PDA

Volledige versie bekijken : ip-adres in windows-xp

Morpheus
6 juni 2004, 14:33
Hoe kan ik in win xp mijn ip-adres zijn. Vroeger kon je bij uitvoeren iets intikken en dan kreeg je alle ip-gegevens. Hoe gaat dat in windows xp?

mabukay
6 juni 2004, 14:48
uitvoeren ---> cmd
--> ipconfig
en voila ;)

Morpheus
6 juni 2004, 15:09
dan verschijnt er heel efkens vree rap een dos venster en dan is het weer weg...
help iemand?

Cyberkef
6 juni 2004, 15:15
dan verschijnt er heel efkens vree rap een dos venster en dan is het weer weg...
help iemand?
Omdat je geen cmd doet maar direct ipconfig...

Start: Uitvoeren:

cmd

int dos vensterke: ipconfig

Enjoy :unsure:

Morpheus
6 juni 2004, 15:20
maar het is eigenlijk om host te zijn bij games.
Ik heb namelijk nen router.
En als ik die ipconfig uitvoer dan krijg ik da adres da mijn router mij geeft.
Hoe kan ik het adres zien waarop mensen kunnen inloggen op mijn ip om te gamen

nTFs
6 juni 2004, 15:23
www.games.telenet.be/ip.php

configuratiescherm - netwerkverbindingen - Lanverbinding - ondersteuning - IP adres

Morpheus
6 juni 2004, 15:27
ik heb al ondervonden dat mensen op mijn ip niet kunnen inloggen om te gamen. Kan dat zijn omdat er ne router tussen zit? En wat kan ik hier aan doen

ps router is nen dlink di 614+

BART_SIMPSON416
6 juni 2004, 17:34
port forwarding inschakelen ports open zetten voor game die nodig zijn ook op router als het nodig is. En dan check je het ip van je router maar ze moeten er nog eens het poort nummer waar de forward op zit ingeven en dan komen ze uit op jouw ip adres toch als de poort in kwestie neit al ingebruik is en dat hij naar jouw ip verwijst.

Shorty87
7 juni 2004, 00:33
hoe kun je het ip van iemand anders te weten komen?

Cakeman
7 juni 2004, 10:40
hoe kun je het ip van iemand anders te weten komen?Zorgen dat hij je e-mail stuurt. In de source van de e-mail staat dan zijn IP adres. Tenminste, als hij geen webmail client gebruikt.

Breezer
7 juni 2004, 10:51
hoe kun je het ip van iemand anders te weten komen?

of een bestand laten doorsturen via msn, zo kunt ge da ook te weten komen

Quetzacotle
7 juni 2004, 20:29
Zorgen dat hij je e-mail stuurt. In de source van de e-mail staat dan zijn IP adres. Tenminste, als hij geen webmail client gebruikt.

Als hij webmail client gebruikt, staat dat er ook in :p