PDA

Volledige versie bekijken : Geen intenet over WLAN

Poll@X
10 juni 2004, 21:56
Yo,

Hier is het probleem, ik heb een intenetverbinding via planet internet met een alcatel speedtouch op een vaste PC, dit werkt.
Op de vaste PC is een router aangesloten (eminent) voor een wireless connectie met een laptop, dit werkt ook (ik kan bestanden van de ene naar de ander kopieren) Maar internet op de laptop werkt niet. Dit is wellicht een configuratieprobleem, maar ik krijg het niet aan de praat, en het heeft al gewerkt.

ip van de wireless : 192.168.0.3
subnet: 255.255.255.0
gateway van de router: 192.168.0.2
DNS is niet ingevuld
De connectie van IE staat op LAN

Kan iem mij helpen??

Poll@X

sSkoEziE
11 juni 2004, 08:58
DNS is niet ingevuld
Je PC heeft de ip adressen van je provider DNS servers niet gekregen. Dns servers vertalen websiteadressen (www.google.be) in ip adressen (216.239.59.104).
Probeer eens in LAN eigenschappen (advanced -> DNS) de ip adres(sen) van de DNS server(s) manueel in te vullen. Je kan de ip adressen van de DNS server op je router vinden (192.168.0.2)

Poll@X
11 juni 2004, 10:34
Bedankt, ik zal dit eens proberen :) :applause:

Poll@X
16 juni 2004, 08:19
Tis nog niet opgelost,

Als je naar de configuratie van de router wilt, kan je niet op internet en andersom. Ik moet de verbinding op LAN instellen (van IE). Dus als ik bij status kijk zijn alle IP's en DNS ingesteld op 0.0.0.0 dan moet je normaal op renew duwen, en dan zou de speedtouch usb modem een IP en DNS aan de router moeten toewijzen, maar vermits ik niet online ben gebeurt er niks.
Ik zit met een speedtouch dus ik moet de verbinding van IE instellen via een inbelnummer. Ik zou dus op de configuratie van de router moeten kunnen EN online zijn.

Iemand???

sSkoEziE
16 juni 2004, 08:41
Kan je router (niet je pc) pingen naar een website (niet alle routers hebben deze optie)?

Je PC's hebben precies ook geen IP adres gekregen. Is DHCP-server op je router ingeschakeld? Anders zullen je PC's nooit een IP adres krijgen

krisdv
16 juni 2004, 08:51
Eventjes ter verduidelijking;

is uw usb modem op de router aangesloten of op de pc?

Poll@X
16 juni 2004, 09:09
mijn usb modem is aangesloten op de PC. En op de PC kan ik zonder problemen op internet. maar ik kan mijn router niet configureren als ik online zijn

sSkoEziE
16 juni 2004, 09:20
Je moet je modem verbinden met je router (op de WAN-poort). Je PCs sluit je aan op de LAN-poorten. Je router schakelt alle traffiek naar internet van de LAN-poorten naar de WAN-poort (en omgekeerd).

Hmmm merk juist op da je een USB modem hebt.

De ene PC die verbonden is met de USB-modem moet de internet-verbinding sharen (die PC werkt dan als server). Ik weet niet exact hoe je dat moet doen met een USb modem, want dan kan je geen bridge maken tussen 2 netwerkkaarten

krisdv
16 juni 2004, 09:23
Een mogelijkheid is een proxy server installeren op de pc met usb modem.

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Poll@X
16 juni 2004, 10:17
Dan moet ik mijn laptop ook op die proxy instellen zeker, maar waarom kan ik niet tegelijk op de konfiguratie van de router en op internet?

krisdv
16 juni 2004, 10:23
Ja op de laptop moet je de proxy instellingen ingeven.

Internettoegang via de router lukt enkel indien je uw modem rechtstreeks op de router aansluit, zodat de router kan zorgen voor NAT (network address translation), DNS, ....

Poll@X
16 juni 2004, 10:28
Ik denk niet dat het mogelijk is een speedtouch usb modem (zo een vis)
aan te sluiten op een router (eminent 4032). Is dit wel mogelijk => hoe dan??? Alvast bedankt voor de hulp.

krisdv
16 juni 2004, 10:50
Neen ik denk niet dat er op de eminent een usb modem past. Dergelijke wireless routers zijn eerder zeldzaam, eentje (zonder wireless) is bijvoorbeeld:

http://www.draytek.co.uk/products/vigor2200usb.html

Of u kan kiezen voor een wireless router met ingebouwde adsl modem, zoals bijvoorbeeld dlink er eentje heeft.

sSkoEziE
16 juni 2004, 11:19
Als je geen nieuwe router wil kopen met bvb ingebouwde modem kan je gewoon een nieuwe adsl modem kopen die je verbind via een UTP kabel

internet-----ADSLmodem---utp---(WAN)router(LAN)---utp---PC1
---utp---PC2
**wlan**PC3

.:Buanhop:.
16 juni 2004, 12:01
heb ni alles geleze wa ier bove staat
maar bij adsl moete uw internet connectie share ;)
erges staat er mijn internet connectie share da moete aanvinke
alsk mij ni vergis bij de eigenschappe va uwen modem in netwerkverbindingen

Poll@X
16 juni 2004, 17:57
Dus volgens dat ik het hier lees, moet ik een nieuwe modem of router kopen???

Maar het heeft al gewerkt met deze opstelling.

Is er niemand die mij kan helpen?

sSkoEziE
16 juni 2004, 18:35
uwe modem op de een of andere manier sharen (zoals .:Buanhop:. zegt) zodat netwerkcomputers er ook van kunnen gebruik maken

Poll@X
17 juni 2004, 08:11
Maar als ik in de configuratie van de router wil, moet in IE instellen zonder inbelverbinding en zonder proxy anders kan ik er niet op. Dus dan kan ik in de router met http://192.168.123.154. En voor op internet te surfen moet ik IE instellen met inbelnummer met proxy, maar dan kan ik niet in de configuratie van de modem, en zo kan ik de DNS en IP niet laten toewijzen aan de router.
Hoe zou dat komen???

17 juni 2004, 11:38
hebbet al is gedaan met nen maat van mij
na de examens zal ik het in geuren en kleuren uitleggen ;)

krisdv
17 juni 2004, 12:42
Als je tegelijk wil surfen en op de router aanloggen moet je in het scherm waar je uw proxy opgeeft klikken op Advanced / geavanceerd en onderaan ingeven dat u voor 192.168.123.154 (ip adres router) de proxy niet wilt gebruiken.

Poll@X
20 juni 2004, 11:45
Ik heb mogelijk een oplossing...

Ik kan het nog niet testen want die kerel is op reis... (met laptop)

Here it is... De pc (met usb modem en planet internet adsl verbinding)
Moet de internetverbinding delen, de router moet statich een ander ip-adres worden toegewezen => 192.168.0.2 IPV 192.168.123.254
Dan bij de TCP/IP conf van de draadloze verbinding van de laptop de ip vast instellen op 192.168.0.3 en de gateway op het ip van de router (192.168.0.2)
En de DNS nummers van Planet internet.

Wa denkte zou dit werken??

20 juni 2004, 12:09
zien da op dien laptop zelfde settings staan van proxy en dns
en normaal gezien zou da moete werke alhoewel de meeste routers dhcp zen