PDA

Volledige versie bekijken : mijn eerste boete

Anendel
3 juni 2004, 19:29
Vandaag heb ik mijn eerste boete ontvangen. In januari of februari had ik, dacht ik, een waarschuwing gekregen omdat ik zonder voorlicht reed met mijn fiets. (langs een weg waar amper een wagen passeert trouwens)
Soit, zij zeiden toen dat het een waarschuwing was. Moest wel op het bureau aantonen dat mijn licht gemaakt zou zijn wanneer het zo was. Wat ik dus ook heb gedaan. Dacht dat het dan voorbij zou zijn.

Maar nee, vandaag ontvang ik tot mijn grote verbazing een boete van 52,06 euro. Dacht morgen naar het boekenfestijn te gaan, om daar enkele boeken te kopen om mijn kennis bij te schaven. Niet dus.
Het weekend is nog niet begonnen, maar tis hier al zwaar om zeep! :evil:

Om het hier wat interactiever te maken, waarvoor was JOUW eerste boete? (voor zover je er al een hebt gehad) en hoeveel moest je betalen? (als we dat mogen weten)

[-BlackHawk-]
3 juni 2004, 19:30
50 euro, zonder helm te rijden

Shorty87
3 juni 2004, 19:38
nog geen enkele boete, maar wel al meerdere malen tegengehouden geweest en waarschuwing gekregen :p

door rood licht rijden (2x), zonder handen(3x), remmen die nie werken, licht da nie gaat, volgens ne flik reed ik heel snel weg toen ik hem zag :ironic: hij heeft mij dan volledig gefouilleerd, rijden op voetpad, indraaien op het voetpad voor het rode licht en tis ongeveer al

gewoon me een puppyface kijken, zo weinig mogelijk zeggen en zeker nie tegenspreken en nie lang recht in de ogen kijken and that should do the trick :p

Shady
3 juni 2004, 19:43
door rood licht rijden (2x), zonder handen(3x), remmen die nie werken, licht da nie gaat

+ tegen de kerk pissen :p

2 many soldiers
3 juni 2004, 19:51
kheb nog geen 1 boete gehad. Wel al eens tegengehouden voor verdenking van drugsbezit. Maar voor de rest ni echt iets :p

Lacuna
Ik heb al eens veel geluk gehad. Na een fuifke rij ik met de velo naar mijn kot.
Die avond waren de flikken aan het controleren op de baan naar mijn kot, maar kwist dat niet. Ik rij dus door een rood licht (stom van mij) en mijn
voorlicht werkte nie. Dan zie ik dat de flikken een 30-tal meter verder staan
controleren. Ik vlug een zijstraatje ingefietst. Kdacht da ze achter mij zouden
rijden, maar ze hadden het blijkbaar nie gezien omdat ze te druk bezig waren
met een boete te geven aan iemand anders. :D

Sindsdien is mijne velo wel in orde,hoor.

ByT3 Me
geen boetes :) (wil natuurlijk niet zeggen dat ik mij aan de regels hou :p )
wel al een paar keer sjans gehad, gelijk achtervolgt worden met weg te rijden van alcohol controle en er u dan nog kunnen uitpraten :D

/me heeft ondertss wel zijn houte bureautafel goed vast

Renaldo
3 juni 2004, 19:55
gij hebt nu een boete ontvangen voor een overtreding in februari?

Dat kan toch niet? ge moet een boete volgens mij binnen de 10 werkdagen na de feiten krijgen...

warchicken
3 juni 2004, 19:55
Nog niets , een kennis van mij heeft een paar dagen geleden een boete van 90.000 frank gekregen omdat hij iets te snel reed met zijn cross, wat ik wel vre overdreven vind

visual_bAstArd
3 juni 2004, 20:00
1 boete voor door het rood licht te rijden

50 euro door een flik in burger :sad:

*trust*
3 juni 2004, 20:14
1 boete voor door het rood licht te rijden

50 euro door een flik in burger :sad:
die mag normaal toch geen boete geven :eek:
en als em het doet moet hem zijn paske late zien vand e federale of lokale politie als erkenning :)

SilentSpring
3 juni 2004, 20:16
rien de knots, zelfs gene warning, en kwil et zo houden ook :applause:

Oblivion
3 juni 2004, 20:18
2 keer parkeerboete
nekeer 52 , nekeer 25

:(

fiRefall
3 juni 2004, 20:19

Dat kan toch niet? ge moet een boete volgens mij binnen de 10 werkdagen na de feiten krijgen...
Ik hoop da da waar is :p
Want ik had hetzelfde voor als de topicstarter, het was wel 150 euro.

impulz
3 juni 2004, 20:19
die mag normaal toch geen boete geven :eek:
en als em het doet moet hem zijn paske late zien vand e federale of lokale politie als erkenning :)136pleuros
omdat ik om 5uur 'smorgens een witte volle lijn overstak (om voorligger voorbij te steken) met den auto en der natuurlijk verderop control was (negatief geblazen btw :p) en ze hadde het gezien :unsure:

sh0s
3 juni 2004, 20:20
Al eens gedacht hoe gevaarlijk het wel niet is om zonder licht te rijden?
Zeker in kleine baantjes waar 'amper' ne wagen langs rijdt...

Als je in de 's nachts wagen bent zie je fieters zonder licht echt wel heel moeilijk, zeker bij onvoldoende verlichting op de weg.
Zonder boete zou je blijven rijden zonder lichten, helm of whatever...

Ik rij minder dan een jaar met de auto, en heb al genoeg stoten gezien van onvoorzichtige mensen.

el_amante
3 juni 2004, 20:21
nog nooit geen boete gekregen :applause: , ma da zal peisek nie lang meer uitblijven! Toen dannek nog me mijnen velo reed, reedek altijd door het rood licht. En ik merk nu dannek da ook al een paar keer em gedaan me mijnen brommer dus... :naughty: .
Ma toch nog niks in de bus gekregen ze!

ploep
3 juni 2004, 20:22
ikke in totaal in men leve al wel een stuk of 10 denk... :sad:

Oblivion
3 juni 2004, 20:29
mja idd, wa betreft dat licht

de enige goede regeling in die superboete zever , halen ze er terug uit...
nl fietslicht
zouden ze gerust 150 mogen beboeten of meer, ENORM gevaarlijk savonds die fietsers zonder licht

valt echt voor geen bal op int donker
kan er me enorm aan ergeren

Verivalta
3 juni 2004, 20:38
nog nooit een boete en nog nooit tegengehouden

en ik zwalp soms toch ook wel in vreemde bochten over de weg =]

(fiets btw!)

Blad3z
3 juni 2004, 20:39
nog geen boete gehad, ook nog geen strafblad
ge moet ook een beetje weten waar de flitspalen staan en waar ze vaak staan om te flitsen he :)

ne fiets zonder licht vind ik ook enorm gevaarlijk, ge ziet die bijna NIET
ook enorm irritant: inslaan zonder pinkers (als ge erachter rijdt weet ge dus niet wat die gaat doen) of die veel te laat aanleggen.. of fietsers die hun hand ni uitsteken en zomaar de baan overvlammen

en verlaagde johnybakken die aan 10km/u over ne vluchtheuvel rijden..
*terug naar 1e* *zucht*

Asserti
khem soort van strafblad (winkeldiefstal :sad: ) maar da's al lang geleden :baard:

voor de rest bijna 1x administratief aangehouden geweest omda we achter de examens met een paar maten nen bak stonden leeg te drinken. de flikken passeerden net toen ik geen drank meer in m'n handen had :)

J-man
Geen boetes kben nog onder de 16 :woohoo:
Maar hoi tegen een flik zeggen terwijl je ergens aant bmx'en bent waart nie mag is geen goed idee :doh:
En dan gaat ge ergens anders naartoe komt der een man met ne hond achter ons aan twas wel aan den hondenschool
Dus we gingen naart bos poortje stond open werden we weer eens weggestuurd door man met kettingzaag :)

ByT3 Me
3 juni 2004, 21:56

nl fietslicht
zouden ze gerust 150 mogen beboeten of meer, ENORM gevaarlijk savonds die fietsers zonder licht

idd en het strafste vanal is dat ge nog dikwijls in fout word gesteld om ne fietser zonder licht om te rijden.

Talos
3 juni 2004, 21:59
Nog nooit boete gehad. Wel al ontelbare keren tegengehouden wegens, geen licht op, zonder handen rijden, discman op fiets, enzovoort enzoverder. En dan nog verschillende keren voor zogenaamd nachtlawaai enzo.

Naughty dog
3 juni 2004, 22:16
waarschuwing, geen voorlicht op fiets.
met fiets rijden op voetpad.
skaten op fietspad.
:D

Disaster
3 juni 2004, 22:19
skaten op fietspad.
:D

skaten op fietspad is toch toegelaten als het voetpad er niet voor geschikt is?

Naughty dog
3 juni 2004, 22:21
skaten op fietspad is toch toegelaten als het voetpad er niet voor geschikt is?

mja, ik skate op een fietspad, en zo'n wijf in een combi:

ge moogt ni skaten op het fietspad, maak maar da ge vlug op het voetpad staat.

Disaster
3 juni 2004, 22:22
en dan op uw dak krijgen als je een voetganger omver skate :lol:

like it or not
3 juni 2004, 22:26
euhm een boete gehad omda'k zonder licht reed met de fiets.

dan nog is gestopt geweest met den brommer (die 75/u gaat) maar ik heb effe een vriendelijk klapke met diene agent gehad en ij eeft mij gewoon laten gaan, zelfs geen verwittiging of iets.

dêsh'
3 juni 2004, 22:31
€132.5; snelheidsovertreding met de auto

DBK
3 juni 2004, 22:36
nog nooit boete, wel al massa's waarschuwing. houden zo :)

agee
3 juni 2004, 22:38
nog geen boete, wel een waarschuwing. Mijn licht was blijkbaar kapot gegaan terwijl ik naar huis fietste. Ik had het wel al gezien een paar straten voor ik thuis was. Ik wil mijn straat indraaien en ik zie daar een combi staan, nog gedacht van vlug rechtdoor te rijden maar da zou opgevallen zijn dus maar verdergereden. Diene flik laat mij stoppen, ik doen alsof mijn neus bloed "wat is er?" "Hoezo mijn licht werkt niet? Nochtans mijne dynamo aangezet" etc.
Diene vriendelijke mens heeft mij nog geinformeerd over het bedrag van een boete als uw licht niet werkt. De politie uw vriend ;)

stefanmiler
3 juni 2004, 22:51
Ene keer, 6000 oude BEF omda'k 89 reed waar maar 50 mocht. 1 per uur rapper en rijbewijs was kwijt geweest. Ik was blij met mijn PV, ik heb ni moeten blazen :D

Block
3 juni 2004, 23:06
Al wel een paar:

door het oranje-rood rijden, een paar keer voor te hard te rijden.

En de meest stomme boete: te weinig relief op mijn banden!!

Anendel
4 juni 2004, 00:31

waar staat da geschreven?

DGEN
4 juni 2004, 00:33
gisteren in maastricht..53 per uur...boete Oo

Phalanx
4 juni 2004, 00:37
1 boete voor te snel rijden, was dan nog tijdens't werk ook.
75 waar ge 50 mocht, ni in't stadscentrum of zo maar in Mechelen aan de Colruyt ongeveer, juist binnen de grote ring (voor wie da weet zijn).
Was €157 of zoiets.

Anendel
4 juni 2004, 00:38
Al eens gedacht hoe gevaarlijk het wel niet is om zonder licht te rijden?
Zeker in kleine baantjes waar 'amper' ne wagen langs rijdt...

Als je in de 's nachts wagen bent zie je fieters zonder licht echt wel heel moeilijk, zeker bij onvoldoende verlichting op de weg.
Zonder boete zou je blijven rijden zonder lichten, helm of whatever...

Ik rij minder dan een jaar met de auto, en heb al genoeg stoten gezien van onvoorzichtige mensen.

ik rij al jààren met de auto.. dus ik weet wel wat da is hoor. Trouwens, die baan, da was openbare weg voor slechts 100 meter ofzo. Voor de rest was t vaartdijk en dus eigendom nv zeekanaal. Bij mijn weten hebbe flikken daar nix te zeggen. Maar ja, ze wisten waar ze moesten staan.
En als k dan als es met fiets op weg rij zonder licht (omda k t vergete ben), en er komt auto aan, dan zet ik mij gewoon opzij. Soit, tis geen excuus hoor ;)
en onvoorzichtige mensen, die komt ge minstens evenveel in de auto tegen... kzou zelfs 'meer' durven zeggen.

Darth-Falcon
4 juni 2004, 00:50
150 euro voor zonder licht te rijden (voor en achter) jaar of 3 geleden

Moonwalker
4 juni 2004, 00:51
2 maand gelede 150€ omdak 72 reed waar ge 50 moogt

:(

BongZrGooD
4 juni 2004, 01:17
Eerste boete?
22.333 oude Bfrkes + 15.000 Bfr schadevergoeding.
Met een motor (honda 900 bol d'or) op een stilstaand voertuig gereden na het ontwijken van ne zatlap die zonder lichten van een parking kwam gereden.
Was dus niet in fout maar zonder rijbewijs en verzekering maakt da ni veel uit. Tis niet zo dat ik veel zonder rijbewijs reed, was eigenlijk de enige keer. De motor moest verplaatst worden en het was nogal een eind, en bergop. Ik had geen zin om te duwen dus besloot dat eindje gauw te rijden, tja...Lesje was snel geleerd. Motor in beslag genomen, 6 maand rijverbod (praktijkexamen doen en meteen mijn rijbewijs moeten gaan afgeven) en dan die boete. Ik ben er nog goed vanaf gekomen, en klaag dan ook niet. Zelfs vandaag de dag denk ik soms nog na over hoe dom het wel was...Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen.
Dat was mijn eerste en tot nog toe enige boete.

Groetjes,
BongZ

Master P
4 juni 2004, 01:19
2x geflitst, 1x alcohol, 1x enkelrichtingsstraat, 1x beurtelings parkeren vergeten...

Ben wel al meer dan een jaar clean..

Maar ik heb nog wel nachtmerries van snelheidscontroles (no shit)

Dirkxke
4 juni 2004, 01:27
nog geen boete gehad, ook nog geen strafblad
ge moet ook een beetje weten waar de flitspalen staan en waar ze vaak staan om te flitsen he :)

ne fiets zonder licht vind ik ook enorm gevaarlijk, ge ziet die bijna NIET
ook enorm irritant: inslaan zonder pinkers (als ge erachter rijdt weet ge dus niet wat die gaat doen) of die veel te laat aanleggen.. of fietsers die hun hand ni uitsteken en zomaar de baan overvlammen

en verlaagde johnybakken die aan 10km/u over ne vluchtheuvel rijden..
*terug naar 1e* *zucht*

ik kan da met mijne verlaagde fiesta in 2de en tegen 30 :tongue: nie alle verlaagde auto's over dezelfde kam scheren, en zeker nie zeggen da mijne weinig verlaagd is. mijn autooke is 5cm lager gelegt wa zeker nie weinig is :tongue:

alleen parkeerboete gehad in genk, mijn kaartje achter de venster was 3 minuten verlopen (10€ boete)

=[PraetoriaN]=
4 juni 2004, 01:31
Geen. Ze hebben 2maal getracht mij te doen stoppen, maar ik ben altijd resoluut doorgereden met grappige scenes als gevolg (flik die nog wanhopig mij probeert vast te houden aan mijn mouw en bijna op zijn smoelwerk valt :D).

Dirkxke
4 juni 2004, 01:35
=']Geen. Ze hebben 2maal getracht mij te doen stoppen, maar ik ben altijd resoluut doorgereden met grappige scenes als gevolg (flik die nog wanhopig mij probeert vast te houden aan mijn mouw en bijna op zijn smoelwerk valt :D).

ill remember you when i am a cop

*wrijft grijnzend in zijn handen*

=[PraetoriaN]=
4 juni 2004, 01:38
ill remember you when i am a cop

*wrijft grijnzend in zijn handen*
The only time I saw a cop running was after an ice-creamvan.

Dekon7
4 juni 2004, 02:06
49.98€ boete.
Reden wildplassen (wel tegen een boom hé, niet op iemands eigendom)

mitch2k
4 juni 2004, 08:01
Tot hiertoe heb ik nog geen boete's gehad, enkel een waarschuwing voor rijden zonder licht met de fiets..
Al zal het wel niet lang meer duren, gezien ik met den auto nogal nen zware voet heb :ironic:

Viperius
4 juni 2004, 08:34
Hmmm, 1ste boete. Met de auto denk ik, ervoor nog geen boetes gehad. 153 (op pv) ipv 120 dacht ik. Nog redelijk goedkoop vanaf gekomen ook denk ik, rond de 6000befkes. Dan nog 2 boetes gehad erachter wegens snelheid (telkens autostrade :ironic: ). Nu rij ik trager... (niet rustiger, trager)

Oblivion
4 juni 2004, 09:45
ik kan da met mijne verlaagde fiesta in 2de en tegen 30 :tongue: nie alle verlaagde auto's over dezelfde kam scheren, en zeker nie zeggen da mijne weinig verlaagd is. mijn autooke is 5cm lager gelegt wa zeker nie weinig is :tongue:

alleen parkeerboete gehad in genk, mijn kaartje achter de venster was 3 minuten verlopen (10€ boete)

:wtf: normaal moeten ze wel 5min wachten ze...

Deletos
4 juni 2004, 11:03
150€ - brommer reed te rap op de rollen :crazy:

Neckie
4 juni 2004, 14:27
Daarjust eerste boete thuis gekregen, geflitst geweest met auto...
43 per uur in een zone 30 (mag blijkbaar maar 10 teveek zijn) resultaat --> 50 euro
Is btw, eerste boete na bijna 4 jaar autorijden en vindt ze lichtjes belachelijk omdat iedereen die mee den auto rijdt weet da 30 per uur verschrikkelijk traag is... (btw, was aan een school, buiten de schooluren nota bene, dus weinig tot geen volk of verkeer)

roltrap
4 juni 2004, 14:30
ik heb m'n rijbewijs van maart 2004 en ik doe m'n best om voorzichtig te rijden en me aan de verkeersregels te houden. Maar soms is 30 idd te weinig. Ge veroorzaakt file en meer gevaar door 30 te rijden dan door 40 of 45 te rijden.

Ik zit op kot in brussel en hier loopt een baan waar ge maar 50 moogt. Als ik daar 50 rijdt dan krijg ik een pak agressieve wankers achter mij die me uitkafferen omdat ik te traag rij :(

Neckie
4 juni 2004, 14:37
Ik zit op kot in brussel en hier loopt een baan waar ge maar 50 moogt. Als ik daar 50 rijdt dan krijg ik een pak agressieve wankers achter mij die me uitkafferen omdat ik te traag rij :(

Ik probeer mij ook zoveel mogelijk aan de regels te houden zenne... Maar ooit al eens in een zone 30 voorbij gestoken door een wielertoerist en dan nog de vinger krijgen? En dan denkt ge ook wle van foert...

pamperke
4 juni 2004, 14:52
discman op fiets

Hoe? Waarom mag da nie? Gaan ze al de autobestuurders die hunne radio hebben opstaan ook tegenhouden dan?
Ik hoor door mijnen discman meer van't verkeer als da'k in den auto zit tbh...

BTW: nog nooit boetes gehad. Juist nekeer nen agent die voorbijreed, en ik reed met de fiets zonder handen en hij toeterde nekeer, lol :)

Without-wings
4 juni 2004, 18:54
Overdreven snelheid (100 met scooter waarmee ge 45 moogt), rijbewijs niet meer geldig, verzekering niet in orde. 1000 euro :( (da is dus in 1 keer he gasten) nu heb ik ondertussen er weer al een voor wildplassen en voor verstoren van openbare orde + belediging van politieagent (hij was undercover hoe kon ik da weten ):p

MaDDie
4 juni 2004, 18:56
nog nooit een boete gehad en ook ni tegengehoude

me so lucky

poep
4 juni 2004, 19:00
geen boetes, 1 "echte" waarschuwing, elvendertig foeies + paspoortcontrole, 1 * korte administratieve aanhouding

Without-wings
4 juni 2004, 19:00
Ik hoop da da waar is :p
Want ik had hetzelfde voor als de topicstarter, het was wel 150 euro.

Kzou er nie op hopen op mijn boete van 1000 euro heb ik 5 maand!! gewacht

QplQyer
4 juni 2004, 19:08
Undercover? dan kunnen ze u toch geen boete aansmeren voor da ze zich geidentificeerd hebben?

mja mijn eerste boet van de jaar: 50 euro

omdat ik naar beneden was gereden op mijn fiets in de fietsenstalling van 't station hier in de buurt :ironic:
Vond het wel tamelijk ridicuul dat ze een flik daar zetten om dat te controleren, das toch echt wel het teken van niets nuttigs te doen hebben lijkt me zo ... maar ja de fietsers die met het openbaar vervoer naar school gaan zijn degene die 't meeste verkeersdoden veroorzaken e ...
(de reden was omdat er een week ervoor iemand met een brommer een voetganger had omvergereden, maar ze hebben wel meer fietsers tegengehouden en boetes gegeven dan wat anders.)

Ether
4 juni 2004, 19:11

nl fietslicht

Believe me, als je op 2 oktober om 7u30 's ochtends,als et echt al bijna weer klaar, zo goed als klaar dus, is 150euro krijgt omda je licht nie brande, omda je et de bocht dervoor had uitgedaan, ga je daar heel anders over nadenken zu!

Blad3z
4 juni 2004, 21:16
in m'n vorige post had ik dus al gezegd dat ik nog geen verkeersboete's gehad heb
wel paar keer administrafief aangehouden geweest tijdens de voetbal (brugge - anderlecht van paar jaar geleden (toen met die stoeltjes gesmeten werd), anderlecht-gba van dit jaar en chelsea-millwall in 2001)

ben anderlecht en chelsea fan trouwens

Bontus
4 juni 2004, 21:29
Reeds 2 maal tegengehouden met de brommer:
geenboets:
1ste keer alles ok
2de keer had ik mijne helm nie op, maar toch geen probleem.

Vanderlei Silva
4 juni 2004, 22:27
6 boetes al
4 voor te snel rijde
2 voor fout parkeren

tja hehehe

men voet weegt veel :crazy:

Frykt Sclavak
4 juni 2004, 22:48

nl fietslicht

Kleine opmerking: Hoeveel keer werkt een licht niet? Het werkt niet als het regent, het werkt amper als u wiel paraplu sta, ... Daarbij komen nog de onregelmatige keren daddet zomaar ineens uitvalt. Het wieltje van den dynamo da ineens elemaal uitslijt, en ga zo maar voort. Ik zet altijd mijn licht op als het donker is, maar ik neem het niemand kwalijk als die zonder licht rijdt, want het overkomt mij ook dikwijls genoeg omdat da ding er af en toe zijn voeten aan veegt. En volgens mij ben ik niet de enige met dit licht-probleem aangezien ik dat van zovele mensen hoor.

Daarbij komt trouwes nog dat mijn licht dan meestal net niet werkt als er fietsencontrole is op school, diene flik draait aan mijn wiel en ik zie het branden, die kijkt is raar naar mij en zegt "mjah das kapot eh, komt marris nart bureau vandeweek, en ziet dat werkt". Een paar uur later draai ik aan mijn wiel en gaat mijn licht op volle toeren. Dat is me dus ondertusse al 3 keer overkomen, waarvan ik nog een keer terug ben gegaan naar de flikken omdazze nog opt school waren om te laten zien daddet wel degelijk werkt.

En amai ik eb weer veel getypt, en alleen over een fietslicht :wtf: wat ben ik zielig.

Anyway, ik heb nog geen boete gehad, wel een keer een waarschuwing omdat ik mijn fietslicht niet aanhad staan. Ahneeh, twas aant hard aant regenen en da ding werkte nimeer. En diene flik mar zeggen dak lieg. Meneer rijd in nen auto, da heeft genen dynamo natuurlek :angry:

=[PraetoriaN]=
4 juni 2004, 23:20
in m'n vorige post had ik dus al gezegd dat ik nog geen verkeersboete's gehad heb
wel paar keer administrafief aangehouden geweest tijdens de voetbal (brugge - anderlecht van paar jaar geleden (toen met die stoeltjes gesmeten werd), anderlecht-gba van dit jaar en chelsea-millwall in 2001)

ben anderlecht en chelsea fan trouwensOok een paar keer administratief aangehouden geweest bij betogingen tegen het Vl.Bl.

Blad3z
4 juni 2004, 23:56
=']Ook een paar keer administratief aangehouden geweest bij betogingen tegen het Vl.Bl.

jammer, ik had gehoopt dat zo'n betogingen hardhandig werden neergeslagen

stefanmiler
5 juni 2004, 00:19
ben anderlecht en chelsea fan trouwens

yeah, me too and me too :niceone: :applause:

=[PraetoriaN]=
5 juni 2004, 00:23
jammer, ik had gehoopt dat zo'n betogingen hardhandig werden neergeslagenDat verklaart al veel over uw mening omtrent democratische basisnormen. Bedankt om de 'mentaliteitskoers' als Vlaams Blokker te bevestigen :niceone:. Ga nog een buskot in elkaar smijten, hooliganisme vergt geen intelligentie.

roltrap
5 juni 2004, 08:50
=']Dat verklaart al veel over uw mening omtrent democratische basisnormen. Bedankt om de 'mentaliteitskoers' als Vlaams Blokker te bevestigen :niceone:. Ga nog een buskot in elkaar smijten, hooliganisme vergt geen intelligentie.
Betogingen ook niet...
Intelligente mensen zouden pro-democratie betogingen houden ipv anti-rechts

LNy^
5 juni 2004, 09:02
boete omdat ik me 'gevaarlijk' gedraag in het verkeer ...

ik reed op m'n achterwiel met m'n booster :ironic:

roltrap
5 juni 2004, 09:06
boete omdat ik me 'gevaarlijk' gedraag in het verkeer ...

ik reed op m'n achterwiel met m'n booster :ironic:
waarom?
met 2 wielen rijdt stukken gemakkelijker...

EagleEye
5 juni 2004, 09:17
waarom?
met 2 wielen rijdt stukken gemakkelijker...
jep, dan kunde sturen en zo :)

poep
5 juni 2004, 10:15
Betogingen ook niet...
Intelligente mensen zouden pro-democratie betogingen houden ipv anti-rechts

true, maar willen we ècht afgeschilderd worden als hippies? :love:

P2K-
5 juni 2004, 10:46
hoeland na de feiten duurt het ongeveer eer ge uw boete toegestuurd krijgt?
(met de auto, geflitst bvb)

Blad3z
5 juni 2004, 10:50
=']Dat verklaart al veel over uw mening omtrent democratische basisnormen. Bedankt om de 'mentaliteitskoers' als Vlaams Blokker te bevestigen :niceone:. Ga nog een buskot in elkaar smijten, hooliganisme vergt geen intelligentie.

ik zei da maar om te zeveren, ge trekt het u veel teveel aan
trouwens, veel hooligans zijn dokters, advocaten en dergelijke, die de ondraaglijke stress van zich willen afwerpen.. als dat hun manier is, so be it
maar dan moet ge niet afkomen met een domme veralgemening

Blad3z
5 juni 2004, 10:51

kan toch wel een maand duren denk ik

poep
5 juni 2004, 10:59
ik zei da maar om te zeveren, ge trekt het u veel teveel aan
trouwens, veel hooligans zijn dokters, advocaten en dergelijke, die de ondraaglijke stress van zich willen afwerpen.. als dat hun manier is, so be it

dus als ik eens gespannen sta mag ik steeds uw brievenbus komen vullen en tapdansen op uw auto? :woohoo:

er bestaan nog andere manieren om je af te reageren hoor; sport bv.

Blad3z
5 juni 2004, 11:02
dus als ik eens gespannen sta mag ik steeds uw brievenbus komen vullen en tapdansen op uw auto? :woohoo:

ge moogt dat altijd es proberen ja :)

poep
5 juni 2004, 11:03
ge moogt dat altijd es proberen ja :)

pm adres? :unsure:

Tazz_
5 juni 2004, 11:06
nog geen boete gehad, vorig jaar in maart kwam ik ne keer terug van een fuif, met mijne velo, en ik was vergeten mijn licht aan te steken (het werkte dus wel)
en 200m van mijn huis staan ineens de flikken te controleren, normaal staan ze daar nooit en in mijn straat komt er 's nachts geen kat voorbij (behalve ik :unsure: )
ze deden wel ongelofelijk grof tegen mij, maakten mij uit voor doven en nog zo dingen, paske getoond, ze zeiden dat mij dat meteen een boete van 150€ zou kosten omdat mijn licht niet aanstond en ik mocht te voet naar huis (chance dat het maar 200m meer was)

maar die boete heb ik nooit gezien, dus volgens mij wouden ze ne keer stoer doen en ne keer goe lachen :)

Tiger
5 juni 2004, 13:28
Nog geen boetes gehad, wel een waarschuwing omdat mijne fiets niet in orde was (reflectoren, lichten etc).

Voor de rest, die snelheidsbeperkingen zijn soms echt wel te marginaal...
Bijvoorbeeld hier op de ring in Leuven moogt ge maar 50 tegenwoordig...
Als ik dan van de Naamse poort richting Tervuursepoort moet, over die brug, daarna moet ik links afslagen.
Dus blijft ge mooi links rijden aan 50 (max toegestaan), en dan beginnen ze achter u te flikkeren met hun lichten, te klaxoneren en uiteindelijk u langs rechts voorbij te steken.... :wtf:

Neckie
5 juni 2004, 19:50

ik ben dinsdag 27 mei geflitst en vrijdag 4 juni zat de pv in de bus

-Darkstar-
5 juni 2004, 19:57
zonder voorlicht rijden bij schemering paar jaar geleden
==> 5700 BEF

belachelijk, maar kom, wet is wet zeker

Deletos
5 juni 2004, 19:58
das vlug :eek:

Chickenlal
5 juni 2004, 20:03
nog nooit geen boete gekregen :applause: , ma da zal peisek nie lang meer uitblijven! Toen dannek nog me mijnen velo reed, reedek altijd door het rood licht. En ik merk nu dannek da ook al een paar keer em gedaan me mijnen brommer dus... :naughty: .
Ma toch nog niks in de bus gekregen ze!

idem hier...

me fiets reed ik altijd sjaseniek (dialect voor tegengestelde richting, straat waar ge ni in moogt in die richting dus), doort rood licht enzo...

me men brommer gebeurt da nu ook wel al es af en toe :)

Wijsheid
5 juni 2004, 20:06
wauw , een boete voor zonder voorlicht te rijden :ironic:
:ironic:

hoe erg :ironic:

Master P
5 juni 2004, 20:09
sjaseniek (dialect voor tegengestelde richting)

Sens unique = enkele richting

:offtopic:

Pred
5 juni 2004, 20:22
nog geen boete gehad, vorig jaar in maart kwam ik ne keer terug van een fuif, met mijne velo, en ik was vergeten mijn licht aan te steken (het werkte dus wel)
en 200m van mijn huis staan ineens de flikken te controleren, normaal staan ze daar nooit en in mijn straat komt er 's nachts geen kat voorbij (behalve ik :unsure: )

hehe zoiets heb ik ook eens meegemaakt , kging naar huis in een goed benevelde toestand , ineens zie ik een wit buske met een blauwe streep op mij afkomen , ikke " shit , polies :)" ja lap , die hun zwaailichten op
ik stop , val net nie om :wtf: en zij maar vragen of ik geen licht had
k zet menne dynamo op en begin als ne halve zool aan men wiel te draaien om te laten zien dat het werkt , en val weer net nie om :wtf:
zij : blabla da kan u geld kosten leven redden enzo
ikke : tiens das waar , allez , salukes hé !
en door :)
al ma goe dak ni moest blazen lol

de_knaep
6 juni 2004, 22:27
ik ben al dikwijls tegengehouden zonder licht en daar nooit een boete voor gekrege
een boete van 11000 belgishe frank voor me nen opgefokte brommer te rijden en toen was ik mijn brommer ook kwijt,da was den tweede keer,den eerste keer kreeg ik voorwaardelijk
een boete van 125 euro voor weed van holland naar belgie mee te nemen die ik nog altijd nie betaald heb had al lang betaald moete zijn en heb er niks meer van gehoord
en dan nog een boete van 136 euro voor openbare dronkenshap toen hadde die fucking flikke mij een nacht in de cel gehoude
:doh: :doh: :doh:
:wtf: :wtf: :wtf:

de_knaep
6 juni 2004, 22:30
en ook nog een boete van 50 euro voor zonder helm te rijden
ik was doorgereden zonder helm toen ze mijn pas vroegen de volgende dag rijde ze mij klem maar toe had ik mijn helm op en kreeg een boete van de vorige dag (was dezelfde flik als de dag ervoor)

de_knaep
6 juni 2004, 22:47
ik stond is voor het rood lickt en me mijne brommer en daar stond ne flik die zei waar is uw geel (da hing aan mijn variokap)en zei waar da da hing en toen zei hem waar zijn uw reflectoren maar die had ik nie en hij liet mij doorrijden
stoeme flik

Blad3z
6 juni 2004, 23:10
stoeme flik

zeg 'm da es in zijn gezicht
lekker stoer op internet he :doh:

vyeate
6 juni 2004, 23:17
als ik s'avonds rond rij zonder licht en kzie lichten uit de verte spring ik van me fiets en ga ik toe voet weg totdat ik in een bepaald straat zit want keb van een vriend eens de weg die de patrouilles volgen in bredene,kweet nie als klopt maar keb daar nog nooit een flik gezien

Tazz_
6 juni 2004, 23:36
hehe zoiets heb ik ook eens meegemaakt , kging naar huis in een goed benevelde toestand , ineens zie ik een wit buske met een blauwe streep op mij afkomen , ikke " shit , polies :)" ja lap , die hun zwaailichten op
ik stop , val net nie om :wtf: en zij maar vragen of ik geen licht had
k zet menne dynamo op en begin als ne halve zool aan men wiel te draaien om te laten zien dat het werkt , en val weer net nie om :wtf:
zij : blabla da kan u geld kosten leven redden enzo
ikke : tiens das waar , allez , salukes hé !
en door :)
al ma goe dak ni moest blazen lol ik was ook in een goed 'benevelde' toestand ze.. khad ook chance dat ze mij niet deden blazen, en ze deden dat mss wel omdat ze toch wisten dat ik op 200m van mijn huis was (ze hadden toch mijne pas gecontroleerd dus ja)
al bij al heb ik chance gehad.. maar ja, overdag ziet ge ze nooit, 's nachts om 4u staan ze neffes u :ironic:

Vampire
6 juni 2004, 23:52
3 jaar geleden rond de 5500bef boete omdat mijn voorlicht van mijn velo nie ging.. Deed hij nooit als het nat lag...

1.5 jaar geleden €25 boete omdat ik geen helm ophad

Da ist