PDA

Volledige versie bekijken : blijvenzitten of HEEL hard werken?

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:04
Ik heb nu 45% (totaal) voor electriciteit en dacht dak op examens 55% moest hale om derdoor te zijn... ik wou me zeker extra inzetten om derdoor te zijn, maar nu blijkt het dak minstens 66% moet hebben.
wa moetk doen? me toch nog probere in te zetten en hopen dak erdoor ben of gewoon me erbij neerleggen dak moet blijve zitte?
:help:

DBK
8 juni 2004, 22:06
66 is totaal ni veel om op te halen ze :)

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:07
wel als ge mij zijt...
:cry:

da is heel moeilijk.

0n3Liner
kijk, voor mij derdoor is 50% en anders ga ik wreed pissed zijn :angry:

The Patriot
euhmz lol, mag ik nu eens heel eerlijk zijn, wa gade nu nog bewijzen op die 3 dagen dat school is en dan beginnen de examens, ge moet 65 % halen halen, k ga er dan voor he, oe hard het ook is, en is het niets dan moede idd blijven zitten en hebde da wel gehaald en ge hebt 50 % in totaal voor uw elektriciteit dan word gedelibireerd en bespreken ze wat te doen, zou zelf kunnen da ge bv vakantiewerk krijgt maar vergeet niet beter da dan uw jaar erdoen, zijn de rest van uw vakken goe ? en welke richting volgde ?

*EDIT* telenet community is een ware groep en drm gaak u toch wel echt eens veel succes wensen zie :) over wa gaat het trouwens van elektriciteit

The Patriot
8 juni 2004, 22:09
kijk, voor mij derdoor is 50% en anders ga ik wreed pissed zijn :angry:

idd ge zijt er door, maar vergeet niet, ge kunt vakantiewerk krijgen of bv een waarschuwing ofzo, da betekent dan da als ge volgend jaar weer slecht punten hebt zijde gebuisd en moogde uw jaar erdoen zonder enig twijfel

russian
8 juni 2004, 22:10
Je moet proberen!
Het is niet altijd een wiskundige berekening. Een positieve evolutie in de punten kan tot een lichtere deliberatie leiden. Doe for fuck sake uw best!

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:11
euhmz lol, mag ik nu eens heel eerlijk zijn, wa gade nu nog bewijzen op die 3 dagen dat school is en dan beginnen de examens, ge moet 65 % halen halen, k ga er dan voor he, oe hard het ook is, en is het niets dan moede idd blijven zitten en hebde da wel gehaald en ge hebt 50 % in totaal voor uw elektriciteit dan word gedelibireerd en bespreken ze wat te doen, zou zelf kunnen da ge bv vakantiewerk krijgt maar vergeet niet beter da dan uw jaar erdoen, zijn de rest van uw vakken goe ? en welke richting volgde ?

*EDIT* telenet community is een ware groep en drm gaak u toch wel echt eens veel succes wensen zie :) over wa gaat het trouwens van elektriciteit
bwa... de kleine vakken zijn vrij goe. maar wisk weetk ni zo zeker. maar mn klastitularis geeft zelf toe da die van wisk geen les kan geve. denk da wisk wel ga lukken.

doe electro-technieken.

-moet wel zeggen van mneige dak nen brave en beleefde ben in de klas :)

zaffah
8 juni 2004, 22:11
werk gewoon heeeeel hard :)

ge verspilt miss 2 weken door heel hard te studeren tegenover 1 verspilt jaar ...

Warlock
8 juni 2004, 22:12
blijven zitten :D

P4tt3x
8 juni 2004, 22:14
Wie ni waagt ni wint.
Kunt maar proberen.
Als ge het opgeeft is zeker verloren.

slash
8 juni 2004, 22:15
kzit met zelfde probleem
kheb 35% op frans en mag nie lager gaan (ale ze zulle me wel nog delebrere bij 33% omda het het laatste jaar is en mijn hoofdvakke heel goed heb maar dan nog)
kben nu al beginne herhale en ga ter voor want als ik op frans herexame moet hebbe da overleef ik nie

The Patriot
8 juni 2004, 22:15
bwa... de kleine vakken zijn vrij goe. maar wisk weetk ni zo zeker. maar mn klastitularis geeft zelf toe da die van wisk geen les kan geve. denk da wisk wel ga lukken.

doe electro-technieken.

leraar wiskunde zegt zelf dat ie het nie kan, dus ja daar moede nie voor vrezen of ge sleept hem voor het gerecht :D

ge zijt beleefd, kleine vakken zijn goed, werkt voor deze keer nog keer goed, en zorgt da ge goeie punten hebt, dan gade der door zijn zeker weten, als uw gedrag goed is dan is da in uw voordeel, gewoon goed werken en ge geraakt er wel, desnoods midden jury :)

en WARLOCK houd uw stommen commentaar voor u zelf jong, klein kind

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:19
leraar wiskunde zegt zelf dat ie het nie kan, dus ja daar moede nie voor vrezen of ge sleept hem voor het gerecht :D

ge zijt beleefd, kleine vakken zijn goed, werkt voor deze keer nog keer goed, en zorgt da ge goeie punten hebt, dan gade der door zijn zeker weten, als uw gedrag goed is dan is da in uw voordeel, gewoon goed werken en ge geraakt er wel, desnoods midden jury :)

en WARLOCK houd uw stommen commentaar voor u zelf jong, klein kind
neenee tis de klastitularis die da zegt he.
hij mag da ni tegen ons zeggen omda em dan zn collega's in diskrediet brengt, maar hij heeft het wel tegen de ouders gezegd :p

dan zal ik een tijdje afscheid moeten nemen van games.telenet :cry:

tarGET ME
8 juni 2004, 22:24
en welke leerstof krijg je bij elektriciteit? welk jaar zit je?

in ieder geval hard leren

Tazz_
8 juni 2004, 22:24
ik sta nu voor net dezelfde dilemma's, nu goed doorwerken (nog 9 dagen te gaan :) ) of zeker 2de zit

maar t'is een redelijk twijfelgeval, alle examens zijn goed gegaan, behalve 1 vak en dat kan me ne 2de zit kosten, alhoewel het nog een twijfelgeval is..
maar de komende vakken zijn niet moeilijk meer, dus ja, ik kan wat meer op mijn gemak zitten

The Patriot
8 juni 2004, 22:25
neenee tis de klastitularis die da zegt he.
hij mag da ni tegen ons zeggen omda em dan zn collega's in diskrediet brengt, maar hij heeft het wel tegen de ouders gezegd :p

dan zal ik een tijdje afscheid moeten nemen van games.telenet :cry:

alsk van u was zouk het er voor over hebben hoor, dan hebde 2 maand om te doen wa ge wilt, echt waar jong, ik moet ook mijn best doen van dit trimester, al mijn vakke super goed maar mijn wiskunde is nie al te goed

Hellrabbit
8 juni 2004, 22:27
en zelfs als ge der nie door zou zijn ... ge hebt dan toch nog herexamens?

daarom toch nie direkt jaar dubbelen?

The Patriot
8 juni 2004, 22:30

euhmz herexamens worden afgeschaft ( nieuw onderwijssysteem ) niet iedere school werkt al volgens dit principe maar bij ons wel, in plaats van een herexamen krijgen wij dus een waarschuwing, en als we volgend jaar er bv weer met slechte punten vanaf komen ist onheroepelijk een C-attest

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:31

nee geen herexamens bij ons.
4de jaar Electro Technieken
leerstof korte samenvatting:
alles van electromagnetisme
emk emkz
condensatoren...
electromagnetische inductie
electrostatica
wisselspanning en wisselstroom = kunen tekenen en vanalles berekenen (zitk wel ok mee)
vectoren meer het tekengedeelte van wisselspanning en stroom.

-RuFio-
8 juni 2004, 22:33
doe gewoon zoals mij en dan hebde goeie punte: eerst leerde alles, daarna maakte van alles een korte inhoud, dan maakte van die korte inhoud een spiekbriefke me uw PC (Times New Roman, lettertype 8, bij en nieuw onderwerp een andere kleur gebruike). Doe da en ge moet ni blijve zitte :)
(denk ik:D)

Tazz_
8 juni 2004, 22:33
euhmz herexamens worden afgeschaft ( nieuw onderwijssysteem ) niet iedere school werkt al volgens dit principe maar bij ons wel, in plaats van een herexamen krijgen wij dus een waarschuwing, en als we volgend jaar er bv weer met slechte punten vanaf komen ist onheroepelijk een C-attest damn, meende da..

ik hoop dat dat ook ooit komt voor hoger onderwijs/unief want er zullen er wsl veel zijn die herexamens hebben in augustus (ik schat mijn kans op herexamens op 30% :) )

maar volgende gaat het in ieder geval mss een beetje verbeteren, dan moet ge nog 10/20 halen om vrijstellingen te halen ipv 12/20

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:35
doe gewoon zoals mij en dan hebde goeie punte: eerst leerde alles, daarna maakte van alles een korte inhoud, dan maakte van die korte inhoud een spiekbriefke me uw PC (Times New Roman, lettertype 8, bij en nieuw onderwerp een andere kleur gebruike). Doe da en ge moet ni blijve zitte :)
(denk ik:D)
no way. spieke ga ik zeker ni doen, en hoe? zoveel leestof... ik denk het ni.
da is te veel ze da zitk al bna me een a5 blad of a4

slash
8 juni 2004, 22:35
euhmz herexamens worden afgeschaft ( nieuw onderwijssysteem ) niet iedere school werkt al volgens dit principe maar bij ons wel, in plaats van een herexamen krijgen wij dus een waarschuwing, en als we volgend jaar er bv weer met slechte punten vanaf komen ist onheroepelijk een C-attest

bij mij ist systeem zo
15% moogt ge gebuist zijn op alle bijvakke samengeteld hoeveel % ge gebuist zijt
ik zit dus aan 15% gebuist bij frans al dus mag niks anders hebbe
en als ge nog hoofdvak hebt is da maar 10% wa ge ter onder moogt zitte :s

The Patriot
8 juni 2004, 22:37
nee geen herexamens bij ons.
4de jaar Electro Technieken
leerstof korte samenvatting:
alles van electromagnetisme
emk emkz
condensatoren...
electromagnetische inductie
electrostatica
wisselspanning en wisselstroom = kunen tekenen en vanalles berekenen (zitk wel ok mee)
vectoren meer het tekengedeelte van wisselspanning en stroom.

lolz ge moet da toch nie allemaal kenne zeker ?? ofwa ?

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:38
lolz ge moet da toch nie allemaal kenne zeker ?? ofwa ?
erm jwel... wrom denkte dak slechte punte heb?

-RuFio-
8 juni 2004, 22:38

ge krijgt veeeeel meer op een spiekbriefke dan ge denkt zene

hoeveel volgeschreven paginas is uw korte inhoud ?

Summaheat
8 juni 2004, 22:39

doe electro-technieken.

ik volg elektrotechnieken in het VTI van brugge (boeverie)

BraveHeart
Leren kunde zien als een deathmatch....
Wat gaat het worden, dat ge uw leerstof snapt en kent voor de exames of de ondergang en een blackoutshow als ge voor uw examenbladen zit te staren ?

Exames, daar moet je voor vechten, vechten om die hoge score zoals quake 3.

Stel die kaft voor als de arena, uw pen, als rocketlauncher, uw lat als afgrond om ne strafe te maken, uw uurwerk als timer, en andere objecten die ge nodig hebt voor uw studies als powerups.

Dat zal wel lukken ze.

Doe gewoon alsof ge quake 3 speelt, gebruik wat verbeelding, maak leren een funny bedoeling en ge leert spelenderwijs uw vak.

Al moest mijn broer een gat in het tafellaken branden tijdens zijn studies, toch is m geslaagd voor wiskunde :rofl:

Mijn broer ging eens zijn stof leren over graden, als hulpmiddel een aansteker.
Teken een hoek van 45 graden.....
Hij was zo bezig tot m WHOEF een hoek aan het branden was in het tafellaken.
Hij wist direct wat 45° en wat diameter wou zeggen, had dat nooit gesnapt zonder ne zippo :rofl:
Ik raad u aan dit niet zelf te proberen thuis, ge zou nogal rap met een brandje in huis zitten.
Gelukkig zat m buiten te leren en was het tafellaken van een tuinsettafel in plastic en niet in het stof :eek:

Leren is niet altijd persé saai.

The Patriot
erm jwel... wrom denkte dak slechte punte heb?

bij mijn weten is al die zever over elektromagnetisme een deel van eerste trimester, wij moesten da allezins nie kennen in den derden trimester

tha_rippa1be
8 juni 2004, 22:40
ge krijgt veeeeel meer op een spiekbriefke dan ge denkt zene

hoeveel volgeschreven paginas is uw korte inhoud ?

kijk is een paar posts hoger... da zijn nog mor alleen de leereenheden (hoofdstukken)

:unsure:

flanger
8 juni 2004, 22:41

Texas Instruments TI-83. Beste 80 € dak ooit heb uitgegeven :)

-RuFio-
weet ge wa ge ook kunt doen als ge het probleem hebt van te veel leerstof (ge moet wel een typmachien hebbe): ge pakt een typmachien zonder inkt, typt een blad vol me info over het te leren vak, tijdes de exames is da "leeg" blad zogezegd uw kladblad. En dan tijdes de exames gewoon me een potlood kleuren op uw blad en de lettertjes kome tevoorschijn :love:

tha_rippa1be
hehe...
ze hebben bij ons ne lijst :)
me degene da ni moge

zit op gitok kalmthout

The Patriot
8 juni 2004, 22:43

heb ik ook gedaan al mijn formules van fysica in opgeslaan en dan met een proggie alsof het lijkt dat uw rekenmachine gewist is en de leraar eeft het geloofd :applause: resultaat ---> 80 % voor examen fysica en al mijn zorgen waaren voorbij ik had maar 30 % voor dagelijks werk :rofl: :rofl:

Chickenlal
8 juni 2004, 23:05
same problem

had 1ste trimester iet tussen de 55-58% en 6 buizen...

nu ist leerstof van 2 trimesters en dagelijks werk is ni zo goe (meeste schommelt rond de helft)...

Ik ga probere alles te geve met examen dak minstens 3 van die 6 buizen kan ophalen, met 60% en 3 buizen kunnen ze u nog delibereren, en dan krijg ik gewoon 3 brieven mee naar 6de jaar!

Ik ga echt proberen alles te geve en hopen dat het lukt...
Heb al heel het jaar men boekentas niet (lees NIET) opengedaan, dus nu ff weekje op men tandenbijten

i guess u do the same

Shorty87
8 juni 2004, 23:25
kzit int zelfde jaar zoals u

4de jaar elektrotechnieken en het ziet ernaar uit dattek weer gebuisd ga zijn vandejaare :sad:

kzal echt es goe mijn best moeten doen dees trimester opv zoals vorig trimester hele namiddagen zitten gamen om dan sanderendaags een half uurtje vroeger op te staan voor de examens :doh:

Inch
9 juni 2004, 00:16
Wel, keihard doorwerken tijdens uw examens. 't is met véééél moeite nog geen drie weken en ge zijt er vanaf. Als ge toont dat er een positieve evolutie in uw cijfers zit dan gaan ze mss mild zijn.

:offtopic: Persoonlijk vind ik dat een idioot systeem. Het doel van herexamens is juist dat ge de stof alsnog leert beheersen. Dat ge op het einde van het jaar mee zijt met wat het leerplan uitstippelt. Da's positief want het jaar erop wordt er voortgebouwd op het voorgaande jaar, en als ge daar al nie in meezijt... :ironic: Dus als ik het goe begrepen heb betekent dit nieuw systeem dat ge buist, dat ge de botten kent van de stof, dat ge het jaar erop mee moogt doen en ofwel a/ u dubbel zo hard plooit en net slaagt b/ volledig niet meezijt waardoor ge überhaupt een jaar verliest.

Shady
9 juni 2004, 10:07
had vorig jaar hetzelfde dillema

=> blijven zitten en me een beetje geluk zitten er felle mokskes in u klas zoals bij mij vandejaar :applause:

Pemphigus
9 juni 2004, 10:12
Gewoon u best doen, in het 6de was ik heel het jaar gebuisd voor wiskunde (en ik deed 8 uur wiskunde)
Op het einde enorm zwaar geleerd en ik was erdoor met 66%
die leraar verschoot wel, maar ik was erdoor en dat telt.

Dus gewoon kei hard ervoor werken.

Rapturo
9 juni 2004, 10:48
idd studeren, op uw tanden bijten want blijven zitten is nooit plezant

RaDa
9 juni 2004, 11:01
idd studeren, op uw tanden bijten want blijven zitten is nooit plezant

idd

kan der van meespreken

al u vrienden gaan dan nr Gent op hoge school en unief, en gij zit nog int fucking middelbaar onderwijs

Tazz_
9 juni 2004, 11:11
idd

kan der van meespreken

al u vrienden gaan dan nr Gent op hoge school en unief, en gij zit nog int fucking middelbaar onderwijs ja, dan is dat wel ambetant, maar eens ge in't hoger/unief zelf zit... dan maakt het eigenlijk niet veel meer uit want ik zou het totaal niet erg vinden moest ik mijn jaar herdoen..
ik ben trouwens nog nooit blijven zitten dus voor 1ne keer zou dat toch niet erg zijn eh, en dan zit ik wat meer op mijn gemak tijdens de examens
want nu komt het echt mijn strot uit die examens, meer dan een maand blokken is mij echt te veel ze, in't middelbaar was dat hoogstens 2 weken of zo

el_amante
9 juni 2004, 11:12
Ik heb nu 45% (totaal) voor electriciteit en dacht dak op examens 55% moest hale om derdoor te zijn... ik wou me zeker extra inzetten om derdoor te zijn, maar nu blijkt het dak minstens 66% moet hebben.
wa moetk doen? me toch nog probere in te zetten en hopen dak erdoor ben of gewoon me erbij neerleggen dak moet blijve zitte?
:help:

Alsek van u was zounek, nix me de examens doen ze. Moeje volgend jaar nie zoveel doen e, ge hebt alles al gezien. :)

SIO
9 juni 2004, 11:15
hard werken => ze zullen wel merken daje hard gewerkt hebt dan en dan kunde kleine buis veroorloven om nog gedelibereerd te worden

beter nu 2weken afzien als er na voor lànge tijd!

Pee
9 juni 2004, 11:15
N/o, kerel, maar wat een STOM vraag is dat nu?
Efkes moeite doen (zorg dat ge snapt wat er op uw blad staat, dan bent ge er al door, niet vanbuiten leren) en doorgaan, of niks doen (wat het gemakkelijkste is, maar, newsflash hotshot, niks is gemakkelijk in't leven) en nog een jaar verdoen op school.

Echt. Slim.

suicidal
9 juni 2004, 11:40
ja, dan is dat wel ambetant, maar eens ge in't hoger/unief zelf zit... dan maakt het eigenlijk niet veel meer uit want ik zou het totaal niet erg vinden moest ik mijn jaar herdoen..
ik ben trouwens nog nooit blijven zitten dus voor 1ne keer zou dat toch niet erg zijn eh, en dan zit ik wat meer op mijn gemak tijdens de examens
want nu komt het echt mijn strot uit die examens, meer dan een maand blokken is mij echt te veel ze, in't middelbaar was dat hoogstens 2 weken of zo
ik heb atm ne 2de zit van 5 vakken , kan nog 4 vrijstellingen halen
waarvan wiskunde straks nog 1 is , is pokke zwaar yet ik ga der f*cking hard voor , ook al beheers ik men stof maar voor 80% , 20% bluf moet maar lukken , zelfs in hoger onderwijs wil ik zeker "NIET" in 1ste kan blijven zitten.
2de zit dient ervoor om nog te slagen verdamme :evil:

@middelbaar , gewoon vechten jong , en het is idd makkelijker gezegd dan gedaan want zie hier , hem weer 30 min niks gedaan met forum te lezen :doh: it is a f*cked up world , but we can't change a damn thing about it so work on !

The Patriot
9 juni 2004, 12:23
luistert eens goed allemaal, vooral de mensen die hier problemen hebben met school, ik ben zoals jullie (toch de meesten hier ) ook een gamer,maar als je je werk leert plannen kan je de twee mooi combineren, hetgeen ik nu ga zeggen zal je bekend in de oren klinken, let op tijdens de les, de helft van uw werk is gespaard, als je thuis komt, drink wat, eet wat en begin aan je werk, ik kweet het dit klinkt redelijk ambetant maar als je klaar bent, heb je nog de hele avond om te gamen en te doen wat je wilt, stukken die je niet verstaat van je theorie, regelmatig herhalen dat is de oplossing tot alles, je moet dit niet doen maar het is wel een goede raad, en geloof mij, ik werk ook volgens dit soort systeem, en ook al heb ik 2 uur werk, dan ben ik bv tot 7 uur bezig en dan eet ik avondeten, rond 7.30 ben ik dus gewoon voor de rest van de avond vrij om te doen wat ik wil, snappie :)

The Patriot
9 juni 2004, 12:24
hard werken => ze zullen wel merken daje hard gewerkt hebt dan en dan kunde kleine buis veroorloven om nog gedelibereerd te worden

beter nu 2weken afzien als er na voor lànge tijd!

dit is niet overal zo, als je echt het hele jaar door de zak hebt gedaan e, je hebt plots voor de derde trimester 70 % bv dan kom je er niet vanaf zonder een waarschuwing ofzo hoor

visual_bAstArd
9 juni 2004, 12:36
dit is niet overal zo, als je echt het hele jaar door de zak hebt gedaan e, je hebt plots voor de derde trimester 70 % bv dan kom je er niet vanaf zonder een waarschuwing ofzo hoor

like me :niceone:

@topicstarter: ga ervoor, een jaar blijven zitten is niet fijn :evil:

DJ Pirate
9 juni 2004, 12:58
als die leerkr zien da er een evolutie is, kunde wel door als ge bv. nog 60% haalt nu

ik had met kerstmis 59%, buis op wiskunde (44%) en biologie (47%)
andere vakken geen probleem

bio is geen prob, heb ik al met dagelijks werk opgehaald, maar wiskunde is mijn grootste hoofdvak (6 ure :eek: ) en had 52% op DW van jan. tot nu

kmoet nu theoretisch gezien 53.75% halen op mijn examen
en ga da ook proberen om te halen :)

wish me luck :)