PDA

Volledige versie bekijken : Wat is de beste browser :unsure:

RaZoR^911
8 juni 2004, 11:54
Firefox
Internet Explorer
Opera
...?

want ik ben IE namelijk KOTSBEU omwille van de vele toolbars dat ik binnenkrijg...

thx @ advance

bollie69
8 juni 2004, 11:57
daarom ben ik ook aan het twijfelen om over te stappen naar opera ofzow.

ik heb nu link direct naar t.g. forum staan op mn bureaublad want mn internet button kan ik niet meer aanklikken of er verschijnen zo 10.000enden pop ups ed.

mabukay
8 juni 2004, 12:55
Ik was IE ook beu en gebruik sindsdien Firefox. En ik ben er heel tevreden over.

sSkoEziE
8 juni 2004, 14:14
ge had beter ne poll gedaan

me -> firefox

Phil
8 juni 2004, 15:57
Opera, zeker en vast (op voorwaarde dat ge wel met een minimale interface werkt :) )

fordjah
8 juni 2004, 16:13
hier ook opera :)

Melancholy
8 juni 2004, 16:45
Ik ben onlangs op Firefox overgestapt en ik heb er nog altijd geen spijt van :applause:

veyron
8 juni 2004, 17:59
firefox all the way. en makkelijk uit te breiden via exxtensions

QplQyer
8 juni 2004, 18:29
Opera.
the fastest, the best :p

kan niet oordelen over firefox though.
En die toolbars zijn wel heel erg, mss moeten ze bij microsoft toch maar eens hun beveiligingsgaten gaan dichten :ironic:

Chimmy
8 juni 2004, 19:33
Ik gebruik opera. Ik ben zeer tevereden, alleen gebeuren er af en toe zaken die ik niet krijg opgelost. Ik moet voor dit forum bvb IE gebruiken omdat als ik me hier aanmeldt in opera dan crasht ie :sad: Voor de rest is hij zeer snel en de ingebouwde popupkiller... sweet !

Irtimid2001
8 juni 2004, 19:47
Nog nix van problemen gehad me mozilla firefox, besten brower die ik al gehad heb, ook op linux.

slimfit
8 juni 2004, 19:52
Kheb slimbrowser, is ook wel gemakkelijk :)

Marbug
8 juni 2004, 20:42
Firefox
Internet Explorer
Opera
...?

want ik ben IE namelijk KOTSBEU omwille van de vele toolbars dat ik binnenkrijg...

thx @ advance
ge kunt ook IE2 (http://www.myie2.com) gebruiken. het is zowat zoals de gewone ie, maar crashd nooit, geen popups en alles word in 1 kader weergegeven ...

KO
8 juni 2004, 21:15
http://www.mozilla.org/products/firefox/

2 many soldiers
8 juni 2004, 21:34
www.opera.com

Ik ben een tevreden klant.
Soms wel ambetant om bepaalde filmkes te zien die ge ni kunt ;)

.bal
8 juni 2004, 22:00
Opera.
the fastest, the best :p

kan niet oordelen over firefox though.
En die toolbars zijn wel heel erg, mss moeten ze bij microsoft toch maar eens hun beveiligingsgaten gaan dichten :ironic:

Beveiligingsgaten? IE is op enkele stukken na code van 1999. Wil toch wat zeggen imo.
Hier al enkele maanden Firefox en zeer tevreden over.

Tazz_
8 juni 2004, 22:09
ik heb ook nog steeds Mozilla Firefox, ik ben daar een aantal maanden geleden naar overgestapt en ik heb er ook nog steeds geen spijt van

het is zowat de beste browser die ik al gehad heb :)

Tweak37
8 juni 2004, 22:46
Ik gebruik opera. Ik ben zeer tevereden, alleen gebeuren er af en toe zaken die ik niet krijg opgelost. Ik moet voor dit forum bvb IE gebruiken omdat als ik me hier aanmeldt in opera dan crasht ie :sad: Voor de rest is hij zeer snel en de ingebouwde popupkiller... sweet !

Ik gebruik ook opera en da werkt hier perfect... hebt ge wel de laatste versie (7.51)

anyway, opera

als ge enkel een zeer lichte en minimale browser wilt is firefox ook een zeer goede keus, alhoewel da met opera ook te verkrijge is, alleen iets mer tweak werk...

Opera is "browser van 2004" (of zoiets :p)

en opera heeft heerlijke mous gestures :cool:

Talos
8 juni 2004, 22:54
Doe keer search, hier zijn al veel threads over geweest.
Het feit is gewoon dat je zelf verschillende browsers moet proberen, en degene zoeken die je het beste ligt. Mijn voorkeur gaat (uiteraard :) ) uit naar de schitterende browser, FireFox.

maT'
9 juni 2004, 07:31
en opera heeft heerlijke mous gestures :cool:
heeft firefox ook hoor, mits de goeie extensies geïnstalleerd zijn ;)

Vind het alleen spijtig in firefox & opera, dat hij wmp9 niet wil laden (op sites als pureesoiree.be en wijfzonderlijf.be krijg je vaak grijze kaders, met geluid, zonder beeld, terwijl IE het perfect afspeelt).

Ik werk hier met firefox, ongelooflijk handig, tabbed browsing, handige favo's, lekker veel extensies, auto-pop-up-killer, ad-block, ...
Zeker toch de moeite om eens te overwegen !

Stinjow
9 juni 2004, 07:55
firefox

SlasZ
9 juni 2004, 08:16
IE

met SP2 van XP geen last meer van popups (of de googletoolbar als je SP2 niet wil installeren).
en nog nooit geen ongewenste toolbars gehad. gewoon een beetje opletten waar je surft, en geen activexcomponenten of whatever accepteren op sites die je niet kent...

teaumaz
9 juni 2004, 09:16
IE

met SP2 van XP geen last meer van popups (of de googletoolbar als je SP2 niet wil installeren).
en nog nooit geen ongewenste toolbars gehad. gewoon een beetje opletten waar je surft, en geen activexcomponenten of whatever accepteren op sites die je niet kent...

Ik daag u uit, gebruik eens 2 weken FireFox (of Opera als 't echt moet ;) ) en keer dan eens weer naar IE, de enige browser die ik ken die het vertikt om tabbladen in te voeren. Ge zult rap terug naar FireFox grijpen.

Soit, alleen al owv Active-X en het ontbreken van tabbladen gebruik ik geen IE.

QplQyer
9 juni 2004, 12:54
heeft firefox ook hoor, mits de goeie extensies geïnstalleerd zijn ;)

Vind het alleen spijtig in firefox & opera, dat hij wmp9 niet wil laden (op sites als pureesoiree.be en wijfzonderlijf.be krijg je vaak grijze kaders, met geluid, zonder beeld, terwijl IE het perfect afspeelt).

Das dan ook omdat die sites IE-specific tags gebruiken voor die wmp stuff (ActiveX embedded objects zekers?), iets heel ergerlijks aan zo sites.

.bal
9 juni 2004, 13:12
Vriend van mij was ook zo'n IE-adept. Tot ik bij me thuis Firefox eens demonstreerde en hij zei dat hij het eens zou proberen. Hij werkt nu al een maand met Firefox :p
Mensen die maar blijven IE gebruiken, probeer eens een andere browser en als het je niet bevalt (kans is klein), geef dan een reden waarom :p

RaZoR^911
9 juni 2004, 15:09
Thx voor alle voor/nadelen van de verschillende browsers

kheb gekozen voor Firefox, en idd kvind het veel beter, kheb nog nooit zo op men gemak kunnen surfen zonder irritante popups

IE is voor altijd naar de prullenbak verwezen :p

Thx voor alle hulp :bow:

[Shadowcat]
9 juni 2004, 20:24
Same hier, kben ook overgestapt van IE naar Firefox. En ik heb het mij nog geen moment beklaagd.

Dit forum laat nu al een pak sneller met Firefox dan met IE.

Evil Banana
9 juni 2004, 20:45
kheb opera en firefox gehad ,opera ruled en heeft veel coole functies maar firefox is toch sneller imo .
Ma alles is beter als IE :P

Rage
9 juni 2004, 21:05
Ik gebruik sinds 50sec geleden firefox ;)

[Shadowcat]
9 juni 2004, 21:06
hmm ik merk just dat dien firefox wel erg veel geheugen gebruikt. Precies meer dan IE.

Of is da maar een gedacht?? :confused:

Yo-Han
10 juni 2004, 02:38
Firefox 1.6..en ik heb de test gedaan..gewoon klilkken en doorklikken op warezsites,dus klikken om te klikken,hopen vensters open... en niets van spyware en kloterijen,en als iets zich wil installeren waarschuwt firefox ALTIJD ...een uiterst snelle en stabiele browser..enigste minpunt,maar dat had opera ook, is dat m'n netbanking via IE6 moet gebeuren,dus sommige java sites en beveiligde sites(maar die zijn zeldzaam)...

Firefox opent bvb movies in quicktime als je die staan hebt,zal dan geen wmv's openen,maar dan laat je firefox gewoon weten dat je filmpjes wilt openen met mediaplayer 9 en probleem opgelost zie

Mijn keuze, 2 weken geleden hier ontdekt, en zou em al niet meer kunnen missen--->mozilla firefox ;) (had eigenlijk juist netscape 7.1 installed ,maar firefox was nu net de light versie daarvan die ik zocht)
Ik gebruik Firefox gewoon naast IE6,maar IE open ik nog zelden,dat zegt veel :)

Cyberkef
10 juni 2004, 03:23
Browser: Mozilla FireFox + adblock + IMDB Search Engine :applause:

Ook ZEKER hun fora (http://forums.mozillazine.org/index.php?c=4) altijd in de gaten houden, daar geven ze altijd wel uitleg hoe veel voorkomende problemen ivm "exotische bestanden" à la wmv enz... op te lossen :)

Ik heb dat 1 week gebruikt, ging naar huis (IE) en IE werkte al na 10 sec zwaar op mijn zenuwen :p

Mail/Newsclient: Mozilla Thunderbird + hotmail popper

Omdat ik outlook express al even vertrouw ( :ironic: ) als IE was mijn keuze ook snel gemaakt zenne, zeker omdat hij heel goed kan omgaan met newsgroups, waar OE zwaar de mist ingaat...

teaumaz
10 juni 2004, 09:10
']hmm ik merk just dat dien firefox wel erg veel geheugen gebruikt. Precies meer dan IE.

Om op te starten wel, maar eens je in Firefox 3 tabs open hebt, en je vergelijkt dat met 3 instanties van IE open, komt Firefox er als de meest resource-vriendelijke uit hoor. En ik denk dat een gemiddeld surfer toch zo'n 6 tabs tegelijkertijd openstaan heeft...

Smashy
10 juni 2004, 09:16
ik gebruik nog altijd IE, gewoon voor de uitdaging om al die bijkomende shit (toolbars/bugs) te voorkome of verwijdere :D

Redney007
10 juni 2004, 12:26
Mozilla FireFox vind ik persoonlijk wel beter den IE, al was het maar voor de snelheid alleen. Van reclame nooit geen last meer ook! :)

SlasZ
10 juni 2004, 18:36
Ik daag u uit, gebruik eens 2 weken FireFox (of Opera als 't echt moet ;) ) en keer dan eens weer naar IE, de enige browser die ik ken die het vertikt om tabbladen in te voeren. Ge zult rap terug naar FireFox grijpen.

Soit, alleen al owv Active-X en het ontbreken van tabbladen gebruik ik geen IE.
ik gebruik firefox in linux, maar ik betrap er me op weinig gebruik te maken van die tabs :)

NightScream
10 juni 2004, 18:46
is er geen extension om die tabs onderaan te zetten?

tfluppe
10 juni 2004, 19:18
Ik gebruik meestal firefox, maar voor sommige sites ben ik zo goed als verplicht terug te grijpen naar IE (de beta signups voor EQ2 bijvoorbeeld). Ik vrees dat zolang webdesigners blijven "IE-only" sites maken, dat een echte doorbraak voor alternatieve browsers er nog niet echt in zit.

Tweak37
10 juni 2004, 23:16
http://www.tweakers.be/nieuws/32863

nog maar eens een reden om opera oid te gebruiken

Aangezien Microsoft nog geen patch beschikbaar heeft voor het IE-probleem, is het volgens Jelmer het meest veilig om een andere browser te gebruiken, zoals Opera of Mozilla. Beveiligingsbedrijf Secunia heeft het door de Nederlander ontdekte lek inmiddels als 'extreem gevaarlijk' betiteld.

Toch wel een goede browser, die IE :ironic:

dat komt ook omdat IE technologie is uit 1999. Sindsdien is er weinig of nix verandert!! Enkel ontelbare patches, om de grootste lekken eruit te halen. Ms moet voor hun volgende IE maar is volledig van nul beginnen, de huidige code is te lek en te rommelig...

R|Jonas
11 juni 2004, 09:43
Ik gebruik meestal firefox, maar voor sommige sites ben ik zo goed als verplicht terug te grijpen naar IE (de beta signups voor EQ2 bijvoorbeeld). Ik vrees dat zolang webdesigners blijven "IE-only" sites maken, dat een echte doorbraak voor alternatieve browsers er nog niet echt in zit.

idd, maar steeds meer mensen (naar mijn mening) schakelen over naar firefox...6maanden geleden kende ik niemand die firefox had en nu elke niet-computer leek die ik ken heeft het...op enkele na

SlasZ
11 juni 2004, 11:14
Voor tragere pc's (ik heb een athlon TB 1Ghz) is IE rapper dan firefox, dus blijf ik op deze pc IE gebruiken. vooral PHP-sites zijn traag...

als je natuurlijk een snelle pc hebt merk je dat verschil niet en wegen de voordelen meer door, maar voor mij primeert de snelheid.

RaZoR^911
11 juni 2004, 11:29
bwa, ik zit nu op schoolpc's te werken en kheb voor de vergelijking voor trage pc's IE en Firefox gedownload, hier gaat Firefox wel rapper, maar hij start trager op dan IE, das wel een feit...

Maar het surfen zelf gaat veeeeeeeeeeeel rapper :)

Psy
11 juni 2004, 11:54
Voor tragere pc's (ik heb een athlon TB 1Ghz) is IE rapper dan firefox, dus blijf ik op deze pc IE gebruiken. vooral PHP-sites zijn traag...

als je natuurlijk een snelle pc hebt merk je dat verschil niet en wegen de voordelen meer door, maar voor mij primeert de snelheid.

bwah als je IE gaat gebruiken moet je vooral denken aan veiligheid imo..
tegenwoordig kan je (ook van vrienden die bv geïnfecteerd zijn zonder dat ze het zelf weten) nergens meer op een link klikken naar een .jpg enzo zonder wantrouwen te hebben of het geen virus/worm is.
met opera/firefox e.d kan je daar gewoon op klikken & niks zal gebeuren.
ik vind het dan ook *onbegrijpelijk* dat mensen die iets van pc's kennen nog steeds IE gebruiken als hoofdbrowser..
en router/firewall helpt niks tegen dat soort dingen eh.

SlasZ
11 juni 2004, 12:24
in firefox/opera zitten er ook veiligheidsfouten geloof me, alleen zijn ze nog niet gekend omdat er weinig mensen die browers gebruiken.

.bal
11 juni 2004, 12:41
in firefox/opera zitten er ook veiligheidsfouten geloof me, alleen zijn ze nog niet gekend omdat er weinig mensen die browers gebruiken.

Code is toch wel wat recenter dan van '99. Er zullen wel meer veiligheidsproblemen bijkomen naarmate er meer mensen Firefox zullen gebruiken maar ik denk dat de makers daar zeker oplossingen voor zullen vinden.

Tweak37
11 juni 2004, 12:45

tuurlijk, in opera 7.50 zat bv een grote beveiliginsfout, vergelijkbaar met die van IE waar je denkt dat je naar een betrouwbare site gaat maar eigelijk op een fake site komt (van hackers enzo ;)) das door de url mask ofo iets, iig het was wel direct opgelost (7.51)!!!!!! dat zul je bij IE niet tegenkomen...

Talos
11 juni 2004, 14:19
http://www.tweakers.be/nieuws/32863

nog maar eens een reden om opera oid te gebruiken

Toch wel een goede browser, die IE :ironic:

dat komt ook omdat IE technologie is uit 1999. Sindsdien is er weinig of nix verandert!! Enkel ontelbare patches, om de grootste lekken eruit te halen. Ms moet voor hun volgende IE maar is volledig van nul beginnen, de huidige code is te lek en te rommelig...

Andere browsers bevatten heus ook wel van die fouten. Ze zijn gewoon nog niet ontdekt omdat ze niet veel gebruikt worden. Net zoals er veel meer viri zijn voor Windows dan voor Linux bijvoorbeeld.

яεδ ρερρε
11 juni 2004, 14:53
Ik heb ooit eens wa probleme gehad met mijne IE. Khad een patch geinstalleerd voor zo weer een of andere veiligheidslek te dichten en kweenie precies wa er gebeurt was maar IE werkte nie meer.

Dus khad ffkes Firefox geinstaleerd, sindsdien nie meer terug verandert :p

PussyDuster
11 juni 2004, 15:17
IE 6.0. natuurlijk beste browser :niceone:

Psy
11 juni 2004, 15:23
IE 6.0. natuurlijk beste browser :niceone:

ge zou u moeten schamen.. :p
aan de hand v/d desktop screenie ziet uw windows er wel redelijk deftig/clean uit, why ruin it all with IE :)
ah ja, mensen leren het niet tot ze het zelf meemaken. :p

teaumaz
11 juni 2004, 16:54

Veiligheidsgaten in FireFox (en ook in Opera) worden onmiddelijk gedicht wanneer ze bekend gemaakt worden. Door de grote, logge structuur van Microsoft is dat voor een dergelijk bedrijf veel moeilijker. De tijd tussen het ontdekken en dichten is dus veel groter.

Bovendien kan Firefox (en ook weer Opera) rekenen op een publiek dat meteen mogelijke lekken meldt, terwijl de modale IE gebruiker gewoon wil surfen en niet in de achterliggende technologie e.d. geïnteresseerd is (anders zouden ze onmiddellijk FireFox gebruiken :D )

En dat maakt FireFox dus tot een stukken veiliger alternatief.

Bovendien is Active-X een dankbaar geschenk voor hacker ten velde, en wordt deze technologie enkel in IE gebruikt.

acid_burn
11 juni 2004, 19:07
sohieso avant browser,
ik heb al veel browser gehad en avant is veruit de beste vind ik

Ibaun
11 juni 2004, 23:21
Ik gebruik de volledige mozilla suite hier, dus de browser, mail & newsgroup checker etc, werkt hier perfect en ben er heel blij mee. Enigste nadeel is dat niet alle plugins perfect getoond worden (zoals shockwave, wil hier totaal niet werken), maar dat neem ik er maar bij.

Tweak37
11 juni 2004, 23:35
Andere browsers bevatten heus ook wel van die fouten. Ze zijn gewoon nog niet ontdekt omdat ze niet veel gebruikt worden. Net zoals er veel meer viri zijn voor Windows dan voor Linux bijvoorbeeld.

Ja, maar:

1. Deze worden veel sneller opgelost (cfr opera bug uit vorige post :)), dankzij een levende community en een veel flexibeler developper team. Bij MS duurt dat toch allemaal een stuk langer. Ook zijn opera/mozilla gebruikers over het algemeen bewuster van veiligheidsrisico's en houden ze zich beter aan de updates. Veel "IE mensen" zijn hierin onbegrijpelijk laks..
2. De code van IE is gewoon onbruikbaar geworden. IE heeft de browser oorlog gewonnen door volledig van 0 af opnieuw te beginnen, waar netscape zijn oude code bleef updaten. Dat was trouwens ook de reden wrm de mozilla mensen er jaren hebben over gedaan om iets fatsoenlijks uit te brengen met de netscape broncode, wat hen uiteindelijk niet gelukt is, want ook zij zijn opnieuw begonnen! Het wordt tijd dat MS hetzelfde doet met IE, want de code, revolutionair einde jaren 90, kan al lang niet meer volgen en is gewoon één kluwen van fouten :)

en ja, natuurlijk zijn er meer virussen voor windows en eploits voor IE, wegens een gigantisch aantal gebruikers, maar dat heeft imo weinig te maken met het aantal bugs in die software...

SlasZ
11 juni 2004, 23:38
Veiligheidsgaten in FireFox (en ook in Opera) worden onmiddelijk gedicht wanneer ze bekend gemaakt worden. Door de grote, logge structuur van Microsoft is dat voor een dergelijk bedrijf veel moeilijker. De tijd tussen het ontdekken en dichten is dus veel groter.

Bovendien kan Firefox (en ook weer Opera) rekenen op een publiek dat meteen mogelijke lekken meldt, terwijl de modale IE gebruiker gewoon wil surfen en niet in de achterliggende technologie e.d. geïnteresseerd is (anders zouden ze onmiddellijk FireFox gebruiken :D )

En dat maakt FireFox dus tot een stukken veiliger alternatief.

Bovendien is Active-X een dankbaar geschenk voor hacker ten velde, en wordt deze technologie enkel in IE gebruikt.
dus voor iedere fout die er in zit 8mb (firefox, weet niet hoe groot opera is) downloaden, nee bedankt, dan liever een patch van 500kb die automatisch gedownload & geinstalleerd wordt.

Tweak37
11 juni 2004, 23:43
dus voor iedere fout die er in zit 8mb (firefox, weet niet hoe groot opera is) downloaden, nee bedankt, dan liever een patch van 500kb die automatisch gedownload & geinstalleerd wordt.

een dikke 3 mb :)

da maakt nu ook ni zoveel uit, in deze wereld van breedband (n drie mb op u telemeter of whatever, komaan zeg :))

trouwens auto patching van ms werkt pokke slecht, windows stelt mij nu al een maand of twee voor om elke dag de zelfde "critical patch" te downloaden voor IE.. Heb geprobeert het op te lossen, maar nee, nix werkt, nu negeer ik het gewoon en is mijn pc minder veilig :angry:

GuntherDW
12 juni 2004, 02:41
imo is de beste browser nog alt opera (ook omda het op linux werkt ;))
probeer es IE zonder hassles of programma's op linux te installere :p

GuntherDW
12 juni 2004, 02:45
ik geef toe, opera laat soms nog es een steek valle (ik flipte ff ier : http://users.telenet.be/PaulDW/temp/opera.sig.wtf.png )
ma kom, geen enkele browser is perfect eh :p

PussyDuster
12 juni 2004, 08:57
ge zou u moeten schamen.. :p
aan de hand v/d desktop screenie ziet uw windows er wel redelijk deftig/clean uit, why ruin it all with IE :)
ah ja, mensen leren het niet tot ze het zelf meemaken. :p

Bwa IE doet alles wat ik er mee wil doen. :) It's all good.

.bal
12 juni 2004, 11:45

Zo redeneren alle mensen die IE blijven gebruiken ;)

[Shadowcat]
12 juni 2004, 12:14

zo redeneerde ik ook toen ik nog IE gebruikte. Ik heb toen eens Firefox gebruikt en ben nooit meer teruggekeerd naar IE. :p

NightScream
12 juni 2004, 14:26
ik gebruik nu ook al een maandje firefox ofzo en ik zen der content van. ge kunt die browser perfect naar u noden instellen.
het enigste nadeel is dat hij soms TE VEEL popups blockt :D
Gisteren had'k wel effe een probleempje met firefox. hij kon ene entypoint in een dll niet vinden. gewoon firefox effe opnieuw geinstalleerd (zonder uninstall) en het werkte perfect. instellingen stonden nog goed enzo...
zen der content van.

[Shadowcat]
12 juni 2004, 15:51
ff een klein vraagse:

waar slaat firefox de cookies op??? :confused:

Edit: kheb het anders opgelost. Ik heb al men cookies door firefox laten deleten. Dan firefox zo ingesteld dat hij elke keer een waarschuwing moet geven wanneer een website probeert een cookie te installeren. Elke keer hij een melding geeft met de vraag of een bepaalde website een cookie mag installeren vink ik aan dat hij mijn keuze moet onthouden voor die bepaalde site. Dus 1x toelaten of weigeren is genoeg. En geen last meer van ongewenste cookies. :)

Bespaard me ook ineens weer een aantal adaware-scans :p

Neem nu games.telenet.be Die site probeert ook een cookie te installeren en ik laat dat toe. Maar ook een aantal advertentiesites proberen een cookie te installeren. 2 dacht ik. En die blokkeer ik dan. Ik vind de cookiecontrol van firefox gewoon is fantastisch. :niceone: :applause:

tom
12 juni 2004, 19:25
Ik gebruik sinds 50sec geleden firefox ;)

en als ik u nu eens zou betlaen om terug over te schakelen naar u oude browser ?
zou u hem dan terugnemen???

GhO$T
12 juni 2004, 21:35
en als ik u nu eens zou betlaen om terug over te schakelen naar u oude browser ?

:rofl: neeeeeeeh het is de mijne :love:

ongeveer zelfde hier, tot nu altijd bezig geweest met IE omdat die zen werk nog steeds deed (1x overgeschakeld naar Opera maar da was mijn ding gelijk nie, is snel weer eraf gevloge)
maar de laatste tijd is het ongelooflijk hoe vanalle spyware en toolbars en andere shit zomaar binnenwandelen op mijn pc door IE! Daarom maar es firefox er ook opgezet vanavond, aangezien je er hier op't forum overal niks dan goeds van hoort.

Lijkt me heel tof dingetje, niet teveel prullen en niet teveel plaats innemen enzo, ik zal deze prolly behouden
maar probleem met andere browsers dan IE is meestal dat ze dan voor bepaalde sites niet (genoeg) werken en da maakt mij meestal terugkeren naar iE; dit zal ik moeten ondervinden met dieje firefox

1 site is mij wel al opgevallen; breedband.telenet.be (http://breedband.telenet.be) ziet er niet uit als ik die daarstraks opende in firefox, toeval of is dat al het eerste mankementje? :unsure:

tom
12 juni 2004, 23:46
GhO$T']1 site is mij wel al opgevallen; breedband.telenet.be (http://breedband.telenet.be) ziet er niet uit als ik die daarstraks opende in firefox, toeval of is dat al het eerste mankementje? :unsure:

komt door de popupblokker heb da me ie en google toolbar aan ook

D3Amon
12 juni 2004, 23:52
:offtopic:
das precies dash :rofl:

gaat u nu terug overschakelen naar uw oud product ? neeje geef mij dien firefox mor :rofl:

ontopic:

bestaat die firefox ook int nederlands ? voor m'n mama en papa want die kunnen geen engels :ironic:

MrFreeze
13 juni 2004, 09:12
http://mozillanl.mozdev.org/

GhO$T
13 juni 2004, 10:18
http://mozillanl.mozdev.org/

aaaaaaaaah thx; super handig; want men ouder's IE is de laatste tijd ook zo goed als onbruikbaar geworden door overvloed aan pop-ups en andere toestanden; uit noodzaak waren ze nu bezig met Opera maar altijd maar klagen dat da in't engels was hé

:niceone:

[Shadowcat]
13 juni 2004, 11:33
GhO$T']:rofl: neeeeeeeh het is de mijne :love:

ongeveer zelfde hier, tot nu altijd bezig geweest met IE omdat die zen werk nog steeds deed (1x overgeschakeld naar Opera maar da was mijn ding gelijk nie, is snel weer eraf gevloge)
maar de laatste tijd is het ongelooflijk hoe vanalle spyware en toolbars en andere shit zomaar binnenwandelen op mijn pc door IE! Daarom maar es firefox er ook opgezet vanavond, aangezien je er hier op't forum overal niks dan goeds van hoort.

Lijkt me heel tof dingetje, niet teveel prullen en niet teveel plaats innemen enzo, ik zal deze prolly behouden
maar probleem met andere browsers dan IE is meestal dat ze dan voor bepaalde sites niet (genoeg) werken en da maakt mij meestal terugkeren naar iE; dit zal ik moeten ondervinden met dieje firefox

1 site is mij wel al opgevallen; breedband.telenet.be (http://breedband.telenet.be) ziet er niet uit als ik die daarstraks opende in firefox, toeval of is dat al het eerste mankementje? :unsure:

Ik heb net eens naar breedband.telenet.be gesurft en niks abnormaals gezien.
De site laad perfect hier in firefox. (Denk ik toch, want ik kom daar zoveel niet :unsure: )

Kriz
13 juni 2004, 11:39
Ik gebruik Mozilla Firefox 0.8;
Geen lastige pop-ups; zéér snel; véél handige plug-ins die je bij IE echt nooit zal vinden; uitgebreide instellingen voor javascripting; blokkeren van banners en images; verschillende themes; goede downloadmanager (pauzeren ed)...
En het beste van al: tabs!

Reply op maT' ivm dat wind media player 9 niet in Mozilla wordt gebruikt; je moet eens kijken op de Mozilla Extensions webpagina. Daar staat normaal een register bestand dat dat probleem fixed. Ik heb gebruik nu wmp 9 in Mozilla door die fix ^^

teaumaz
14 juni 2004, 09:17

Een update is 6 megabyte... wow daar zal het toch niet van afhangen zeker. Als je op Amazon 2 mp3's downloadt, zit je al aan 6 meg. Zwak argument m.i. om geen FireFox te gaan gebruiken.

Nog een reden: FireFox en ook Opera hebben kweenie hoe coole t-shirts. 'k Zie mezelf nog ni rondlopen met nen t-shirt van "I use IE6 and it makes me sexy" of zo...
:D

teaumaz
14 juni 2004, 09:19

Nen R5 doet ook alles wat hij moet doen: rijden. maar ik rij liever in een maserattie dan in een R5'ke waarvan ik zelfs niet zeker ben of hij binnen een uur geen panne (lees, crash) gaat hebben :)

paff_daddy
14 juni 2004, 11:54
Reply op maT' ivm dat wind media player 9 niet in Mozilla wordt gebruikt; je moet eens kijken op de Mozilla Extensions webpagina. Daar staat normaal een register bestand dat dat probleem fixed. Ik heb gebruik nu wmp 9 in Mozilla door die fix ^^

waar moet ge dat register bestand dan plaatsen?(sry als da een noobvraag is, ma ik ken er nie zoveel van)

en hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik in firefox surf, dat als ik dan een filmpje wil openen met een link, dat dat dan in WMP 9 gebeurt?

daFour
14 juni 2004, 11:58
IE 6 met de Google Toolbar (Anti Pop-up)

ik werk daar al een eindje mee en heb van niks geen last....waarom naar een andere browser????...

tom
14 juni 2004, 12:22
IE 6 met de Google Toolbar (Anti Pop-up)

ik werk daar al een eindje mee en heb van niks geen last....waarom naar een andere browser????...
vind ik ook schitterende combinatie

maT'
14 juni 2004, 12:24
Zou je daar es een link naar kunnen geven ?
Ik heb nl. op die Extension Room (http://extensionroom.mozdev.org/main.php) liggen zoeken, maar vind niets. Andere sites met extensions leverden ook niets op :sad:

*Edit: Mozilla Firefox toch he ? ;)

Kriz
14 juni 2004, 13:23
Zou je daar es een link naar kunnen geven ?
Ik heb nl. op die Extension Room (http://extensionroom.mozdev.org/main.php) liggen zoeken, maar vind niets. Andere sites met extensions leverden ook niets op :sad:

*Edit: Mozilla Firefox toch he ? ;)
Ja idd, voor Firefox (0.8)

Die fix heb ik Hier (http://texturizer.net/firefox/extensions/) gevonden. Maar ik krijg hier de fout dat die site momenteel plat ligt.

EDiT:
Good old Google gaf me Dit (http://www.gemal.dk/archives/000238.html).
Dit is wel een andere site maar zeker het testen waard.

Greetz

FmTx^
14 juni 2004, 19:24
Kheb IE6.0 en FireFox allebei
ik vind FireFox beter dan IE6.0, alleen de icoontjes zen zo AFGRIJSELIJK, AFSCHUWELIJK LELIJK maar kheb geen klachten over IE6.0

Kriz
14 juni 2004, 20:13
Kheb IE6.0 en FireFox allebei
ik vind FireFox beter dan IE6.0, alleen de icoontjes zen zo AFGRIJSELIJK, AFSCHUWELIJK LELIJK maar kheb geen klachten over IE6.0

Download u dan een nieuw theme voor Firefox. KLIK! (http://texturizer.net/firefox/themes/)

GhO$T
14 juni 2004, 20:57
Nog een reden: FireFox en ook Opera hebben kweenie hoe coole t-shirts. 'k Zie mezelf nog ni rondlopen met nen t-shirt van "I use IE6 and it makes me sexy" of zo...
:D

'k zie mijzelf anders ook nog nie ronlopen in een "I use Firefox and it makes me sexy" T-shirt rondlopen :unsure: mja smaken verschillen gaan we maar zeggen :D

'k heb al ondervonden dat ik toch nog regelmatig weer overschakel op IE zulle, mss is het omdat mijn firefox nog niet goed ingesteld is maar tot nu toe heb ik nog maar es zoals bij alle niet -IE browsers moeten vaststellen dat ik om de zoveel tijd op ne site terechtkomt die enkel maar deftig wil laden in IE :doh: ; het hatelijkste wa bestaat zo ongeveer :p

klein steekproefje, mensen met Firefox: werkt deze (http://www.audi.be) site bij jullie?
De vraag als ge nl of fr wilt werkt nog, maar van de site laadt hij in firefox hier enkel de foto van de nieuwe audi A6 en de rest van de site blijft 'verborgen' :doh:

Kriz
14 juni 2004, 21:30
GhO$T']'k zie mijzelf anders ook nog nie ronlopen in een "I use Firefox and it makes me sexy" T-shirt rondlopen :unsure: mja smaken verschillen gaan we maar zeggen :D

'k heb al ondervonden dat ik toch nog regelmatig weer overschakel op IE zulle, mss is het omdat mijn firefox nog niet goed ingesteld is maar tot nu toe heb ik nog maar es zoals bij alle niet -IE browsers moeten vaststellen dat ik om de zoveel tijd op ne site terechtkomt die enkel maar deftig wil laden in IE :doh: ; het hatelijkste wa bestaat zo ongeveer :p

klein steekproefje, mensen met Firefox: werkt deze (http://www.audi.be) site bij jullie?
De vraag als ge nl of fr wilt werkt nog, maar van de site laadt hij in firefox hier enkel de foto van de nieuwe audi A6 en de rest van de site blijft 'verborgen' :doh:

Bij mij zie ik ook enkel die foto als ik een keuze tussen NL of Fr heb gemaakt. Het rare is dat je de hyperlinks niet zit, maar je kan ze wel aanduiden blijkbaar (muis verandert in een handje :)).

Maar er is een extensie die je toelaat op een hyperlink met rechtermuisklik 'Open in IE' te kiezen ^^

Maar dat is toch wel de eerste site die ik niet normaal geopend krijg met Firefox.

Enkel in zo'n geval open ik een site in IE :D.

Tweak37
14 juni 2004, 21:34
GhO$T']'k zie mijzelf anders ook nog nie ronlopen in een "I use Firefox and it makes me sexy" T-shirt rondlopen :unsure: mja smaken verschillen gaan we maar zeggen :D

werkt perfect hier in opera....
sites die niet werken in opera verlaat ik gewoon, pech gehad. Ze moeten maar aan iedereen denken. Als ze op zon manier hun bezoekers kwijtraken, uber dom, maarja pech :)

Black Death
14 juni 2004, 21:36
Van firefox naar nieuwe opera gegaan, vind het ietwat beter :) Enige lastige is die 'welcome popup', waar hij vraagt of ge session wilt openen, homepage, ... . Ik duw wel op 'don't ask again', en voor deze windows session doet hij dat ook. Maar van't moment dat ik reboot is't gereset :/

En kmis ook zo'n 'view in IE' plugin gelijk in firefox :x

Phil
15 juni 2004, 11:05
dan moet ge uw opera registreren. Dan blijft dat normaal gezien weg.

[Shadowcat]
15 juni 2004, 19:25
Die site van www.audi.be werkt perfect hier in Firefox 0.9

KO
15 juni 2004, 19:45
']hmm ik merk just dat dien firefox wel erg veel geheugen gebruikt. Precies meer dan IE.

dat komt omdat IE mee wordt geload met de windows core dus al gebruik je ie, het staat toch lekker ontzichtbaar op je ram (bij onactieve processen). FireFox doet dat niet en laat gewoon z'n hele gebruik aan ram zien
:doc:

Kriz
15 juni 2004, 19:58
']Die site van www.audi.be werkt perfect hier in Firefox 0.9

Is dat een full of die 'Release Candidate'?

-> Werkt 't goe? :) geen bugs? (k dacht dat er nog maar een bèta 0.9 was...)

[Shadowcat]
15 juni 2004, 20:16
De officiele versie van 0.9 is uit. Daarmee dat de sites van Mozilla overloaded zijn.

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Kriz
15 juni 2004, 23:23
Merci voor ff te melden ^^

Polarite
16 juni 2004, 00:34
Ik gebruik al een tijdje firefox en werkt prima,het gebeurt wel eens dat een site
niet werkt maar dan gebruik ik gewoon IE 6.
Je kan makkelijk de 2 combineren eigelijk.

Xeromem
16 juni 2004, 01:21
Ik gebruik voor browsen IE, maar heb ook firefox staan om m'n eigen websites te checken
Firefox is een heel goeie browser imho :niceone:
Toch gebruik ik liever IE omdat ik het gewoon ben :sad:
Trouwens, over die toolbars -> dat is uw eigen stommiteit :tongue:

voor mails te lezen raad ik Mozilla Thunderbird aan! Prachtig stukske :love: