PDA

Volledige versie bekijken : Lan netwerk vraagje

SuperSoldier
12 juni 2004, 11:18
Hoe moet ik een lan netwerk starten zodat ik van de 1ste pc rechtstreeks naar de andere een file kan sturen zonder het internet te gebruiken.
Via lan dus.
De pc's staan verbonden via de switch.
Met welke software kan ik dit doen en hoe moet ik die dan instellen???

Smashy
12 juni 2004, 11:40
normaal kan je dat met msn zonder iets in te stelle, zal je wel merke aan de snelheid als dat voor jou ook gaat

cyrus the virus
12 juni 2004, 11:43
hij wil dat kunnen zonder internet te gebruiken

als je windows xp hebt gewoon de wizard netwerk instellen gebruiken , zeer gemakkelijk :niceone:

Smashy
12 juni 2004, 11:59
hij wil dat kunnen zonder internet te gebruiken

als je windows xp hebt gewoon de wizard netwerk instellen gebruiken , zeer gemakkelijk :niceone:ow, die zonder internet ni gezien :( mja, die wizards late doen alle op 2 de pc's & dan zou je toch je gesharede mappen moeten vinden

SuperSoldier
12 juni 2004, 13:30
Hoe vind ge die wizard??

superstefke
12 juni 2004, 14:42
we hebbe deze wizard gebruikt op de twee pc's, en op dezelfde naam van netwerk enal ingesteld, ma dan nog vind elke pc alleen maar zeneige in da netwerk en dus ni den andere pc :s

NightScream
12 juni 2004, 15:03
als ge via msn een bestand verstuurd van de ene pc naar de andere pc in een intern netwerk dan gaat dat niet via het internet. dat zal je wel merken aan de snelheid ;)

superstefke
12 juni 2004, 15:42
ook als het ga over een 600meg file :crazy:

roccy
12 juni 2004, 16:35
tis inderdaad just dat erbij xp nen wizard zit.
anders ga je gewoon naar deze computer, systeeminfo, en bij netwerkidentificatie zeg je bij alle 2 pc'kes, maken deel uit van MSHOME, allebei nen naam geven bv. pc1 en pc2 dan ga je naar configuratiescherm, daar netwerkverbindingen, daar rechtsklikken op LAN verbinding, eigenschappen, dan naar internet protocol (tcp/ip), dan eigenschappen, ip toewijzen, op de ene 192.168.0.1, en de andere 192.168.0.2 + submask zal automatisch 255.255.255.0 worden, deze laat ge zo en als je dan naar verkenner gaat en je gaat zien wat er allemaal bij netwerklocaties staat,volledig netwerk, staan daar bij MSHOME 2 pc.
En dan natuurlijk de files die ge wilt sharen, sharen he (rechtklikken, delen....)

Kumakix
12 juni 2004, 16:55
die wizard vind ge als ge naar netwerkverbindingen gaat
en daar staat thuisnetwerk maken en er gewoon op klikken

daarna kunt ge instellen op sharing files :niceone:

Iemand
25 juli 2004, 14:08
Of als je al een netwerk hebt ga naar mijn netwerklocaties en dan zoeken naar computers in mijn werkgroep dan zal je de andere ook zien en zijn shared docs.
Dat dan gewoon overbrengen naar jouw pc.