PDA

Volledige versie bekijken : Java Sun en VM

beeumen
12 juni 2004, 21:21
Hallo,

Ik heb Java VM geïnstalleerd om Java-pagina's te kunnen weergeven. Nu kwam ik daarstraks op een site die, volgens mij, Java VM nodig heeft om te kunnen openen. De site: www.bbcbrasschaat.be In de linkse menu kan je dan iets selecteren, bvb 'uitslagen'... Als je dan op 'competitie' wil klikken doet hij niks meer. een vriend van mij stuurde mij een Java-Sun-achtig ding door waarmee hij dat wel open kreeg. Ik installeren... maar die andere Java kan geen wijzigingen aan mijn systeem doen. Hoe komt dat ? Door die VM of ben ik verkeerd bezig ?

Kevin

Lan
12 juni 2004, 21:32
Kijk eens na of die Sun Java wel degelijk actief staat.
In internet explorer, neem Extra, Internet Opties, Geavanceerd.
Kijk dan naar de instelling van Java (Sun) en kijk of die aangevinkt staat.

Indien niet, aanvinken en dan explorer herstarten...

beeumen
13 juni 2004, 00:06
Jep alles staat aangevinkt en is actief, en nog steeds geen reactie op die site? Kan jij die menu's openen ? ik kan de eerste link aanklikken, maar niet verdergaan als de menu uitklapt...

[Shadowcat]
13 juni 2004, 11:25
Ik gebruik ook java van sun omdat ik firefox als browser heb. Ik kan zonder problemen die pagina openen.

Ben je zeker dat hij die java van sun gebruikt en niet die van microsoft?

beeumen
14 juni 2004, 12:35
Als ik bij internetopties op 't tabblad geavanceerd ga kijken staat daar Java Sun aangevinkt, MAAR OOK Java JIT compiler van Java VM, dan kan ik ook nog Java console en Java logboekregistratie nemen, maar die zijn uitgevinkt. Is dat ok ?

Lan
14 juni 2004, 18:53
Klik die JAVA JIT compiler eens af. Normaal gezien moet als je die webpagina opnet er in je taakbalk een ikoontje van JAVA te verschijn komen.

beeumen
16 juni 2004, 15:30
heb nu geformatteerd en alleen Sun is geïnstalleerd. ook nu opent die site ni zoals 't moet. De site wel, de menukes links ni. Der komt ook nergens een Java logo ols ik met mijn cursor op die links ga staan. éél straf

KO
16 juni 2004, 15:50
Hallo,

Ik heb Java VM geïnstalleerd om Java-pagina's te kunnen weergeven. Nu kwam ik daarstraks op een site die, volgens mij, Java VM nodig heeft om te kunnen openen. De site: www.bbcbrasschaat.be In de linkse menu kan je dan iets selecteren, bvb 'uitslagen'... Als je dan op 'competitie' wil klikken doet hij niks meer. een vriend van mij stuurde mij een Java-Sun-achtig ding door waarmee hij dat wel open kreeg. Ik installeren... maar die andere Java kan geen wijzigingen aan mijn systeem doen. Hoe komt dat ? Door die VM of ben ik verkeerd bezig ?

Kevin

Op de site is geen VM nodig allemala gewoon JS site opent perfect in firefox 0.9

edit : nu geste met IE 6.0 : doet da ok perfect :niceone:

beeumen
27 juni 2004, 11:58
Als er geen VM nodig is, wat kan er dan anders fout ingesteld zijn bij mij ?