PDA

Volledige versie bekijken : Vakantiewerk bruto=> Netto

L1ttl3 K1ll3r
6 juni 2004, 12:13
Stel ik wordt 17 in augustus en ik wil vakantiewerk in juli doen... En ik zou ongeveer 8€/uur bruto verdienen... Hoeveel blijft er dan nog over dat ik echt in handen krijg??

GhO$T
6 juni 2004, 12:15
zal niet veel schelen dacht ik? vakantiejobs worden zo goed als niet belast zeker of hebbek het verkeerd op?

tarGET ME
6 juni 2004, 12:22
er wordt nog een heel klein mini stukje afgehouden (verwaarloosbaar) dacht ik :p waarom weet ik niet :)

Yuksel
6 juni 2004, 12:51
2%

greetz yuksel

Chimmy
6 juni 2004, 12:52
tot uw 18e wordt ge pas belast vanaf een bepaald bedrag ergens tegen de 2000 euro, vanaf uw 18e wordt ge sowieso belast. Dat denk ik toch. Hoe het precies ineenzit weet ik niet zeker maar ik wou dat ook graag weten.

L1ttl3 K1ll3r
6 juni 2004, 13:04
mmm is da nu nie een van de standpunten van de vld dat ze willen dat ze niet belast worde voor vakantiewerk fzo.. zoude da nie terug vinde op site van vlaamse gemeenschap fzo?.???

wafelijzer
6 juni 2004, 13:19
minder dan 23dagen: 2.5% rsz
meer dan 23dagen: gewone rsz (ongeveer 13%)

indien meer dan 2500euro: 15% belasting
en zo steeds hoger in schijven,

leeftijd doet er niet toe

slash
6 juni 2004, 13:47
ik krijg alles betaald misschien zelfs iets meer omda ik iederen dag tot in brussel moet gaan
normaal is da als ge bove 70 000fr ging da ge belastinge ter op moest betalen dacht ik

Emerxill
6 juni 2004, 14:03
Ik dacht dat da ook afhing van de situatie bij uw thuis (ouders gescheiden of niet).
Ik ken de exacte bedragen niet, maar ong tot €2500 moet ge alleen rsz betalen (2,5%)
Moest ge toevallig op FGOV vakantiewerk (zoals ik) doen wordt die rsz netjes "omzeild" door u allerlei premies te geven (vakantiegeld en eindejaarspremie :D).

MeRCeNaRy
6 juni 2004, 14:42
Ik doe weekend en vakantiewerk, en normaal moogt ge maar een aantal uren per maand werken, maar bij mij word da omzeild. Bv in de maand april, heel veel uren door de paasvakantie, maar die uren worden dan omgezet naar mei enz...

TitaTovenaartje
6 juni 2004, 14:52
Ik doe weekend en vakantiewerk, en normaal moogt ge maar een aantal uren per maand werken, maar bij mij word da omzeild. Bv in de maand april, heel veel uren door de paasvakantie, maar die uren worden dan omgezet naar mei enz...
ahzo ik ga u aangeven :cool:

Ik ben met die vraag vorig jaar naar 3 interims geweest.
den eerste zei iets van x aantal dagen
den tweede wist der niets van, die was uit hare duim aant zuigen
den derde zei iets van x aantal verdient

dus volgens mij weet niemand het :p

GhO$T
6 juni 2004, 16:31

just guessing zoals al de rest of zijde da echt wel zeker :eek:

want als ik dus 6 weken ga werken moet ik dus 13% afgeven??

slash
6 juni 2004, 16:35
GhO$T']just guessing zoals al de rest of zijde da echt wel zeker :eek:

vakantie werk is maar 1 maand en ge normaal mag langer nie ma weet nie of da waar is

Asserti
6 juni 2004, 16:35

zeer juist :niceone: maar ik denk niet dat het telt als ge werkt in een tuinbouwbedrijf ofzo als dagarbeider. Voor de rest klopt het helemaal

*edit* vanaf da ge boven die 23 dagen gaat moede 13% afgeven, maar zoveel scheelt da nu ook weer nie ze. Ik verdien per maand ongeveer 230€ en dan moet ik 30€ afgeven

GhO$T
6 juni 2004, 16:47
zeer juist :niceone: maar ik denk niet dat het telt als ge werkt in een tuinbouwbedrijf ofzo als dagarbeider. Voor de rest klopt het helemaal

*edit* vanaf da ge boven die 23 dagen gaat moede 13% afgeven, maar zoveel scheelt da nu ook weer nie ze. Ik verdien per maand ongeveer 230€ en dan moet ik 30€ afgeven
jamaar as ge 60.000 verdient op een vakantie en ge krijg 7800 min op u loonbriefke gade da anders wel voele zulle, ik toch ;)

maar 'k ga wel es vrage as 't mijne netto/bruto is

wafelijzer
6 juni 2004, 17:43
GhO$T']just guessing zoals al de rest of zijde da echt wel zeker :eek:

100% zeker !

let wel op, men telt de WERKENDE dagen, normaal zijn er dat 23op een maand,

als gij 23dagen werkt op 6weken, mag dat

werkt gij echter meer dagen, dan moet gij 13% betalen,

staat zo op een officieel formulier dat ik gekregen heb bij mijn contract ...

murdoc
6 juni 2004, 18:54
vakantiewerk wordt niet gecombineerd met weekendwerk ofzo

dus

in vakantie : max 23 dagen (en ge moeter geen dagen van 18 uur van maken ... ;)) tegen 2.5%

door het jaar: max 2500 € (is wel meer belast dan vakantiewerk, 13 % zowieso dachtek), als je meer dan dit verdient, ben je niet meer ten laste van je ouders, en die gaan dat voelen op hun belastingsbrief

Dirkxke
6 juni 2004, 18:59
dacht da het een 2000€ was op 20 dagen da ge nie belast werd, ik had toen indertijd juist geen 2000€ op de Ford met de nachtpost en heb der geen belasting op gehad

murdoc
6 juni 2004, 19:15
dacht da het een 2000€ was op 20 dagen da ge nie belast werd, ik had toen indertijd juist geen 2000€ op de Ford met de nachtpost en heb der geen belasting op gehad

dan ist int zwart daje gewerkt hebt zenne

zwartwerker!

Asserti
6 juni 2004, 20:54
@ Murdoc

is er nog plaats bij uw cleaning bedrijf hier in ardooie voor vandezomer?

J-man
6 juni 2004, 20:55
We hebbe da eens me school moete uitrekenen en da kwam meestal tege de helft aan

GhO$T
6 juni 2004, 21:41

mja ondertusse is de wetgeving weeral verstrengd enzo... die max 23 dagen regel was iets wat redelijk nieuw is als ik mij nie vergis, daarvoor waren ze prolly soepeler...

Dirkxke
7 juni 2004, 03:55
GhO$T']mja ondertusse is de wetgeving weeral verstrengd enzo... die max 23 dagen regel was iets wat redelijk nieuw is als ik mij nie vergis, daarvoor waren ze prolly soepeler...

dan heb ik indertijd weer geluk gehad :)

zalig werk daar wel op de ford, maar die nachten gingen maar nie om en ziek da ik ben geweest een maand lang van die nachtpost :eek: