PDA

Volledige versie bekijken : [hom] Total Relaxation (mellow house/chill)

DJ BUZZE retro
15 juni 2004, 11:46
Voor diegenen die dachten dat ik enkel voor oorverdovende bonk te vinden ben... here's a surprise ;)

naam: DJ Buzze - Total Relaxation
used software: Fruity Loops Studio
totale werktijd voor dit liedje: 1,5 u
mp3 in 160 kbps
Link: http://users.pandora.be/HERR_BAUS/Buzze%20-%20Total%20Relaxation.mp3

kvind da het goe meevalt, zeker vo een allereerste keer iets te maken in de zachtere house variant, geniet ervan ;)
kdenk da de chillfreaks op dit forum toch redelijk aan hun trekken zullen komen... tell me if I'm wrong...

dea
15 juni 2004, 12:05
als 'chillfreak' zal ik mijn mening maar eens geven.

kvind het begin wa goedkoop, zijn de standaard kick, snare en claps van fl denk ik.
echt chill vindek het ook zeker nie, kvind het zelfs vrij hard.

het melodieke zie ik wel wa potentieel in als ge het beter uitwerkt.

om het echt chill te maken zouek zeker al iets doen aan u kickpatroon + die hihats wa minderen, zeker verder in u lied, tkomt zowa hardhouse over, maar dan een scheetje trager.

tot zover mijn commentaar, mvg

DJ BUZZE retro
15 juni 2004, 12:19
mja idd tis me standaard samples gemaakt, 't was gewoon ma is om wa te proberen eh...

van da hardhouse achtig, mss te snelle bpm's? kvond 130 toch ècht traag, ma da komt mss door mijn gewoonte aan snelle bpm's (+ 148)

tis sober idd, ma 't klinkt ni mis vind ik

bij de meeste mellow trax zijn de claps ook bijna onhoorbaar, daar zalt ook aan liggen

PolletPoulet
15 juni 2004, 12:30
te zwaar vind ik persoonlijk is echt zo bwoam bwoam bwoam aloewl da ik toch weeral een nieuwe song op mp3 speler bij heb :woohoo:

freQ
15 juni 2004, 14:23
sorry ... kvind het nie klinken.

G-N9NE
15 juni 2004, 14:53
Dit trok m'n aandacht, dus heb't ff beluisterd.

'k Vrees dat het niet vetjes is Buzze. Op zowat elk vlak moet er verbetering komen: Drums, melodie, afmixing.
Maar 't is heel zeker een van je eerste keren op 't vlak van muziek maken?

'n Goede raad is: maak altijd de muziek die je zelf het liefst hoort.

Enfin, het nr:

Melodie.:
De pianomelodie is héél repetitief en simpel. Variatie moet erinkomen, een goeie melodie ook.

Strings.:
hier helaas ook niet overtuigd. Afwisseling tussen 2 noten kan werken (gezien het als achtergrond gebruikt wordt) maar aangezien je hoofdmelodie niet goed is sleurt die de strings mee de afgrond in.

Drums.:
Je hebt je best gedaan maar chill verdient toch een minder agressieve hihat en een diepere bassdrum. Je probeert goed af te wisselen, er iets aan mee te geven. Maar het klinkt helaas niet.

Enigste goeie punt is dat je wel 'n goeie continuïteit in 't nummer hebt. Op dat vlakt klinkt het niet geforceerd of haperig. Vlotjes zoals het moet zijn.

Beste is dat je deze vergeet en verder doet. Maak nog niet je eigen instrumenten aan, gebruik die basis instrumenten. Maar probeer wel een goede melodie te vinden.
Doe dat eerst, zoek dan pas achter je eigen instrumenten en als laatste probeer je dan effecten als reverb, delay, phasers, flangers & etc uit.
Luister naar andere nummers ook. Leer daaruit. Bouw ze desnoods een stukje na (qua ritme bv) en varieer daar dan op.

Probeer alvast niet alles in één keer Of je wordt gek ;) En niet opgeven natuurlijk.
Muziek maken is zoals sex: In 't begin pruts je aan vanalles maar geraak je nergens. Maar hoe meer je prutst, hoe meer je leert en hoe beter je erin wordt ;)

DJ BUZZE retro
15 juni 2004, 16:10
allereerste keer dak zulke muziek maak idd...

da bewijst dan dak der ni goe in ben he :)
kan me beter bij het hardere werk behouden

dit was toch maar es om te proberen :)

thx for comments

BraveHeart
15 juni 2004, 21:15
allereerste keer dak zulke muziek maak idd...

da bewijst dan dak der ni goe in ben he :)
kan me beter bij het hardere werk behouden

dit was toch maar es om te proberen :)

thx for comments

Actie..... binnen een paar sec later....

Actie..... binnen de 20 sec later .....

Nog eens

Actie....

Dit is zo muziek voor een serie als er iets dreigt te gebeuren.... een roofmoord :D

DJ buzze is verantwoordelijk voor de nieuwe actietunes voor witse :D

Echt veel chil vind ik dees niet echt, de piano geeft u een gevoel of dat ge naar een misdaad serie aan het kijken zijt, de bass andere effecten doen er nog een schepje bovenop.

Dit had niet misstaan in een misdaadserie met wat afwerking, buzze retro in de montage zaal bij de VRT.
Buzze Retro maakt eerste Het Journaal deuntje anno 2004.
The wild jumpstyle, al jumpend het nieuws opzetten.
Wat ge gemaakt heb is niet slecht, maar chillen, dan zou die piano wiezo al wegmogen, wat minder zware bassen en een downtempo aan melodietjes.
Je moet het gevoel krijgen dat ge ffkes alles kunt achter u neer leggen.
Bij deze track krijg je juist zin om er in te vliegen..... actie !!! :scream:
Men beweert dat gij nogal ne rappe waart in klappe, uw raptrack was niet slecht.
Mischien een goed idee om uw underground rapskillz verder te zetten en het forum weer strijk te leggen, de strijd is begonneuuh :music:
Die track ownt nog steeds, ben er nog eens naar aan het luisteren en je raad het, ik lig hier weer zo plat als iets :rofl:

AsparraguZ
15 juni 2004, 21:47
ik volg G N9NE volkomen.

mss nog een goede raad : steek veel tijd in je trax ,wees streng voor jezelf.
als ik je "tijd aan gewerkt" bekijk ,kan ik daar al wel het een en het ander uit afleiden ;) (pas op :er kunnen wel goede tracks op zo'n korte tijd gemaakt worden,maar dit is denkik wel uitzonderlijk :) )
ik denk dat een track op anderhalf uur ,zowiezo wat mist kwa "de puntjes op de i " =] (mastering,effects,variatie...)

greetz