:

Vladimirvlad
30 juni 2004, 10:20
Ok, kheb nog een andere vraag: Ik heb eindelijk DVD'kes gekocht, ma da zijn dus allemaal .avi bestanden die ik op DVD wil branden... euhm... hoe moet ik die dan branden? (aangezien m'n DVD Speler GEEN DivX Speler is...)??? :help:

Yow,

Je kunt dat doen met NeroVision Express 2 (van Nero uiteraard). Ge moet dan wel die DVD-Plugin hebben. Dan gewoon die wizard volgen en Nero maakt de DVD :niceone: Neemt wel wat tijd in beslag, maar dan kun je die perfect afspelen op elke DVD-player !!!

Als je ondertittels heb, download dan eerst FFDShow en zet in de configuratie een vinkje bij Subtitles... Dan neemt hem automatisch de ondertittelling over (moest een .srt of een .sub bestand zijn, ben niet meer zeker). Ge kunt dat altijd uitproberen door hem eerst op HD te branden... De bestanden moeten wel DEZELFDE naam hebben (zowel AVI als ondertittelingsbestand) !!!

Vladimir

Ether
30 juni 2004, 10:34
www.sectie.be mss?