PDA

Volledige versie bekijken : AVI'ke wilt weer niet werken

GhO$T
3 juni 2004, 19:40
Helluw,

i'm back met prolly het zoveelste codec probleem (zucht ik krijg echt de krul van al die verschillende soorten compressie en consoorten die telkens hun eigen codec nodig hebben en die dan om de zoveel tijd een nieuwere versie maken die dan weer problemen veroorzaken met andere codecs en ga zo maar verder :sleep: :p )

het hier dus een klein filmpje, met de extentie .AVI , gelijk in welke speler ik het ding start (BSplayer,Windows Mediaplayer, RealOne player, WIN DVD), ik krijg iedere keer enkel het geluid en een zwart kader, niet zo tof dus...

heb progje AVIcodec gebruikt om te zien welke codec dit filmpje gebruikt, die wist mij te vertellen:
Video Codec naam: MS MPEG4 V3 ; lijkt me dus redelijk standaard ding, en hoewel ik 300% zeker een mpeg4 codec heb (prolly meerdere zelfs met al die verschillende progs die ik hier allemaal gebruik :p ) heb ik toch maar es nog wat codecs hiervoor afgehaald, maar nog altijd blijft men beeld zwart
*zucht*

mss iemand die mij wel op weg kan helpen want ik weet echt niet waar te zoeken hoor, alle codecs eraf smijten en één voor één testen zie ik helemaal niet zitten want dan heb ik binnen de kortste keren weer een hele hoop problemen met andere filmpjes die ik in het verleden met zeer grote moeite aan de praat gekregen heb :sad:

Wover
3 juni 2004, 19:46
Geen zin om quicktime te installeren ofzo?

GhO$T
3 juni 2004, 19:53

De QuickTime-software die is vereist om dit bestand weer te geven ontbreekt

Quicktime en avi lijkt me trouwens geen logische combinatie? :unsure:

Wover
3 juni 2004, 22:08
ik dacht juist van wel :)

clubje
3 juni 2004, 22:15
Ik kan uw problemen niet oplossen maar ik kan u enkel bijtreden bij het feit dat het enorm frusterend is, als die codecs.

Mp3 afspelen? Winamp downloaden en alles werkt.
Video afspelen? Hele dag klooien en misschien werkt het.

echt heel erg eigenlijk

DustBug
4 juni 2004, 01:11
mss iemand die mij wel op weg kan helpen want ik weet echt niet waar te zoeken hoor, alle codecs eraf smijten en één voor één testen zie ik helemaal niet zitten want dan heb ik binnen de kortste keren weer een hele hoop problemen met andere filmpjes die ik in het verleden met zeer grote moeite aan de praat gekregen heb :sad:
Gebruik dan een codec pack... Ik gebruik persoonlijk SLD Codec Pack en ben daar zeer content van, die kan alles afspelen ;)

(wel moet xvid wel geupdate worden naar v1.00 want sommige "backups" ;) zouden anders je explorer.exe kunnen laten crashen *kuch*)

Greetz,

Nath :)

GhO$T
5 juni 2004, 20:57
Gebruik dan een codec pack... Ik gebruik persoonlijk SLD Codec Pack en ben daar zeer content van, die kan alles afspelen ;)

(wel moet xvid wel geupdate worden naar v1.00 want sommige "backups" ;) zouden anders je explorer.exe kunnen laten crashen *kuch*)

Greetz,

Nath :)

al mercie voor de info, 'k heb dat codec pack alvast opgezocht en effe gedownt, maar wel nog niet geïnstalleerd want terwijl ik de oude codecs aan't verwijderen was met de bedoeling van dan da SLD codec pack te installeren heb ik plots vastgesteld dat deze film terug wel werkte na het verwijderen van een of andere vroegere codec ;)

problems solved dus, tot ik weer een ander filmke ga vasthebben prolly :)

Preske
5 juni 2004, 21:25

ik heb nog nooit ofte never probs gehad met .mov's
met de windows-formaten, nix dan gezever :ironic:

moesten ze nu ne keer 1 of 2 standaarden gebruiken é. da zou STUKKEN beter zijn