PDA

Volledige versie bekijken : Uw vietnam-materiaal

Pol de Crossmol
5 juni 2004, 22:02
Dit is iets wat ik me feitelijk afvraag: de pc waarmee jullie nammen, wie voorziet die en wat heb je er zelf voor moeten doen?

Met optie 2 en 3, pc wordt bedoel het basissysteem. Waar eventueel later zelf een andere GPU wordt opgezet of uitbreidingen enz.

Meerdere keuzes zijn mogelijk. Tenzij ge de eerste optie kiest, dan is het wel de bedoeling dat er geen andere meer worden aangekruist.

brammes
5 juni 2004, 22:06
ik heb er hard voor moeten werken!
websites zitten te maken tot koeten in de nacht, programmeren, debuggen, designen, maar het was het waard!

ben geen verwend nest ;)

oberon_sedai
5 juni 2004, 22:15
heb ze alle 4 zelf mogen betalen. nog geen sponsors gevonden.
|
|
V

gravendelver
5 juni 2004, 22:21
een aldi pcke van vorig jaar, heb voor bf42 in der tijd 512ddr bijgekocht omda 256 te weinig is, nu ben ek van plan om een nieuw graka te kopen speciaal voor bfv. Ook ne cpu cooler met als gevolg da ek ook een nieuwe case ga kopen want cooler die ek ga kope (Zalman 7000A) past nie in huidige case :p

Foose
5 juni 2004, 22:25
Ik had eerst voor vietnam een "upgrade" gedaan door een Sapphire Radeon 9800 pro te kopen, dacht dat daarmee de problemen van de baan gingen zijn; qua textures wel .. maar de laadtijden, schokkende beelden enz niet.
Dan nog een latje 256 DDR bijgekocht en alles gaat nu :niceone:
Afgezien soms van enkele framedrops.
Die sapphire was €310 (€250 zelf moeten betalen, en die ram was €50 ofzo)
Zo zie je maar dat het niet altijd de CPU is .. maar 1800+ :p

EDIT: Ook ne zalman CNPS7000A-AlCu gekocht .. lange installatie en iets moeilijker dan een andere cooler .. maar ik hoor men pc echt niet en koelt ZEER goed -> aanrader

Pol de Crossmol
5 juni 2004, 22:25
ff :offtopic: (op mijn eigen topic :doh:) -> al slk-800/900 heatsink + papst fan overwogen? Past misschien wel in uw huidige case en behoort tot beste aircooling die er is.

gravendelver
5 juni 2004, 22:36
als ge dit (http://www.overclocking.be/?page=shop/flypage&product_id=3556&category_id=044c52002d4e1457a47b6677ba272c68&=) bedoeld dan heb ek da overwogen maar dieje zalman is al duur genoeg en zal mij dienen in de mate van het nodige :)
Kmoe er wel andere case voor kope ma kben van plan na de vakantie nieuw mobo en cpu te kopen dus dan kan ek da van eerste keer in die case steken (Lian-Li PC 6070 (http://www.tweakzone.nl/reviews/118/3))

Bengie
5 juni 2004, 22:46
in oktober 2002 zo'n Aldi pcke gekocht : P4 2.0GHz met ne GF4 mx460 , 256 MB , 80 GIG seagate @ 5600rpm ......

ondertussen al teen en tander vervangen....nieve graka ,....maw zie mijn sig

ik heb dus al teenentander dubbel liggen thuis.
Ik ga nu een nief mobo en nieve cpu kopen ,zodoende heb ik dus eigenlijk genoeg materiaal om twee pckes in elkaar te steken. ene voor mij en ene voor mijn madam en de kinders....

allemaal gekocht met mijn zuur verdiende centjes.

DigitalOverdose
5 juni 2004, 22:56
Alles zelf gekocht.

Ni meer dan normaal denk ik: 'k ben 26, werk, woon al een jaar of 6 nimeer thuis.

DieHarder
5 juni 2004, 23:02
PC gekregen van ouders, mor latje van 256 mb ram en een nieuwe graka ebbek zelf gekocht en betaald.

EagleEye
5 juni 2004, 23:29
grootste deel gekocht: HD, 512 ram, mobo, drives, case, graka
maar duurstste delen gekregen: CPU, 512 ram,

MUSTIE
5 juni 2004, 23:40
ik heb van mijn toffe ma een nieuw pcke gekregen
graka : ati radeon 9800 xt
processor : 3.0 p4
ram : 1024 dual socket
een lekker abit moederbordje (kweet ni juist de naam)

vishnusixclix
5 juni 2004, 23:57
Dit is het eerste jaar da'k werk. Mijn eerste maandloon is naar een nief PC-ke gegaan... (november 2003)

Het is een ALDI pc geworden (specs zie onderaan)
Toch steek ik sinds mijn 12 altijd mijn eigen PC's in elkaar.
Waarom nu die aldi PC? Ik heb verschillende berekeningen gedaan & kwam altijd goedkopen uit bij aldi dan dat het zelf in elkaar moet knutselen. Omdat ik geen moer geef om het uitzicht van mijn PC vind ik het niet zo erg dat em er nogal "standaard" uitziet.
2de reden waarom dat ik een compleet nieuwe PC koop is omdat ik mijn oude AMD 1000 verpats voor (relatief) veel geld aan iemand die nix weet van computers. Die case van die amd heeft echter wel 4 jaar meegegaan. Het tweelingbroertje van die AMD staat hier nog, maar daar schiet ook nix origineels van over, alles ge-upgrade :)

Voor de ALDI PC heb ik ondertussen wel 2 latjes van 256MB DDR Corsair RAM geheugen bijgestoken. Dat wel HOOOOOGnodig omdat BF:V veel te lang moest laden naar mijn goesting :p

Specs:
P IV 3.0 gig
Radeon 9800 Pro (standaard XL maar overclockt naar de specs van een PRO :) )
1024MB Ram

gStar
6 juni 2004, 00:36
PC gekregen van menne pa

Specs : ZIe sig ;)

beemer
6 juni 2004, 01:49
Ben een beetje (veel) te oud om alles aan mammie te vragen, dus alles zelf bekostigd. Specs zie sig.

str0ntj3
6 juni 2004, 09:36
tis nie moeilijk . ik heb gewoon alles gekocht.
onlangs grafische kaart kapot: van men spaar rekening. alsk vakantie job ga doen gaat da geld er eerst weer op.

ik denk (niet overdreven) dat ik nu al aan 2000 € zit. oe dak da gedaan eb?
i dunno sparen zeker :unsure:

dan benk nog met mijn oude case helemaal aan het casemodden. verf en al die dingen heeft mijn pa gekocht. Ik betaal wel al ander grief. normaal zouk daar iets van een 350 € maar moeten hebben ingestopt. Want khad nog oud gerief liggen van mijn oude computer zijn moederbord (MSI KT3-Ultra). kzou graag een MObile-XP vinden voor in mijn PC te steken en dan gaat die 2600+ naar het ander PC-tje. ook met de ram zou ik BH6/BH5 Corsair of OCZ ram nog willen (zal nog een jaartje duren :p) en nieuwe S-ATA harde schijven (160Gb+80Gb) dan vliegt al diene brol naar die gemodde PC...
:D

EagleEye
6 juni 2004, 10:11
Ben een beetje (veel) te oud om alles aan mammie te vragen, dus alles zelf bekostigd. Specs zie sig.
omg zo'n orde :eek:
Pas maar op , straks staat u muis niet helemaal symmetrisch tegenover de muismat :lol:

oberon_sedai
6 juni 2004, 10:45
no,
maar moet eerlijk zeggen dat ik dit ook liever prefereer dan zo'n vetzakerij en rommeltafel die ik bij de meeste tegenkom.

daar heb je meer kans dat je muis dood gaat aan voedselvergiftiging, met al die etensresten en andere troep.

sypro9000
6 juni 2004, 10:48
ik had in het begin ook wo eem idooite packerd bell pc.
maar daar heb ik dan ook zeer nieuze stukken ingestoken .
en later heb ik die overgeplqqtst naar een nieuwe case .

sry voor de fouten ik wit ier op netgames met puppy in hollqnd en dat is ier qwerty

Pol de Crossmol
6 juni 2004, 11:18
Kheb zo de indruk dat er hier nog mensen zijn met meerjarige spaarplannen om de dingen te kunnen uitbreiden die ze graag willen hebben. Het doet toch zo'n deugd als je lang gespaard hebt om dan eindelijk dat leuke gadget bij te steken :music:

Dont_Shoot
6 juni 2004, 11:27
zie sig, van de papa gekregen :)
zelf ram bijgestoken, HD, surround, DVD speler, CDRW, Keyboard en muis

scorpion007
6 juni 2004, 12:20
volledig zelf betaald , enkel men rammekes gekrege
kheb er meer als een jaar over gedaan tegen da em in een zat :p , eerst mobo cpu en ram , me nen geleenden geforce 2 erop , zoda ik al verder kon

dan een deftige case gekocht , dan grafische kaart , dan nieuwe ram , dan nieuwe grafische kaart :p , dan nieuwe mobo en processor , dan 2 hds erbij , ten nieuwe geluidskaart en boxen , ten nieuw scherm (das zo wa de geschiedenis van men pc :p , het resultaat sta in men sig :p)

bull-Ox
6 juni 2004, 13:26
da hangt ervan af.. als ik juist wat krap zit geef ik zo paar hintjes aan mijn ouders en dan stellen die dat wel voor om het te betalen, maar ik stel dan zelf ook wel voor om een deel te betalen.. wat er toch nooit van komt ;)

mja.. hangt ervan af dus.. met periodes betaal ik veel zelf, beetje ram hier, dvd-rommeke daar, ander periodes stoppen ze mij da geld toe, vooral als het wa duurder is. verjaardag (4 juli) mag ik ne nieuwe comp bestellen bij tones.be, altijd fijn. wel zonder gfx card, heb nog een recente high-end kaart.

Darth-Falcon
6 juni 2004, 13:34
vorig jaar ne nieuwe gedeeltelijke pc gekregen :p mobo, ram cpu en cooler, de rest heb k later zelf in stapkes bijgekocht, graka, hd, muis en keyb, mobo enz is ondertussen ook al terug vervangen, dus alles is van mij nu, behalve 2de monitor ma die is toch op zen laatste eind aant lopen :unsure:

EagleEye
6 juni 2004, 14:23
verjaardag (4 juli)
We hold these truths to be self-evident... :)

beemer
7 juni 2004, 15:45
omg zo'n orde :eek:
Pas maar op , straks staat u muis niet helemaal symmetrisch tegenover de muismat :lol:
ssstttt, ik had net opgeruimd voor ik die foto nam :p maar meestal ligt het er toch vrij ordentelijk bij omdat de pc in de living staat, je weet nooit wie er langs komt.

Samohtt
7 juni 2004, 19:27
Ik ben nog veel te jong om nen pc te kopen :p

sparks
7 juni 2004, 20:54
wel hier komt mijn historie:
eerst was er mijn vader die een nieuwe pc kocht,
(namelijk een PIII 1000mhz 256mbram en tnt2 riva windows ME)
toen begon ik mij te interesseren in het gamen.
ontdekte gta III maar dat wou niet werken (bleek het aan windows ME liggen dus had ik geupgrade naar windows xp) toen werkte gta III wel.
toen de demo van bf1942 in het pcgameplay nummer stond had ik het geprobeert maar was alles blauw en groen dus met kerstmis kocht ik een exemplaar van bf1942 en een geforce 4 mx440 (paste toen in mijn budget, want zat pas op 2de middelbaar) bf1942 draaide goed. daarna volgde nog een reeks games maar reeds met c&c generals begon te bleiken dat mijn pc configuratie niet ideaal was. dus weer met kerstmis geupgrade
=> nu een athlon xp 2600+ met 512mbram van corsair, graka: sapphire radeon 9600xt met 256mbram nieuwe case (want case was te klein voor het mobo :scream: ) gevolg ik had het belangrijkste zelf moeten betalen.
het ergste van al is dat ik de pc moet delen met vader moeder en broerke wat ik toch wel eigenaardig vind aangezien ik de pc zo goed als zelf heb betaalt met mijn zuur gespaarde geld (aangevuld met de centen van klusjes)

dit was mijn momentje van zelfmedeleiden (een jongen van 15)

Samohtt
8 juni 2004, 20:08
Ik moet ook mijn pc delen met pa en zus, ik heb daar zoveel last niet van maar soms toch heel ambetant.
Dus als ik die pc ga upgraden steek ik daar al m'n geld in en moet ik hem toch delen.
Maar gelukkig iedere keer dat het tijd is voor een upgrade gaat er iets kapot en mijn pa is niet echt een pc kenner dus gaat hij naar de winkel voor reparatie en dan zegt em meestal steek er mor een nieuwe graka in of en doet er ook maar nog een latje in van 256 mb dus da valt wel mee

Remi
8 juni 2004, 20:15
Zelf gekocht:
AMD Athlon 3000+
A7N8X-X
NEC-1300A
HD 160GB

Overgekocht:
1024 RAM
Sapphire Radeon 9600 Pro 128MB, wegens fout een ander gekregen:
-> Geforce FX 5700 Ultra

HD 80GB, vroeger 50/50 gekocht met mijn Pa

EagleEye
8 juni 2004, 20:27
mwahahahah kheb al sinds 12 nen eige pc (ondertussen al de derde, ben 16 nu) waar niemand aan mag komen :evil: zonder mijn schriftelijke toestemming :D

str0ntj3
8 juni 2004, 20:33
mwahahahah kheb al sinds 12 nen eige pc (ondertussen al de derde, ben 16 nu) waar niemand aan mag komen :evil: zonder mijn schriftelijke toestemming :D
same here.
maar bij mij is men PC ge-evoluteerd naar wat ik nu heb. dus niet zo echt van nu gaak een geheel andere PC kopen :crazy:

Tsjernobyl
8 juni 2004, 21:00
mijn vader had pc gekocht, en stilletjesaan steek ik daar iets bij zodat pc up to date blijft. ik ben niet gesteld op 101 fps bij 1600*1200. Ramm heb ik niet bijgestoken(512), ik zit er niet mee in om een halve minuut later te komen in een spel.

de fitnessbonk
9 juni 2004, 11:15
Alles zelf gekocht behalve scherm, dit gaat al 6 jaar mee hier. (zie sig)

En m'n geforce3 kaart heb ik goeie 2 jaar geleden gekregen van m'n pa.

Tyken
9 juni 2004, 12:53
een maand lang vakantiejob om deze laptop te kunne betale :)

Pol de Crossmol
9 juni 2004, 13:18
Ik heb zo, na deze thread na te lezen, kunnen vaststellen, ook via mensen uit mijn vriendenkring, dat ouders meer geneigd zijn om materiaal te kopen voor hun kinderen als dit voor school is, en ze bv totaal niet gamen. Ik ken mensen die laptop/desktop krijgen voor school, maar dat zijn dan zowat allemaal mensen van wie ik weet die niet gamen. Mensen die wel gamen daarentegen, zijn de ouders precies wat handiger, en is het rapper van ja zie dan maar zelf...

Anderzijds, eenmaal zelf de pc bekostigd, geven mijn ouders mij geen kado's onder de vorm van pc materiaal, omdat ze dat niet echt als een mooi kado beschouwen...

Bengie
9 juni 2004, 14:17
geven mijn ouders mij geen kado's onder de vorm van pc materiaal, omdat ze dat niet echt als een mooi kado beschouwen...
niet mooi maar wel duur.
Dat zal de echte teden zijn. Zoveel geld voor zo'n klein prul elektronica :doh:

Ben trouwens aan het sparen voor nief mobo en cpu.
Dan kan ik tweede pc bouwen en kan ik huidige pc geven aan mijn kinders.
Stel u voor, ne pc krijgen op uw 4 jaar :crazy:

Slayerbe
9 juni 2004, 14:50
stoer ze de manekes da van hun 12 al eigen pc hadden

khad er al ene van op mijn 7 jaar :woohoo:

was wel een wrak da het ni schoon was mja

in totaal al iets van een 2500€ ofzo ingestopt (altijd upgrades nooit volledig nieuwe ma schiet wel niks meer over van orginele :D)

abit nf7-s amd xp 2000 2x256mb apacer (266mhz :() radeon 9700pro 200 gb hdd chieftec kaske enja da ist zowa

m4nTiS
9 juni 2004, 16:36
Alles zelf gekocht.

Ni meer dan normaal denk ik: 'k ben 26, werk, woon al een jaar of 6 nimeer thuis.

beetje same story als den Dose.

Ook 26, bijna gelijkaardige job als hem en ik woon 4 jaar alleen....

Dus ook alles zelf betaald

ruttennicky
10 juni 2004, 21:26
ff :offtopic: (op mijn eigen topic :doh:) -> al slk-800/900 heatsink + papst fan overwogen? Past misschien wel in uw huidige case en behoort tot beste aircooling die er is.
1. Die SLK serie ZUIGT !!!!
2. Papst -> mss wel stil mer zooo fucking weinig airflow

et weste wa ge opt moment kunt kope is :
Thermalright SP-97 met daar op nen ENERMAX 92 mm fan

Greetz
NIcKY

Pol de Crossmol
10 juni 2004, 21:53
:offtopic:

1. Die SLK serie ZUIGT !!!!
2. Papst -> mss wel stil mer zooo fucking weinig airflow

1. Gebaseerd op wat? uw mening? Volgens de reviews alvast zeker niet, en volgens het feit dat mijnen xp2500@3200+ stressed 47° doet, idle 37-42° ook al niet. Als ge es een gefundeerd argument hebt voor uw ZUIGEN, kom gerust nog es langs, kwil dan wel keer klappen

2. Airflow? Weete zelf wel wat airflow is? Ge spreekt hier over een fan eh... Da spel blaast of zuigt lucht... ni meer dan da... De airflow bekomt ge door meerdere fans goed te plaatsen.

3. Ooit al eens een pic gezien van een slk800/900? Waarschijnlijk toch zo goed nie bekeken, want uwen SP97 is toevallig de nieuwe versie ervan.

Kkan gerust geloven dat die SP97 vree goed koelt, en beter dan die slk's. Maar voor ge komt verkondigen dat de slk800 suckt, wel ff funderen eh. Voor je het weet komen dan mensen op een forum vragen of die slk die ze zien staan goed koelt, en dan schrikken ze ervan terug omwille van zo'n posts...

So why release another new heatsink when they already make the best? -> Review SP97 (http://www.pcabusers.com/reviews/thermalright/sp97/p1.html)

m4nTiS
11 juni 2004, 07:14
Mja, kweet t, ik wacht blijkbaar altijd te lang met het closen van dit soort threads...misschien omdat ik altijd hoop dat t deze keer geen stoef-thread gaat worden...helaas draait zelfs een simpele vraag over iets van specs meestal uit tot een "wat ik heb is beter :tongue: "-gedoe.

Bovendien, wat maakt het uit wa voor materiaal ge hebt, vanwaar het komt, hoe ge het hebt verkregen.... zolang ge maar vlot kunt gamen...das al wat telt imo...ieder heeft zijn budget en dus ok zijn grenzen.

bij deze dus case closed.