PDA

Volledige versie bekijken : Remember D-Day

Iemand
5 juni 2004, 20:10
als wij vanavond in ons warm knus bedje gaan slapen zal het 60 jaar geleden zijn dat ons makkers (helden) ons hebben bevrijdt.
Hier veel respect.
Laat ons daar vandaag en morgen toch bij stil staan.

Tr!ckY*
5 juni 2004, 20:17
respect! :unsure:

neeh idd ff bij stilstaan wa die mannen gedaan hebben..

*FiReStOnE^-*
5 juni 2004, 20:23
respect!
vergeet niet, zij hebben er voor gezorgd dat wij een vrij volk zijn!
ook even bij stilstaan dat wij games spelen en wij enkel op de rechtermuisknop moeten duwen om te respawnen, in een oorlog bestaat respawn niet!

Kid_C
5 juni 2004, 20:25
vergeet niet, zij hebben er voor gezorgd dat wij een vrij volk zijn!

Lees eens hetzelfde topic op general, ge zit er wel gedeeltelijk naast ;)

Mayh3M
5 juni 2004, 20:34
dat is fijn van hen, maar laten we nu niet overdrijven...

TiM007
5 juni 2004, 21:24
als wij vanavond in ons warm knus bedje gaan slapen zal het 60 jaar geleden zijn dat ons makkers (helden) ons hebben bevrijdt.
Hier veel respect.
Laat ons daar vandaag en morgen toch bij stil staan.

Mja D-Day ook veel respect ma kdenk dat de russen meer volk zijn verloren en daar wordt er niets van gezegd :unsure:

[deleted]
5 juni 2004, 22:12
[deleted]

AnewSpider
5 juni 2004, 22:22
idd de russen hebben zeer veel mensen verloren , mja als ge dan ziet op welke manier soms :s. Kvin toch ook wel da ge es moet er bij stilstaan voor diegene die da nog nie gedaan eeft :)

Remi
5 juni 2004, 22:28
't zijn ni cht mijn makkers, en ook niet mijn helden...
'k Zie niet in wat er nu een heldendaad was aan het bestormen van een strand. Ma goed, iedereen ziet da wss anders.

idd de russen hebben zeer veel mensen verloren , mja als ge dan ziet op welke manier soms :s. Kvin toch ook wel da ge es moet er bij stilstaan voor diegene die da nog nie gedaan eeft :)

Stilstaan bij een regime dat meer slachtoffers heeft gemaakt dan de nazi's?
Goe gelachen...
Een regime dat zijn eigen soldaten neerschoot omdat ze niet werden neergeschoten door de vijand.
Een regime dat hun eigen soldaten, die door de Duitsers gevangen werden genomen, neerschoot omdat ze zich niet tot de dood hadden verdedigd?

Ben blij dat die landing er was ja.. omda anders de Rus in Antwerpen had gestaan...

AnewSpider
5 juni 2004, 22:34
kheb wel nie gezegd da we moesten stilstaan bij de russen é .. :unsure:
Stilstaan bij et hele gebueren eerder , waar ook ter wereld...
verleden/heden/toekomst.... (zou goe passe voor miss belgium ;) )

didaar
5 juni 2004, 22:44
respect
BOEJAKASHA :doc:

F0x
5 juni 2004, 22:44
Respect!
had D-Day er niet geweest, zouden ze er geen vette levels van kunnen maken in WOII shooters :p

scel
5 juni 2004, 23:07
Respect!
had D-Day er niet geweest, zouden ze er geen vette levels van kunnen maken in WOII shooters :p

jij toont wel echt respect idd ja :unsure:

didaar
5 juni 2004, 23:09
Respect!
eumm als al die mense ni voor u reet ware gesneuveld waarde hi wel ni he

TiM007
5 juni 2004, 23:20
Respect!

Als da er nie was geweest zou er wel wat anders zijn wees gerust je moet niet bang zijn :ironic:

ZoidBerg
5 juni 2004, 23:21
:bow: respect :bow:
verhalen van grootvader zijn :eek:
mens zou voor minder in tranen uitbarsten op de herdenking van 6 juni
Zonder bevrijding was dit forum wsl duits

Thobes
5 juni 2004, 23:22
Op D-Day zijn er relatief weinig manschappen gesneuveld...

Bij de Russen zijn veel mensen gesneuveld idd, was dan ook zéér slecht getraind leger he

ZoidBerg
5 juni 2004, 23:28
Op D-Day zijn er relatief weinig manschappen gesneuveld...

Bij de Russen zijn veel mensen gesneuveld idd, was dan ook zéér slecht getraind leger he
mja me 1000 man aanvalle en der hadden der maar 500 man wapens. De andere 500 moeste waar weapons pakke van moffen. En ze konde niet terugtrekken wnt dan werden ze afgeschoten.
Beroemde zinnetje op CoD: NOT 1 STEP BACKWARDS

"They depended on each other, the world depended on them" => Stephen ambrose

Remi
5 juni 2004, 23:42
(tekst)

mja me 1000 man aanvalle en der hadden der maar 500 man wapens. De andere 500 moeste waar weapons pakke van moffen. En ze konde niet terugtrekken wnt dan werden ze afgeschoten.

Is het befaamde order 227

vyeate
5 juni 2004, 23:51

WE SHAL FIGHT ON THE BEACHES.We shal fight on the landing grounds.We shal fight in the fields,and in the streets,we shal fight in the hills.We shall never surrender! <---winston churchil

moest D-day er niet geweest spraken we weliswaar duits of russisch

Respect!
had D-Day er niet geweest, zouden ze er geen vette levels van kunnen maken in WOII shooters

kvind railyard,paflov en harbor toch wel coolere maps dan brecourt, dawnville en neuville

Thobes
5 juni 2004, 23:54

Traitors will be shot! :)

amdr
6 juni 2004, 00:05
Respect!
u have no life do you?
of ist u have no life don't you? :x

Thobes
6 juni 2004, 00:25
kpeis do you :)

omda ge bij u eerste zin al me ontkenning zit :unsure:

whatever :p

Remi
6 juni 2004, 02:16
Traitors will be shot! :)

Euhm, 'k denk da ze bij iedereen verraders neerschoten ;-)

scel
6 juni 2004, 09:34
u have no life do you?

tis "have you?" denk ik :unsure:

TX.Conn
6 juni 2004, 10:36
Respect voor alle soldaten die meededen aan de bevrijding van europa.

Thobes
6 juni 2004, 11:21
tis "have you?" denk ik :unsure:

ja! :niceone:

Slimmerik :applause:

Thobes
6 juni 2004, 11:22
Euhm, 'k denk da ze bij iedereen verraders neerschoten ;-)

Ja :p

Maar ze zeggen da ook op CoD.

Daarmee :)

Wieweuh
6 juni 2004, 11:34
jaaa
zo in die boot en dan komt da vliegtuig u neermaaien en dan moet ge u bukken :niceone:

Tr!ckY*
6 juni 2004, 12:29
jaaa
zo in die boot en dan komt da vliegtuig u neermaaien en dan moet ge u bukken :niceone:

die stuka's (http://www.2worldwar2.com/stuka.htm) :p

Wieweuh
6 juni 2004, 12:35
jaaah stuka da ist
cool vliegtuigje

cyraxjeuh
6 juni 2004, 13:25
u have no life do you?

Geen van beiden amdr :tongue: het is "You have no live, have you" :cool:

<edit> Ik zie net dat scel me weer voor was :cry: :sad:

F0x
6 juni 2004, 13:35
u have no life do you?
idd gin een van de 2, dubbele negatie kan ni

btw: it was just a joke you guys

st0rmr1d3r
6 juni 2004, 13:37
dat is fijn van hen, maar laten we nu niet overdrijven...
je mag toch je respect tonen ?

for many brave men who died for us - God bless D-Day

:(

scel
6 juni 2004, 14:20
idd gin een van de 2, dubbele negatie kan ni

btw: it was just a joke you guys

"you have no life, do you" is geen dubbele negatie maarja, daar gaat dit topic niet over :)

amdr
6 juni 2004, 14:41
"you have no life, do you" is geen dubbele negatie maarja, daar gaat dit topic niet over :)
daar gaat deze topic niet over :unsure:

lone.wolf
6 juni 2004, 14:42
respect

scel
6 juni 2004, 15:09
:niceone:

tRcd
6 juni 2004, 15:35

wie begon er anders offtopic

wolfway
6 juni 2004, 15:51
jij toont wel echt respect idd ja :unsure:

2nd that

respect voor al de geallieerde soldaten die aan d-day meededen... als ik verhalen hoor van mijn grootvader & d-day films zie denk ik toch even na hoe erg de oorlog geweest moet zijn :sad:

lone.wolf
6 juni 2004, 16:55
en wat betreft die post in general forum, die gaat imho volledig voorbij aan het feit dat we die 10 000 soldaten herdenken die in de eerste dagen van d-day hun leven gaven om de operatie te doen slagen. 10 000 op een totaal van 100 000 die die eerste dagen ingezet werden. 1/10 van je maten dood. statistisch gezien dan wel, als je daarentegen in een van de kanonne voer regimenten zat .. je gaat me niet horen vertellen hoe gruwelijk het was, tbfh kan ik het me niet eens voorstellen.

Farnsworth
6 juni 2004, 18:47
Respect voor alle soldaten die meededen aan de bevrijding van europa.

En laten we vooral het ondergronds verzet niet vergeten!
Zonder hen, zou d-day misschien helemaal anders zijn afgelopen. Enkele uren voor de dropping van de para's en de eigenlijke landing, heeft het Franse verzet de Duitse communicatie en infrastructuur gesaboteerd.

amdr
6 juni 2004, 19:14
wie begon er anders offtopic
hij zei dit topic en ik verbeterde deze topic

Remi
6 juni 2004, 19:52
En laten we vooral het ondergronds verzet niet vergeten!
Zonder hen, zou d-day misschien helemaal anders zijn afgelopen. Enkele uren voor de dropping van de para's en de eigenlijke landing, heeft het Franse verzet de Duitse communicatie en infrastructuur gesaboteerd.

Beuh, het ondergrondse.. 'k heb eerlijk gezegd nen hekel aan da volk.
Toch zeker diegene die ik nu allemaal zie paraderen.

Method
6 juni 2004, 20:34
Niet alleen respect voor de doden. Ook de overledenen tellen mee :ironic:

NaaiT
7 juni 2004, 23:28
kwoot van mij op mohaathread:

ik heb neig respect voor de geallieerden tijdens WOII (het zou hier helemaal anders gezien hebben moesten ze niet in actie getreden zijn), maar ook heb ik respect voor alle andere soldaten die gevochten hebben in de 20ste eeuw. Als het nu soldaten zijn van de geallieerden of van de anderen, ze moesten allemaal naar bevelen luisteren. Ik heb dus zeker geen respect voor het nazisme & officieren, maar wel voor de gewone duitse soldaat, die MOEST vechten (dus niet vrijwilligers)
Alle soldaten moesten uiteindelijk hun leven op het spel zetten voor een ideaal van iemand anders..
so dont sjoot me now :/ :p

[deleted]
7 juni 2004, 23:31
[deleted]

NaaiT
7 juni 2004, 23:40
Denk er 't zelfde over :)
Alleen kan ik voor officieren toch ook wel respect opbrengen, zij deden immers ook alleen hun job.
Zelfs voor sommige geniale generaals zoals Rommel kan ik respect opbrengen.
mja zover gaat et ni, sommige officiere ok, maar zo van die officiere die arbeidskampe leidde fzo :/

Remi
8 juni 2004, 00:25
en Guderian en Witman en ...

V3t3r@n
8 juni 2004, 17:04
mja zover gaat et ni, sommige officiere ok, maar zo van die officiere die arbeidskampe leidde fzo :/

Nja als ge over de kampen begint, dan zijde nie meer bezig over de Wermacht maar over de SS e.

^^ :]

dan bedoelde bv zo ene
Rudolf Hoess, commandant van Auswitch.

V3t3r@n
8 juni 2004, 17:18
en Guderian en Witman en ...

Wat hebben deze Wermacht generaals hier mee te maken?

Guderian: De gene die de aanval op Polen heeft uitgevoerd, en voor de rest zat em tegen de russen te vechten.

Wittmann tbh: Command van de 1st SS Panzer Division Leibstandarte
:x das nen moordenaar jong!

V3t3r@n
8 juni 2004, 17:29
en wat betreft die post in general forum, die gaat imho volledig voorbij aan het feit dat we die 10 000 soldaten herdenken die in de eerste dagen van d-day hun leven gaven om de operatie te doen slagen. 10 000 op een totaal van 100 000 die die eerste dagen ingezet werden. 1/10 van je maten dood. statistisch gezien dan wel, als je daarentegen in een van de kanonne voer regimenten zat .. je gaat me niet horen vertellen hoe gruwelijk het was, tbfh kan ik het me niet eens voorstellen.

Geland:
1ste dag: 156000
US troops: 73000 (15500 para's)
Britn en canadezen 83115 (7900 para's)

die 10000 slaat niet alleen op de doden e (ook vermisten, gewonden en pow's)
Vermisten -> Para die verkeerd terecht kwamen werden ook la svermist opgegeven.

Mss ook een denken aan die Duitsers en franse burgers( Vooral veel Polen oekraieners, ... die verplicht werden om te vechten)

In normandie alleen al 110000 doden :
77866 Duitsers
9400 Amerikanen
17800 Britn
500 Canadezen
20000 Franse Burgers

Remi
8 juni 2004, 18:27
Wat hebben deze Wermacht generaals hier mee te maken?

Guderian: De gene die de aanval op Polen heeft uitgevoerd, en voor de rest zat em tegen de russen te vechten.

Wittmann tbh: Command van de 1st SS Panzer Division Leibstandarte
:x das nen moordenaar jong!

Correctie : het gaat hier over slechts één Heer-generaal.

Het ging over respect voor Generaals en men vernoemde E. Rommel.
Maar men kan evengoed H. Guderian vernoemen... hij was gewoon een brilliant tacticus. Hij kende het Duitse tankwapen door en door, omdat hij ook de geestelijke vader was van het Duitse tankkorps.

En Wittmann was toen hij omkwam slechts SS-Hauptsturmfhrer (Kapitein), helemaal geen Generaal. En een moordenaar, omdat hij bij de SS zat? Die kerel was gewoon tank-commandant, bij mijn weten is daar niks moorddadigs aan. Hij was gewoon de beste tank-commandant in de hele oorlog.
Kleine opmerking: Wittmann was (toen hij omkwam) commandant van de 2de Kompanie van sSSPzAbt 101, en niet commandant van de 1ste SS Panzer Division LSSAH.

Er zijn trouwens nog een hoop andere Duitse militairen die groot respect verdienen, gewoon omwille van hun militaire kennis en uitvoering : Hans-Ulrich Rudel, Hasso Von Manteuffel,...

Wazzie
8 juni 2004, 18:29
Wiener Schnitzel ook niet vergeten

Remi
8 juni 2004, 18:33
Wiener Schnitzel ook niet vergeten

:rofl: <- uit sympathie, omdat ik het jammer zou vinden moeste een mal figuur slagen omda uw mopke :ironic: misplaats is.

Wazzie
8 juni 2004, 18:40
bedankt daarvoor

V3t3r@n
8 juni 2004, 18:40
Correctie : het gaat hier over slechts één Heer-generaal.

Het ging over respect voor Generaals en men vernoemde E. Rommel.
Maar men kan evengoed H. Guderian vernoemen... hij was gewoon een brilliant tacticus. Hij kende het Duitse tankwapen door en door, omdat hij ook de geestelijke vader was van het Duitse tankkorps.

En Wittmann was toen hij omkwam slechts SS-Hauptsturmfhrer (Kapitein), helemaal geen Generaal. En een moordenaar, omdat hij bij de SS zat? Die kerel was gewoon tank-commandant, bij mijn weten is daar niks moorddadigs aan. Hij was gewoon de beste tank-commandant in de hele oorlog.
Kleine opmerking: Wittmann was (toen hij omkwam) commandant van de 2de Kompanie van sSSPzAbt 101, en niet commandant van de 1ste SS Panzer Division LSSAH.

Er zijn trouwens nog een hoop andere Duitse militairen die groot respect verdienen, gewoon omwille van hun militaire kennis en uitvoering : Hans-Ulrich Rudel, Hasso Von Manteuffel,...

H. Guderian heeft wel verloren, en een van de grootste nederlagen geleden in W02.

Over wittmann geef ik toe, juist opgezocht (was dus geen generaal)
maar over zen kompanie :x zijde zeker? :o

SS -> moordenaars :x

voorbeelden moek toch nie opsommen e :x

Hans-Ulrich Rudel (is idd iemand waar naar je kan opkijken, STUKA POWER)
Hasso Von Manteuffel (ken ik nie :x ga mogen, opzoeken :p :) )

Remi
8 juni 2004, 18:48
Alle Duitsers hebben verloren.. Rommel ook.. ma da neemt ni weg dat ze uitstekende militairen waren hé.
Kan u me trouwens vermelden waar hij zwaar verloren had?
Na de inval in Frankrijk heeft hij geen grote wapenfeiten meer op zijn palmares.

Niet elke SS-er was een moordenaar hé. 't Is niet omdat ze bekend stonden omwille van hun wreedheden dat ze allemaal moordenaars waren.
Wittman begon trouwens zijn carriere als soldaat bij de landmacht, en is later overgestapt naar de LSSAH.

Hier staat wat info. ( Check de volledige site ook is, bijzonder interessant)
Panzer Generals and Aces (http://www.achtungpanzer.com/general.htm)

V3t3r@n
8 juni 2004, 18:53
Alle Duitsers hebben verloren.. Rommel ook.. ma da neemt ni weg dat ze uitstekende militairen waren hé.
Kan u me trouwens vermelden waar hij zwaar verloren had?
Na de inval in Frankrijk heeft hij geen grote wapenfeiten meer op zijn palmares.

Niet elke SS-er was een moordenaar hé. 't Is niet omdat ze bekend stonden omwille van hun wreedheden dat ze allemaal moordenaars waren.
Wittman begon trouwens zijn carriere als soldaat bij de landmacht, en is later overgestapt naar de LSSAH.

Hier staat wat info. ( Check de volledige site ook is, bijzonder interessant)
Panzer Generals and Aces (http://www.achtungpanzer.com/general.htm)

k thx vo site =)

anyway, alsk ik mene cursus goe gestudeerd had dacht ik dat hij een serieuze nederlaag heeft geleden aan het russich front. (tijdens operatie barbarose) Kzal sebiet nog eens opzoeken, ma ben toch wel zeker van men stuk :p

oke, ben dus volledig verkeerd :x
Artikel :o
http://www.go2war2.nl/artikel/129

Best dak die vraag nie had :p
srry remi

Remi
8 juni 2004, 19:03
Ja, sgoe..
op die site staat er geen vermelding van..

btw HU Rudell behaalde de hoogste onderscheiding die een Duitser kon halen,
nml. Het Ridderkruis met gouden eikenbladen, zwaarden en brillianten.
Normaal gezien uitgerijkt aan de 12 meest verdienstelijke Duitsers nadat de oorlog was gewonnen. Voor hem werd een uitzondering gemaakt.

During his career, Rudel flew over 2530 (around 400 of his sorties were flown in a Focke-Wulf 190 fighter plane during which he was credit with 11 air victories) missions and destroyed around 150 various artillery pieces, 519 tanks, around 1000 various vehicles, 70 landing crafts, 2 Lavochkin La-3 fighters, Il-2 Stormovik and sunk Battleship "Marat", 2 Cruisers and a Destroyer. Rudel was responsible for such huge damages to the Red Army that Joseph Stalin himself put a price of 100.000 rubles on his head.He flew more than 600.000km and used more than 5.000.000 liters of fuel. Hans Rudel dropped over 1.000.000kg of bombs, fired over 1.000.000 of machine gun rounds, over 150.000 20mm rounds and over 5000 37mm rounds.

Ge zou voor minder ;)

DaJackal
8 juni 2004, 19:15
strevers!

ZoidBerg
8 juni 2004, 19:43
elke duitser die int wehrmacht, SS, Sa... zat was uitstekend militair. Bleven bijna altijd trouw( er zijn uitzonderingen), geven nooit hun fierheid op, zelfs niet als ze verslagen waren.

skillzilla
8 juni 2004, 21:47
komt wss recht uit den boek van d-day of band of brothers :p
Ma alleen spijtig da ze (hier in belgie) nooit is late zien wa de belgen hebbe gedaan , ge zou er van verschieten hoe goe die waren. Betere artillerie shutters waren er bijna ni :applause:
go belgen :niceone: :)

Remi
8 juni 2004, 21:56
Buh.. en wie beweert dat die goei artelleristen waren? :s
Belgen goed in iet.. nah.. da gelovek ni :crazy:

Thobes
8 juni 2004, 23:25
Euhm, waarom zijn jullie allemaal zo slim :unsure: (looks at Remi & Veterean :p )

Remi
8 juni 2004, 23:34
Slim is relatief...

als ge dom zijt moete gewoon doen alsof ge veel weet..
en haal uw info van internet...

It works for me :D

V3t3r@n
9 juni 2004, 13:17
Euhm, waarom zijn jullie allemaal zo slim :unsure: (looks at Remi & Veterean :p )

Omdat dit het gene is dak ga studeren :o
(en ook omdat ik er nogal boeken over lees :) )

Belgen hebben toch ook gevochten :x (hebben Douville en Brussel bevrijdt)

Remi
9 juni 2004, 15:46
De Brigade Pirron.. tja.. pfff
En Brussel bevrijd... das omda ze er als eerste mochten doorrijden...

Thobes
10 juni 2004, 21:04
jaja, tis goed! :p

Invader
11 juni 2004, 12:47
Omdat dit het gene is dak ga studeren :o
(en ook omdat ik er nogal boeken over lees :) )

Belgen hebben toch ook gevochten :x (hebben Douville en Brussel bevrijdt)
same ;)

BC*M@tr!X
11 juni 2004, 16:14
ik heb respect voor capt.winters :p

Springfield
11 juni 2004, 16:29
ik heb respect voor capt.winters :p

ik voor jonny fristi :unsure:

ferd
12 juni 2004, 11:44
wat een thread :sad:

ferd
12 juni 2004, 11:46

Kennis is niet gelijk aan verstand