PDA

Volledige versie bekijken : virus - format; raar geval :s

Kriz
13 juni 2004, 11:56
Hoi

Een maat van mij had een virus op zijn pc. We hebben Norton, McAfee en AVS geprobeerd en telkens konden ze het virus deleten maar het kwam toch terug.

Dus ff geformateerd (nt de snelle methode); we komen terug in windows, blijkt dat er terug virussen opstaan, maar dan deze keer ineens 5 of 6 (waaronder msblast en nog enkele anderen)! En dat na een verse win xp install (zonder sp1) en van een legale schijf...

Hoe kan dit nu? Dit virus moet dan toch via het internet zijn binnengekomen? (we hadden nog geen mail gecheckt, msn gebruikt of iets dergelijks na die format)...

crossfader
13 juni 2004, 12:33
kheb da ook gehad

wss blaster virus en bloodhound virus

Kriz
13 juni 2004, 16:50
Ja, oa msblast stond er op; maar wa kunde nu het beste doen? Direct ne firewall en anti-virus installeren voor ge op 't internet gaat?

We konden nog ni eens windows update uitvoeren want 't virus stond er al na nog geen minuut op... :angry:

Echt voor het ***** van te krijgen van zo'n manne die zoiets uitvinden; da ze een mens ma wa kunnen kl:doh:ten

Psy
13 juni 2004, 17:12
idd sebiet firewall & antivirus installen ..
is wel raar geval idd, zeker van dat ge geen verdachte sites bezocht hebt met (crappy) IE vooraleer ge de patches e.d geinstalleerd hebt?
of via msn iets doorgekregen?

als ik format
format -> windows > internet security pakket -> opera installen (en proberen vergeten dat IE op uw pc staat) -> rest

Wover
13 juni 2004, 17:35
[nobishe uitspraak] misschien heeft da zich opgeslagen in de bootsector van uw harde schijf (da noemt toch zo he :unsure: )

Kriz
14 juni 2004, 13:10
[nobishe uitspraak] misschien heeft da zich opgeslagen in de bootsector van uw harde schijf (da noemt toch zo he :unsure: )

Hmm k denk da idd een virus die wel kan infecteren, maar we hadden een full format gedaan. Dus die bootsector moest dan wel leeg zijn normaal..

Reply op Psy:
Geen msn of email; enkel direct windows update opengedaan :) (in IE :))

Maar het lijkt nu te lukken; firewall van mcAfee geeft af en toe een 'SYN Port Attack' aan. Maar da zou niets extreems zijn dus...

Ik denk dat het opgelost is;

Bedankt voor de suggesties allemaal ^^