PDA

Volledige versie bekijken : ZoneAlarm i-net error

haXiOn^
13 juni 2004, 17:08
als ik mijn ZoneAlarm heb opstaan
kan ik niet meer op i-net websites connecten
ik kan wel naar bv IRC servers en Steam servers connecten
settings staan goed, denk ik toch.
ik gebruik winxp pro, hope you can help me!

Kriz
13 juni 2004, 17:11
Waarschijnlijk is IE niet ingesteld op 'toegelaten' (om op het net te mogen) onder de programma's. Normaal kunde da programma per programma nakijken; zet uw IE op 'allow all' of iets dergelijks.

j .
13 juni 2004, 22:41
IE(->eerste twee vinkjes) moet inderdaad toestemming krijgen, en ook svchost.exe ->4 vinkjes(generic host process for Win32 services).
N.B. De laatste nieuwe versie van zonealarm geeft allerlei problemen(bij mij werkte IE wel, maar emule niet meer); als alles goed staat ingesteld en het probleem blijft, teruggaan naar de versie 4.5.594.000.

haXiOn^
14 juni 2004, 12:11
sorry maar ik zie die IE nergens staan (me is newb)

Kriz
14 juni 2004, 13:17
Je moet eigenlijk zoeken naar 'iexplore.exe'.

Kan ook zijn dat je het nog zelf moet toevoegen.

Vraagje aan J.

Ken jij toevallig lsa.exe of lsaa.exe? Welke settings geef jij dat proggie?
Heb al wat op google gezocht maar ik ben niet zeker...

j .
14 juni 2004, 21:40
@ Kriz: heb het niet op mijn XP home; het lijkt verbonden te zijn met servertoepassingen(win NT, oude ICQ), maar het kan ook een virus /adware/spyware zijn die profiteert van de gelijkenis met lsass.exe. Als je niet zeker bent, laat het elke keer om toestemming vragen, misschien zie je dan welk programma het gebruikt. Anders toestemming weigeren en kijken of een programma niet meer mee wil.

Kriz
15 juni 2004, 12:41
@ Kriz: heb het niet op mijn XP home; het lijkt verbonden te zijn met servertoepassingen(win NT, oude ICQ), maar het kan ook een virus /adware/spyware zijn die profiteert van de gelijkenis met lsass.exe. Als je niet zeker bent, laat het elke keer om toestemming vragen, misschien zie je dan welk programma het gebruikt. Anders toestemming weigeren en kijken of een programma niet meer mee wil.

Oki, bedankt voor de info!