PDA

Volledige versie bekijken : ATI Driver probleem!

pr0ceed
12 juni 2004, 14:38
Jo all :p

'K zit hier met probleempje. Ik wou gisteren eens de nieuwe catalyst drivers (version 4.6) installeren voor mijn Sapphire ATI Radeon 9800 Pro. Ik deed dit altijd door mijn oude drivers te uninstalleren, reboot, nieuwe installeren, reboot, hupla.

Toen ik na mij reboot de 4.6 catalysts probeer te installeren geeft hij naar het einde doe een ernstige foutmelding: Zero Display Driver of Service error. Nuja, hij installeert precies verder. Ik reboot, en alles ziet er normaal uit. Maar als ik even counterstrike wil spelen en ik connect naar server en ik druk op de start-toets om naar windows terug te keren, slaat hij helemaal vast. Ik drukte ctrl+alt+tab en kreeg een blauw scherm: fout bij het bestand ati2dvag. Als ik hetzelfde doe als ik ingame zit, lukt dit wel maar een stuk trager dan anders, en dan nog zou hij durven vast slaan!

Ik heb al eens alles weg gedaan en terug de oude geïnstalleerd enzo, maar zelfde foutmelding+probleem, daarvoor zelfs met een regcleaner prog de fouten in het register weg doen, waar iets bij zat van ATI, maar tevergeefs. Bestond er geen programma die automatisch alles van ATI uninstalleerd en verwijderd? Dan kan ik nog eens de oudere drivers proberen.

Korlic
12 juni 2004, 14:42
http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html

clubje
12 juni 2004, 15:33
Ik heb nu een nieuwe pc met een radeon 9800 pro, en de drivers meegeleverd. De games die ik speel vind ik mooi.

Ik, als noob, zou beter (dit topic lezende) geen nieuwe drivers installeren zeker? Als alles nu goed loopt, en de graphics zijn ok...Waarom zou ik dan nieuwe drivers downloaden en riskeren dat iets fout loopt.

Of ben ik fout?

mabukay
12 juni 2004, 16:05
Ik heb nu een nieuwe pc met een radeon 9800 pro, en de drivers meegeleverd. De games die ik speel vind ik mooi.

Ik, als noob, zou beter (dit topic lezende) geen nieuwe drivers installeren zeker? Als alles nu goed loopt, en de graphics zijn ok...Waarom zou ik dan nieuwe drivers downloaden en riskeren dat iets fout loopt.

Of ben ik fout?
if it ain't broken, why fix it... Als je zelf geen problemen hebt zou ik er als n00b afblijven ;)

Skoebiedoe
12 juni 2004, 17:37

Of ben ik fout?

Hangt ervanaf.
Soms bevatten nieuwe drivers update's tegen sommige errors in games.
Dus moest het zijn dat ge dat game toevallig veel speelt kan het inderdaad beter zijn dat ge die nieuwe installeert.
Ook die zogenaamde 3D snelheidsfreaks proberen altijd de nieuwe drivers uit in de hoop dat ze dan 100 3D marks punten meer krijgen en ze terug kunnen beweren dat hunne pc sneller is.(watgeen dikke onzin is natuurlijk)

the_brainiac
12 juni 2004, 19:20
Jo all :p

'K zit hier met probleempje. Ik wou gisteren eens de nieuwe catalyst drivers (version 4.6) installeren voor mijn Sapphire ATI Radeon 9800 Pro. Ik deed dit altijd door mijn oude drivers te uninstalleren, reboot, nieuwe installeren, reboot, hupla.

Toen ik na mij reboot de 4.6 catalysts probeer te installeren geeft hij naar het einde doe een ernstige foutmelding: Zero Display Driver of Service error. Nuja, hij installeert precies verder. Ik reboot, en alles ziet er normaal uit. Maar als ik even counterstrike wil spelen en ik connect naar server en ik druk op de start-toets om naar windows terug te keren, slaat hij helemaal vast. Ik drukte ctrl+alt+tab en kreeg een blauw scherm: fout bij het bestand ati2dvag. Als ik hetzelfde doe als ik ingame zit, lukt dit wel maar een stuk trager dan anders, en dan nog zou hij durven vast slaan!

Ik heb al eens alles weg gedaan en terug de oude geïnstalleerd enzo, maar zelfde foutmelding+probleem, daarvoor zelfs met een regcleaner prog de fouten in het register weg doen, waar iets bij zat van ATI, maar tevergeefs. Bestond er geen programma die automatisch alles van ATI uninstalleerd en verwijderd? Dan kan ik nog eens de oudere drivers proberen.

Mijn XP boot logo laad sinds 4.6 traag,eerst is het bijna onzichtbaar en na een second of 3 wordt zoals daarvoor,iemand oplossing hiervoor? :confused:

Morpheus
12 juni 2004, 19:37
BIJ MIJ OOK... what the fuck...

GhO$T
12 juni 2004, 20:38

Of ben ik fout?

idd als je enkel vlot games wil spelen en niet ieder 3dmark punt uit u kaart wil persen moet je niet telkens andere drivers nemen zulle, gewoon verder doen wat je nu hebt en enkel maar updaten moest je problemen krijgen met bepaalde nieuwe games ofzo

@pr0ceed ; is het al in orde geraakt met een progje ofzo of nog steeds niks?

Ik heb de 4.6 zonder probs geïnstalleerd voor mijn 9600pro ; heel content van zelfs want daarvoor zat ik nog met de 4.3 en die durfden om de zoveel tijd even blijven hangen, nu lijkt alles vlot te blijven draaien :)

Morpheus en the brainiac; is dat het standaaard bootlogo van xp? Ik heb geen tragere boots ondervonden zulle (standaard logo) (ofwel heb ik er gewoon niet op gelet, zallek zeker es doen)

nTFs
12 juni 2004, 20:46
ik zit voorlopig nog aan 4.3, waar alles perfect mee bolt.

the_brainiac
12 juni 2004, 20:49
Bij mij is ie standaard ;)

pr0ceed
12 juni 2004, 21:05
GhO$T']idd als je enkel vlot games wil spelen en niet ieder 3dmark punt uit u kaart wil persen moet je niet telkens andere drivers nemen zulle, gewoon verder doen wat je nu hebt en enkel maar updaten moest je problemen krijgen met bepaalde nieuwe games ofzo

@pr0ceed ; is het al in orde geraakt met een progje ofzo of nog steeds niks?

Ik heb de 4.6 zonder probs geïnstalleerd voor mijn 9600pro ; heel content van zelfs want daarvoor zat ik nog met de 4.3 en die durfden om de zoveel tijd even blijven hangen, nu lijkt alles vlot te blijven draaien :)

Morpheus en the brainiac; is dat het standaaard bootlogo van xp? Ik heb geen tragere boots ondervonden zulle (standaard logo) (ofwel heb ik er gewoon niet op gelet, zallek zeker es doen)

Nog niet in orde, t'is te zeggen. Ik heb met dat removetooltje alles van ATI verwijderd. Vervolgens de map C:\ATI verwijderd. Ik heb pc gescand met RegSupreme en alle foutjes gefixed/verwijderd.

Ik reboot en installeer weer de NIEUWE 4.6 DRIVERS (kzeg ja, dat zal nu wel marcheren zeker). Weer zelfde error: Zero Display Service Error (Ernstige error), maar installeert verder. Ik reboot, alles werkt blijkbaar.

Start counterstrike op en ingame start-toets weer zo traag, maar hij heeft nog niet vastgeslegen (omdat ik het niet doe op momenten hij aan het connecten is etc.).

Dus eigenlijk weer zelfde probleem (niet een al te groot probleem maar toch vervelend, vooral als ge weet dat een dag geleden dat nog perfect werkte. Misschien dat ik nog eens de oudere drivers probeer.. :sad:

pr0ceed
13 juni 2004, 18:33
Nog niet in orde, t'is te zeggen. Ik heb met dat removetooltje alles van ATI verwijderd. Vervolgens de map C:\ATI verwijderd. Ik heb pc gescand met RegSupreme en alle foutjes gefixed/verwijderd.

Ik reboot en installeer weer de NIEUWE 4.6 DRIVERS (kzeg ja, dat zal nu wel marcheren zeker). Weer zelfde error: Zero Display Service Error (Ernstige error), maar installeert verder. Ik reboot, alles werkt blijkbaar.

Start counterstrike op en ingame start-toets weer zo traag, maar hij heeft nog niet vastgeslegen (omdat ik het niet doe op momenten hij aan het connecten is etc.).

Dus eigenlijk weer zelfde probleem (niet een al te groot probleem maar toch vervelend, vooral als ge weet dat een dag geleden dat nog perfect werkte. Misschien dat ik nog eens de oudere drivers probeer.. :sad:

niemand? :confused:

the_brainiac
13 juni 2004, 19:19
pakt anders gewoon nog ff 4.5 :applause: :(

[Shadowcat]
13 juni 2004, 19:40
Ik doe het volgende en dat heeft al ALTIJD gewerkt.

- Ga naar add/remove programmas
- Deinstalleer eerst het control panel (als hij vraagd daarna om te herstarten, niet doen.)
- dan de driver zelf deinstalleren. (niet herstarten)
- dan zie je er ook nog staan "ATI software verwijderprogramma" Klik daarop en verwijderen maar.
- nu herstarten.
- Wanneer je opnieuw in windows komt gaat windows proberen om een driver te installeren. Elke keer cancel drukken zodat de installatie mislukt en hij een standaard vga display driver installeerd!!!!
- Nu de driver installeren en opnieuw opstarten en alles zou moeten werken