PDA

Volledige versie bekijken : vertraagd antivirus software pc ?

fast_bunny
12 juni 2004, 12:55
tot nu moest ik er niet van horen , van antivirus software en beveiligde ik men pc eigenlijk op geen enkele manier. maar de laaste tijd lees je er zo veel over , hier op het forum laatst nog hoe een draadloos netwerk gekraakt werd om dan op iemand anders z'n kosten vanalles te doen.

nu vroeg ik me af . ik ga binnen korte tijd up graden naar een amd64 3400 + of zoiets. vertraagd antivirus software je pc nog in belangrijke mate ? wat doet een firewall en beknot die het gebruikers gemak niet te veel ? ben je met je microsoft updates safe genoeg ? zit er een firewall in xp ? hoe stel je dat in. ale , ik wou graag wat meer weten over beveiliging van pc en hoe dat te doen

alvast bedankt

Morpheus
12 juni 2004, 14:02
voor ne firewall gebruik je best de sygate personal firewall.
Die is gratis en zeer goed (belast uw pc totaal niet)
zeker downloaden

Psy
12 juni 2004, 15:57
hangt ervan af welk pakket ge gebruikt..
norton internet security 2004 (firewall + antivirus) is een superpakket maar wel de grootste "resource hog" van heel de hoop..
zoek eens het net af naar wat internet security software, meestal is dit ne firewall+antivirus, verschillende bedrijven (panda, fprot, norton,kapersky, etc) bieden wel zoiets aan..
zelf gebruik ik norton btw.
wat betreft het gebruikersgemak valt dit wel mee zenne.. bij de meeste (gebruiksvriendelijke) firewalls krijg je telkens een nieuw programma/spel/etc een connectie maakt met het internet, de vraag of je het wil toelaten of niet (+ permanent of eenmalig).
eenmaal je je programmas allemaal eens gestart hebt, zijt ge daar ook vanaf..
kzou me op da vlak nie teveel zorge maken, als ge da nog nooit gebruikt hebt is het ff wennen, maar erna zult ge niemer zonder kunnen.
met MS updates zijt ge absoluut niet safe genoeg, deze beschermen u tegen exploits in MS hun producten, niet tegen externe programmas/trojans/virri enz.
er zit ne firewall in XP idd, maar die trekt op de ballen, zeker voor ne beginneling zou'k die helemaal nie aanraden.

lees eventueel ook eens de stickies, en wat van de posts op dit forum (software dus), daar staat ook altijd wel genoeg informatie in.
edit : kzie net in uw sig dat ge met 1gig ram zit.. in da geval zou'k me qua resources ook al nie teveel zorge make.. alle norton services die in de background draaien hier gebruiken samen +/- 50mb.