PDA

Volledige versie bekijken : nieuwe flco

Rapturo
11 juni 2004, 19:32
Ik had gezegd dat ik een idee (http://home.pi.be/~th0mbruy/idd%20flco3.htm) had over een nieuwe flco dus heb ik het eens neergeschreven en nu had ik dan ook graag eens gehoord wat jullie ervan vinden. :)

Memphis
11 juni 2004, 19:58
klinkt allemaal goed imo... alst moet wil ik toekijken op matchen ;)

str0ntj3
11 juni 2004, 21:16
tof tof,
eXp aan de top :unsure:
mja tziet er alvast een leuk voorstel uit!

ictoegok
11 juni 2004, 21:46
niet te lang wachten :p

Samohtt
11 juni 2004, 21:52
ja ziet er tof uit

stelly
12 juni 2004, 10:38
effe een quote uit de regelboek van global conflict waar ze denk ik het beste systeem tegen baserapen hebben

Section 11 – FAIR CHANCE RULES

A) Base Camping: Under certain circumstance, as outlined below, a rule against Base Camping comes into effect that offers one army or the other the opportunity to play with a fair chance of continuing the battle.

i) The Conditions: The rule against base camping will only apply when the following two conditions co-exist:

a) The map must have an un-cappable spawn point

b) No flags are owned by the army that is being base camped.

c) If these conditions are not met then the un-cappable spawn point is treated like any other flag and is subject to any and all forms of attack.

ii) The Rule: Once these two conditions apply then, and only then, will the following actions not be allowed.

a) Planes can not bomb or strafe anything that is in the base. Once it leaves the base it is fair game.

b) Expacks/grenades can not be used to blow up players while they are spawning in.

c) Armor can not be driven into this un-cappable spawn point and attack the players as they spawn in. This also applies to stolen armor.

d) Artillary may not be used to shell the base.

e) Small arms fire is not allowed to be directed at the base.

Summary: In short if your firing at or are inside of the enemy base when it is their only spawn point (that is uncappable).. you are in a breach of the fair chance rules.

voor de rest vree goed nagedacht

Rapturo
12 juni 2004, 10:47
ja die rules over baserapen zijn idd ook een optie :)
Als de rest ermee akkoord zou gaan uiteraard

Whis
12 juni 2004, 14:24
Wel, volgens de rules die Stelly geeft is basecamping/bombing toegelaten zolang de tegenstander op zen minst 1 cappable vlag heeft op een map met een niet-cappable basevlag. Op maps waar alle vlaggen cappable zijn (dus ook de eventuele "base" vlag) is basecamping/bombing altijd toegelaten wat logisch is (zelfde als Telenet rules). Deze rules zijn dus wel minder streng dan die van Telenet wat betreft basecamping/bombing op maps met een niet-cappable basevlag (bij Telenet mag basecamping/bombing immers nooit op dit soort maps). Zolang iedereen dit ten volle beseft mij goed. :)

Rapturo
12 juni 2004, 14:37
Wel, volgens de rules die Stelly geeft is basecamping/bombing toegelaten zolang de tegenstander op zen minst 1 cappable vlag heeft op een map met een niet-cappable basevlag. Op maps waar alle vlaggen cappable zijn (dus ook de eventuele "base" vlag) is basecamping/bombing altijd toegelaten wat logisch is (zelfde als Telenet rules). Deze rules zijn dus wel minder streng dan die van Telenet wat betreft basecamping/bombing op maps met een niet-cappable basevlag (bij Telenet mag basecamping/bombing immers nooit op dit soort maps). Zolang iedereen dit ten volle beseft mij goed. :)

ja ik begrijp het volledig en ik ben er nie 100 % voor mor ook niet 100 % tegen mor het zou zowiezo al wel een stap voorwaarts zijn t.o.v. de vorige editie. Zowiezo zou ik er laten over stemmen door de vershillende clans.
Der zouden dan 2 opties zijn, ofwel de tn rules ofwel die andere van stelly.
Wat ik dan zou willen is dat elke clan onderling uitmaakt welke optie zij het beste vinden en dat ze hun besluit dan meedelen aan de anderen, welke optie er dan het meeste stemmen haalt wint uiteraard.

ziet mirage ook een flco zitten ? :)

m4nTiS
12 juni 2004, 14:51
@ initiatief :niceone:

@ die regels van Stelly.... verre van slecht...mischien ook wel bruikbaar op de TNG server

Maar ik heb er toch nog 1 opmerking over

Once it leaves the base it is fair game

Allemaal goed en wel, maar waar trekt ge de lijn he?

Whis
12 juni 2004, 16:56
ziet mirage ook een flco zitten ? :)
Ik zit nimeer in Mirage dus ik zou het ni weten. Ik wil wel eventueel meedoen met dat team van clanlozen. :)

SharkyXTS
12 juni 2004, 17:01
ziet mirage ook een flco zitten ? :)Yes we do :p.

Rapturo
12 juni 2004, 17:07
#FLCO wordt the place to be mor daar zal het voorlopig, door de examens wel nog even rustig zijn mor ge moet ergens beginnen niewaar :)

Nu ben ik aan het kijken voor een forum en een vwar systeem voor de clanlozen die willen meedoen zodat die hun ook deftig kunnen organiseren.
Waarschijnlijk zal het opnieuw te doen zijn op sector battlefield

devilface
12 juni 2004, 19:39
Mmm als ek et goe begrijp wilde dus ne soort grote clanwar organiseren aangevuld me clanlozen. :niceone: goe gedacht imo

Mesandar
12 juni 2004, 21:30
1 of meer teams van minimum 10 man die zonder clan spelen zoals bv mantis.
en voor clans met 8 man, geldt daarvoor hetzelfde? anders doet DoH wel mee

i) The Conditions: The rule against base camping will only apply when the following two conditions co-exist:
a) The map must have an un-cappable spawn point

b) No flags are owned by the army that is being base camped.

stel je de volgende situatie voor:
berlijn. Allied 2 vlaggen, Axis 1 vlag. iemand van allied zit hele tijd granaten/expacks te gooien naar axis vlag. iedereen die spawnt sterft. Allied onderneemt geen enkele poging tot vlagpakken (en zeker expackraper niet) is dat ook geen vorm van spawncampen?

Rapturo
12 juni 2004, 22:01
dat van dien regels wordt aan gewerkt :)

mesander als ge kunt garanderen dat ge altijd 8 man hebt dan moet dat in principe wel lukken ja.

Mesandar
12 juni 2004, 22:31
1) wanneer gaan mensen leren da mijn naam met TWEE a's is :sad:
2) ik kan ni garanderen van altijd, mor kan 7-7 ook ni? :unsure:
3) we zijn ong aant reqruteren, en der zit n kans in dat r meer mense komen ...

4) ik heb ook nog ni gezegd da we t gaan doen hé :naughty:

EDIT : lees juist de 'tekst' opnieuw, en lees dat t 10 - 10 9-9 8-8 is ...
maar zoals ge zegt, er wordt nog gesleuteld aan de rules --> kan dat dan n voorstel zijn?

Rapturo
12 juni 2004, 22:55
die rules waar ik het over heb gaan vooral over baserapen en dergelijke

7-7 dunno, 8-8 is wel het minimum vind ik

Lord_Skul
13 juni 2004, 00:11
nice idd
ik zal het is late zien door DoG
:niceone:

SharkyXTS
13 juni 2004, 09:49
7 tegen 8 dan he, een ander team moet zich niet aanpassen omdat de tegenstander minder spelers kan opstellen, en 8x8 is op bepaalde mappen al te weinig ...

En over dat spawnkillen, niks op tegen als iemand het doet, maar dan moeten ze na 2x spawn geblokt te hebben wel voor de vlag gaan ...

Mesandar
13 juni 2004, 10:09
ja da bedoel ik dus met
Allied onderneemt geen enkele poging tot vlagpakken ...

stelly
13 juni 2004, 10:10
allemaal goed en wel, maar waar trekt ge de lijn he?

ik denk da elke deftige bf speler tegen nu toch al weet waar de lijnen liggen he, de smacktards clans moeten nie meedoen he m4ntis. Iedereen die het spel kent en respecteerd wa rapturo nu doet voor de community zal kunne toegeven da ze bij elke vlag wel een 'virtuele grens' voelen van het spel en da ze die dan respecteren he

Mesandar
13 juni 2004, 10:12
ik denk da elke deftige bf speler tegen nu toch al weet waar de lijnen liggen he, de smacktards clans moeten nie meedoen he m4ntis. Iedereen die het spel kent en respecteerd wa rapturo nu doet voor de community zal kunne toegeven da ze bij elke vlag wel een 'virtuele grens' voelen van het spel en da ze die dan respecteren he

ik weet uit ervaring da ni alle mensen de lijn kunnen trekken waar de allied base in berlijn ophoud ...

zelf weet ik die ook ni, mor ze houd toch mor pas op ACHTER de tanks hoor :confused:

stelly
13 juni 2004, 10:20
ik weet uit ervaring da ni alle mensen de lijn kunnen trekken waar de allied base in berlijn ophoud ...

zelf weet ik die ook ni, mor ze houd toch mor pas op ACHTER de tanks hoor :confused:

vind ik ook, da terrein moet ge niet gaan nadespammen en ge kunt dan nog altijd ne tank stelen als ge wilt he, tegen da u turret 180° is gedraaid zijt ge toch al uit hun base gereden

*EDIT*
ipv berlin kunt ge natuurlijk UN_Berlin nemen, is ook officiële map op cb

Rapturo
13 juni 2004, 10:22
vind ik ook, da terrein moet ge niet gaan nadespammen en ge kunt dan nog altijd ne tank stelen als ge wilt he, tegen da u turret 180° is gedraaid zijt ge toch al uit hun base gereden

*EDIT*
ipv berlin kunt ge natuurlijk UN_Berlin nemen, is ook officiële map op cb

en wat is het verschil das tussen de gewone en de 'un' versie ?

Mesandar
13 juni 2004, 10:23
ja mor zoals in rules staat geen artillery at main base ...
dan noem ik 3 tanks voor berlijn ook wel basecampen zunne ...

Rapturo
13 juni 2004, 10:25
we kunnen berlin als map eventueel 'verbieden' , is miss simpeler dan er 20 regels voor op te maken die in de praktijk toch maar weinig zullen uitdoen

Mesandar
13 juni 2004, 10:26
dat is ook 1 van de redenen waarom ik geen berlijn meer speel in BF 1942 ...
berlijn had eerder zoiets moeten zijn als de berlijn versie van DC ..
daarom speel ik nu alleen mar DC berlin ...
bf vind ik ook goed, mor alleen haat ik die tanks ... speel dan aberdeen hé :angry:

Mesandar
13 juni 2004, 10:27
we kunnen berlin als map eventueel 'verbieden' , is miss simpeler dan er 20 regels voor op te maken die in de praktijk toch maar weinig zullen uitdoen

en wat verstaat ge onder 'verbieden'?
gewoon schrappen?
dan kunde evengoed beter DC berlin nemen hé ...

Rapturo
13 juni 2004, 10:29
idd gewoon schrappen, custum maps ben ik nie echt voor te vinden. Vergt te veel inspanning allemaal denk ik.

stelly
13 juni 2004, 10:36
UN_Berlin is de enige custum map die cb heeft denk ek en kzal proberen hier te schetsen :s

x

O

O

x O

amaai da gaat zo verkeerd zijn maar ja, download ze effe op cb is echt nie groot en x zijn de uncappebles en O de cappebles maar vertrouw NIET op het kaartje da ik hier heb getekend want ik geloof mijn eigen niet

kans is zelfs groot de tn al die spaties gaat negeren

*EDIT*
zoals ik dacht dus

Rapturo
13 juni 2004, 10:37
'k denk dat dat idd het beste zal zijn

downloaden that is :)

SharkyXTS
13 juni 2004, 11:20
Neem dan misschien UN maps in't algemeen, zijn veel meer gebalanceerd, en rapen is ook veel moeilijker. En anders Berlin verbieden he zoals al aangehaald is, net als paar andere mappen (Omaha Beach bv.).

Rapturo
13 juni 2004, 11:24
'k ga die UN maps eens checken, gulle hebt mij nieuwsgierig gemaakt :)

Rapturo
13 juni 2004, 11:57
Wel ik heb nu juist un berlin eens gechecked en 't ziet er idd wel beter uit, met maar 1 tank juist naast de spawn enzo

Dus UN maps zijn denk ik wel te overwegen :)

Punker
13 juni 2004, 11:58
http://www.up-north.org/download/

;)

SharkyXTS
13 juni 2004, 13:12
Misschien die Battle Of Ianthala ook als map laten nemen, niemand heeft die map al gespeeld en 't is iets totaal nieuws :).

Rapturo
13 juni 2004, 13:23
dunno, geen idee hoe ze eruit ziet

Heb UN kursk, omg en el ala ook eens bekeken en buiten omg vind ik ze wel goed. Omg vind ik die m-10 in de plaats van de 2 mustangs iets minder.

Deze un maps in combinatie met de baserape regels van stelly moeten wel goed te doen zijn denk en zal zorgen voor meer evenwicht :)

stelly
13 juni 2004, 13:54
toch zeggen da ik die regels nie heb gemaakt he maar da komt uit het beste bf42/bfv tornooit in de wereld www.global-conflict.org :bow:

m4nTiS
13 juni 2004, 14:42

Peis da ge ervan zou verschieten...

Die lijn ligt voor iedereen anders...bij de 1ne is dat al vanwaar ge de base kunt zien...bij de andere is da waar t eerste gebouwke begint.... hopen op goodwill is allemaal goed en wel...maar laat teveel ruimte voor discussie --> zie maar eens naar enkele TNG server discussies als er weer iemand een kick krijgt als m overvliegt....

@ die UN maps, kheb ze nog ni gespeeld maar Raptor heeft er al een klein verslagje over gedaan.

Der zouden extra flaks op de airfields staan... :niceone:extra afschrik middelen tegen kandidaat rapers....zo mogen er meer maatregelen komen.

MAAR! ik hoor ook dat er op vele mappen 1 of meerdere vliegers vervangen zijn door tanks.

1) wtf? planes zijn evengoed part of the game...en tis ni de blieger die baseraped he, tis t manneke da ermee vliegt

2) tof zenne, als het enige wa ge graag doet in da spel, vliegen is (wat trouwens uw goed recht is...ge hebt toch ook mensen die enkel in tanks spelen)..en ze pakken uwe vlieger af en verplichten u van op de grond te gaan spelen..iet wa ge ni graag doet en waar ge oook ni in geoefend zijt....daar gaat de fun van heel de zaak dan....

Rapturo
13 juni 2004, 14:57
ik stel voor dat iedereen die wil meedoen aan een nieuwe flco die maps eens probeert om er een ordeel over te vormen zodat wanneer er over gestemd wordt iedereen weet wat ze inhouden.

De bedoeling is dat er een 2-3 tal opties uitgewerkt worden die ik zal voorleggen aan de clans, die beslissen dan welke voor hun het beste lijkt en delen hun besluit dan mee aan de andere via een clanafgevaardige.

stelly
14 juni 2004, 08:04
MAAR! ik hoor ook dat er op vele mappen 1 of meerdere vliegers vervangen zijn door tanks.

1) wtf? planes zijn evengoed part of the game...en tis ni de blieger die baseraped he, tis t manneke da ermee vliegt

2) tof zenne, als het enige wa ge graag doet in da spel, vliegen is (wat trouwens uw goed recht is...ge hebt toch ook mensen die enkel in tanks spelen)..en ze pakken uwe vlieger af en verplichten u van op de grond te gaan spelen..iet wa ge ni graag doet en waar ge oook ni in geoefend zijt....daar gaat de fun van heel de zaak dan....

ik snap nie waarom ge boos zijt tov de UN maps, ik spreek niet over de andere mappen he daar kunt ge de originele spelen maar rapturo en anderen hadden een oplossing nodig voor berlin of ze gingen die magnifieke map schrappen en een oplossing is UN_berlin

Rapturo
14 juni 2004, 11:33
:offtopic: zeg maar Raptor zeh :)

raptor was indertijd als genomen als nick hier op tn vandaar da'k iets genomen hebt dat erop gelijkt.

Rapturo
14 juni 2004, 11:35
Ik ga deze week samen met boon kijken om het forum van sb aan te passen en 2 extra pagina's op de site van sb zelf toe te voegen, 1 voor flco bf1942 en 1 voor een miss toekomstige flco vietnam.

Rapturo
22 juni 2004, 21:17
ok, 'k heb eens gewerkt aan de REGELS (http://home.pi.be/~th0mbruy/Regels%20floc3.htm)

Een ander punt is uiteraard de DATA (http://home.pi.be/~th0mbruy/data%20flco3.htm) , waarop het zou daargaan.

Wat ik van de deelnemers wil :

Om te beginnen nen clanafgevaardigde aanduiden met wie ik kan communiceren, dat wil dus zeggen 1 persoon en geen 10.

Ten 2de moet elke clan hun optie voor de data bepalen

Ten 3de moet elke clan aanduiden welke aanvulling zij willen op de regels, zijnde optie 1 of 2.

Ten 4de moet elke clan bepalen of zij de UN-maps willen gebruiken en bepalen welke map ze wel of niet willen gebruiken.

Ten 5de moet elke clan 8 maps vastleggen die zij tijdens het tornooi willen spelen.

Dit allemaal wordt enkel en alleen door de clan afgevaardigde meegedeeld aan de andere deelnemers het sector battlefield forum
Ook de regels op de site van sb worden uitaard aangespast

Graag verwijs ik de clans, deelnemers en geïnteresseerden door naar hetsector battlefield forum (http://bf.fragland.net/board/)

SniperSonic
23 juni 2004, 09:46
Net ingeschreven voor de clanlozen :crazy:

'k hoop dat het fun wordt....

m4nTiS
23 juni 2004, 15:30
Net ingeschreven voor de clanlozen :crazy:

'k hoop dat het fun wordt....

clanlozen? zit gij ni in >P>? :wtf: :crazy:

SniperSonic
23 juni 2004, 16:23
clanlozen? zit gij ni in >P>? :wtf: :crazy:

huh :eek: i wish i was :D

Zit nie in ne clan, hoe kom je daarbij m4ntis?

m4nTiS
23 juni 2004, 16:43
My bad...khad iemand anders voor :rofl:

Neways, we zijn al met 2...nu nog 2 en we kunne al kaarten :lol:

SniperSonic
23 juni 2004, 16:54
Peins datde gij ook stillaan van den booze moet beginnen af te blijven :rofl:

(just kidding hé m4ntis)

anyway, 'k kijk der naar uit om eens met jou samen te spelen...

vishnusixclix
23 juni 2004, 21:16
Peins datde gij ook stillaan van den booze moet beginnen af te blijven :rofl:

Hangt em weer de zatlap uit ja? :ironic:

(me verwacht hieronder een heuptasjes gay reply :p )

fujiiiiih!
26 juni 2004, 23:51
cha cha cha

FireHawk
27 juni 2004, 00:45
Ik ga deze week samen met boon kijken om het forum van sb aan te passen en 2 extra pagina's op de site van sb zelf toe te voegen, 1 voor flco bf1942 en 1 voor een miss toekomstige flco vietnam.

ge zie he manne als onze raptor der zen eige nekeer mee bezig houd he, dan gebeurd er nog is iets se
:niceone: raptor :niceone:

Lord_Skul
27 juni 2004, 01:28
hier is hij dan
de "gay" heuptasje reply

anyway
we probere onze eer hoog te houde op fom
:o)