PDA

Volledige versie bekijken : 12 Gig kwijt door partition magic?!

Tsjernobyl
11 juni 2004, 22:18
Mijn schijf is door partition magic software matig in 2 gesplitst.

Maar heb blijkbaar ook een extended partitie (waar je nx maar dan ook nx kan met doen) van 12Gb.

ik vind nergens een methode om die 12gb weer bij men C of D schijf te voegen.

iemand ervaring?

Info:
--------
software : partiotion magic 8.0
Hd: WD 40Gb

Tweak37
11 juni 2004, 23:09
lukt wel hoor, ik weet het niet zo direct maar er is wel een functie daarvoor, en eventueel maakt ge even een extra partie van die 12 gig en merged ge ze daarna ;)

NightScream
12 juni 2004, 00:10
der staat ergens redistribute free space. probeer da is :)

Th3 aLmIgHtY
12 juni 2004, 09:35
ge moet wel op passe eh !
als ge bv die 12 gig bij u d schijf wilt bijdoen en partigion magic is geinstaleerd op uwe d dan moogde da ni doen eh ! want dan blijft em steke as em de gegevens aant verplaatse is (waarschijnlijk dat hij zichzelf verplaatst heeft) en dan kunde format doen eh !

Tsjernobyl
12 juni 2004, 11:34
Dit staat in de help:
-----
To delete or securely erase an extended partition, you must first delete all logical partitions within the extended partition. You cannot securely erase unallocated space.
-----

En als ik redistribute free space doe gebeurt er niets, before en after schematje is juist het zelfde.

wat is nog vind:

There are three types of partitions:

Primary Partitions
Extended Partitions
Logical Partitions

Extended Partitions

The extended partition was invented as a way of getting around the arbitrary four-partition limit. An extended partition is essentially a container in which you can further physically divide your disk space by creating an unlimited number of logical partitions.
An extended partition does not directly hold data. You must create logical partitions within the extended partition in order to store data. Once created, logical partitions must be logically formatted, but each can use a different file system.

---------------

Ik heb 1 logische drive. de rest is primary. erg?

Marbug
12 juni 2004, 11:38
Mijn schijf is door partition magic software matig in 2 gesplitst.

Maar heb blijkbaar ook een extended partitie (waar je nx maar dan ook nx kan met doen) van 12Gb.

ik vind nergens een methode om die 12gb weer bij men C of D schijf te voegen.

iemand ervaring?

Info:
--------
software : partiotion magic 8.0
Hd: WD 40Gb
in die balk waar die partities zijn ingedeeld, daar moet een grijs vakske zijn. De partities die ervoor of erna komt, die moette dan is openen met het bepaald ding om te zeggen voor meer plaats bij die partitie bij te doen. dan als ge de pertitie hebt gepakt die erna komt, dan kunde die vrije ruimte dat ervoor komt erbij voegen en omgekeerd.

Marbug

Tsjernobyl
12 juni 2004, 15:00
ik heb alles al gedaan...en niets helpt.

maar kheb besloten een format c te doen, wel veel werk :angry: (driver..updates..office) maar heb juist backups genomen en dan heb ik weer een nieuw pcke :-) eeeen +12 Gb !

Marbug
12 juni 2004, 15:04
ik heb alles al gedaan...en niets helpt.

maar kheb besloten een format c te doen, wel veel werk :angry: (driver..updates..office) maar heb juist backups genomen en dan heb ik weer een nieuw pcke :-) eeeen +12 Gb !
euhm, als ge format c gaat doen, dan krijgde toch alleen alles van uwe C weg, en toch niks van uwe hele HD. wat gij moet doen is heel u hele HD formateren als ge die 12GB terug wilt (correct me if I'm wrong).
btw, werkt uwen partiotion magic 8.0 nog?
edit: kunde misschien screenke maken van het kaderke van partiotion magic waar die hd open staat, dan kunnen we miss zien hoe het juist zit. (normaalgezien moet da wel lukken ze voor die 12GB terug te krijgen)