PDA

Volledige versie bekijken : Huey Gunship

Pol de Crossmol
9 juni 2004, 22:54
Fragmentje uit 'We were soldiers once'. Gunship @ work

Klik (4Mb) (http://users.pandora.be/redders/lr/gunship.avi)
(Xvid latest build of zo, mp3 128Kbit CBR audio)

Tomasken
9 juni 2004, 23:13
ja maar volgens mij in het echt buiten BFV is het veel moeilijker te besturen :tongue: da gaat daar precies zo simpel ma ik denk nie da da zo simpel is

Remi
10 juni 2004, 02:54
Die VC's zijn wel n00bs hé :lol:

Ma'k vind machtiger als ze onder vijandelijk vuur die jump moeten doen,
waarbij dien huey een meterke over de grond blijft hangen en ze er dan uitspringen.

kaminikaze
10 juni 2004, 20:09
hoeveel rounds/minute schieten die miniguns ?
kdacht da da rond de 6000 kogels per minuut lag ?

Remi
10 juni 2004, 20:15
Huey Gunship (http://www.aircav.com/huey/m21.html)

Daar staat het bij ;)

kaminikaze
10 juni 2004, 20:19
Huey Gunship (http://www.aircav.com/huey/m21.html)

Daar staat het bij ;)
zalig.

m4nTiS
10 juni 2004, 20:41
hoeveel rounds/minute schieten die miniguns ?
kdacht da da rond de 6000 kogels per minuut lag ?

ik d8 een pak lager. Eerder rond de 500 rpm... tzijn per slot van rekening maar M-60's die erop staan en geen A-10/OA-10 THUNDERBOLT II (http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/a10_thunderbolt/a-10in_war.jpg) wiens gatling ( http://www.wpafb.af.mil/museum/research/attack/a6/a10arm-3.jpg) ff tot 4200 rpm aan kogels kan uitspuwen...allee, kogels...30mm is al bijna geen kogel meer he :D

als ge da beestje eens ff aan het werk wilt zien --> http://www.a-10.org/video/_oif_hog_over_baghdad.avi

*edit* lol, khad Remi's post nog ni gezien...blijkbaar is da dus veel hoger dan m'n 500 rpm dat ik d8...mja, weird, want das al wat ik vond op het i-net....

*edit2* hmmm, nog weirder... op de EA vietnam pagina zeggen ze dat de heli's voorzien zijn van 2 M124 auto cannons.... zoek daar maar is achter via google.... het enige da ge vindt is iets over een headset van Plantronics..... :wtf:

Remi
10 juni 2004, 21:34
M60 zij die machinegeweren van de deurschutters (in de slick)

ff iet opgezocht:
Armament (http://tri.army.mil/LC/CS/csa/uh1m21.jpg)

Da zou de bewapening in BFV zijn.

Fotookes staan bij M21 Armament Subsystem (http://tri.army.mil/LC/CS/csa/aaarmsys.htm#M6)

*edit* M124 bestaat dus blijkbaar niet. Zijn onze vrienden bij EA ff verkeerd zeg :rofl:

Dont_Shoot
11 juni 2004, 00:28
het zijn M134's....

The Air Force GAU-2B/A (Army M134) 7.62mm "minigun" was designed to provide a light weight high rate of fire armament package for use on helicopters and light fixed-wing aircraft. The basic M61 Vulcan has been simplified and redesigned to fire percussion primed 7.62mm ammunition. The basic M134 can be readily modified to fire other smaller caliber ammunition, such as the XM214 5.56mm "mini-minigun".
The GAU-17/A utilized on the UH-1N, H-3, and H-60 aircraft, is a crew served, electrically driven, 6 barreled, rotary action, percussion fired weapon, with a maxi-mum rate of fire of 6000 rounds per minute. In the current crew served application the rate of fire is selectable at either 2000 or 4000 rounds per minute. In the UH-1N DAS configuration the gun can be fixed forward and remotely fired by the pilot. The components that make up the GAU-17/A gun system consist of a gun control assembly with electrical cables, gun drive motor, a MAU-201/A or a MAU-56 delinking feeder, flexible ammunition feed chutes and an ammunition storage system. The ammunition storage system has a capacity of 4000 rounds of linked 7.62mm percussion primed ammunition.

The M134 minigun was used on the M21, M27, XM50, and Emerson MINI-TAT on the UH-1 "Huey", OH-6A Cayuse, and OH-58A Kiowa, XM18E1, M28 series, and XM64 on the AH-1G and MOD AH-1S "Huey" Cobra, XM53 on the AH-56A Cheyenne, and on a wide variety of U.S. Army and U.S. Air Force light fixed-wing aircraft. The M134 is also used on a number U.S. Army special operations aircraft.

Components of the M134 minigun are the rotor assembly, six bolt assemblies, six removable bolt tracks, gun housing assembly, rear gun support, six barrels, barrel clamp assembly, safing sector, housing cover, and two quick-release pins. As the rotor turns within the stationary housing cover, the bolt assembly rollers follow the main cam path of the housing cover, causing the bolt assemblies to move along the accommodating tracks. Each barrel is mounted in the barrel clamp assembly, in a fixed position, in alignment with a bolt assembly.

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/m21m158.jpg

btw, Mantis, als ge iets wilt opzoeken ivm met (voornamelijk) US wapens (vliegtuigen, tanks, rifles's, schepen etc), only one place to go http://www.fas.org/man/

voor info over alle soorten handwapens http://www.world.guns.ru/assault/as00-e.htm

Remi
11 juni 2004, 00:56
Uhm.. nice info.. mor da het nen M134 was wisten we al ;)

interessante site anders... :niceone:

DigitalOverdose
11 juni 2004, 05:00
Indrukwekkend filmke. Toch wel verbazingwekkend dat ondanks dat de yanks zulke wapens hadden ze toch diejen oorlog verloren hebben...

m4nTiS
11 juni 2004, 08:37
ja, nice opzoek werk Remi en Don't Shoot :niceone:

ik moet toegeven dat het pure info gedoe me niet echt interesseert...prolly ook de reden dat ik niet vond wat jullie wel vonden....maar als ik die beestjes dan aan het werk zie :love: Helaas kan ik geen enkel game vinden waar ik die liefde voor die zaken ten volle kan uiten (don't get me wrong on the whole liefde gedoe :D )

I mean:

BF1942: zalig spel om te vliegen...niet voor niets dat ik 3 kwart jaar niets anders heb gedaan dan piloot gespeeld... alleen vonnek het na een tijdje te simpel....uitdaging was weg..vandaar dat je me het laaste half jaar meer als grond-vechter zal tegenkomen.

IL2-Strumovick (schrijfwijze? o well, who give's a damn om 7 uur in de ochtend, hihi) FB... zag er me een zalig spel uit. Is dat natuurlijk ook....alleen...ik zocht iets moeilijker als BF1942 maar da wou ni zeggen da ik eerst een cursus piloot daarvoor wou volgen :rofl: ....nee, echt...in BF1942 was het te simpel, maar in IL2 STR. FB moest ge bijna gans uw toetsenbord vanbiten kennen..en da was me net iets van t goeie teveel. Bovendien vond ik het spel te traag...ok, WW2 vliegers zijn nu 1maal grasmaaiers met vleugels...twas toch een verschil tov BF42 (i know, BF42 is vooral arcade)...net te groot om me mee te hebben

Lock On eigenlijk hetzelfde verhaal als IL2 FB...leek HET spel voor mij want hier ging het om snelle vliegers...alleen was het hier weer het 1001-knopkes kennen syndroom....ik wil moeite doen om een spel te spelen en te leren...maar again...zolang ik geen echt piloot wil worden zie ik nog ni in waarom ik dagen moet leren eer ik iets kn doen...it's a game ffs ;)

Ma bon, we wijken af :unsure:

Ik ga sebeit toch is een mailke sturen naar EA en hen tonen welke fout ze gemaakt hebben...gewoon is zien wat hun reactie is...klaat jullie wel weten wat deze is....als er al reactie komt ffcourse :doh:

EagleEye
11 juni 2004, 08:52
kvind dat de huey in vietnam teveel rockets heeft :) hij zou veel sneller terugmoeten om te her-ammoen

oberon_sedai
11 juni 2004, 10:16
@ Mantis:

was er geen game zoals Apache Gunship of zoiets ?
daar kon je kiezen tussen volledige aeronautics tot arcade settings.

@ Digital

het was dan ook geen "gewone" oorlog.
een beetje net zoals ze nu in irak eigenlijk meemaken. het eerste deel van de campagne was dat wel, no problem, maar dan vlat de vijand teug op guerrilla tactics en is het gedaan met vooruitgang. (vraag maar aan de sovjets in afghanistan)

Die Cobra is idd een neig stukje helicopter. het feit dat em nog steeds in gebruik is bewijst zijn degelijkheid.

Pol de Crossmol
11 juni 2004, 13:10
Indd oberon, da was Apache 95/Apache Gold ook en latere versies, konde kiezen tussen leek style en uitdaging ;)

En zelf de Hueys zijn nu nog steeds in gebruik.

Remi
11 juni 2004, 15:05
Ma op vlak van vooruitgang op militaire luchtvaart is er weinig echte vooruitgang geboekt.

De Huey wordt nu al een tijdje sporadisch vervangen door de UH-60 Blackhawk, ma die is ook al van 1982.
Er vliegen nog OH-6 uit midden jaren 60, en die Chinook doet ook nog zijn best.

De beestjes worden ewl ge-update.. ma uiteindelijk blijven het toestellen van meer dan 25 jaar oud.

Pol de Crossmol
11 juni 2004, 15:26
Doe es een gok naar de leeftijd van de seakings vant 40ste en de F16's van de luchtmacht... :p

Dont_Shoot
11 juni 2004, 16:38
Ma op vlak van vooruitgang op militaire luchtvaart is er weinig echte vooruitgang geboekt.

De Huey wordt nu al een tijdje sporadisch vervangen door de UH-60 Blackhawk, ma die is ook al van 1982.
Er vliegen nog OH-6 uit midden jaren 60, en die Chinook doet ook nog zijn best.

De beestjes worden ewl ge-update.. ma uiteindelijk blijven het toestellen van meer dan 25 jaar oud.

nu zijde toch wel aan het overdrijven hé.

1) de Apache geen vooruitgang noemen is wel wat straf hé

2) bijna alle frontlijn versies van de Huey zijn vervangen door Blackhawks, en ook deze worden continu gemoderniseerd of vervangen door nieuwe exemplaren (vergelijk: de F-16 van belgië zijn intussen ook wel al oud, maar even modern als deze die tegenwoordig uit de fabriek rollen).

Bij veel van die toestellen is het airframe bijna het enigste orignele stuk dat er nog op zit. Bijvoorbeeld de Cobra's, de Marines gebruiken die nog altijd zeer veel, maar die zijn nu allemaal uitgerust met 'glazen' cockpits, NVG, rotorbladen uit composit materiaal, etc etc
Er is mss de laatste jaren geen volledig nieuwe heli meer uitgekomen, maar er komen wel steed nieuwe varianten uit, die allemaal het laatste nieuwe hebben op gebied van electronica, bewapening, etc

Remi
11 juni 2004, 16:55
(tekst)

1) de Apache geen vooruitgang noemen is wel wat straf hé
De Apache werd in 1983 gebouwd, dus is ondertussen ook al een goei 20 jaar oud. En bij mijn bescheiden mening vind ik weinig vernieuwends aan de Apache, 't is een 'nieuwe' helicopter ja, maar niet echt baanbrekend. Als ge nu een Comanche als voorbeeld zou nemen of de JSF als vliegtuig, da noem ik vooruitgang.. da is een geheel nieuw concept.

2) bijna alle frontlijn versies van de Huey zijn vervangen door Blackhawks, en ook deze worden continu gemoderniseerd of vervangen door nieuwe exemplaren (vergelijk: de F-16 van belgië zijn intussen ook wel al oud, maar even modern als deze die tegenwoordig uit de fabriek rollen).

Bij veel van die toestellen is het airframe bijna het enigste orignele stuk dat er nog op zit. Bijvoorbeeld de Cobra's, de Marines gebruiken die nog altijd zeer veel, maar die zijn nu allemaal uitgerust met 'glazen' cockpits, NVG, rotorbladen uit composit materiaal, etc etc
Er is mss de laatste jaren geen volledig nieuwe heli meer uitgekomen, maar er komen wel steed nieuwe varianten uit, die allemaal het laatste nieuwe hebben op gebied van electronica, bewapening, etc
Ik zei toch dat ze werden ge-update. Maar update is geen echte vooruitgang,... Da zijn oude dingen uitrusten met nieuwe technologie

Dont_Shoot
11 juni 2004, 17:07
alleen jammer dat de commanche geschrapt is...
mja, we kunnen zo nog uren verder gaan :)

Remi
11 juni 2004, 17:23
Mja, k..
dat ie geschrapt is doet er ni toe..
't is een vernieuwend ontwerp.

oberon_sedai
11 juni 2004, 17:32
sommige zaken kunnen niet beter.

een schip is een schip. een corvette van 50 jaar geleden verschilt niets van bouw met die van nu.
maar aandrijving, besturing, verdediging enz is wel moderner. ergo luchtvaart.

vishnusixclix
11 juni 2004, 17:46
Mja, k..
dat ie geschrapt is doet er ni toe..
't is een vernieuwend ontwerp.

het doet er nu net wel toe...

Vernieuwende zaken worden gewoon niet geapprecieerd in het leger omdat ze vaak veel te veel geld opslorpen. Wat alle "oude" modellen van de vliegtuigen & choppers verklaart. Technisch gezien zijn ze wel allemaal state-of-the-art...

Remi
11 juni 2004, 17:50
Tja.. het kost allemaal veel..
en onderzoek is duur...

dus 't komt er toch op neer dat er gewoon geen of weinig vooruitgang is geboekt.

Trouwens... de comanche is toch al ontworpen en heeft gevlogen.. of da nu afgewezen is of niet.. 't toestel is gebouwd hé.

Remi
11 juni 2004, 17:56
sommige zaken kunnen niet beter.

een schip is een schip. een corvette van 50 jaar geleden verschilt niets van bouw met die van nu.
maar aandrijving, besturing, verdediging enz is wel moderner. ergo luchtvaart.

Een schip heeft ook al wel een langere geschiedenis achter de rug hé...
vergelijk is nen trirem met een slagschip...
nen dreadnought met een fregat...

vishnusixclix
11 juni 2004, 17:58
Tja.. het kost allemaal veel..
en onderzoek is duur...

dus 't komt er toch op neer dat er gewoon geen of weinig vooruitgang is geboekt.

Trouwens... de comanche is toch al ontworpen en heeft gevlogen.. of da nu afgewezen is of niet.. 't toestel is gebouwd hé.

Net zoals waterstofauto's, vliegende auto's, een phaser (type Star Trek, echt!) & een ION engine (type TIE-toestellen)...

Dat wilt nie zeggen dat die dingen zoveel beter zijn als de huidige hé, de nadelen ervan wegen veel te zwaar op :p

oberon_sedai
11 juni 2004, 18:17
Een schip heeft ook al wel een langere geschiedenis achter de rug hé...
vergelijk is nen trirem met een slagschip...
nen dreadnought met een fregat...

Dude, wtf ?

eerst ben je over " sinds de jaren 60 en 80" bezig.

en nu vergelijk je ineens met iets van 2-2500 jaar terug ?

anywho, point still stands. op alle punten aangehaald na is er geen verschil, behalve het gebruik van materialen.

het verschil tussen de gebruikte materialen in de jaren 60 is bijna even groot met de hedendaagse gebruikte.

Tyken
11 juni 2004, 18:30
ja kheb de film gezien, ma kvind wel vree ge-amerikaniseerd. :tongue:

Remi
11 juni 2004, 19:11
Dude, wtf ?

eerst ben je over " sinds de jaren 60 en 80" bezig.

en nu vergelijk je ineens met iets van 2-2500 jaar terug ?

anywho, point still stands. op alle punten aangehaald na is er geen verschil, behalve het gebruik van materialen.

het verschil tussen de gebruikte materialen in de jaren 60 is bijna even groot met de hedendaagse gebruikte.

Tja.. afkomen met een schip das ook een groot verschil hé
das iet da een evolutie van duizende jaren heeft..
terwijl het vliegwezen amper 100 jaar oud is

en zoals gij zegt.. er is geen verschil..
wat dan mijn feit bevestigd, dat er weinig of geen vooruitgang

bull-Ox
12 juni 2004, 13:23
@ Mantis:

Die Cobra is idd een neig stukje helicopter. het feit dat em nog steeds in gebruik is bewijst zijn degelijkheid.

is idd nog altijd effectief dingske, die cobra, maar die is dan ook grondig vernieuwt (full-glass canopy, nightvision-capable, upgraded weapons-systems, avionics, etc. high-tech composite blades, ...). net zoals de grumman intruder, B52, ... (50's & 60's) tis nie zozeer het platform wat nog telt, maar de weapons-systems. aleen de Air National Guard gebruikt nog een versie gelijkend op de "antieke" cobra.

normaal zou hij vervangen worden door de RAH-66 Comanche (http://www.lowobservable.com/Comanche.htm), maar dat ding is zo goed als afgelast wegens te duur, te veel problemen, te veel onderhoud, te lange ontwikkeling, the usual..

http://www.lowobservable.com/Comanche.htm

EDIT: had ganse thread nog niet gelezen, stonden al verwijzing naar comanche.. exsqueeze..

bull-Ox
12 juni 2004, 13:31
2) bijna alle frontlijn versies van de Huey zijn vervangen door Blackhawks, en ook deze worden continu gemoderniseerd of vervangen door nieuwe exemplaren (vergelijk: de F-16 van belgië zijn intussen ook wel al oud, maar even modern als deze die tegenwoordig uit de fabriek rollen)..

dat is nu ook wat overdreven. ons (belgië, nl, denemarken en noorwegen dacht ik) upgrade-programma was de MLU (mid-life upgrade), een concept van begin jaren 90. eind jaren 90 waren de meeste geupdate, wel met 10 jaar oude tech dus, maar dat is normaal. wat ik wil zeggen is dat onze f16 wel helemaal niet van hetzelfde kaliber zijn dan degene die nu van de band rollen. block 80 of 90 zijn de laatste versies, onze MLU's zijn te vergelijken met block 50/60. de modernste F16's zitten eigenlijk in israel en singapore (jaja singapore - i koop soms "airforces monthly" ;) ), degene met een extra spine op de rug met ruimte voor extra avionics electronics. ons f16 waren nog eens niet night-vision capable tot helft jaren 90

glazen cockpits slaande op de moderne schermen en digital screens tov de oudere dials en knobs, niet op "het glas van de cockpit". kan nogal eens verwarring veroorzaken.

Foose
12 juni 2004, 13:55
Net zoals waterstofauto's, vliegende auto's, een phaser (type Star Trek, echt!) & een ION engine (type TIE-toestellen)...

Back to The Future !!!

kaminikaze
12 juni 2004, 20:04
Back to The Future !!!
ik wil mij zo'n vliegend skate board !!!

Foose
12 juni 2004, 20:53
ik wil mij zo'n vliegend skate board !!!

idd, das zalig :)
(Btw; das wel den 2 he :p)

KO
14 juni 2004, 23:49

met windows media player krijg ik een error, ik zou echt winamp eens moeten instellen als standard muziek/filmparser :sad:

KO
15 juni 2004, 12:39

zowel met winamp als met media player hoor ik enkel geluid, hoe komt dat ?

EagleEye
15 juni 2004, 12:49
=']zowel met winamp als met media player hoor ik enkel geluid, hoe komt dat ?
er staat toch duidelijk Xvid

Foose
15 juni 2004, 14:11
=']zowel met winamp als met media player hoor ik enkel geluid, hoe komt dat ?

Zoals EagleEye (arendoogje :p) al zei: Xvid -> is ne codec .. gratis te downen op http://www.xvid.org/ ;)

herre
16 juni 2004, 13:20
Bij ik noemt da DivX lol , maar t werkt
Mooi fragmentje , wel een beetje unfair voor de vc zou k zo zeggen :ironic:

bull-Ox
16 juni 2004, 13:46

xvid is niet divx, hoe fel de namen ook op elkaar lijken... als het werkt hebt ge de xvid codec.

:ironic:

EagleEye
16 juni 2004, 13:53
Xvid is een andere codec met een naam als parodie op DivX :)

-Helld0g-
16 juni 2004, 18:51
hm IL-2 knopjes in multiplayer:

Gas bij/af, Radiator meer open/toe, Flaps up/down, gear up/down, fire button 1 en 2, denk dat da het zowat is

[deleted]
16 juni 2004, 19:16
[deleted]

oberon_sedai
16 juni 2004, 19:27
Trouwens, het amerikaans leger is bezig met een project, voor een nieuwe vliegtuig, het moet een all in 3 vliegtuig zijn :)

1 ) het moet verticaal kunnen landen
2 ) het moet snel zijn
3) en sterk

en wie werk daaraan ???

2 bedrijven die het tegen elkaar opnemen voor de beste vliegtuig, de winnaar mag voor altijd straaljagers maken voo het amerikaans leger

1 ) Boeing
2 ) Lockheed

en heel die race is al 20 keer getoont op NGchannel.
het was lockheed die het gewonnen heeft.

Boris Barowski
16 juni 2004, 21:13
en dat is.... jawohl, het joint strike fighter project
de US houdt het zo goed geheim dat het ...ongeveer wereldbekend is :unsure:

BTW, kan iemand mij op weg helpen om Detailed blueprints of een assembly manual van een Huey te bezorgen, kwil die heli tot op de bout namaen.
ni gewoon blueprints, maar prints da echt kloppen en nog gedetaileerd zijn ook. of een exploded view van de onderdelen ofzo.
thx

B.

SilentSpring
16 juni 2004, 21:36

BTW, kan iemand mij op weg helpen om Detailed blueprints of een assembly manual van een Huey te bezorgen, kwil die heli tot op de bout namaen.
ni gewoon blueprints, maar prints da echt kloppen en nog gedetaileerd zijn ook. of een exploded view van de onderdelen ofzo.
thx

B.
kdenk nie da ge da zo rap zult vinde, anders kan iedere osama zo ene make

Boris Barowski
16 juni 2004, 23:07
weten hoe ze eruitzien is een ding
er een maken een ander

BTW, kheb al russiche site tegengekomen waar ze Attackhelis verkopen compleet met antitank rockets en al bij aan de hoogste bieder dus daar komt het ni echt op neer :)

we kunnen maar proberen he

b.

[deleted]
16 juni 2004, 23:10
[deleted]

SilentSpring
17 juni 2004, 18:14
weten hoe ze eruitzien is een ding
er een maken een ander

BTW, kheb al russiche site tegengekomen waar ze Attackhelis verkopen compleet met antitank rockets en al bij aan de hoogste bieder dus daar komt het ni echt op neer :)

we kunnen maar proberen he

b.
wtf, ak ees geld genoeg eb van mn verjaardag :unsure:

Foose
17 juni 2004, 18:55

thx

B.

:rofl:
hoe gade dat doen ? Denkte dat er een gebruiksaanwijziging bijzit ? Of een bouwdoos :p
1) ge hebt geen (goed) materiaal
2) ping ping (money)
3) ge moet toch wel een 'teamke' hebben
4) waar gade da zetten? :p
5) het idee :doh:

Boris Barowski
17 juni 2004, 22:07
klein foutje : shame :
kwas er vergeten bij te zetten dan het om een 3D visualisatie gaat :woohoo:

nuja, kheb al 20 mails verstuurd en 10 fora afgedweild, voor mij is het redelijk normaal da het om 3D gaat, my mistake

sorry voor verwarring :)
B.

herre
17 juni 2004, 23:10
xvid is niet divx, hoe fel de namen ook op elkaar lijken... als het werkt hebt ge de xvid codec.

heb ik xvid? bere
:scream:

maar als uik et speel komt er vanonder rechts et tekentje van divx showen, :crazy:

oberon_sedai
17 juni 2004, 23:42
run G-spot ff. weet je het zo.

Foose
18 juni 2004, 13:44
klein foutje : shame :
kwas er vergeten bij te zetten dan het om een 3D visualisatie gaat :woohoo:

nuja, kheb al 20 mails verstuurd en 10 fora afgedweild, voor mij is het redelijk normaal da het om 3D gaat, my mistake

sorry voor verwarring :)
B.

dacht ik al .. maar ge waart zo 'overtuigd' dak dacht da ge da echt meende :p

Dont_Shoot
18 juni 2004, 21:31

thx

B.
Huey heb ik niet, maar heb ooit eens de volledige blueprints gehad van een Ticonderoga bootje gehad... :p dat is een tof om te bekijken, maar in the end ben je daar wel niet veel mee