PDA

Volledige versie bekijken : Gamen via projector ?

wafelijzer
4 juni 2004, 20:19
niet wetende waar dit juist thuis horende (geen echte hardware ...)

bon,
zijn hier mensen met een Projector, die hem ook gebruiken voor het spelen van games ?
wat zijn de ervaringen, moeite waard of niet ?

Ik heb er al aan zitten denken om er een te kopen als cadeau voor mijn ouders als home cinema, maar alsek die zou kunnen gebruiken voor games is dat wel mooi meegenomen ...

kan je goed resultaat halen met een maximun budget van 1500euro ?

grtz

Shorty87
4 juni 2004, 20:25
ben daar al heeeeeel lang aan het denken :)

ze zullen u doorverwijzen naar hardware

Fuzetsu
4 juni 2004, 20:25
Nogal een cadeau als ge het mij vraagt :p

En ja, da gaat wel zuh, 1500 € hebde toch al iets degelijks denk ik...

En ge kunt er op gamen ;)

Wel zorge da uw omgeving volledig donker is of ge kunt het wel vergeten voor te gamen (lichtinval = mottig)

P|tt@
4 juni 2004, 20:29
daarop gamen is niet zo ideaal(vind ik)
Je moet het gewoon zijn...

Chimmy
4 juni 2004, 20:32
Hoe dat ik eraankwam ga ik niet helemaal uitleggen, maar ik heb laatst voor 1 dag een projector op mijn PC gehad. En ik kan u zonder twijfel zeggen: het is echt geweldig :niceone: Ik heb film gekeken en gegamed, ging allemaal perfect. Waar je wel op moet letten is dat je iets hebt om op te projecteren. Best op een effen muur of een zo'n speciaal doek daarvoor. Als ge ook een degelijk geluidssysteem hebt zullen uw ouders zo overtuigd zijn ;) En voor 1500 euro hebt ge wel een degelijke.

russian
4 juni 2004, 20:33
De prijzen liggen veel hoger denk ik?

TiBasco
4 juni 2004, 20:36
De prijzen liggen veel hoger denk ik?ja, absoluut.

Dr_pimpie
4 juni 2004, 20:37
De prijzen liggen veel hoger denk ik?

nene voor 1500€ heb je al iets deftig

bollie69
4 juni 2004, 20:38
kijk mijn pa heeft zo één van die duurste da der zijn en da is echt super maar dan ook echt mangnifiek voor op te gamen, ik doe dat soms, de ps2 deraan en dan op scherm van 5m op 3m gamen online, dit is zo tof, maar er zijn een paar nadelen.

1: een projector is niet geschikt voor dagelijks gebruik, de lamp kan zeer snel kapotgaan zo en die kosten heeeeeeeeeeeel veel.
2: het elke keer opstarten en afsluiten van het ding (circa 3min)
3: het is enorm duur.
4: er mag totaal geen lichtinval in de kamer zijn of ge ziet nix.

Blad3z
4 juni 2004, 20:46
een TE groot scherm is ook niet goed om te gamen
zo zal je zelden topgamers zien op een 21", meestal verkiezen die 17" - 19"

Dr_pimpie
4 juni 2004, 20:48

op een projector speel je ook van veel verder, mijn persoonlijke ervaring leert me dat consoles super zijn op projector, maar dat het voor pc niet echt praktisch is

2 many soldiers
4 juni 2004, 21:01
zo'n projector kost al gauw 2000-2500 eur hoor.

stond toch in de makro krant
:unsure:

Ironpole
4 juni 2004, 21:06

Ook wel omdat de topgamers naar lanparty's gaan eh :scream:

Chimmy
4 juni 2004, 21:06
2: het elke keer opstarten en afsluiten van het ding (circa 3min)

de projector die ik heb gehad deed er maar 15-20 seconden over om op te starten

Blad3z
4 juni 2004, 21:18
Ook wel omdat de topgamers naar lanparty's gaan eh :scream:

andere gamers niet dan? grapjas

als ge op console speelt is da te doen ja, maar als voor pc is da ni handig

jongtan
4 juni 2004, 21:38
kheb vandaag een promo mail gekregen van loveno en er stond ene in van rond de 1500 euro...

maar van op school weet ik dat zij alleen al voor die lamp gemakkelijk 1000 euro moeten neerleggen... kweenie of dat dan zo betrouwenswaardig is...

Ironpole
4 juni 2004, 21:39
andere gamers niet dan? grapjas

als ge op console speelt is da te doen ja, maar als voor pc is da ni handig

Jawel, andere gamers wel, maar ik denk dat het evidenter is met een 17" naar lanparty dan 21"

Ontopic :niceone:

sneax
4 juni 2004, 21:42
tegenwoordig zijn de projectors al vanaf 1500EUR (MINSTENS!!!) deftig, maar dan moet ge wel in een compleet verduisterde kamer spelen etc... het gaat wel véél 'cooler' zijn maar beter prestaties van individuele scores moet ge ni verwachten

wafelijzer
4 juni 2004, 21:55
bon, voor scores, prestaties en online doe ik het niet.

maar moet wel leuk zijn om er eens een spelletje driver, cod of GT3 op spelen,

@ enkelen, van die prijs, de prijs is de laatste tijd fel gezakt, vanaf 1 000euro heb je een projector, maar ge kunt natuurlijk zo duur gaan als ge wilt he ...

een lamp kost iets van een 300euro heb ik gehoord, idem doek.
en lamp zou toch een 1000 a 3000tal uren meegaan, toch al een flink pak, of niet ?

Maar over die verduistering,
is er echt zo een zware verduistering nodig ? want op school heb ik zulke aparaten gezien, en dat is ook niet altijd donker + brand soms zelf licht.
op faculteit zag ik paar weken ook dat ze zulke projectors gebruikten, en er was toen veeel licht, maar prolly waren dat dan flink dure stukken ... ?

dus finale vraag, hoe 'donker' is nu echt noodzakelijk ? alle gordijnen dicht of heb je meer nodig om te verduisteren ?

=(uFo)=KaMiKaSe
4 juni 2004, 22:00
De rpijs hangt gewoon van de lamp af die erin steekt. Sommige lampen van een projector kunnen maar 1000 uur meegaan en dan is de prijs van de projector laag. 1500 euro ongeveer. Maar die lamp kost wel stukke van mensen.

Kijk zelf maar eens;) ik denk dat je toch maar het houd op een gewoon groot scherm ofzo lol.

http://www.bismedia.be/nl/projector.asp?vHoofdgroep=Projectoren

De prijzen van de lampen moet je eens bellen want dat hangt van de sterkte en duur af.

stoffer
4 juni 2004, 22:04
Need for speed op cinema schermke :)

RaDiCaLSoLuTiOn
5 juni 2004, 10:07
Dit is mss iets voor de handige harry's met niet zo'n groot budget als 150 euro! Ik zou het wel graag eens proberen maar is het het risico wel waard?

http://www.audiovisualizers.com/madlab/lcd_proj.htm

En daarbij ik weet niet dat de kwaliteit navnant zal zijn

Check it out...

BOHICAAA
5 juni 2004, 10:16
Mijn natte droom: den Kinepoils afhuren en zo eens gamen op da groot scherm + aangesloten op het geluidssysteem :bow:
Moet toch lukken nu ze meer en meer digitale projectors gebruiken ipv peliculle?

BoHiCAAA

sneax
5 juni 2004, 10:28
dus finale vraag, hoe 'donker' is nu echt noodzakelijk ? alle gordijnen dicht of heb je meer nodig om te verduisteren ?

dat hangt volledig van uw projector af - vraag nekeer in de winkel om hem te laten zien ofzo, allé das wel het minste dat ze kunnen doen voor u voor zo'n dure aankoop

licht verduisterd is wss al genoeg, maar om echt alle kleuren goed te zien en bv. goed te kunnen zien als ge in een donkere omgeving *in het spel* aant lopen zijt zult ge toch alles redelijk donker moeten maken

de meeste projectoren zijn nu 800*600, hou er rekening mee dat ge ni hoger kunt gaan in resolutie - projectoren van 1024*786 beginnen nu ook betaalder te worden maar kdenk nog ni direct voor 1500EUR

voor die lamp daar zounek mij echt geen zorgen over maken, als ge elken dag 3 uur gamed dan zal de 'slechtste' lamp na +/- een jaar kapot zijn, ge moet uwe projector wel ni dag en nacht laten opstaan gelijk een computerscherm

nen 'doek' hebt ge btw écht ni nodig, gewoon ne goeie witte muur is meer dan genoeg

russian
5 juni 2004, 10:33
Op de UGent (faculteit Toegepaste Wetenschappen) is er in elk lokaal camerabewaking. De aanwezige projectoren hebben een waarde van bijna een half miljoen Belgische franken :). De lampen zijn van een veel betere kwaliteit, gezien de duur dat zo een toestel fungeert.

Asserti
5 juni 2004, 10:38
wij gebruiken int school projectors bij informatica enzo, en dat beeld is heeeeeeeel duidelijk zonder verduistering. ik weet wel nie of da veel verschil geeft bij gaming

Wietblaadje
5 juni 2004, 11:40
mijn vader eeft da gedaan mo tis nie te doen. niet scherp...

Dr_pimpie
5 juni 2004, 11:46
wij gebruiken int school projectors bij informatica enzo, en dat beeld is heeeeeeeel duidelijk zonder verduistering. ik weet wel nie of da veel verschil geeft bij gaming

dat is omdat in je in windows lichte kleuren gebruikt en die zijn altijd zichtbaar, moest je informatice leerkracht een donkere spelleke spelen zou ge ni kunne volgen;)

Conqie
5 juni 2004, 12:58
zie wa een koopje :applause: http://www.bismedia.be/nl/proj_det.asp?vProdNum=1831

:unsure:

J3rry
5 juni 2004, 13:20
je kan natuurlijk ook zelf een projector maken
er zijn trouwens mensen die dit al gedaan hebben zie:
met een lens van een oude dia projector, paar spiegeltjes
in een electro shop een klein lcd schermpje kopen
en ik heb zelfs al op forums gelezen dat ze de lamp vervangen door een groot
aantal leds omdat ze langer meegaan, veel minder hitte afgeven, minder koeling vereist is en geen koude spiegels nodig

ik denk dat ik da ook wel is zal maken want zie da wel zitten gamen vanuit mijne sofa :p

deff
5 juni 2004, 14:36
Als ik mij niet vergis hangt de zichtbaarheid van die dingen af van het aantal ansi lummen, de gemiddelde budget projector heeft ergens 1000ans en dat betekent dat de kamer minstens verduisterd moet zijn om iets te zien, zelf best helemaal donker, de duurder toestelen gaan al naar 1500 en soms zelf 2000ans en das al wat beter, maar die toestellen die in veel licht nog goed zichtbaar beeld leveren zitten meestal ergens tegen de 7000 dacht ik, en dan hebt ge wel andere prijzen :s (50.000€ and up)

The Moff
5 juni 2004, 14:43
Het scherm mag niet te groot zijn en je mag er ook geen psx spellen op spelen, want dan zie je gegarandeerd de blokjes van de slechte graphics.

Ook opletten dat je het scherm niet te lang op een stilstaand beeld laat staan, of het gaat erin branden.

Tis te zien welke kwaliteit je neemt voor die hoeveelheid duisternis.
Je hebt goeie lampjes en slechte, hoe dan ook, zorg maar dat je genoeg garantie op dat ding krijgt.

MaDDie
5 juni 2004, 14:54
nene voor 1500€ heb je al iets deftig

kzou ne projector vant school pikken :D

Drag0n
5 juni 2004, 15:00

Probeer eens een 21" mee te nemen naar een lanparty, je gaat wel zweten ze.

+ neem veel plaats

sneax
5 juni 2004, 15:22
Diene Sanyo van in die link is wel zalig. 1600*1200 lol :scream: :woohoo:

Irtimid2001
5 juni 2004, 15:57
Wij hebben ees een projector voor een dag of 2 mogen lenen van iemand voor een projectvoorstelling, en natuurlijk hebben we da eerst eens aangesloten bij ne kameraat (bij 1 van de 3 man in ons project) op zijne pc, dan moto GP2 opgestart en beginnen spelen (me dolby 5.1). Man, kzweeret u, is te zaaaalig gewoon.

citrofenwick
5 juni 2004, 16:02

da zijn der wel van 2500€ /stuk

PolletPoulet
5 juni 2004, 16:03
En oe zittet me u GPU ??? die moe ok meekunnen of vergis ik me? :crazy:

wafelijzer
5 juni 2004, 16:18
best wel he,

maar of je ne op een CRT, TFT op projector speelt, uw 3d kaart heeft de zelfde belasting ...

een aangezien de resolutie van een projector lager ligt dan je meestal speelt op gewoon scherm, moet uw 3d kaart dus zeker niet zwaarder zijn,

de snelheid,(fps) die je dus haalt op een projector zal hetzelfde zijn als op je gewone scherm

fixer187
5 juni 2004, 16:26
voor 1500 hebt ge toch niets degelijk zeker, tel er maar een 1000 euro bij.

joyraider
5 juni 2004, 17:16
wij hebben xbox-compo gedaan op onze lan (www.fol-lan.be :p ) op projector, en was bere :)

bij CS-compo konde daar dan ook speccen enzo