PDA

Volledige versie bekijken : PartitionMagic probleem (niet gebruikte schijfruimte toewijzen)

GhO$T
12 juni 2004, 19:59
Helluw folks,

zit hier met weer een embetant probleempje :woohoo:

een eind geleden hdd in pc vervangen door een 120gb exemplaar; toen verdeeld in 3 gelijke partities.

Nu heb begin ik ruimte tekort te krijgen op mijn F partitie (games :p ) en aangezien er bijna niks op C geïnstalleerd wordt behalve windows xp wilde ik die C dus verkleinen en de vrijgekomen ruimte aan F toekennen...

Partitionmagic begon eraan en alles ging goed, maar toen hij bij het laatste deel aankwam, F uitbreiden kwam er direct een error op en stopte het programma ermee (gelukkig liep het niet vast, ben geen gegevens kwijt het ding reboot gewoon)

Nu zit ik met een kleine C schijf en 2 andere partities die nog altijd even groot zijn; en een stuk 'Unallocated space' zoals partition magic het noemt :sad:

Bij de foutmelding stond wel een nr; dees efkes opgezocht op de partitionmagic site, en er stond nog wel een oplossing bij ook zeker:
er zou ergens een klein foutje zitten in het bestandssysteem van die bewuste partitie maar dees kon simpel hersteld worden in windows door het command "CHKDSK /F" te runnen (wat gewoon de schijfcontrole van windows blijkt te zijn)

natuurlijk zou mijn topic hier niet staan moest alles hiermee opgelost zijn;
windows vertelt droogweg dat er geen fouten aanwezig zijn op de schijf en lost dus ook niks op, nog geprobeerd partitionmagic opnieuw te laten lopen maar de error blijft...

de enige oplossing die partition magic helpdesk dan nog weet is heel de handel opnieuw formatteren, maar daar heb ik natuurlijk niet direct zin in (en zeker niet in de examens :D)

iemand een idee als er iets anders zou te fixen vallen ofzo, 't is niet dringend want ik ga toch geen nieuw games installeren in de examens, maar 'k heb ook geen zin om direct weer te formatteren na de examens want men pcke bolt voor de rest perfect dus waarom al die moeite doen

grtz and thx 4 any help

Psy
13 juni 2004, 10:17
kheb ook zoiets voorgehad.. nu ik u verhaal hoor begin ik eerder te denken aan nen pqmagic bug dan aan een filesystem error.
enfin spijtig genoeg heb ik der ook geen oplossing voor gevonden, enige wat me nog reste als oplossing was van die unallocated space nog een partitie te maken :(
kweet dat het dat nie is wat ge wilt horen maar zonder format denk ek nie dat er veel ander opties inzitte :/

khad ook zoiets voor dat ik wat van m'n C naar D wou plaatsen, kreeg dezelfde shit & heb uiteindelijk maar nen X bijgemaakt met die 5gig unallocated space =/

GhO$T
13 juni 2004, 10:24
je zou wel es gelijk kunne hebbe van die bug, een nieuwe hdd perfect geformatteerd, lijkt me toch weinig waarschijnlijk dat er daar fouten inzitte :/

zal inderdaad ook voor die oplossing kiezen denk ik, gewoon nog maar een paritie maken en daar verder installere want 't is veel te veel werk om al mijn randapparaten en progs weer aan het werk te krijgen enzo ;) (stupid me heeft nog altijd de moeite nie gedaan om es een image -of hoe noemt da- te make van een clean windows install :p )

Rayne Varga
13 juni 2004, 13:12
Als je nu die unallocated space formatteerd in hetzelfde bestandssysteem als die partitie die je wil vergroten, ik veronderstel FAT32, en je merged die dan met de partitie die je wil vergroten. Zou dat niet gaan?

GhO$T
13 juni 2004, 13:55
Als je nu die unallocated space formatteerd in hetzelfde bestandssysteem als die partitie die je wil vergroten, ik veronderstel FAT32, en je merged die dan met de partitie die je wil vergroten. Zou dat niet gaan?

thx 4 tip, is nog goed idee (hoewel kans is redelijk klein dat dit dan wel lukt want 't is zo ongeveer dezelfde bewerking hé); maar 'k ga het zeker uitprobere

later, want nu blokkeuh :s