PDA

Volledige versie bekijken : Hapering ...

ruttennicky
12 juni 2004, 20:59
Hello,
ik hem dus battlefield vietnam aangeschaft, nu , ik zet alles op hight, en texture op very high, en mijn resolutie op 1024x768x32 , ma nu hapert da redelijk veel.
Mijn specs :
AMD XP 2500+ (standaart , 512kb L2 , 333 Mhz.)
2x256 MB DDR PC3200 TwinMos
Abit NF7-S Rev 2.0
Geforce FX 5600 128 Mb DDR

Dit is normaal toch genoeg, volgens 1. de game inspector van microsoft 2. ik kan UT 2004 ook alles op very high draaien dus ..

Greetz
NIcKY

KO
12 juni 2004, 21:12
medium voor u dus :woohoo:

tettenzot
12 juni 2004, 21:52
wrss aan den geforce FX

ruttennicky
12 juni 2004, 22:28
k tword nu tijd voor den 9800 pro aan te schaffen want ...

Mer toch bedankt

Greetz
NIcKY

Darth-Falcon
13 juni 2004, 00:46
als dien 5600 al genen ultra of pro is zet detail ma pakske lager :sleep: if so, nog altijd te zwak :unsure: mebee wa meer ram ofzo :unsure:

stelly
13 juni 2004, 09:27
als ge die geforce beetje klokt komt da ook in orde hoor maar wel oppassen natuurlijk ^^

EagleEye
13 juni 2004, 09:58
Als ge zo ook wa grafische lag hebt de eerste 10à20 seconden da ge in ne map zit -> meer RAM helpt!

stelly
13 juni 2004, 10:49
Als ge zo ook wa grafische lag hebt de eerste 10à20 seconden da ge in ne map zit -> meer RAM helpt!

en de eerste minuten kan het ook zijn da pb aan het updaten is wa ook voor beetje lag kan zorgen

tha_rippa1be
13 juni 2004, 11:21
heb nen 9600xt en da schokt hiere ook op high ze :p
alles op medium jongen :) en geen AA

K3nsh1n
13 juni 2004, 13:22
ik speel gwn op low zelfs ad ik nen nextgeneration graka kblijf op low spelen voor de beste performance

Squad
13 juni 2004, 18:59
Ge kunt pb_sleep hoger zetten, zodat Punkbuster minder "actief" is.
Geen idee wat de default en maximum waarden zijn, mss weet iemand anders dat?

NightEagle
13 juni 2004, 19:29
k tword nu tijd voor den 9800 pro aan te schaffen want ...

Mer toch bedankt

Greetz
NIcKY
Lol krijg ik uwe Geforce FX 5600 128 Mb DDR dan? pls :)

Want die wegzwieren zou zonde zijn want ik heb maar een GF4 mx :cry:

-goro-
13 juni 2004, 21:21
tschijnt da de 5600 een van de slegte kaarten is die ge u kunt aanschaffen
(heb het in pcameplay gelezen) kwou het ma ff mededelen :ironic:

Bengie
14 juni 2004, 09:07
@ruttenicky

vermits gij mij al hebt geholpen op Hardware forum ,zal ik u nu ff helpen.

Uwe Fx5600 is idd wa zwakskes. Ik heb er zelf ook ene, en eigenlijk ben ik een bikke teleurgesteld in die kaart.
Meeste fx en details zult ge op medium moeten zetten want anders begint ie serieus te schokken. Ge kunt hem wel goe overclocken.
Gebruik ook geen AA of AF. En voor beste reuslttat zet ook die shadows en lightmaps af. Zelfs met al die prullen af ,ziet dat spel er nog goed uit.

Koop nog iets meer RAM, want de Battlefield reeks,vraagt toch wel om minstens 768 MB.

EagleEye
14 juni 2004, 11:33
ps memory prijzen zijn langzaamaan terug aan't dalen :) dus wacht miss nog ff
ze komen net terug van hun hoogtepunt

Sgt Spoon
14 juni 2004, 11:46
>k tword nu tijd voor den 9800 pro aan te schaffen want ...

Dat zal u niet veel helpen vrees ik. Ik heb ongeveer dezelfde pc als u, en heb een 9800 pro.

Ik speel op 1024*786 met alle sliders op medium, en lightmap en shadows af om deftig te kunnen spelen. Als ik het echt goed vlot wil hebben moet ik op 800*600 spelen (jaja, laatste drivers, gene spyware, eax staat af, ..) Er is iets deftig mis met dit spel. Far Cry lijkt me nu grafisch toch veel zwaarder, en dat speel ik op full-eyecandy-mode.

Het echt rare hieraan is dat oudere kaarten vlotter spelen. Voor BF:V zijt ge beter af met een Ti4600 (echt waar! een vriend van me speelt op 1024*786 met details aan met een Ti4200) Volgens mij heeft dit iets te maken met de manier waarop het spel omgaat met DX9. Games gebruiken meestal iets andere rendering methodes als ze kaarten met meer features detecteren. Wel, volgens mij zouden de developers van het spel beter hun code die "geoptimaliseerd" is voor DX9 maar eens goed onder de loep nemen.

Deze week komt mijn extra stick 512Mb geheugen aan, ik zal zien of dat iets uitmaakt (ik laat het wel weten) (als ik het niet vergeet) (ik zal mijn best doen)

Seraph
14 juni 2004, 11:56

Why not wait for the x800? :)

stelly
14 juni 2004, 13:01
go for geforce 6 haha, kan iemand mij beetje geld geven? :D

vishnusixclix
14 juni 2004, 15:37
ps memory prijzen zijn langzaamaan terug aan't dalen :) dus wacht miss nog ff
ze komen net terug van hun hoogtepunt

Great, why did i just but that 512MB DDR? :ironic:

EagleEye
14 juni 2004, 15:56
Great, why did i just but that 512MB DDR? :ironic:
:] hoeveel hebde betaald?

Dat zal u niet veel helpen vrees ik. Ik heb ongeveer dezelfde pc als u, en heb een 9800 pro.

Ik speel op 1024*786 met alle sliders op medium, en lightmap en shadows af om deftig te kunnen spelen. Als ik het echt goed vlot wil hebben moet ik op 800*600 spelen (jaja, laatste drivers, gene spyware, eax staat af, ..) Er is iets deftig mis met dit spel. Far Cry lijkt me nu grafisch toch veel zwaarder, en dat speel ik op full-eyecandy-mode.

Het echt rare hieraan is dat oudere kaarten vlotter spelen. Voor BF:V zijt ge beter af met een Ti4600 (echt waar! een vriend van me speelt op 1024*786 met details aan met een Ti4200) Volgens mij heeft dit iets te maken met de manier waarop het spel omgaat met DX9. Games gebruiken meestal iets andere rendering methodes als ze kaarten met meer features detecteren. Wel, volgens mij zouden de developers van het spel beter hun code die "geoptimaliseerd" is voor DX9 maar eens goed onder de loep nemen.

Deze week komt mijn extra stick 512Mb geheugen aan, ik zal zien of dat iets uitmaakt (ik laat het wel weten) (als ik het niet vergeet) (ik zal mijn best doen)`

ja ik kan ook goe op high spele met een TI4200 :applause: Terwijl bij sommige mensn het niet zo goed macheert me nen Radeon 9800... Zou da weer iets te maken hebben met het "cordon sanitair" van al die spellekes tegenwoordig die '"speciaal" gemaakt zijn voor Nvidia? :ironic:

Pol de Crossmol
14 juni 2004, 16:50
Ik doe 1024*768*16 alles op medium met een Ti4200, kwestie van alles vlotjes te draaien... fps tussen 40 en 85

vishnusixclix
14 juni 2004, 20:22
:] hoeveel hebde betaald?

ja ik kan ook goe op high spele met een TI4200 :applause: Terwijl bij sommige mensn het niet zo goed macheert me nen Radeon 9800... Zou da weer iets te maken hebben met het "cordon sanitair" van al die spellekes tegenwoordig die '"speciaal" gemaakt zijn voor Nvidia? :ironic:

1) Kheb €112 betaald. (merk = Corsair)

2) Ik heb Radeon 9800Pro & ik draai het vlotjes hoor... Dnno waar het probleem dan zou liggen. Ik gebruik altijd de voorlaatste nieuwe graka drivers :)

Sgt Spoon
14 juni 2004, 23:44
>2) Ik heb Radeon 9800Pro & ik draai het vlotjes hoor... Dnno waar het
>probleem dan zou liggen. Ik gebruik altijd de voorlaatste nieuwe graka drivers

Nu ben ik benieuwd. Geef eens wat info over uw systeem (hardware + os)

Darkie
15 juni 2004, 02:21
Op een geforce 4 ti 4200 (64 MB)
op LOW
en op 800*600

UITLEG

*Waarom alles op low en op resolutie 800*600?
=>Verklaring = Hoe meer pixel hoe meer ge ziet
=>Niks van haperingen, geen screenlag... niks !
=>Fps constant rond de 100 en meer

ma iedereen speelt met andere instellingen...
dusja kunde eigenlijk nie veel op verder zeggen
Zolang het goe draait en het werkt degelijk...

Voor de rest Publics Vietnam :doh: :wtf:
Bestaat da nog ? :)
aangezien ik bijna gene vietnam niemeer speel door examens
(Check the time I posted this, morgen men zwaarste examen en ben mij weer aan het bezighouden met telenet forum)

:sleep: Greets :sleep:

Sgt Spoon
17 juni 2004, 20:32
Probleem opgelost! Ik heb 512Mb biijgestoken, en op 1024*786 met alle details op max draait het nu vlotter dan op 800*600 met alles op low toen ik maar 512Mb had.

En ook : de levels laden minstens 4x keer zo snel.

Dus ... latjes bijsteken is de boodschap :applause:

NightEagle
22 juni 2004, 21:38
Probleem opgelost! Ik heb 512Mb biijgestoken, en op 1024*786 met alle details op max draait het nu vlotter dan op 800*600 met alles op low toen ik maar 512Mb had.

En ook : de levels laden minstens 4x keer zo snel.

Dus ... latjes bijsteken is de boodschap :applause:
bwa ja laten we er ff wat bij steken het kost allemaal geen geld.
3d kaartje hier wat ram geheugen daar ...

Awel ik speel met GF 4 MX en 256 mb en ehm ik heb niet veel last van lag.
ik speel wel alles op het laagste maar dat is niet erg :p en heb ook ene lag fix gedownload :p

SilentSpring
25 juni 2004, 14:17
tschijnt da de 5600 een van de slegte kaarten is die ge u kunt aanschaffen
(heb het in pcameplay gelezen) kwou het ma ff mededelen :ironic:
ken ier ook zo ene (zie sig), rond pasen mn pc gekregen, ik had ne radeon 9800 pro van hercueles gevraagd, maar in tie tijd kkostte die iets van 400-500€ en wegens besparingen om mn budget do ons ***** ma ebbek nu dees budgetkaart. en nief graka's ofzo kopen zit er nie in want die denken ge doet er pc mee na den ruk enzo, en dikwijls zitte ze te zeveren da ze geen geld uitgeven vo die 'stoem' spellekes..

K3nsh1n
25 juni 2004, 14:58
Ge kunt pb_sleep hoger zetten, zodat Punkbuster minder "actief" is.
Geen idee wat de default en maximum waarden zijn, mss weet iemand anders dat?
default - 20
max - 500

Bengie
25 juni 2004, 15:02
ken ier ook zo ene (zie sig), rond pasen mn pc gekregen, ik had ne radeon 9800 pro van hercueles gevraagd, maar in tie tijd kkostte die iets van 400-500€ en wegens besparingen om mn budget do ons ***** ma ebbek nu dees budgetkaart. en nief graka's ofzo kopen zit er nie in want die denken ge doet er pc mee na den ruk enzo, en dikwijls zitte ze te zeveren da ze geen geld uitgeven vo die 'stoem' spellekes..

gij zit hier te zagen op uw ouders ipv zelf ies ne keer te gaan werken en met uw zuur verdiende centjes uw graka te kopen.

Wa is da hier toch met die jeugd, die denken da da hier allemol mor vanzelf gaat en da ze constant het allerniefste wa op de markt verschijnt in hunne pc moeten hebben zitten om een bikke "in" te zijn.

djeez, ik denk dak den helft van die pipo's hier dik op hun bakkes geef op het battlefield met mijn vroeger aldi pc'ke....

tis nog altij het spelerke da zorgt voor de kills en nie de allerniefste graka :doh:

Ik heb voor mijn huidig pc'ke hard moeten werken en een tijdje moeten sparen zenne dus ge moet mij ni proberen pakken op mijn config

@admins

sry voor :offtopic: maar de "jeugd" is toch zwaar aan het overdrijven zenne