PDA

Volledige versie bekijken : hoeveel uur studeren jullie per dag?

Typhon`
7 juni 2004, 20:51
ik zou graag eens willen wetten hoeveel uur jullie studeren.
(nu in de examenperiode!)

graag dus ook de richting+jaar erbij te vermelden...

Desertfish_88
7 juni 2004, 20:52
Ik doe Latijn, en ik studeer pakt gemiddeld twee uur per dag... per week zijn er een paar dagen dak niks doe, maar int weekend ben ik toch hard aant werk :cool:

Typhon`
7 juni 2004, 20:54
Ik doe Latijn, en ik studeer pakt gemiddeld twee uur per dag... per week zijn er een paar dagen dak niks doe, maar int weekend ben ik toch hard aant werk :cool:
was post nog aant editen, en in de exames?

Logichristus
7 juni 2004, 20:54
Waar staat de optie minder dan 2 ... :unsure:

Typhon`
7 juni 2004, 20:56
Waar staat de optie minder dan 2 ... :unsure:
minder dan 2 uur in de examenperiode :unsure:
:eek:

Farnsworth
7 juni 2004, 20:56
Wetenschappen - Talen

30 min per dag (als er een toets of iets dergelijks is, anders 0 min :) )
maar nu met de examens moet ik meer studeren dan me lief is :cry:

@ Desertfish_88: you're joking, right?

stoffer
7 juni 2004, 20:57
Goh momenteel een 5tal
Normaal zou dat een 7tal moeten zijn, maar in dit weer lukt dit niet echt

Achja richting: burgerlijk ingenieur @ unief

Dark_One
7 juni 2004, 20:58
2 uur ongeveer ja...

VDCNathan
7 juni 2004, 21:01
hangt er van af
de dag tervore

tusse 3-5 gemiddeld zou'k zegge,
4-6 gestemd drom :)

Richting: 4 Wetenschappen.

Tweak37
7 juni 2004, 21:01
Tijdens het jaar: totaal niet

tijdens examens: da verschilt natuurlijk fel van vak tot vak

Wiskunde: daar moet ik toch goe voor lere, zeg maar twee dagen 5 uur, alhoewel, das miss we wa overdreve, ma toch :)
Aardrijkskunde (da examen had ik vandaag): amper een halfuurtje geleerd

zit in 4 Latijn-Wiskunde

Hellrabbit
7 juni 2004, 21:02
Hangt af van het examen ... tot het gedaan is :s

maar op vorige examens afgaande zal da toch nie voor 19.00u (=4uur) zijn ... en opt einde van het jaar moogde der nog een uur of 2 bij doen door da het twee trimesters zijn (5LaWe)

devilface
7 juni 2004, 21:02
wa da valt te zien he. Als ek 2 examens heb, dan is da gemiddeld toch een uur of 5-6-7. Da valt wa te zien of da een moeilijk vak is of ni en of dak da al herhaald had of ni ook. Maar globaal genomen 6 tot 8 uur per dag. En als ek examen wiskunde heb, dan is da een heel weekend doordoen(ae ja wel goe slapen he, maar toch).

Richting: Economie-Wiskunde(6u) int laatste jaar humaniora(vandaag laatste les gehad :) ) Ook ff zeggen dat het 2 trimesters zijn da we moeten kennen.

Beramode
7 juni 2004, 21:03
Ik zou zeggen 6-8 uur, hangt wel af van het vak en hoeveel dagen ik vrij heb om ervoor te studeren ma da lijkt me wel het gemiddelde.

tweede jaar kunst aan de hogeschool

Irtimid2001
7 juni 2004, 21:07
Nu tijdens d'exames, staak om 10u op (tzenzij dak examen moen afleggen) en beginnek opt gemaksken, ni afjagen ofzo en dan lerek tot 4-5u zoiets en dan ist gedaan (tenzij dak een moeilijk examen em ofzo).

PureRage
7 juni 2004, 21:12
Ik zit in vierde jaar latijn en moet hard blokken om die semestriele wetenschappenvakken onder de knie te krijgen. Of ik mij er geconcentreerd genoeg voor krijg is een andere vraag. :lol:

Jezus v NASA...
7 juni 2004, 21:14
eum voor exame 2u ofzo ale ast 1,2of3u vak is en voor nederlands (4u's vak) ook
voor wisk een 5 tal uur opt weekend denk ik ma nie ech geconcentreerd
en latijn ook zoiets ma ben nu aant uitbolle aangezienk wi-we 6 ga doen

en doort jaar 15min of niks en grote so van latijn soms is een uurke en wisk grote so ook

edit: zit in 4 lat-wi

Oblivion
7 juni 2004, 21:16
8 a 10

wel hoger natuurlijk ;) geen middelbaar ofzo

Tazz_
7 juni 2004, 21:23
nu is dat ongeveer 8 tot 10u per dag, wel hoger onderwijs natuurlijk...
maar dat hangt af van vak tot vak, bv. voor webtech is een uurke al meer dan genoeg, terwijl voor elektronica vorige week was dat net geen 12u per dag blokken, want da's een hoofdvak en nog verdomd moeilijk ook

EagleEye
7 juni 2004, 21:43
pakt 2-4 ze jongen

kheb (geen) betere dingen te doen ze , dan dom leren

(5de Moderne Talen - Wiskunde)

GaMe®
7 juni 2004, 21:47
0u per dag, taken doe ik meestal in school, tijdens de speeltijd in de refter ofwel tijdens de les :)
exameperiode: een half uurke? tot een uurke ofzo..

ik volg 3e jaar Humane Wetenschappen

kr15t0f
7 juni 2004, 21:49
ik studeer nie, zelfs tijdens de examenperiode. Ik kom op school, en ik leer daar ff 10 minuten en ik kan da. Ik leer gewoon door ff door mijn boek te bladeren, en het goeie is dat ik nog alles onthoud ook :applause: .
Maar ik denk nie da vele mensen die chance hebben

sh0s
7 juni 2004, 21:52
6-8 uur

2de kan bio-ingenieur

morgen examen organische scheikunde, heelp :)

dêsh'
7 juni 2004, 21:53
+- 6u per dag, met de nodige pauzes natuurlijk ;)

Accountancy Fiscaliteit, 1e jaar hoge school KHL

Monkey
7 juni 2004, 21:53
zo'n 8u per dag, de momenten waarop ik door de hitte half slapend op mn blad hang te kwijlen meegerekend 10u

1ste kan geneeskunde

morgen examen btw

PolletPoulet
7 juni 2004, 21:55
2-4 uur

3 biotechnise wetenschappen :niceone:

Desertfish_88
7 juni 2004, 21:58
was post nog aant editen, en in de exames?
in de examens van 1 tot 8 ofzo, dus 7 uur :)

ahja ik zit int vierde jaar

Cakeman
7 juni 2004, 22:00
Ik zit nu in mijn laatste jaar toegepaste informatica aan de hogeschool en ik heb helemaal geen eindexamens meer! :)
Ik had van januari tot maart (twee volle maanden) mijn exames. Daarna stage en nu zit ik niks te doen :)

Tijdens de examens van januari dit jaar, leerde ik wel 8 tot 10 uur per dag.

SilentSpring
7 juni 2004, 22:01
economie-moderne talen (4de jaar), binne ne week zijn't examens, dus nu 1à2uurkes per dag en in de examens zelf 2à4u per dag, hangt beetje van het vak af

Emerxill
7 juni 2004, 22:04
Ik zit nu in mijn laatste jaar toegepaste informatica aan de hogeschool en ik heb helemaal geen eindexamens meer! :)
Ik had van januari tot maart (twee volle maanden) mijn exames. Daarna stage en nu zit ik niks te doen :)

Tijdens de examens van januari dit jaar, leerde ik wel 8 tot 10 uur per dag.

Same here :applause: (op die twee maand examen na :eek: waar doet gij TI?)
Stage is bij mij thuis werk, dus nog zaliger :D

breez
7 juni 2004, 22:05
hmm m'n examens beginnen volgende week dinsdag

kzit in 4de jaar eco wiskunde

heb vandaag 1 uurtje wiskunde geblokt :unsure:

DJ Pirate
7 juni 2004, 22:11
ik studeer nie, zelfs tijdens de examenperiode. Ik kom op school, en ik leer daar ff 10 minuten en ik kan da. Ik leer gewoon door ff door mijn boek te bladeren, en het goeie is dat ik nog alles onthoud ook :applause: .

kwil wel eens wete in welke richting jij zit jongen :)

ontopic: 3-5h -> 4-6h gestemd :)

zit op 5 Lat-Wisk

Feignasse
7 juni 2004, 22:18
in de blokperiode: veel te weinig
tijdens de examens: veel te veel, op den dag voor een examen meestal iets van een 12u

1e kan rechten

sneax
7 juni 2004, 22:21
Door het jaar 'dagelijks' niks (uiteraard) behalve voor een overhoring zoals voor economie of wiskunde dan kijk ik toch is na. Economie is wa te veel om niet te leren en bij wiskunde let ik gewoon nooit op dus ik moen toch weten over wat het ging in de les alst overhoring is.

Ik doen 6Ec-Wi, aja in de examens verschilt da nogal. Kheb nog niks gedaan (en ga tot woensdag niks doen) maar dan is da wel van tijd is 8u per dag. Tenzij int weekend alhoewel ik nu écht is mijn best gaan doen denkek dannek ZEKER DER DOOR BEN want anders emmek wel gescheten. Zo int 6e een C hebben stel u voor :( En liever ook geen herexamens want dan kannek ni na de proclamatie kommen en das just gratis booze.

mobman
7 juni 2004, 22:24
hangt dervn af voe welk vak

wisk -chemie - fysica (een uur of 4 - 6)

al de rest 2 uurkes

6 sport-wetenschappen

Sibi
7 juni 2004, 22:33
1e kan Burgelijk Ingenieur.

Meestal meer dan 12u per dag, tenzij ik een dag examen heb hé ;).

SIO
7 juni 2004, 22:36
int jaar 0.0
in examenperiode volle gas (slecht manier i know, maja probeert ma es af te lere)

1e kan INWE

marcel
7 juni 2004, 22:37
als ik al blok, ist wel direct 6-8 uur. 1ste kan Toegepaste Economische Wetenschappen, Ugent

impulz
ik begin gewoon 2 weken voort exaam. per dag een uur of 2, meer nie. ('tis wat ge blok week noemt he :p) 'k zit int 2de jaar hogeschool

als ge dan nog es de sjans hebt dat ge 3-5 dagen tussen twee examens in hebt doet ge nog minder :)

SIO
in de blokperiode: veel te weinig
tijdens de examens: veel te veel, op den dag voor een examen meestal iets van een 12u

1e kan rechten
arrrr... curieus hoe stress oe kan laten presteren he :unsure: wel klotig, wou dak op voorhand kon lere

Typhon`
7 juni 2004, 22:40
Tijdens het jaar: totaal niet

tijdens examens: da verschilt natuurlijk fel van vak tot vak

Wiskunde: daar moet ik toch goe voor lere, zeg maar twee dagen 5 uur, alhoewel, das miss we wa overdreve, ma toch :)
Aardrijkskunde (da examen had ik vandaag): amper een halfuurtje geleerd

zit in 4 Latijn-Wiskunde

uhm half uurtje aard?

hopeveel pg telt je cursus wel?
aan mijn kaartjes alleen zit ik al 30 min :)

EagleEye
7 juni 2004, 22:40
in de examens van 1 tot 8 ofzo, dus 7 uur :)

ahja ik zit int vierde jaar
:O in't vierde middelbaar 7 uur leren? Gij gaat afzien in hogere studies imo :unsure:

kr15t0f
7 juni 2004, 22:42
kwil wel eens wete in welke richting jij zit jongen :)

ontopic: 3-5h -> 4-6h gestemd :)

zit op 5 Lat-Wisk

Industriele wetenschappen (geen hoger, 6de jaar). Zou een redelijk zware richting moeten zijn, ma is volgens mij toch wel wa overdreven.

[MNEU]Poncho
7 juni 2004, 22:42

laat me raden, je doet een richting waar je amper iets voor moet kunnen?

+- 6u per dag, met de nodige pauzes natuurlijk ;)

Accountancy Fiscaliteit, 1e jaar hoge school KHL

mja, zelfde maar dan tweede jaar.
door het jaar: niks, blok : niks
Maar onder de examens leer ik de dag op voorhand, soms ook twee. Gisteren heb ik zo op het nippertje een buis kunnen vermijden door 15 uur te studeren op een dag (maar dat was dan ook men all time record)
Maar meestal is een uurke of 12 voor een vak genoeg.

kleine noot : ik ga ook niet bep. veel naar de les, dusja dan moete alles nog zelf uitzoeken.

kr15t0f
7 juni 2004, 22:44
[QUOTE='[MNEU]Poncho']laat me raden, je doet een richting waar je amper iets voor moet kunnen?
[QUOTE]

Nope, er zijn zelfs zeer veel die echt leren da nauwelijks kunnen volgen, maar ik ben van het principe "doe iets wat je makkelijk aankan" terwijl vele mensen van het principe "doe iets wat boven je mogenlijkheden ligt, en leer dan wat harden" zijn.

SIO
7 juni 2004, 22:44
Industriele wetenschappen (geen hoger, 6de jaar). Zou een redelijk zware richting moeten zijn, ma is volgens mij toch wel wa overdreven.n/o ma die bij ons die uit INWE komen(zit dus in eerste kan INWE) hebben enkel voorsprong bij mechanica, bij de rest verloopt het eerder moeizaam (theorie is idd zwaar :sad: )

ma kan wel aan school ligge ofzo (of hen :))

kr15t0f
7 juni 2004, 22:49
n/o ma die bij ons die uit INWE komen(zit dus in eerste kan INWE) hebben enkel voorsprong bij mechanica, bij de rest verloopt het eerder moeizaam (theorie is idd zwaar :sad: )

ma kan wel aan school ligge ofzo (of hen :))

bwa, heb bij verschillende mensen dat bij ons al afgestudeert zijn gehoort dat ze het eerste jaar zeer makkelijk vinden. Maja, da voordeel kan natuurlijk nie over uw ganse studies verdergaan, anders kunnen ze u direkt een hoger diplom geven na u 6de jaar :wtf:

SIO
7 juni 2004, 22:52
bwa ik kom zelf uit latijn-wiskunde en dus zeide ze daje da geen problemen mee moogt ebben, maar ik ben slecht in theorie leren en de eerste 2jaar zijn echt wel véél theorie dus moet u zelf maar wa kennen zeker

Cakeman
7 juni 2004, 22:56
Same here :applause: (op die twee maand examen na :eek: waar doet gij TI?)
Stage is bij mij thuis werk, dus nog zaliger :DKHK in Geel. En gij?

Stichero
7 juni 2004, 22:58
maximum een uurken, kzit op den unief japanologie :sad:
maar ik leer dan wel veel dagen ervoor een uurken é :p

Darth-Falcon
7 juni 2004, 22:59
dees jaar zit k nie op t school, volgend jaar prolly terug.
Vorig jaar ben k afgestudeerd in electro technieken, voor sommige vakken moest ik vrijwel nix doen tijdes de examens, bij andere was k toch wel een uur of 3 4 bezig

retrowimpie
7 juni 2004, 22:59
nul ik studeer helemaal niet ik let al genoeg op dan kan ik teminste spelle spelen als ik thuis kom :D :D :D :D

haal toch altijd goeie punten tijdens examens ook al doe ik nix

kornfleek
7 juni 2004, 23:17
hangt er vanaf, vr sommige vakken hebbek 10uur nodig per dag, ander vakken (gelijk morgen engels) hebbek maar een 4uurkes nodig..

1e jaar hoger, toegpaste informatica

[deleted]
7 juni 2004, 23:27
[deleted]

DBK
7 juni 2004, 23:27
uhm half uurtje aard?

hopeveel pg telt je cursus wel?
aan mijn kaartjes alleen zit ik al 30 min :) kaartje:wtf:

ik studeer zo ongeveer 4 uur per dag in de examens, of da probeer ik toch :)

Creeping Death
7 juni 2004, 23:42
6 tot 8 uur per dag
1e kan industrieël.

Master P
8 juni 2004, 00:10
Ik zit momenteel ook aan 6-8 uur per dag gemiddeld denk ik en zit in eerste lic arbeids- en organisatiepsychologie..

Redelijk weinig te leren dit semester :woohoo:

Emerxill
8 juni 2004, 00:10
KHK in Geel. En gij?
HL in Diepenbeek

8 juni 2004, 00:41
minstens een 12 uur per dag
ik sta om 7 uur op en tegen 8 uur ben ik aan het blokken
tot 12 uur

1 uur pauze

en dan van 13u tot 20u dan een uur pauze en als ik dan nog zin heb nog tot 23 uur en dan maffen

maar als ik examen heb den dag erna kan dat oplopen tot 16 uur of zelfs meer

2de jaar Criminologie Ugent

edit:
voor de mensen die dit gek vinden
ik heb net gedaan met psychologie
is een cursus van 1200blz en heb er 3 dagen op geblokt. (herhaling welliswaar, blokken doe je voor de examens)

falafel
8 juni 2004, 00:42
in de examenperiode gemiddeld 4-5 uur per dag

4 dagen voor het examen: 2-3 uur
1 dag voor het examen: 14 uur ofzo ;) (ik kan wel nooit geconcentreerd leren, das men zwakke plek)
1e kan geschiedenis

8 juni 2004, 00:45
in de examenperiode gemiddeld 4-5 uur per dag

4 dagen voor het examen: 2-3 uur
1 dag voor het examen: 14 uur ofzo ;) (ik kan wel nooit geconcentreerd leren, das men zwakke plek)
1e kan geschiedenis
ik ook niet daarmee leer ik niet thuis
ik huur een kamer in de abij hier
heel de dag muisstil, en lekker fris, staat enkel bureau in, dus totaal geen afleiding en ge kunt niets anders doen als leren tot ge er bij neervalt...

Zeta Reticula
8 juni 2004, 11:21
4-6-8 hangt van de goesting af

burg ir

Lacuna
8 juni 2004, 11:30
Hogeschool Gent: Vertaalkunde

Ik studeer elke dag 9 uur
en de dag vóór het examen kan dat soms 14-16 uur zijn. :woohoo:

Thurman
8 juni 2004, 12:08
. (herhaling welliswaar, blokken doe je voor de examens)

bwaaaaaaa :)
ik blok toch zo goed als altijd alles blanco de dagen voor de examens.
-> 8 tot 10 uur/dag.

1e lic communicatie wetenschappen KUL.

Blezz
8 juni 2004, 12:16
6 tot 8u per dag...

1e kan Politieke & Sociale Wetenschappen @ KUL (again :cry: )

Chronic
8 juni 2004, 12:17
3a 4 u wel hoger natuurlijk ,1elic hw

Drossie
8 juni 2004, 12:18
6-8u per dag
Maar soms ook wa minder ze.
2e jaar verpleegkunde in Gent

Shibby
8 juni 2004, 12:25
tussen de 6 en de 8 uur per dag :wtf:

guy666
8 juni 2004, 13:02
1ste lic biomedische wetenschappen

min. 8 uur max. 14 uur/dag

Ik ben wel iemand die onder het jaar niets doet, daarmee.

Lood
8 juni 2004, 13:28
geen examens 0 uur per dag
examens: 8-10 uur per dag

Chronic
8 juni 2004, 16:28
ik ben blij als ik da ier zo allemaal zie ,dat ik over een goe kort termijn geheuge beschik ,8 u enzo ,damn ,kdoe ook niks int jaar maar toch///op 3/4u heb ik alles is 1 keer geleze opt gemakske en overt algemeen volstaat da, lichte 2e zit niet te na gesproke.kdenk da veel mense 8 u zegge gewoon omda da vleitig staat ma da ze van die 8 u gewoon 3 u naar ne muur zitte te stare

[MNEU]Poncho
8 juni 2004, 17:33
Industriele wetenschappen (geen hoger, 6de jaar). Zou een redelijk zware richting moeten zijn, ma is volgens mij toch wel wa overdreven.

Is normaal geen platte richting nee..
Mor je bent heus niet alleen ze, maat van mij die dat zo ook had int middelbaar (economie-wiskunde)
Maar nu zit in voor de eerste keer in 2de kan TEW (KUL)
Zen eerste kan heeft ie kunnen overdoen. Het probleem is dan soms dat je nooit echt moeite hebt moeten doen, je komt dan ergens waar dat wel nodig is en je moet je echt wel aanpassen.
Ikzelf heb nooit hard moeite moeten doen, als ik naar de rest van men klas kijk, vlieg ik er vrij vlot door en dat met het min. aan lessen en studeren.
(anderen zijn dan soms ook vrij jaloers etc..)
Maar het is dan ook niet dat BI (middelbaar) en Acc-fisc (hoger) zo moeilijk zijn...

ik ben blij als ik da ier zo allemaal zie ,dat ik over een goe kort termijn geheuge beschik ,8 u enzo ,damn ,kdoe ook niks int jaar maar toch///op 3/4u heb ik alles is 1 keer geleze opt gemakske en overt algemeen volstaat da, lichte 2e zit niet te na gesproke.kdenk da veel mense 8 u zegge gewoon omda da vleitig staat ma da ze van die 8 u gewoon 3 u naar ne muur zitte te stare

bwa op die tijd kunde alles altijd nog niet gelezen hebben :D
Als ik alles een keer heb gelezen, ben ik al vrij zeker dat ik erdoor ben.
Dan er vluchtig overgaan levert altijd extra punten op.

Slayerbe
8 juni 2004, 17:38
hangt van vak tot vak dak de dag erna heb ma ik denk da ik toch iets van een 3 - 5 u per dag ga studeren

4de wetenschappen

RaDiCaLSoLuTiOn
8 juni 2004, 17:44
Eumz nu tijdens de examens kan dat ff oplopen tot een uur of acht en meer.
Of diet genoeg was of niet zal ik na de proclamatie weten te zeggen. :crazy:

Btw het kunne der ook meer zijn want ik heb om 8.30h examen en ik sta dan op om 3 uur smorgens om tot zeven uur te leren dus per dag ga ik wel vlot over de acht uurtjes i supose

[NeO]-mtr
8 juni 2004, 17:49
2 tot 10 uur, afhankelijk van het vak. (heel uiteenlopend :x)
Ik doe 5e middelbaar IICT.

pit24
8 juni 2004, 17:56
4aso WW

toch zo'n 4-6 uur (wel enkel als de exaams begonne zijn)

ervoor zo 2uur per dag (de week voort exaam)

daarvoor hoop en al een kwartier :p )

exaams sucken :(

EA lover
8 juni 2004, 18:25
Ik zit in mijn 2 de jaar latijn en volgend jaar ga ik latijn wiskunde volgen.
Zo'n 2 a 3 uur studere per dag en in het weekend wel wa langer maar tijdens de examenmiddagen toch wel zo 8 a 9 uur per dag :crazy: . Voor het examen latijn moete we ni echt zoveel lere (geen woodejs) dus we moge ons woordenboekske gebruike

^^VooDoo^^
8 juni 2004, 18:28
Tot ik me leerstof ken :) Ik zet daar geen timer op, of zit ni constant naar die klok te kijke hoe lang het duurt.

joyraider
8 juni 2004, 18:30
waar is de optie <1 ? :unsure:

Ephram
8 juni 2004, 19:58
5de jaar Industriële Wetenschappen
ik leer tijdens examens zo een 8-12h per dag.

SilentSpring
8 juni 2004, 20:03
hmm m'n examens beginnen volgende week dinsdag

kzit in 4de jaar eco wiskunde

heb vandaag 1 uurtje wiskunde geblokt :unsure:
ga't ervoren :bow:

KoSSiTy
8 juni 2004, 20:23
1ste jaar maatschappelijk werk in gent
toch wel zo'n 6 uur op nen dag,
zes examens achter de rug
nog 6 te gaan

killgore
8 juni 2004, 20:29
La-Wi (8 uurs)

Normaal 2-4, maar voor sommige examens (frans en sommige dagen als we 2 zware vakken hebben) kan er wel wat bijkomen

pit24
8 juni 2004, 21:01
Ik zit in mijn 2 de jaar latijn en volgend jaar ga ik latijn wiskunde volgen.
Zo'n 2 a 3 uur studere per dag en in het weekend wel wa langer maar tijdens de examenmiddagen toch wel zo 8 a 9 uur per dag :crazy: . Voor het examen latijn moete we ni echt zoveel lere (geen woodejs) dus we moge ons woordenboekske gebruike

héh, jij bent iemand waar die enquete vanmijn school bij klopt :)

nuja, als je gewoon tijdens het jaar 2-3 uur per dag moet studeren en niet >85% haalt

wel dan voorspel ik dat je je studies niet zult afmaken beste makker.

want dat is BELACHELIJK VEEL VOOR INT
DE

want anders zou ik en velen met mij zowat geniaal zijn (en dat geloof ik eerlijk gezecht niet)

p.s. de latijnse mag bij ons tot int 5de geen woordenboekje gebruiken ;)

Lacuna
8 juni 2004, 21:27
héh, jij bent iemand waar die enquete vanmijn school bij klopt :)

nuja, als je gewoon tijdens het jaar 2-3 uur per dag moet studeren en niet >85% haalt

wel dan voorspel ik dat je je studies niet zult afmaken beste makker.

want dat is BELACHELIJK VEEL VOOR INT
DE

want anders zou ik en velen met mij zowat geniaal zijn (en dat geloof ik eerlijk gezecht niet)

p.s. de latijnse mag bij ons tot int 5de geen woordenboekje gebruiken ;)
Idd, 2-3 uur per dag leren in het 2e middelbaar is nie gezond. :wtf:
Als ge aan de unief of hogeschool zit, is dat normaal, maar int middelbaar
al zoveel leren. :help:

:offtopic:
Het is "gezegd" :unsure:

En woordenboeken zijn des duivels. Alleen maar handig voor taalkundig
equivalentiepraktijken. :naughty: Volg altijd de vertaalkundige equivalentie!

:unsure:

Evil_Pannenkoek
8 juni 2004, 21:40
rond de 5-6 uur per dag, het zou minder kunnen zijn, maar ik heb de gewoonte om een weekje voor de examens er eens langzaam mee te gaan beginnen, en dus zie ik sommige dingen voor de eerste keer de dag voor het examen :p

kzit in wetenschappen-wiskunde, 5de jaar

bij mij in de klas zit er ene die niks doet, int jaar leert hij 0 uur per dag, zelfs als we een vrij grote h-toets hebben, en taken schrijft hij tijdens de lessen over of maakt ze dan, tijdens de examens staat hij een half uur vroeger op en leert dan alles, en dan nog maar een klein buiske. Hij is eigelijk een genie maar hij verwaarloosd zijn talenten, en de leerkrachten denken dat hij dom is :crazy:

Hmgrwngd
8 juni 2004, 21:44
Ik sta om 10u op; leren tot 18u ; uurtje of 2 ontspanning; en dan terug van 20u-04u = 16u per dag;
ik eet terwijl ik leer;
detail: ik leer verschrikkelijk slecht; heb een mimimale attention-span;
dus die grote hoeveelheid tijd komt eigenlijk maar overeen met een stuk of 7-8u effectief naar de cursus kijken...

Maar niettemin: 16u/dag in de examens.

Warlock
8 juni 2004, 21:56
ik zit in hoger onderwijs, en aangezien ik zo slim ben kom ik met drietal uurkes per dag wel tot een goe resultaat

:unsure: :unsure: :unsure:

(ö)CerberuS
8 juni 2004, 21:59
6de jaar elektriciteit electronics :)

mjah ongeveer 2 uurtjes per examen ongeveer

Ik vermeld er wel bij dat ik nog nooit een boek heb vastgehad om op voorhand iets te leren ik doe dat steeds het halve dagje voor het examen

Cykron
8 juni 2004, 22:15
zit in 4de jaar wetenschappen

2 à 3 uur per exame, soms kan da wa minder zijn en soms wa meer, hangt gewoon van het vak af

Tazz_
8 juni 2004, 22:26
idd, zoveel leren in't middelbaar is niet meer normaal, maar nu in't hoger is dat tijdens de examens toch wel 6-8u per dag, uitgezonderd vandaag natuurlijk :)

vandaag maar 3 uurkes geleerd, t'is veel te warm :D

jefdenbeffer
9 juni 2004, 00:04
een uur of zes tegenwoordig, of minder
maar ja tis wel veel spreiding heb nen dag of 5 per examen

2de licentie handelswetenschappen (fiscaliteit)

falafel
9 juni 2004, 01:52
ik ook niet daarmee leer ik niet thuis
ik huur een kamer in de abij hier
heel de dag muisstil, en lekker fris, staat enkel bureau in, dus totaal geen afleiding en ge kunt niets anders doen als leren tot ge er bij neervalt...
Na een maand examens ben je dan toch zo doorgedraaid als iets? De afleiding beperken, ok, maar een abdij intrekken gaat mij wat te ver :eek:

ok kben gewoon bang voor die vettige paters (alhoewel die wel trappist in overvloed hebben *dilemma*)

zarathustra
9 juni 2004, 08:30
ik begin rond 10 uur des ochtends en ga door tot 10 uur s' avonds.

dus ongeveer 11 uur, want ik moet ondertussen nog eten ook eh

richting : burg. ir. @ KULeuven

Flipkikker
9 juni 2004, 14:32
4e jaar latijn (volgend jaar doe ik wet-8u wisk, want ik ben waarschijnlijk gebuisd voe latijn -> as je er ieder jaar mo 1-2 u an leerde :ironic: )

nu leer ik voe de examens maximum 4 u en minimum 45 minuten

....latijn suckt :sad: tijdens de examens worden de latinisten in een apart lokaal gezet :cry: (we zijn mo met 8 en kzit liever nie bij die mensen die minimum 8u per dag leren :wtf: :eek: )

anarking_II
9 juni 2004, 15:23
Denkt ge nu echt dat ik 8 uur per dag leer :p?

beton
9 juni 2004, 15:27
ik doe licentiaat informatica en ik stuur per dag te weinig

anarking_II
9 juni 2004, 16:05
Ik zit in het 4de jaar latijn-wiskunde. In het jaar doe ik bijna niets en dan leer ik zo'n 4 uur netto of zo voor de examens. En als ge daarmee 75% haalt, vind ik da nie slecht

Zeta Reticula
9 juni 2004, 16:09
Ik stuur de laatsten tijd ook te weinig ;)

Ik leer altijd het aantal dagen voor een examen min ander halven dag tenzij het er minder zijn dan vier, dan is het slecht -1 dus 3. Als het er echter minder zijn dan 3 of 3 dan is het dus 3.

Ik sta op om 7 uur en begin om 10 uur stop om 12 herbegin om 14 stop om 16 uur en herbegin dan om 19 uur tot 22 uur ofzo of niet en dan maar tot 20.30 of zoiets.

Ik verspil lekker veel tijd dus, maar de tijd dat ik bezig ben is heel intensief zoals een orgasme dus. :wtf:

Aja: burg ir 2e kan

The Patriot
9 juni 2004, 16:13
ik doe mijn 5de jaar elektriciteit-elektronica studeer tijdens het jaar echt uitzonderlijk 2 uur meestal na 1 uur al gedaan :D tijdens examenperiode ist minstens 2 uur voor 1 vak, maar ik heb ook zo een gewoonte om meestal nie veel op voorhand op te doen :D

Zeta Reticula
9 juni 2004, 16:14
examenperiode ist minstens 2 uur voor 1 vak, maar ik heb ook zo een gewoonte om meestal nie veel op voorhand op te doen :D
Ge vergeet gij da toch aja ...

Master P
9 juni 2004, 16:15

Zie maar dat ge niet uit de bocht vliegt! :scream:

TiBasco
9 juni 2004, 16:18
Ik zit in't 5de Menswetenschappen, en ik studeer zo'n 4 à 6 uur per examen. Meestal ken ik het op 3uur, en dan loop ik wa rond, rook wa safkes, en herhaal da zo beetje bij beetje. Voor zware examens zoals Frans studeer ik wel iets meer, misschien 8uur ofzo.
Tijdens jaar beperk ik de studeertijd tot het minimum.

The Patriot
9 juni 2004, 16:21
Ge vergeet gij da toch aja ...

tis da

poedel
9 juni 2004, 16:24
Wetenschappen - Talen

30 min per dag (als er een toets of iets dergelijks is, anders 0 min :) )
maar nu met de examens moet ik meer studeren dan me lief is :cry:

@ Desertfish_88: you're joking, right?

why? :o ik ben derjuist om kwart voor 3 begonnen met wiskunde en ik kan het ... maar was vor wiskunde wel op voorhand begonnen ...

GaMe®
9 juni 2004, 16:25
5de jaar Industriële Wetenschappen
ik leer tijdens examens zo een 8-12h per dag.
omg da is zielig, get a life, 12u achter u boeke omg zielig :niceone:

The Patriot
9 juni 2004, 16:29

ik vind da idd zielig, wa voor een leven hebde dan??? :confused: doe keer normaal jong, 12 uren achter uw boeken en oeveel procent heeft meneer dan opt school ??

kaby
9 juni 2004, 16:51
tijdens de examens is dat toch zijn recht ,ik wou dat ik het zelf kon opbrengen

Akai
9 juni 2004, 18:05
ik vind da idd zielig, wa voor een leven hebde dan??? :confused: doe keer normaal jong, 12 uren achter uw boeken en oeveel procent heeft meneer dan opt school ??

wtf is daar zielig aan?

die kerel leert voor een goeie toekomst te hebbe, iet wa da gelle precies nog moet leren!

Ether
9 juni 2004, 19:13
6de jaar wetenschappen wiskunde en leer nu dak examens heb zo'n 4à6u per middag
In vergelijking me anderen van mijn klas is da heel weinig, en kweet dak daar volgend jaar op unief serieuze problemen mee ga ebben :sad:

Mo khaal nog steeds 70 dus ja :)
Ben wel hoogintellectueel ma toch, volgend jaar gaanek toch wa meer moeten leren vreesek :(

falafel
9 juni 2004, 19:19
In vergelijking me anderen van mijn klas is da heel weinig, en kweet dak daar volgend jaar op unief serieuze problemen mee ga ebben :sad:

Ben wel hoogintellectueel ma toch, volgend jaar gaanek toch wa meer moeten leren vreesek :(
Als ge 4-6 uur leert in 6de jaar we-wi zijt ge niet hoogintelligent vrees ik hoor (laat me raden: een iq-test op het internet heeft uitgewezen dat je hoogintelligent bent? ;) )

Zowat heel mijn vroegere klas leerde 6 uur per middag en er was niemand gebuisd op het einde van het jaar (ook we-wi)

The Patriot
9 juni 2004, 20:46
wtf is daar zielig aan?

die kerel leert voor een goeie toekomst te hebbe, iet wa da gelle precies nog moet leren!

da is gewoon zielig, ge hebt gvd niets van vrije tijd, dat ie een goede toekomst wil kan ik op inkomen wie wilt dat niet, maar iemand int technisch die 75 % haalt en niets kan met zijn handen is geen fluiten waard gesnapt ?

en dit is maar een vb dus nie gaan flamen van die kerel volgt geen technische enzo, ik kweet niet wat die kerel volgt

Monkey
9 juni 2004, 20:59

4 a 6u in 6 WE8 en je haalt 70?

hoogintelligent :lol:

BlueIce
9 juni 2004, 21:52
als ik die dag geen examen heb leer ik van 8-12, van 13-18 en van 19 tot ik gedaan heb , minstens acht uur dus. Dag van het exaam sta'k vroeger op dak alles nog ne keer kan herhale.

Tweede jaar maatschappelijk werk, en degene die mij verteld had da het tweede jaar gemakkelijker was dan't eerste was ofwel aan't liegen ofwel ne crack in sociaal recht en van die dinge, da'k dus absoluut nie kan. De laatste dage wel nie aan m'n acht uur per dag gekomen, wa wilde als ge drie volle dagen hebt om een vak te leren en dan me dees weer.. Volgende week filosofie, da ga wel iets meer dan 8h per dag zijn vrees ik :cry:

*FiReStOnE^-*
9 juni 2004, 21:56
4 tot 6 uur en doe latijn-wiskunde

Akai
9 juni 2004, 22:15
da is gewoon zielig, ge hebt gvd niets van vrije tijd, dat ie een goede toekomst wil kan ik op inkomen wie wilt dat niet, maar iemand int technisch die 75 % haalt en niets kan met zijn handen is geen fluiten waard gesnapt ?

en dit is maar een vb dus nie gaan flamen van die kerel volgt geen technische enzo, ik kweet niet wat die kerel volgt

die kerel gaat later zijn hersenen gebruiken en niet zijn handen, dan is het toch logisch da em gaat leren ipv werken

10 juni 2004, 08:11
lol studeer maar eens crimi of rechten of een dergelijke 'vanbuiten blok richting'
met minder komt ge er niet hoor....

en al diegene die zo een richting doen en beweren dat ze met een uurke of 4 toekomen en zo zijn maar leugenaars die niet willen toegeven...

ik zie dat in mijn omgeving genoeg hoeveel uren er werkelijk geblokt wordt
en ik denk dat ik nog in de middelmaat zit.

maar met wat geluk ben ik er dit jaar in 1ste zit door (met wat geluk) en heb ik nog 3 maand vakantie.
dan leer ik nu liever zeer hard en heb ik 3 maand vakantie hoor
als nu maara 6 uur per dag en dan in mijn vakantie ook nog eens te moeten leren.
en mensen die nog niet hebben verder gestudeerd (en dan bedoel ik unief gedaan hebben) kunnen zich daar niet echt over uitspreken...

en ik denk dat we hier weinig reactie gaan zien van zo een mensen want die zijn nu aan het leren hen hebben geen tijd om fora te bezoeken

ik ga ook weer leren ze
tot minstens 21uur vanavond en al wie daar mee lacht, wel denk eraan dat ge zonder deftig diploma geen bal waard zijt.
Wie laatst lacht best lacht zegt men hé :lol:

zarathustra
10 juni 2004, 08:37

als ge het niet kunt opbrengen om gedurende die 14 dagen ofzo dat ge examens hebt geen vrije tijd te hebben ... :ironic:

Hale
10 juni 2004, 08:37
8-10 : 2de kan lic.informatica

Thurman
10 juni 2004, 09:33

de enige mensen die hier zielig zijn, zijn de mensen die andere voor zielig uit zitten te maken omdat ze wat blokken in de examens. :ironic:

Hale
10 juni 2004, 09:38

1. u bent tussen 12 en 14 jaar en gebruikt veelvuldig de woorden strever of nerd en vindt het kewl om zo weinig mogelijk te studeren

2. u bent retarded

plz make your choice...

Smashy
10 juni 2004, 09:42
1. u bent tussen 12 en 14 jaar en gebruikt veelvuldig de woorden strever of nerd en vindt het kewl om zo weinig mogelijk te studeren

2. u bent retarded

plz make your choice...1 == 2? :unsure:

Mess
10 juni 2004, 15:48
tijdens jaar studeer ik zo goed als ni
kerstmis examens ~4-6h / dag
eindexamens +10h / dag

Tis omdat nodig is, kzou graag van da secundair verlost zijn
6economie-menswetenschappen

Dece
10 juni 2004, 15:52
gemiddeld 6-8 uur /dag
1e jaar graduaat electromechanica in aalst

Master P
10 juni 2004, 16:14
Ben wel hoogintellectueel ma toch

Het is hoogintelligent you dumbass :lol:

:p

Hmgrwngd
10 juni 2004, 16:30

Zo leuk van u om even langs te komen en hardwerkende mensen uit te lachen!

omg zielig
omg zielig

hoe kun je nu in 1 "zin" 2 keer volledig dezelfde uitdrukking gebruiken.
U heeft een geheugen dat nog niet eens 1 volledige, deftige zin kan bevatten...

DGEN
10 juni 2004, 17:19
k studeer hier niet genoeg naar mn zegge

mja k heb 2h les per dag...en dat 3 dage in de week ( om de 2 weken 4h les per dag)..maakt totaal van max 8h op school

en toch doe k gn reet :sad:

Grayfox
10 juni 2004, 17:50
sinds dak een computer heb studeer ik nimeer, tis ook aan mn punten te zien
ma in de examens moet ik dan wel erg veel blokken, 5uur ofzo

mattie
10 juni 2004, 19:22
ik leer iets van ene 3 uur per dag in de examens
kzit in de 4e economische

Ether
10 juni 2004, 19:51
Als ge 4-6 uur leert in 6de jaar we-wi zijt ge niet hoogintelligent vrees ik hoor (laat me raden: een iq-test op het internet heeft uitgewezen dat je hoogintelligent bent? ;) )

Zowat heel mijn vroegere klas leerde 6 uur per middag en er was niemand gebuisd op het einde van het jaar (ook we-wi)

Dude
int 3de kleurtje hemmek da laten testen-> iq=138
Heb ook het eerste leerjaar niet moeten doen..
Die 4à6u is helaas wel me pauzes derbij :(
En ook nie vergeten da sint lodewijkscollege toch een van de moeilijkste scholen van brugge is:/

nu ja, interesseert me nie zo heel veel, zolang dak 70 eb zijn ouders content dus ja :p

10 juni 2004, 20:07
Dude
int 3de kleurtje hemmek da laten testen-> iq=138
Heb ook het eerste leerjaar niet moeten doen..
Die 4à6u is helaas wel me pauzes derbij :(
En ook nie vergeten da sint lodewijkscollege toch een van de moeilijkste scholen van brugge is:/

nu ja, interesseert me nie zo heel veel, zolang dak 70 eb zijn ouders content dus ja :p

het is natuurlijk wel zo dat uw iq toeneemt naarmate ge ouder wordt en het is pas vanaf dat ge niet meer leert dat uw iq stabiel wordt.
Het omgekeerde is ook goed mogelijk, als ge 6 jaar geen bal doet voor school dan zal uw iq niet meer zo hard gestegen zijn ivg met anderen die wel veel leren, hersenen kunt ge namelijk trainen.
en 138 geloof ik nu es geen snars van.

Met een iq van 138 zoude toch zo geen domme uitspraken moeten doen.
- gemeten in het 3de kleuterklaske.... tuurlijk ja.
- vergelijk aub geen secundair met unief hé
- ge hebt dan nog verschillende moeilijkheidsgraden unief hé
zo is pol & soc niet even moeilijk als lic wiskunde bv...

Aan al diegene die bezig zitten van nerd, dit en dat en omg ge het geen leven, later verdien ik ms dubbel zo veel als al diegene die nu bezig zitten van leren is voor nerds, en lang leve het brossen en spieken.
Op mijn 55 jaar ben ik ms al binnen terwijl da al diegene die vroeger te lui waren om te studeren het ulder beklagen dat ze niet den auto kunnen betalen die ze eigelijk zouden willen en niet de reizen kunnen doen dat ze zouden willen.

Leer voor het te laat is, eens getrouwd en kinderen komt het er toch ni meer van. en ik denk dat het zieliger is om op een forum te gaan zeggen van 'omg get a life' als hard te werken en er te komen.
Of denkte da ge het allemaal voor niets gaat krijgen.
Om even te zeggen: in't secundair heb ik niet veel gedaan voor school, maar dien tijd is rap voorbij als ge verder studeerd en een zware richting pakt.
ik kon ook bv sociaal assistent of iets anders op hoge school genomen hebben
en dan kwam ik ms ook toe met 8 uur per dag ipv +12 uur, maar dan had ik het mij mijn hele leven kwalijk genomen dat ik het niet geprobeerd heb.

dus voor ge een oordeel komt geven, zorg eerst dat het groen vanachter uw oortjes is en ge zelf weet wat het leven eigelijk is ipv hele dagen onder uw ouders veren te leven

btw ik heb 2 jaar geleden mijn iq laten meten en heb 125 wat dus al redelijk begaafd is dus ik betwijfel dat jij 138 hebt want dan denk ik dat we met een dokter in spé te maken hebben

en iq is niet alles, het is wat je ermee doet dat het belangrijkste is.

Timmie
10 juni 2004, 20:12
2-4u per dag, maar zeker niet meer, meestal iets van 2u per vak

5e eco-moderne talen

dutchun
10 juni 2004, 20:15
3 à 4 uur per dag en ké daar al redelijk goe punten (ong 70 %)mee kzou wel meer kunnen halen, maar daar eek gn goeste in

kzit in 5 wetenschappen wiskunde (8u)

Master P
10 juni 2004, 20:34
het is natuurlijk wel zo dat uw iq toeneemt naarmate ge ouder wordt en het is pas vanaf dat ge niet meer leert dat uw iq stabiel wordt.
Het omgekeerde is ook goed mogelijk, als ge 6 jaar geen bal doet voor school dan zal uw iq niet meer zo hard gestegen zijn ivg met anderen die wel veel leren, hersenen kunt ge namelijk trainen.

Aan al diegene die bezig zitten van nerd, dit en dat en omg ge het geen leven, later verdien ik ms dubbel zo veel als al diegene die nu bezig zitten van leren is voor nerds, en lang leve het brossen en spieken.
Op mijn 55 jaar ben ik ms al binnen terwijl da al diegene die vroeger te lui waren om te studeren het ulder beklagen dat ze niet den auto kunnen betalen die ze eigelijk zouden willen en niet de reizen kunnen doen dat ze zouden willen.

Leer voor het te laat is, eens getrouwd en kinderen komt het er toch ni meer van. en ik denk dat het zieliger is om op een forum te gaan zeggen van 'omg get a life' als hard te werken en er te komen.
Om even te zeggen: in't secundair heb ik niet veel gedaan voor school, maar dien tijd is rap voorbij als ge verder studeerd en een zware richting pakt.
en dan kwam ik ms ook toe met 8 uur per dag ipv +12 uur, maar dan had ik het mij mijn hele leven kwalijk genomen dat ik het niet geprobeerd heb.

dus voor ge een oordeel komt geven, zorg eerst dat het groen vanachter uw oortjes is en ge zelf weet wat het leven eigelijk is ipv hele dagen onder uw ouders veren te leven

btw ik heb 2 jaar geleden mijn iq laten meten en heb 125 wat dus al redelijk begaafd is dus ik betwijfel dat jij 138 hebt want dan denk ik dat we met een dokter in spé te maken hebben

pfff iq

Vaak is het enige zinnige wat ge kunt zeggen na een iq-test: wie de iq-test het beste heeft ingevuld. Zal niet lang meer blijven bestaan denk ik; er zijn veel te veel problemen mee. (Wat is IQ? Meet deze test IQ? Is hetgeen gemeten wordt relevant voor bvb succes in een job, succes op school,...? En ook veel methodologische bedenkingen zoals niet-representatieve steekproeven als norm voor de test, IQ dat elke 10 jaar een aantal punten stijgt wat niet kan omdat het per definitie gemiddeld 100 moet zijn, etc etc)

on topic: vandaag zal het toch een 12tal uur worden denk ik, probeer ik..

Cueb@ll
10 juni 2004, 20:34
Doe 4de jaar Aso en doe wetenschappen richting .
Tijdens het schooljaar doe ik NIETS. Rien de knots, en ik haal toch nog altijd 75% :wtf:
echt ik begrijp da zelf soms nie :p
ma tijdens de examens leer ik zo een 4 uurkes per dag

Monkey
10 juni 2004, 20:36

hij liegt wss niet hoor, ik heb ook mn iq laten testen in't derde kleuter. En 138 is perfect mogelijk, zo uitzonderlijk veel is dat geeneens. (je kon dat laten testen door het PMS om uit te maken of je 't eerste leerjaar moest doen, net zoals hij zei)

maar het is wel heel dom om dat tegen wie dan ook te zeggen of om erover op te scheppen.

zaffah
10 juni 2004, 20:40
4 - 6 uur. kben gewoon gene goeie student :)
ik kan ni studeren, ik begin daar aan, kdoe men boeken nog ni open of kbent al beu. en kbenook zo snel afgeleid eh das verschrikkelijk. mennen ond passert is langst men kamer 'ooeeh a doggy' hups en kzitter achter enz. en om koekskes gaan...

waffel
10 juni 2004, 20:41
ik studeer zo 25 uur per dag :p

Cueb@ll
10 juni 2004, 20:45
hij liegt wss niet hoor, ik heb ook mn iq laten testen in't derde kleuter. En 138 is perfect mogelijk, zo uitzonderlijk veel is dat geeneens. (je kon dat laten testen door het PMS om uit te maken of je 't eerste leerjaar moest doen, net zoals hij zei)

True, de IQ test zijn beke outdated imo.
Ze zouden ze eens mogen aanpassen ,want een score van 120-130 komt veel meer voor .
en cron, ik geef u groot gelijk, ik denk er ook zo over, maar aangezien ik maar in aso zit, heb ik het nog niet nodig . Ik haal zoals gezegd 75% door er niks voor te doen buiten op school goed op te letten . Moest ik er wel voor leren, dan haal ik mssn 85, maar zeg nu zelf : als ge der komt met dikke overschot zonder te leren, zou gij dan nog meer leren ? Maar begrijp mij niet verkeerd, ik geef u 100% gelijk he .
Ik weet van mezelf dat ik genoeg karakter heb om te leren als het nodig is en ik hoop dat ik dit als ik op de unief zit nog steeds ga hebben . Ik heb een voorbeeld thuis :) : Men pa was net als ik gewend van niks te doen int middelbaar, maar hij had in zen eerste jaar geneeskunde wel een dikke 2de zit . Hij had toen wel zijn leske wel geleerd, daarna was hij er overal dik door van de eerste keer, gewoon omdat hij toen wel wist wat leren was .

//edit : nog iets , nooit naar pms luisteren : men broer hadden ze tso afgeraden... hij heeft nu 2 universitaire diploma's op zak en is zelfs nog bezig met een derde ( vroeger haatte hij studeren, nu kan hij er niet genoeg van krijgen :p )

Hellrabbit
10 juni 2004, 22:14
buh

normaal minstens >5 uur per dag

vandaag was dan weer een uitzonderingetje wegens latijn te veel zijnde ;;_;;
ik kwam op een 11uur uit ... (mss 9 als ge men pauzes der nie bij telt)

mja, morgen toch nog een uurtje vroeger opstaan om alles nog is te overlopen

en ik zit in men 5de LaWe

Morbus
10 juni 2004, 22:18
ongeveer 2uur
Ik doe mechanische technieken (TSO) 5de jaar.

sh0s
10 juni 2004, 22:30
heel zijn tekst

:bow:

er zijn er teveel die zo denken van ja whatever, maar van zodra ze het comfort van betalende ouders niet meer zullen hebben zullen ze wel anders piepen !!

Ken er wel een aantal, toen ik in het zesde zat, die het school verlieten om te gaan werken (... jaja in een gsm winkel ofzo) en die dan vrijdagavond de "grote jan" kwamen uithangen met al hun verdiende geld... Maar wat ze niet beseffen is dat zij gans hun leven met nog meer werkonzekerheid zullen kampen, want zeg nu zelf hoeveel kans heb je als 30-40 jarige om aan een job te geraken zonder diploma?

Achteraf dan komen zagen dat de samenleving slecht is blabla,...

Yep studeren is echt wel niet cool, leve buizen en aan lagere studies beginnen dan je werkelijk zou aankunnen... ik blijf toch gans mijn leven bij moeke, heel de dag gamen en 's avond op café gaan zitten !!

Respect aan al wie het moeillijker heeft om er te geraken maar blijft moeite doet !!

10 juni 2004, 22:35
pfff iq

Vaak is het enige zinnige wat ge kunt zeggen na een iq-test: wie de iq-test het beste heeft ingevuld. Zal niet lang meer blijven bestaan denk ik; er zijn veel te veel problemen mee. (Wat is IQ? Meet deze test IQ? Is hetgeen gemeten wordt relevant voor bvb succes in een job, succes op school,...? En ook veel methodologische bedenkingen zoals niet-representatieve steekproeven als norm voor de test, IQ dat elke 10 jaar een aantal punten stijgt wat niet kan omdat het per definitie gemiddeld 100 moet zijn, etc etc)

on topic: vandaag zal het toch een 12tal uur worden denk ik, probeer ik..

het flynn effect

blijkbaar hebde ook psy gedaan :-) of gehad

Hmgrwngd
10 juni 2004, 23:31
het flynn effect

AArrgh !!
Stom vak ! :angry:

Al die namen van die psychologen :doh: :doh: :doh:
2e zit is niet leuk.

Master P
11 juni 2004, 00:00
het flynn effect

Ben nog volop bezig, bijna 1e lic gedaan.. arbeids- en organisatiepsychologie

11 juni 2004, 08:03
Ben nog volop bezig, bijna 1e lic gedaan.. arbeids- en organisatiepsychologie

keb alg. psy gehad, kvond da wel cool, was alleen gigantisch dikke cursus

goe over de 1000blz te kennen.

was zowa vanalles, vroege scholen, al die venten, conditioneren en leren, hemisferen, zenuwen, hersenen, cognitie, etc etc...

maar daar moet ik wel een A op hebben, zeker een B maar een A zit er ook dik in

<RAVEheart>
11 juni 2004, 12:37
rond de 6 à 8 uur waarvan 5 ong echt serieus zijn

5e jaar eco-mod talen

en vandaag grandioos gebuisd op economie :cry:

dag jaar opnieuw doen :unsure:

KaZhAn
11 juni 2004, 12:44
door het jaar weinig tot niks.
examens moet ik zwaar in gang schieten.

Tussen de 8 tot 12 uur per dag leren tijdens de examens. Das een 5tal weken per semester dak dat kan volhouden :). Doe farmaceutische wetenschappen en tis echt wel nodig want der is geen kat die der komt met minder...

Aan al degenen die zeggen van 'zielig'. Komt over een paar jaar nog es langs als gij achter de vuilniskar staat u een breuk te heffen in de stank terwijl ik rustig in een labo sta met potjes te spelen en hopen verdien...

Wietblaadje
11 juni 2004, 12:47
2 uur -> 4:30

sway
11 juni 2004, 16:06
rond de 3 tot 4 uur per vak, en s'avonds & s'morgens nog eens nakijken zo een half uurke.

kdenk wel dat da meer dan genoeg is

kzit in't 5de KSO

BlueIce
11 juni 2004, 16:39
Aan al degenen die zeggen van 'zielig'. Komt over een paar jaar nog es langs als gij achter de vuilniskar staat u een breuk te heffen in de stank terwijl ik rustig in een labo sta met potjes te spelen en hopen verdien... ge zou pertang nogal afzien als alle vuilnismanne plots in staking gingen. + ge moet da werk nie onderschatten, doe het hen maar is na. Ik denk trouwens ook nie da die zo'n slecht loon verdienen, integendeel.

Moet misschien eens minder uit de hoogte doen tegenover mensen die misschien minder verdienen en vermoeiend + vuil werk doen, maar die ge wel hard nodig hebt voor uweige luxe en comfort. Wa nie wilt zegge da zij uw werk nie nodig hebben. Nie iedereen werkt graag me zen hersenen, is eigenlijk nie meer dan normaal maar 't zijn soms die mensen die we het hardste nodig hebben.

killgore
11 juni 2004, 16:50
ge zou pertang nogal afzien als alle vuilnismanne plots in staking gingen. + ge moet da werk nie onderschatten, doe het hen maar is na. Ik denk trouwens ook nie da die zo'n slecht loon verdienen, integendeel.

Moet misschien eens minder uit de hoogte doen tegenover mensen die misschien minder verdienen en vermoeiend + vuil werk doen, maar die ge wel hard nodig hebt voor uweige luxe en comfort. Wa nie wilt zegge da zij uw werk nie nodig hebben. Nie iedereen werkt graag me zen hersenen, is eigenlijk nie meer dan normaal maar 't zijn soms die mensen die we het hardste nodig hebben.
1) Ik denk niet dat elke vuilnisman 5 jaar unief achter de rug heeft. En met alle respect, vuilnisman is nu niet echt de meest toffe job die ik mij kan voorstellen, ook al zou ik graag handenwerk doen, ik denk niet dat er veel voor hun plezier het vuil van een ander ophalen.
2) Hij doet niet denegrerend imho, hij geeft gewoon een vb.

BlueIce
11 juni 2004, 17:09
1) Ik denk niet dat elke vuilnisman 5 jaar unief achter de rug heeft. En met alle respect, vuilnisman is nu niet echt de meest toffe job die ik mij kan voorstellen, ook al zou ik graag handenwerk doen, ik denk niet dat er veel voor hun plezier het vuil van een ander ophalen.
2) Hij doet niet denegrerend imho, hij geeft gewoon een vb. was ook nie aanvallend bedoeld.
Ik zou persoonlijk toch liever vuilnis ophalen dan ne godganse dag aan de band te zitten, maar 't wilt nie zeggen da we die mensen best wel hard nodig hebbe

casualties
11 juni 2004, 17:15
6handel...

onder het jaar ni zo veel..2uur op nen dag lere is uitzondering..

nu met eindejaarsblok vallet wel tegen...

recht was verleden woensdag 14uur leren en andere vakken ook af en toe wel lang...

meestal lerek van 1u tot 10u ofzo..afhankelijk van het vak...

ja, das enorm veel ma ik wil geen risico's neme en der ZEKER DOORZIJN...

PROCLAMATIE = GRATIS ZUIP :applause: :D :applause: de laatsten dag da ik et school nog es op kosten kan jagen

pr!tcorr3ctor
11 juni 2004, 17:16
rond de 6 à 8 uur waarvan 5 ong echt serieus zijn

5e jaar eco-mod talen

en vandaag grandioos gebuisd op economie :cry:

dag jaar opnieuw doen :unsure:

sint-hubertus college?

gStar
11 juni 2004, 17:17
waar staat de optie 0 uur ???

Ik heb geen Examens

Ik zit in 5de jaar beroeps Houtbewerking.
Wij krijgen om de 6 weken een rapport.

:p

Reptiel
11 juni 2004, 17:19
nu geeeeeeen meer
gisteren laatste examen gemaakt ;)
just wakker :p (en wat nen kater)

normaal een uur of 6-7 per dag

pr!tcorr3ctor
11 juni 2004, 17:19
hangt van het vak af

SlasZ
11 juni 2004, 17:35
2-4u per dag, soms meer soms minder (of niet als ik die dag examen gehad heb bvb)

ik zit in 1e lic informatica (KUL)

Pardons
11 juni 2004, 17:37
Ik zit in men laatset jeer elektro-technieken en het eerste examen bij kerstmis was dat zo'n 3U max per dag ,dan ja bij pasen hadden we geen examen wegens stage en reis naar barcelona , en nu het laatste examen zo'n 6u per dag.En ik moet tegen maandag men hoofdvak kennen waar ik king of the hill ben en ik moet dus men reputatie hoog houden door dus men gemiddelde daar op te halen 90+ :cool: .Dus voor dat vak reken maar dat ik daar dit weekend minstens 8u per dag leer. :p

Maar ik maak me eigenlijk zorgen voor iets anders ,ik heb als eindwerk dit jaar een personenlift gemaakt voor drie verdiepingen,allemaal fijn en wel maar ik haat fucking rotte klote kanker smerige mietjes pussy anale stinkende JURY :doh: :doh: :doh:

Without-wings
11 juni 2004, 17:42
Sommige zitten hier gewoon te liegen minder als 2 uur :wtf: , tenzij da ge weet da er toch nimmer door zijt en da het toch nix meer uithaalt. Ik leer ongeveer 5 a 6 uur en kzit int 6 boekhouden informatica

Tenzij ge bso doet of een richting die weinig theoretisch is

Pardons
11 juni 2004, 17:47
Sommige zitten hier gewoon te liegen minder als 2 uur :wtf: , tenzij da ge weet da er toch nimmer door zijt en da het toch nix meer uithaalt. Ik leer ongeveer 5 a 6 uur en kzit int 6 boekhouden informatica

Euh der zijn vakken waar ik ook minder dan 2u voor leer ,dan hangt er gewoon van af ofdat ge voor uzelf weet hoever dat ge moet gaan.
En het aantal uren gaat niet zoveel uit maken op de prestatie hoor ik zeg maar iets vorig jaar had ik op Meet en regel techniek (in het 5de dus)
op het einde van het jaar 97/100 en geloof me dit is een zwaar vak :wtf: Ik dacht dus hmm dat moet beter ik had dat jaar 2u en half op geleerd ,dit jaar 6UREN op dat vak ik had slechts 92.Dus waarom zou die 2u niet kunnen? als ge al meer dan de helft weet en ge wet van eigen dat het kan ....

Cykron
11 juni 2004, 17:47

als da nu vakke zijn da ge goe kunt, voor engels, fysica en wiskunde doe kik ook minder als 2 uur ze, das gewoon begrijpe en kunne imo :)

KaZhAn
11 juni 2004, 19:37
Wou totaal niet uit de hoogte doen ofzo: punt is --> ik heb 0,0 respect voor mensen die te tam zijn om ook maar een moer te doen voor een 'betere' toekomst en dan komen kakken van goh ge zijt zielig als ge lang leert....

Mensen die niet zo slim zijn en toch iets beter wilden dan wat ze nu kunnen ziet ge zulk een topic gewoon ontwijken omdat ze, ondanks wat ze zeggen toch hard werken voor school en dergelijke en dikwijls geen gezichtsverlies willen leiden van: 'Ha ge leert 10 uur per dag voor examens en ge raakt niet es door op een simpel middelbaar afdelingske, lomp kieken.' (dus weeral als VOORBEELD bedoeld).

Terwijl degenen die gewoon te tam zijn hier zitten te replyen van haha zieligaard, school sucks, haha ben 18 en moet me al krom werken om men centjes te verdienen! Wel ik zeg aan diegenen: binnen 10jaar zullen we nog es deze topic bovenhalen en dan gaat ge ulle replies es terug doornemen. Eens ne keer zien wat ge dan van uw replies gaat denken. Kom dat vaak genoeg tegen, voornamelijk bij vakantiewerk op bandwerk of vrachtwagens leert ge veel over die mensen. Laatst bij TNT vakantiejob gedaan, das puur vrachtwagens uitladen en dingen inpakken etcetc... Loodzwaar werk, was er enige jobstudent. Die vragen dan: wat volgt ge om hier als jobstudent te werken? Ha en gij wilt hier werken? Neemt u verlof toch, ge verdient het. Ik had vroeger zo totaal niks respect voor degenen die iets wilden verderdoen. Enige wa ik deed waren men botten deraan vegen en die jongskes en meiskes zoveel mogelijk belachelijk proberen te maken. Wel nu maken ze mij belachelijk, ksta hier na 20jaar met ne totaal kromme rug 12 maanden per jaar te zweten voor een hongerloon (die betalen daar niks meer dan minimumloon) terwijl die redelijk gemakkelijk een schoon huis, schoon autoke en elk jaar 2 weken verlof int buitenland hebben. Ksla me nu voor de kop te weten dat ik hetzelfde had kunnen hebben ma het gewoon niet wou....

(again dees zijn VBen! geen aanstoot aan nemen ofzo behalve natuurlijk diegenen waarvoor het bedoeld is :p)

ZoidBerg
11 juni 2004, 19:49
4 economie wiskunde
4/6 u leren tijdens examens, bij sommige zoals engels, gesch.. is da veel minder
bij anderen zoals wiskunde, economie is da meer

Floyd
12 juni 2004, 03:36
lol, waar staat minder dan 2? xD