PDA

Volledige versie bekijken : Beste Zip/Rar proggie

Cisse
6 juni 2004, 19:32
Aangezien ik mijn dvd films op mijn hdd wil zetten voor het geval er ooit eentje stuk gaat en ik nog een backup ervan wil zou ik toch graag eens weten wat de beste manier is om zo een film te zippen.Want telkens een volledige dvd op mijn harde schijf vraag toch wel enorm veel plaats.Ik zoek dus een proggie dat ENORM goed rart of zipt, kortom ik zoek het beste...

VDCNathan
6 juni 2004, 19:56
ik gebruik bij voorkeur Winrar,
heb ook al met een paar ander gewerkt,
maar ik weet niet welke het beste werkt...

Ik denk dat je ze allemaal op 'compression best' (ofzo:p) zet
dat die dat dan allemaal even goed doen...

Cyberkef
6 juni 2004, 20:16
Een film zippen/rarren ... :wtf:

Meestal zijn die wel al zo goed gecompresseerd dat je daar amper een paar kilo (soms zelfs een paar mega)byte zal van kunnen nijpen hoor...

Wat gij (prolly) nodig hebt is een dvd2avi proggy

(van een dvd van 4.3 gb aan mpeg data naar 700MB of 1.36 GB aan DivX/XviD data)

Staan hier al threads genoeg over :)

Cisse
6 juni 2004, 20:37
Een film zippen/rarren ... :wtf:

Meestal zijn die wel al zo goed gecompresseerd dat je daar amper een paar kilo (soms zelfs een paar mega)byte zal van kunnen nijpen hoor...

Wat gij (prolly) nodig hebt is een dvd2avi proggy

(van een dvd van 4.3 gb aan mpeg data naar 700MB of 1.36 GB aan DivX/XviD data)

Staan hier al threads genoeg over :)

Ja duh ik wil wel niet van dvd naar divx gaan e, tis de bedoeling dat wanneer er later een originele dvd er de geest aan geeft ik nog een backup ervan staan heb op mijn pc..

AeGis
6 juni 2004, 22:05
ge hebt een dvdwriter, maak een copie van uw dvd, geen compressie tijden en volle hdd dan...

en programma's om legaal kopies te make van dvds bestaan, eigen kopies dus :doc:

Cisse
7 juni 2004, 08:41
ge hebt een dvdwriter, maak een copie van uw dvd, geen compressie tijden en volle hdd dan...

en programma's om legaal kopies te make van dvds bestaan, eigen kopies dus :doc:

Zover was ik ook al geraakt maar ik zou ze veel liever op mijn hdd zetten, die blijven zo veel langer bewaard dan op een dvdr

NightScream
7 juni 2004, 08:50
imo winace. niks doet er meer af dan winace ;) :applause: :bow: :love:

Maar 't is wel geen zip of rar proggie. maar ge kunt er ook mee rarren en zippen.

tfluppe
7 juni 2004, 12:34
imo winace. niks doet er meer af dan winace ;) :applause: :bow: :love:

hmm, WinAce heeft mij nooit echt kunnen bekoren. Het beste programma voor mij blijft WinRar, geen bulshit, het doet wat het moet doen, en ie doet dat goed.

Nuja, een backup maken van een DVD's en niet eens compressen lijkt me niet echt logisch. Als ge zo al uwe films gaat backuppen zit uwe schijf zéér snel vol. Persoonlijk zou ik zeggen, zet ze op een DVD+R(W). Imo blijven die toch langer bewaard dan op uw HD, er moet maar iets mislopen waardoor je moet formatteren, en je bent ze toch kwijt

teaumaz
9 juni 2004, 10:01
hmm, WinAce heeft mij nooit echt kunnen bekoren. Het beste programma voor mij blijft WinRar, geen bulshit, het doet wat het moet doen, en ie doet dat goed.

Nuja, een backup maken van een DVD's en niet eens compressen lijkt me niet echt logisch. Als ge zo al uwe films gaat backuppen zit uwe schijf zéér snel vol. Persoonlijk zou ik zeggen, zet ze op een DVD+R(W). Imo blijven die toch langer bewaard dan op uw HD, er moet maar iets mislopen waardoor je moet formatteren, en je bent ze toch kwijt

IZArc -> freeware, en meer dan 20 formaten, waaronder, zip, rar, ace, tgz, bz2, enz... zelfde infterface als Winzip dus makkelijk in gebruik.

http://www.izsoft.dir.bg/izarc.htm